JYP Hall of shame

  • 29 130
  • 174

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Jotenkin itselle ihan kaikesta tietämättömänä on kehittynyt teoria mieleen, että tässä, niinkuin monessa Virtaseen liittyvässä, että hän tuli postilleen liian seuran miehenä, jolloin seuran sisältä saattoi tulla ohjetta ja "käskyjä" epävirallisia tietenkin, joita hän kokemattomuuttaan ja seuralleen sokeana pyrki toteuttamaan. Ramzin kohdalla mulle jäi käsitys, että syistä joita en tunne, nimenomaan seura halusi miehestä eroon, eikä se ihan stromsöön malliin sitten mennytkään. Tietenkin Virtanen kusirajan miehenä asetti itsensä monessa suhteessa mahdottomaan rakoon.
Mahdollista, sillä Marko Virtanen oli juurikin seuran mies jonka piti toteuttaa ylhäältä toimitettua suunnitelmaa, lähinnä kuitenkin pelillisestä näkökulmasta. En ole kuullut, että Abidista seuranjohto olisi eroon halunnut ja Virtanen joutunut tekemään likaisen työn, mutta toki mahdollista (mielestäni vain epätodennäköistä) Se on varmaa, että tapaus kuitenki "järkytti" JYP koppia ja tässä tuli ensimmäiset ongelmat heti Virtasen JYP pestille. Pakko kyllä sanoa, että Marko Virtanen sai yllättävän kovaa tulosta siihen nähden, miten paljon kemioita oli kopissa solmussa koko hänen valmennuskauden. Materiaali toki oli pääasiassa hyvä tai jopa loistava.


Tottakai ymmärrän, että asiat on aina helppo henkilöidä (ruusun vika tämäkin), koska suolaaminen on tämmöisten palstojen yksi primus motor jozoa jozoa, mutta onhan se myös pohtiminen, että oliko kaikki sittenkään sitä, miltä näytti, vai oliko vaikuttavia asioita muitakin. Yhtä todenperäisesti, voitte kyllä olla oikeassakin, sillä minäkinhän spekuleeraan vaan siinä missä muutkin vailla suurta tietoa puolesta tai vastaan.
Tämähän on tosiaan vain ihmisluontoa aina pitää jokin sylkykuppi olla, valmentaja tai useimmiten pelaaja. Kuten aikanaan Virolainen, Koskinen, Luoma, Virtanen tai vaikkapa nykyinen Allen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämähän on tosiaan vain ihmisluontoa aina pitää jokin sylkykuppi olla, valmentaja tai useimmiten pelaaja. Kuten aikanaan Virolainen, Koskinen, Luoma, Virtanen tai vaikkapa nykyinen Allen.
Joskus jää kyllä häiritsemään, jos omien kannattajien joukossa otetaan mielestäni epäreilu sylkykuppi. En ehkä koskaan pääse yli siitä, miten paskasti Veiniä kohdeltiin kannattajien keskuudessa JYP-aikoina. Toki samaa nähtiin myös seuran puolelta. Tämän takia jokainen Veinin pelaama ottelu Kärpissä vitutti ihan huolella.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Joskus jää kyllä häiritsemään, jos omien kannattajien joukossa otetaan mielestäni epäreilu sylkykuppi. En ehkä koskaan pääse yli siitä, miten paskasti Veiniä kohdeltiin kannattajien keskuudessa JYP-aikoina. Toki samaa nähtiin myös seuran puolelta. Tämän takia jokainen Veinin pelaama ottelu Kärpissä vitutti ihan huolella.
Tilastollisesti taisi olla paras JYPin maalivahti jokaisena kautenaan, mutta ehkäpä ylisuuret odotukset (kannattajilta) ja muutama näkyvä virhe jäi suurimmalle osalle liikaa mieleen.

Veini olisi tosiaan pitänyt ainakin tuohon omaan listaan lisätä.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yksi oma ihmettelyn aihe on ollut Virtasen sisääntulo valmentajana. Ensimmäisenä tekona, jo harjoituspeleissä edellis kauden paras maalintekijä ihan tyylipuhtaasti koirankoppiin. Ainakin itselle tulee sellainen kuvitelma että tuollaisella ei välttämättä saada kovin korkeaa moraalia koppiin, pukukoppiin. Enkä ihmettelisi yhtään jos kopitettavan maanmies Perriillä olisi mennyt himpun verran sukset ristiin valmennusen kanssa.

Ilmeisesti Virtasella ja Abidilla oli jotain vanhoja "kaunoja" mutta ne olisi pitänyt pystyä reilusti selvittämään, ja jos todetaan ettei voida jatkaa samassa joukkueessa niin sitten ei jatketa. Tuntuu että tuo aloitus näkyi koko Virtasen valmennuskauden. Luultavasti myös Perrin lähti ainakin osaksi tämän takia Turkuun, tämä oma arvio eikä täältä löydy mitään sisäpiiritietoa asiasta.
No jaa. Itse muistan Abidin pelihalujen (ja tuloksenteon) loppuneen jo edellisellä kaudella heti jatkosopimuksen kirjoittamisen jälkeen. Seuratoimijoiden piirissä yleisesti puhuttiin tuona keväänä, ettei jatkosopimusta olisi pitänyt tehdä, mutta ei muutakaan voinut, kun oli paras maalintekijä. Siksi näen Abidin itse hankkineen kohtalonsa omilla ansioillaan.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
No jaa. Itse muistan Abidin pelihalujen (ja tuloksenteon) loppuneen jo edellisellä kaudella heti jatkosopimuksen kirjoittamisen jälkeen. Seuratoimijoiden piirissä yleisesti puhuttiin tuona keväänä, ettei jatkosopimusta olisi pitänyt tehdä, mutta ei muutakaan voinut, kun oli paras maalintekijä. Siksi näen Abidin itse hankkineen kohtalonsa omilla ansioillaan.
Mielenkiintoinen näkemys vaikka Abid olisikin surffaillut jo edellisen kauden lopun, jota en itse täysin purematta niele. Ei kenellekään luulisi olevan hyödyllistä jo harjoituskaudella kopittaa edellisen kauden parhaita pistemiehiä? Ja kun muistetaan silloin kun Abid lopulta pelaamaan päästettiin rooli oli todella pieni ja ei sisältänyt lähes ollenkaan ylivoimaa. Ei tuossa edes annettu Abidille mahdollisuutta onnistua Virtasen ensimmäisellä päävalmentajakaudella.
 
Viimeksi muokattu:

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen kartalla. Ja @Nelfor in kanssa samaa mieltä. Kyseinen keskusteluketju oli aika synkkää luettavaa. Sopimussotku jo sinänsä ärsyttävä. Siihen lisäksi kapteenin rooli ja siihen liittyvä "lojaaliusvaade". Ehkä Kovanenkaan ei kuitenkaan ihan niin opportunisti ollut, mitä silloin hänestä ajateltiin. Mutta mikä oli synkintä, niin se lynkkaysmentaliteetti. Ei tämä niin vakavaa ole, että sellaisen kohteeksi kenenkään tarvitsisi joutua.
Lynkkausmentaliteetti, juu, kielikuvallisesti Kovasen haluttiin painua helvettiin ja kun häntä myöhemmin nähtiin, siitä myös muistutettiin. Jos tuolta Ilta-Sanomien jutusta Tommin kommentteja poimii: "Pettymyksestä oli vaikea nousta", "paha olo heijastui pelisuorituksiin", "koin itseni aika tuskaiseksi ja yksinäiseksi", "romahdin täysin siihen paikalleni", jne... Kyllähän joillekin voi tulla "voi ressukkaa" -reaktio - aika monille kuitenkin reaktio oli "painu helvettiin!" vielä tuonkin jutun jälkeen. Jotta pysytään ketjun aiheessa, niin kyllähän tuo episodi tekee Tommista pelaajana pettymyksen, katsoi asiaa miltä kantilta tahansa. Ehkä Nättiselläkin on ollut pikku masennus päällä, mutta ei se tee Jullesta Liigan tammikuun pelaajaa.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No jaa. Itse muistan Abidin pelihalujen (ja tuloksenteon) loppuneen jo edellisellä kaudella heti jatkosopimuksen kirjoittamisen jälkeen. Seuratoimijoiden piirissä yleisesti puhuttiin tuona keväänä, ettei jatkosopimusta olisi pitänyt tehdä, mutta ei muutakaan voinut, kun oli paras maalintekijä. Siksi näen Abidin itse hankkineen kohtalonsa omilla ansioillaan.

Kyllähän niitä heikompia jaksoja tulee kaikille, mutta että homma laitetaan uuden valmentajan toimesta koppiin niin ei tule täältä puhtaita papereita, ehkä ennemmin sellasta käytettyä pehmeää.

@HOOLIGAN_ ja @JypFabu tuosta jo yllä kirjoitti ja voi olla että olen väärillä jäljillä jos Virtasen piikkiin tuon laitan. Mutta Virtanenhan peluutuksesta vastasi ja sinne suuntaan sormea on ensisijaisesti osoitettava.
 
Viimeksi muokattu:

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tommin kommentteja poimii: "Pettymyksestä oli vaikea nousta", "paha olo heijastui pelisuorituksiin", "koin itseni aika tuskaiseksi ja yksinäiseksi", "romahdin täysin siihen paikalleni", jne... Kyllähän joillekin voi tulla "voi ressukkaa" -reaktio - aika monille kuitenkin reaktio oli "painu helvettiin!" vielä tuonkin jutun jälkeen.

Ja sitten ihmetellään miksi suomi on huonon johtamisen maa. En siis kuvittele, että nämä kommentoijat johtaisivat ketään, mutta paljastaa se laajemmin millaisella tyhjäpäisyydellä ihmisyyttä kohdataan ja tulokset sitten sen mukaisia. Tulee vain mieleen pihin romaanin hevonen, joka kuoli just kun oppi olemaan syömättä. Henkilöjohtamisen hall of fame kamaa. Vaan niinhän se menee, joku näkee seinällä taulun, toinen pelkän taulun ja kolmas vain sen seinän. Mulle koko episodi on vain muistuma siitä, kuinka päin seiniä joskus osattiin asiat hoitaa puolin ja toisin ja toivomus, että moiset ääliömäisyydet ei koskaan enää palaa. Tämän ketjun kamaa Kovanen ei ole, eikä valehtelemallakaan sellaiseksi tule.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
voi olla että olen väärillä jäljillä jos Virtasen piikkiim tuon laitan. Mutta Virtanenhan peluutuksesta vastasi ja sinne suuntaan sormea on ensisijaisesti osoitettava.

Luulen, että väärillä et ole ja olet. Sekavan viestinnän perustelen sillä, että mitä Virtasen teeseistä ymmärsin, oli hänen pyrkimyksensä pysyttää JYP pelitavallisesti kehityksen mukana. Tämä ei onnistunut yhdelläkään kaudella ja ainakaan minä en voi olla ajattelematta, että siihen vaikutti ylempää tullut puuttuminen joka hänen kätensä sitoi toteuttamasta ideaaliaan. Mitenkään muuten ei tuo ole selitettävissä. Virtanen syyllistyi, jos johonkin syyttävä sormi on osoitettava, alistumaan tilanteeseen, pehmeyteen antamalla asiattomien viedä päätäntävaltansa ja ehkä sitten tilanteessa kokemattomuuteen, kun sen antoi tapahtua. Kurjat seuraukset sillä kuitenkin on ollut, jos miettii mitä pelitavallista rämpimistä ja epätietoisuutta se moneksi kaudeksi on tuottanut, vieläkään ei olla ihan kuivilla siitä, vaikka edistyttykin ollaan, eli valoa on tunnelin päässä.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Luulen, että väärillä et ole ja olet. Sekavan viestinnän perustelen sillä, että mitä Virtasen teeseistä ymmärsin, oli hänen pyrkimyksensä pysyttää JYP pelitavallisesti kehityksen mukana. Tämä ei onnistunut yhdelläkään kaudella ja ainakaan minä en voi olla ajattelematta, että siihen vaikutti ylempää tullut puuttuminen joka hänen kätensä sitoi toteuttamasta ideaaliaan. Mitenkään muuten ei tuo ole selitettävissä. Virtanen syyllistyi, jos johonkin syyttävä sormi on osoitettava, alistumaan tilanteeseen, pehmeyteen antamalla asiattomien viedä päätäntävaltansa ja ehkä sitten tilanteessa kokemattomuuteen, kun sen antoi tapahtua. Kurjat seuraukset sillä kuitenkin on ollut, jos miettii mitä pelitavallista rämpimistä ja epätietoisuutta se moneksi kaudeksi on tuottanut, vieläkään ei olla ihan kuivilla siitä, vaikka edistyttykin ollaan, eli valoa on tunnelin päässä.

Eikös Abidille tehty toisen kauden jatko vasta keväällä. Jotenkin vaikea nähdä, että ensin seurajohto olisi tehnyt jatkon ja sitten muutaman kuukauden päästä ilmoitettu valmentajalle että "savustetaan" pihalle. Ja toisaalta esim. Perrin palasi heti kun Virtanen lähti, ehkä Perrinkään ei olisi tullut samantien jos seurajohto olisi halunnut Abidin pois. Eikös siellä samat miehet kuitenkin ollut puikoissa. En ainakaan muista että suuria muutoksia operatiivisessa johdossa olisi ollut.
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Jotta pysytään ketjun aiheessa, niin kyllähän tuo episodi tekee Tommista pelaajana pettymyksen, katsoi asiaa miltä kantilta tahansa. Ehkä Nättiselläkin on ollut pikku masennus päällä, mutta ei se tee Jullesta Liigan tammikuun pelaajaa.

Juuri näin tämän ketjun osalta. Syyt voivat olla moninaiset ja seurauksena sitten se, että pelaajalla jää tulos piippuun. Uhriutuminen on sitten toinen juttu. Siihen en osaa ottaa tässä tapauksessa kantaa sen enemmän. @JypFabu n kanssa olen samaa mieltä, ettei tainnut mennä ihan puikkoihin kenelläkään asian osaisella. Toivottavasti näistä on opittu ja osataan olla nykyään taitavampia. Olen ymmärtänyt, että pelaajan asioiden hoitaminen ja "ilmapiiri" merkkaavat monelle sopimusta miettivälle paljon.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Olen miettinyt pääni puhki, mutta mieleeni ei tule erityisen häpeällisiä asioita oman kannattajuuteni aikana. Pelaajahankinnat ovat joskus huteja, mutta se kuuluu pelin henkeen. Organisaatiokaan ei ole tietääkseni sotkeutunut esimerkiksi rikolliseen toimintaan tai aiheuttanut sähläämisellään pitkäkestoista häpeän tunnetta. Joo, olen tylsä.

Jos jotain tikulla tonkien pitää kaivaa, niin joitain omia kasvatteja sössittiin muihin seuroihin tarjoamalla läpilyöntikauden jälkeen selvän alihintaisia rakkaudesta lajiin -sopimuksia. Sittemmin asiassa on petrattu.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Tietyt huhut kertoo, että tämä oli joukkueen puolelta suunniteltu masterplan, miten kalliista ja JYPin kannalta erittäin epäedulliselsta sopimuksesta päästään irti, kun Miklik oli pelannut selvästi odotuksia huonommin.

Tämä kyllä kuulostaa niin uskomattomalta... niin tai miten se menikään, totuus on tarua ihmeellisempää.

Tämä ulos joukkueesta haluttavan ulkkaripelaajan juottaminen humalaan, päästäminen auton rattiin ja poliisien soittaminen perään on aika klassista Suomi-kiekon folklorea ja näitä samoja keissejä löytyy melko monen seuran osalta, ainakin baaritiskillä tai keskustelupalstalla kuultuna.

Filimonov-Junno ehkä se klassisin keissi. (linkit: elite ja hs.fi)

Linkin aiheeseen liittyy muuten sellainen vanha, mutta vahva huhu, että KalPa olisi käräyttänyt Filimonovin tarkoituksella rattijuopumuksesta saadakseen hyvän syyn heikosti esiintyneen venäläisen sopimuksen purkuun. Huhun totuudenmukaisuutta ei varmaan tiedä kuin silloinen KalPan johtoporras.

Toki, the truth is out there.:D
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tirkkonen kaadereineen, peli pitäisi olla parhaimmillaan ja joukkueen into pinkeänä kohti tosikoitoksia. Eipä mitään sinne päinkään, ne on saaneet joukkueen näyttämään semi hupaisilta rusettiluistelijoita, jotka sinkoilee kaukalossa "hirmuisella" liikkeellä minne sattuvat, ei tokikaan sinne missä on peli, mutta sinne päin. Suoritus on vertaansa vailla, kyetä tuhoamaan joukkueen peli totaaliseen konttaamiseen. Merikivikään ei moiseen yltänyt, sillä kun oli vaan idea, joka ei milloinkaan edes toiminut, niin ei saanut mitään tuhottua.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Edellä mainittujen lisäksi nostasin listalle Micke Saaren. Ihan turisti
Saari tuli JYPiin käytännössä suoraan junnuista ja sai varsin minimaalisesti peliaikaa. Minulle jäi mieleen yritteliäs pelaaja, joka ei saanut kaikkea potentiaaliaan irti. Mielestäni ei todellakaan kuulu tähän ketjuun. Jos Saari kuuluu tähän ketjuun, niin jokainen vähänkin epäonnistunut pelaaja kuuluu, jolloin suurin osa JYPissä pelanneista pelaajista kuuluisi tähän ketjuun. Menee vähän ketjun idea siinä kohtaa..
 

Pauli

Jäsen
No jaa. Itse muistan Abidin pelihalujen (ja tuloksenteon) loppuneen jo edellisellä kaudella heti jatkosopimuksen kirjoittamisen jälkeen. Seuratoimijoiden piirissä yleisesti puhuttiin tuona keväänä, ettei jatkosopimusta olisi pitänyt tehdä, mutta ei muutakaan voinut, kun oli paras maalintekijä. Siksi näen Abidin itse hankkineen kohtalonsa omilla ansioillaan.

Näin itsekkin muistan. Lisäksi tyhmät jäähyt sai veren kiehumaan. Kyynärpäällä taisi lyödä pelin ulkopuolella päähän vastustajaa. Ihan tarkkaan en sitä muista. Mutta tyhmiä jäähyjä hän otti liikaa. En kyllä siinä ole samaa mieltä että Veltsun aikana meillä olisi milloinkaan ollut mikään ihan loistava joukkue.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Näin itsekkin muistan. Lisäksi tyhmät jäähyt sai veren kiehumaan. Kyynärpäällä taisi lyödä pelin ulkopuolella päähän vastustajaa. Ihan tarkkaan en sitä muista. Mutta tyhmiä jäähyjä hän otti liikaa. En kyllä siinä ole samaa mieltä että Veltsun aikana meillä olisi milloinkaan ollut mikään ihan loistava joukkue.
Abid kärsi Suomessa jatkuvasta tuomareiden silmätikkuna olemisesta. Abidia sai koukkia, huitoa ja hutkia minkä vain ehti, mutta toisin päin pilli soi lähes aina. En sikäli ihmettele yhtään, että vati meni pari kertaa nurin ja noita turhia jäähyjä tuli.
 

Powerage

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks
Abid kärsi Suomessa jatkuvasta tuomareiden silmätikkuna olemisesta. Abidia sai koukkia, huitoa ja hutkia minkä vain ehti, mutta toisin päin pilli soi lähes aina. En sikäli ihmettele yhtään, että vati meni pari kertaa nurin ja noita turhia jäähyjä tuli.

Ainakin sen edellä mainitun kyynerpää-keissin jälkeen näin oli hyvin vahvasti. Abid jäi mieleen isolla tunteella pelaavana miehenä, joka kuitenkin piti JakkeImmosmaisesti päänsä kylmänä hyvin, hyvin pitkään. Sitten seitsemännen poikkarin vastaanotettuaan yleensä napautti aika kipakasti takaisin ja suoraan boksiin.

Parhaana muistona Ramzista ehdottomasti YV:llä trademark peruutus maalin edustalle ja syöttö takatolpalle tai murjoi itse sisään. Kaunis mies.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Ainakin sen edellä mainitun kyynerpää-keissin jälkeen näin oli hyvin vahvasti. Abid jäi mieleen isolla tunteella pelaavana miehenä, joka kuitenkin piti JakkeImmosmaisesti päänsä kylmänä hyvin, hyvin pitkään. Sitten seitsemännen poikkarin vastaanotettuaan yleensä napautti aika kipakasti takaisin ja suoraan boksiin.

Ainakin toista Abidin pelikieltoon johtaneista tilanteista edelsi ihan vastaava teko Abidia kohtaan. Vähemmän yllättäen piti silläkin kertaa ottaa oikeus omiin käsiin, kun tuomareita ei paljoo napostellut. Olikohan tämä nyt se SaiPaa vastaan sattunut? kilahtaminen ihan pelin lopussa.

Vituttaa edelleen Virtasen peluutus ja tuomareiden kohtelu. Abid oli oikeasti hyvä pelaaja liigaan, etenkin Perrinin rinnalla
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Hypätään vähän aiheeseen ja sen ohitse. NHL-puolella oli joskus aiemmin syksystä juttua siitä, mitkä eri pelaajien tietyt ominaisuudet yhdistämällä saataisiin aikaan mahdollisimman surkea pelaaja.

Tuon lukemisen jälkeen tuli mieleen väkisin et tälläinen ajatusleikki oisi kiva kuulla JYP-laseinkin. Tälle oli mielestäni jonkinsortin pohjakin olemassa, mutta en löytänyt tähän hätään. Tästä oli myös jonkinverran keskustelua Whatsapissa erään matseja seuraavan kaverin kanssa, mutta vuosien saatossa tuo viesti on hukkunut jonnekin bittiavaruuteen joten pitää yrittää muistella ulkomuistista.

Aloitetaan. Ja mainitaan nyt sekin ettei näitä listauksia kannata ottaa liian vakavasti. Tämä listaus saattaa myös mennä vähän myös johtoportaan puolelle, koska sieltäkin löytyy jonkinverran asioita jotka mieluusti painaisi unholaan.

- Hubacekin viimeistelykyky läpiajoissa (vaikka Huba hieno pelaaja olikin, niin olen muutaman kerran herännyt kylmä hiki otsalla suoraan huutoon kun olen nähnyt painajaisia niistä hukatuista paikoista)
- Tuppuraisen harhasyötöt / pelisilmä tietyissä tilanteissa (mm. case Tukonen, myös erään Sport-JYP-pelin ratkaisumaali ja etenkin Allun toiminta ennen ratkaisumaalia vituttaa vieläkin)
- Heleniuksen toinen tuleminen JYP-paitaan (tähän oisi monta muutakin vaihtoehtoa, useammasta kenttäpelaajista lähtien mutta tätä ei tarvitse vissiin perustella enempää)
- Virtanen ja ulkomaalaiset (Perrin ja Abid)
- Saikkosen saama vastuu luukkuvahtina (3v liigaa ja oliko 1 peli poffeissa)
- Tynin aivopierut toimitusjohtajana (ekana tulee mieleen case gsm ja klassikkopaidat vaikka jälkimmäinen taisi olla markkinointiosaston heiniä)

Sana vapaa, jatkakaa. Loukkaantumisherkkyyteen en keksinyt ihan heti selkeää ykköstä. Toki jos rajaisi tiettyihin ruumiinosiin niin voisi olla helpompaa.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Hypätään vähän aiheeseen ja sen ohitse. NHL-puolella oli joskus aiemmin syksystä juttua siitä, mitkä eri pelaajien tietyt ominaisuudet yhdistämällä saataisiin aikaan mahdollisimman surkea pelaaja.

Tuon lukemisen jälkeen tuli mieleen väkisin et tälläinen ajatusleikki oisi kiva kuulla JYP-laseinkin. Tälle oli mielestäni jonkinsortin pohjakin olemassa, mutta en löytänyt tähän hätään. Tästä oli myös jonkinverran keskustelua Whatsapissa erään matseja seuraavan kaverin kanssa, mutta vuosien saatossa tuo viesti on hukkunut jonnekin bittiavaruuteen joten pitää yrittää muistella ulkomuistista.

Aloitetaan. Ja mainitaan nyt sekin ettei näitä listauksia kannata ottaa liian vakavasti. Tämä listaus saattaa myös mennä vähän myös johtoportaan puolelle, koska sieltäkin löytyy jonkinverran asioita jotka mieluusti painaisi unholaan.

- Hubacekin viimeistelykyky läpiajoissa (vaikka Huba hieno pelaaja olikin, niin olen muutaman kerran herännyt kylmä hiki otsalla suoraan huutoon kun olen nähnyt painajaisia niistä hukatuista paikoista)
- Tuppuraisen harhasyötöt / pelisilmä tietyissä tilanteissa (mm. case Tukonen, myös erään Sport-JYP-pelin ratkaisumaali ja etenkin Allun toiminta ennen ratkaisumaalia vituttaa vieläkin)
- Heleniuksen toinen tuleminen JYP-paitaan (tähän oisi monta muutakin vaihtoehtoa, useammasta kenttäpelaajista lähtien mutta tätä ei tarvitse vissiin perustella enempää)
- Virtanen ja ulkomaalaiset (Perrin ja Abid)
- Saikkosen saama vastuu luukkuvahtina (3v liigaa ja oliko 1 peli poffeissa)
- Tynin aivopierut toimitusjohtajana (ekana tulee mieleen case gsm ja klassikkopaidat vaikka jälkimmäinen taisi olla markkinointiosaston heiniä)

Sana vapaa, jatkakaa. Loukkaantumisherkkyyteen en keksinyt ihan heti selkeää ykköstä. Toki jos rajaisi tiettyihin ruumiinosiin niin voisi olla helpompaa.
Olli Malmivaaran taklauksen vastaanottaminen oli ainakin melko legendaarista. Erittäin iso mies oli kohtuuttoman usein katollaan, keräilemässä ja taisi vielä useamman kerran loukkaantuakin ihan normaaleissa taklaustilanteissa.

Pihlman ja luisteleminen. Harvoin on tullut liigatasolla nähtyä niin vaivalloisen ja tehottoman näköistä luistelua kun Pilellä. Ketterä kun lentotukialus.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Olli Malmivaaran taklauksen vastaanottaminen oli ainakin melko legendaarista. Erittäin iso mies oli kohtuuttoman usein katollaan, keräilemässä ja taisi vielä useamman kerran loukkaantuakin ihan normaaleissa taklaustilanteissa.

Pihlman ja luisteleminen. Harvoin on tullut liigatasolla nähtyä niin vaivalloisen ja tehottoman näköistä luistelua kun Pilellä. Ketterä kun lentotukialus.

Malmivaarasta samaa mieltä, mutta Pihlman ei mielestäni ollut aivan niin huono luistelija minun muistikuvieni perusteella - ja nämä muistikuvat perustuvat aikaan ennen jopa kohtalokasta loukkaantumista ja sairaalabakteeria. Tuolloin ennen loukkaantumista oli todella terävässä kunnossa ja paikkaamassa yksistään Immosen jättämää aukkoa, mutta palattuaan oli kuin varjo entisestään, ja jäi lopulta jämäketjujen rymistelijärooliin (silloin kun rymistelemään ehti). Teknisesti ei koskaan ollut erityisen kummoinen luistelija mutta todella vahva jalalla silti. Vertauksena: ei se mörkökään mikään ballerina jäällä ole mutta silti menee niin isoksi mieheksi aika kovaa vain.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Tätä ketjua on syytä nostella jälleen - valitettavasti. Severi Lahtisen matka from hero to zero oli nopea. Oli surullisen ironista, miten samaan aikaan Liiga teki Lahtisesta haastattelun "Liigan viihdyttävämpänä pelaajana", kun herra asioi käräjillä.

Kuulin itse casesta heti tuoreeltaan kun modet sulkivat rikos-ketjun. Modejen jättämä Minfo-vinkki oli hirveä, koska nimi paljastui jo silloin ensimmäistä kertaa. Minä tosin uskoin Lahtisen syyttömyyteen aina tähän päivään saakka. Enää en usko hetken vertaa Lahtisen syyttömyyteen, sen verran villiä menoa näyttää herralla somessa olevan. Aika pahalta näyttää Seven syyttömyysen suhteen, kun sieltä on nyt tullut myös törkyrattia ja muuta kuonaa päivän aikana vastaan.

Surullista kyllä, tämä kokonaisuus saa myös JYPin nyt ikävään päivänvaloon. Oletan, että JYP toteutti tässä mallia, että Severi on joukkueen jäsen niin pitkään kun hän ei ole saanut tuomiota - tämä olisi ollut hyvä linja jos tuomiota ei olisi tullut, mutta nyt se antaa aika valjun kuvan koko organisaatiosta. Yhden päivän huili "nuhan vuoksi", kun kaveri on oikeasti käräjillä. Sen jälkeen takaisin kokoonpanoon ja kaikki toimii Lahtisen osalta kuten ennenkin. Joo, toisaalta paska olisi lentänyt vaikka Lahtinen olisi hyllytetty, "koska bussin alle heittämiset".

Joku heitti ihan hyvän kommentin, että jos/kun JYP on myynyt Lahtisen paitoja yms kamaa pitkin syksyä, niin aika ilkeään tilanteeseen myös fanit ovat joutuneet. Somessa nostaminenkin olisi pitänyt kyllä välttää jollain tavalla - sometiimille olisi pitänyt jollain tavalla saattaa tietoon, että laitetaan siihen JYP-SaiPa -pelin markkinointiin joku toinen pelaaja.

Muutenkin JYPin somepreesens meni aivan reisille nyt tämän myötä, sillä meidän sisältö on nojannut lähes yksinomaan Lahtisen niskoille. Lahtinen oli se, joka hengasi Käärijän kanssa. Lahtista ollaan lähetetty pitkin kevättä, kesää ja syksyä jos jonkinlaisiin kissanristijäisiin. Tämä kaikki sisältö on nyt äärimmäisen kiusallista JYPin kannalta.

Toivottavasti kaikki on mennyt oikeastikin kuten mediassakin todettiin, eli JYP kuuli Lahtisen seikkailuista vasta iltapäivälehden toimittajan lähestymisen kautta. Jos/kun Lahtinen on salannut joukkueelta rattijuopumukset ja seksuaalirikokset, silloin JYP on kuivilla, joskin auttamatta likatahraisena. Sitten taas jos nätä rötökset ovat olleet tiedossa, mutta niistä ei ole koettu tarpeelliseksi puuttua, niin ne seuran arvot....

Case-Miklik hoidettiin seuran puolesta taannoin todella tyylikkäästi. Ovea tarjoiltiin heti kun asia paljastui, eikä siitä lähty tekemään numeroa. Silloin toimittajatkin kuulivat asiasta vasta myöhemmin. Harmi kun tämä meni täysin päinvastoin - tai ainakaan siihen ei reagoitu kuten pitäisi.

Minulle Severi Lahtinen on nyt "kuollut" JYP-pelaaja. Toivottavasti joukkue hoitaa sopimuksen purut yms sille kuuluvalla tavalla, mutta Lahtiselle ei pidä seuran antaa minkäänlaista sympatiaa tässä hetkessä. Siinä kaivetaan vain kahta syvempää kuoppaa, jos nyt tuetaan Severin koottuja selityksiä ja hovissa tuomio pysyy ennallaan.

Tämä päivä on yksi surullisimpia JYP-historiassa, ja hittolainen kun sen piti tapahtua vielä juhlakaudella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös