JYP-fanin kymmenen käskyä

  • 4 384
  • 37

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Groove Armada kirjoitti:
Ei ollut mikään vitsi. En lukenut koko ketjua läpi vaan ainoastaan aloitusviestin..
Joskus on paikallaan kritisoida, mutta ei se tarkoita että kriittisten kirjoittajien
mielestä koko JYPin toiminta on paskaa tai muuten turhauttavaa.

Luulen ymmärtäväni mitä tuolla avausviestillä ajoit takaa, ja sen vuoksi tuo
heitto. Ei sen kummempaa :)
Niin, olen tässä kiemurrellut sen tosiasian edessä, että provokaatioksihan tuo avaus on helposti tulkittavissa. Tyylini ei sovi heikkohermoisille, ehkä en tosiaan kuulu tähän joukkoon, vaikka meillä kaikilla pitäisi yhteinen nimittäjä ollakin. Ja provokaatio on tehokas keino herättää keskustelu.

Kaikille tiedoksi provo oli vain rehevän keskustelun siemen, minun ei ollut tarkoitus olla avauksen jälkeen enää provosoiva. Tiedän että kun avaan suuni, keskustelua syntyy. Tiedän että kun avaan pääni, sota syntyy.
 

-MMH-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hehe! Tämä ketju on loistava. Mielestäni Kummituksella on pointti tässä asiassa ja tunnustan kokevani "hengenheimolaisuutta" hänen mielipiteidensä kanssa. Olisiko minun siis syytä huolestua =)?

Sitä vain en tajua että minkä vi**n takia pitää yrittää jängätä sitä omaa näkemystään toisille vaikka pitäisihän se tajuta että ei se toisen mielipide siitä miksikään muutu. Perusteettomat väitteet kannattaa jättää kokonaan vaille huomiota, koska se on mielestäni paras tapa välttää näitä eipäs juupas tilanteita. Suodaan siis kaikille omat mielipiteensä ja esitetään omamme, mutta jätetään se toisen mielipiteen dissaaminen vähemmälle. Vaikka vi****taahan se niin että sattuu kun joku koti Seppänen "tietää" miten mikäkin asia olisi pitänyt hoitaa, mutta silti =).

Minusta tämä ketju puhdistaa ilmapiiria palstalla joka on edennyt verbaali sodan asteelle, jossa ei niin lahjakkaat kirjoittajat kuten minä jäävät auttamattomasti jalkoihin.
 

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Lintukankaan Keisari kirjoitti:
11. Muista hakata rumpua aina kun JYP saa kiekon. Varsinkin silloin, jos lähettyvilläsi on vastustajan kannattajia!
Mutta eihän tuo ole 11. käsky, pitäisihän se kaikkien tietää. Tuttu mm. JYPin nettisivujen palstoilta jo ties kuinka kauan, vaikka eräät eivät sitä aina muistakaan noudattaa humaloidi-iltamiensa jäljiltä.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä ketjuhan on ehdottomasti hyvä! Alku meinasi vähän kangerrella, mutta nythän tästä on tullut tuiki tarpeellinen. Ei täällä tällaisia filosofisia pohdintaketjuja ole ollutkaan ja mitä provokatiivisuuteen tulee, tämä ei ole yhtään mitään verrattuna joidenkin kirjoittajien tuotoksiin jossain muualla.

Miksipä ei JYPin kannattamiseen liittyviä kysymyksiä voisi tarkastella hieman käänteisestikin? Minunkin mielestäni Seppänen kaunisteli asioita, kun väitti JYPillä olevan hyvät fanit. Mitä hyvää siinä on, että lyödään puukkoa selkään, tekipä organisaatio mitä tahansa (huom! eri asia kuin rakentava kritiikki!) tai että istutaan matseissa kuin kirkossa? Tai että ei edes tulla matseihin, jne. Listaa voi jatkaa pitkällekin.
 

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Suomi-Salama kirjoitti:
Tämä ketjuhan on ehdottomasti hyvä! Alku meinasi vähän kangerrella, mutta nythän tästä on tullut tuiki tarpeellinen.
Hyvä ketjuhan tästä vielä tulee, vaikken usko alkuunkaan että ketjun avaajan tarkoitus oli 'keskustelun herättäminen'. Taisi olla kysymys siitä että jotkut kehtaavat esittää krittiikiä, joka ei sattumalta vastaakaan kummituksen näkemystä ja näiltä pirulaisilta pitäisi kieltää kaikki kirjoittelu. Esitetään se sitten kääntäen tai vääntäen.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Suomi-Salama kirjoitti:
Mitä hyvää siinä on, että lyödään puukkoa selkään, tekipä organisaatio mitä tahansa

Sehän on parasta JYPin kannattamisessa, että AINA voi haukkua joukkuetta! Siis fanien kannalta mahtava purkaa oma paskapäivä JYPiin... Sillon kun satutaan voittamaan, niin voi haukkua vain ihan vähän, esim. jotain puolustajaa, ylivoimaa tai jotain... Tappioputkessa voi haukkua koko joukkuetta!

Mikä on suurempi ilo kuin vahingonilo!?! Joskus JYPin voittaessa voi haukkua vastustajan "miljoonajoukkuetta" aivan paskaksi, kun tälläisille tunareille hävisi. Joka kausi voi myös ilkkua uusille "vahvistuksille!" Innolla odotan, ketä "vahvistuksia" tulee haukkuttavaksi seuraavaksi...
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jaahas. Tämähän sai aivan uuden käänteen. Hienoa toverit, saatoitte juuri hyvinkin pelastaa peppuni! Minuahan ymmärretään, tai edes yritetään. Toivon kipinä kytee.
Korppi kirjoitti:
Hyvä ketjuhan tästä vielä tulee, vaikken usko alkuunkaan että ketjun avaajan tarkoitus oli 'keskustelun herättäminen'. Taisi olla kysymys siitä että jotkut kehtaavat esittää krittiikiä, joka ei sattumalta vastaakaan kummituksen näkemystä ja näiltä pirulaisilta pitäisi kieltää kaikki kirjoittelu. Esitetään se sitten kääntäen tai vääntäen.
Ei, nyt ymmärsit kyllä jotain oleellista väärinpäin. Eipä olisi uskonut että noin simppelillä veivillä viedään puolustus noin pyörryksiin. Minä en vaadi sensuuria, päinvastoin.
 

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
kummitus kirjoitti:
Jaahas. Tämähän sai aivan uuden käänteen. Hienoa toverit, saatoitte juuri hyvinkin pelastaa peppuni! Minuahan ymmärretään, tai edes yritetään. Toivon kipinä kytee.Ei, nyt ymmärsit kyllä jotain oleellista väärinpäin. Eipä olisi uskonut että noin simppelillä veivillä viedään puolustus noin pyörryksiin. Minä en vaadi sensuuria, päinvastoin.
Rikon nyt sitä 11. käskyä ja totean että olet asian ytimessä... ;)

Taitaa tämä keskustelu osoittaa että JYP-faneilla on tylsää taas kerran tähän aikaan vuodesta? Lienee syytä vetäytyä korpin pesään odottamaan virallista informaatiota tulevan kauden joukkueesta. Täältä tähän...
 
Viimeksi muokattu:

Hack

Jäsen
13. Muista haukkua JYPin uudet vahvistukset, vaikka kuka tulisi. Jos joku pelaaja on huono, niin muista myös haukkua häntä, sekä sanoa "Niinhän minä sanoin!". Myös jos vahvistuksen tulon jälkeen alkaa laskukausi, muista, että syy on vahvistuksen. Kenessäkään muussa ei voi olla vikaa.

EDIT: älkää ottako kukaan sitten henk.kohtaisesti, itsekin olen harrastanut kyseistä toimintaa.
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
Nokkis kirjoitti:
12. Olet tosifani ainoastaan jos käyt katsomassa kaikki JYP:n kotimatsit ja mahdollisimman monta vierasmatsia. Lisäksi käyt katsomassa kaikki A,B ja C-junioreiden kotimatsit. Ainoastaan oma kuolemantapaus on tarpeeksi hyvä syy olla lähtemättä peliin. Lisäksi tosifani on syntynyt Jyväskylässä. Olet epäfani jos luulet faneuden olevan jonkinlainen mielentila. Olet epäfani jos et laita elämäsi etusijalle joukkuetta

Hyvin määritelty. Muutama täydennys tulee mieleen.

Vain ja ainoastaan TF saa esittää mielipiteitä ja kritiikkiä joukkueen otteista. Muut kuin TF eivät saa nauttia joukkueen voitoista tai olla pettyneitä joukkueen häviöistä; TF:lla onkin oikeus ja velvollisuus kutsua näitä muita gloryhunttereiksi.

Näistä aineksista alkaa pikkuhiljaa muodostua tuo myyttinen, valaistunut Tosifani™, joka kertoo meille, miten tulee kannattaa, tai halutessaan kieltää kannattamasta!
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Henkilöpalvonta rules!

14. Ole aina kiinnostunut enemmän yksilöistä kuin joukkueesta. Muista haluta JYPiin jollain tavalla "erottuvia", kuten "Uunon" tai goonin maineen saaneita, pelaajia ja aseta nämä aina joukkueen edun edelle. Toitottele keskustelupalstoilla, että "jokaisessa joukkueessa pitää olla yksi Jesse" ja että "Jesse Niinimäen kaltaisten pelaajien takia minä jääkiekkoa seuraan", äläkä niinkään ole kiinnostunut joukkueen menestyksestä.
 

Tilatiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Metaani CH
Radiokanavan ja Jyppifanin vaihtotaika

Vinalisti moikkailee, jäi yksi lippu yli, annoin sen jypiläiselle... meediolle...

maalin erolla finaaliin, toistamiseen. Kiitos valon kaupunki tällä erää ja tästä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös