JYP-fanin kymmenen käskyä

  • 4 385
  • 37

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
1. JYP on paska.

2. Asiat hoidetaan pääasiassa huonosti tai hyvin huonosti.

3. Joukkueen omat kasvatit ovat korkeintaan keskinkertaisuuksia aina ja iankaikkisesti.

4. Kauteen lähdetään aina hävinneenä

5. Muista narista jostain JYPiin liittyvästä asiasta Jatkoajassa vähintään kerran viikossa, ettei vain faniston mieliala kohenisi ja toiveikkuus menestyksestä heräisi.

6. Älä käy peleissä, mutta esitä silti ahkerasti kritiikkiä JYPin esityksistä.

7. Hauku kerran viikossa jokin JYPin pelaaja tai valmentaja.

8. JYPillä ei ole mahdollisuuksia menestykseen kuunaan.

9. Älä tue JYPin toimintaa.

10. Älä missään nimessä lausu ääneen positiivisia tai optimistisia mielipiteitä JYPin liigajoukkueesta.



Että näillä eväillä sitten pytty Jyväskylään!

-kummitus-
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Aika rankka kevät-angsti sinulla, arvon kummitus; täällä päässä osumia 0/10. En taida olla JYP-fani sitten ainakaan tällä mittapuulla.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
er_bai_wu kirjoitti:
En taida olla JYP-fani sitten ainakaan tällä mittapuulla.
Sinä olet sitten feikki, tai joku vanhan koulukunnan kasvatti. Tämä säännöstö toimii nimittäin JYPin uuden fanikulttuurin tukipilarina.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
kummitus kirjoitti:
Sinä olet sitten feikki, tai joku vanhan koulukunnan kasvatti. Tämä säännöstö toimii nimittäin JYPin uuden fanikulttuurin tukipilarina.

Vanhaa koulukuntaa, veliseni, vanhaa koulukuntaa.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
kummitus kirjoitti:
Sinä olet sitten feikki, tai joku vanhan koulukunnan kasvatti. Tämä säännöstö toimii nimittäin JYPin uuden fanikulttuurin tukipilarina.
Syvä uuh, Kummitus. Vaihteeksi karkasi se kuuluisa mopo käsistä? Toisaalta ymmärrän turhautumisesi, mutta tälläisissä tilanteissa kannattaa pitää kädet irti näppäimistöltä kunhan rauhoittuminen on tapahtunut.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pakkipari kirjoitti:
Syvä uuh, Kummitus. Vaihteeksi karkasi se kuuluisa mopo käsistä? Toisaalta ymmärrän turhautumisesi, mutta tälläisissä tilanteissa kannattaa pitää kädet irti näppäimistöltä kunhan rauhoittuminen on tapahtunut.
Minkä tähden? Eikö keskustelupalstat ole avautumisia ja keskustelun herättelyä varten? Loukkasinko tällä avauksellani jotenkin sinua tai sinulle jotain pyhää asiaa?
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
kummitus kirjoitti:
Minkä tähden? Eikö keskustelupalstat ole avautumisia ja keskustelun herättelyä varten? Loukkasinko tällä avauksellani jotenkin sinua tai sinulle jotain pyhää asiaa?
Keskustelun herättämistä varten kyllä. Avautumisille on oma ketju vapaan keskustelun puolella.

Mitä tuohon jälkimmäiseen tulee niin minulle JYP on pyhä. Sitä kuitenkin saa ja pitääkin aika ajoin kritisoida eikä sitä saa kehua sokeasti. Kuitenkin tämä ketjun avaus meni yli ja selvästi siitä paistaa läpi turhautuminen.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
[Off topic]
kummitus kirjoitti:
Kyllä minä turhautumiseni myönnän. Sinäkö päätät siitä mitä täällä saa kirjoittaa?
En tietenkään. Modet vahtivat mitä sallitaan ja mitä ei. Yritin vain hieman auttaa. Seuraavan kerran täytyy turvautua yv:n puolelle.
[/off topic]
 

Naughty_S

Jäsen
Pakkipari kirjoitti:
Sitä kuitenkin saa ja pitääkin aika ajoin kritisoida eikä sitä saa kehua sokeasti.

Tämän voisi eräskin nimimerkki lukea rauhallisesti ajatuksen kanssa. Mistään ei voi keskustella, sillä mitään JYPin tekemistä tai tekemättä jättämistä ei saa kritisoida. Eihän tosifani sano mitään negatiivista! Ja miksi edes kritisoida tai esittää parannusehdotuksia, kun Jyväskylässä kaikki tehdään jo niin helvetin hyvin. Ellei peräti täydellisesti.

Ja muistakaa. Jos olette ketjun avaajan kanssa jostain eri mieltä, olette paitsi väärässä, myös pellejä, ettekä osaa perustella mielipiteitänne järkevästi. Niih.

Tasokkaaseen ketjunavaukseen myös sen verran, että onneksi palstalla saavat kommentoida myös muut kuin joukkueiden "fanit".
 

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
kummitus kirjoitti:
Minkä tähden? Eikö keskustelupalstat ole avautumisia ja keskustelun herättelyä varten?
Tuo ketjunavaus herättää lähinnä ihmetystä.
Jonkinlaiset perustelut käskyille olisi ollut kiva lukea.
Avautuminen on aina sallittua ja jopa suotavaa, mutta miksi juuri nyt?
Huono päivä?
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Naughty_S kirjoitti:
Ja muistakaa. Jos olette ketjun avaajan kanssa jostain eri mieltä, olette paitsi väärässä, myös pellejä, ettekä osaa perustella mielipiteitänne järkevästi. Niih.
Saa olla eri mieltä, ilman pellesyytöksiä. Pakkipari tuu apuun! Saako noin sanoa, miten Naughty S? Haukkua nyt pelleiksi lähimmäisiään! Minä olen rangaistukseni suorittanut ja ottanut opikseni.

Onpa herkkähipiäistä porukkaa. Onko teistä kukaan kuullut ironiasta (vaikka tuo Korppi)? Tämä oli muuten ensimmäinen ketjunavaukseni palstalla. Ei taida olla mun juttu tää.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pakkipari kirjoitti:
Sitä kuitenkin saa ja pitääkin aika ajoin kritisoida eikä sitä saa kehua sokeasti.
JYPiä ei saa kehua sokeasti? Minä en ole sokea. Saako sitä haukkua sokeasti?
Sinä siis kuitenkin tahdot kontroloida tätä keskustelua määräilemällä mistä saa puhua ja miten paljon. Oletko jo hakenut modeksi tänne(kin) palstalle?
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Sweet, käskyjä!

1. Muista riittävä negatiivisuus, varsinkin jos perustat tietämyksesi pelitapahtumista teksti-tv:n tai sm-liiga.fi:n varaan.

2. Muista aika-ajoin syyttää tuomaria tappiosta ettei unohdu totuus siitä että ilman salaliittoja ja juonitteluja JYP olisi liigan ehdoton ykkönen.

3. JYP menestyy taitokiekolla, fyysinen peli tarkoittaa sikailua ja ylilyöntejä.

4. Keskustelupalstoilla vaadi perusteluja muiden perusteluille. Kun he ne antavat, älä usko niitä.

5. Muista aika-ajoin epäillä että JYPin taloustilanne on kerrottua huonompi, näin saat myös vettä myllyyn kritisoidessasi hutihankintoja.

6. Jos joku erehtyy mietiskelemään tulevia hankintoja ja mainitsee jonkun nimen, tyrmää ehdotus ja ehdota omaa vaihtoehtoasi, onhan hänellä paljon hassumpi nimikin kuin muiden ehdotuksilla. Kovimmat jätkät tyytyvät pelkkään tyrmäämiseen.

7. Muista jälkiviisaus, varsinkin pelaajahankinnoissa.

8. Muistele kaiholla aikaisempia pelaajia ja vertaa nykyisiä välittömästi heihin.

9. Muista juoda peliolut, näin työllistät henkilökuntaa hallilla. Työllistääksesi poliisia juo useampi.

10. Yritä olla hauska vaikkei sinulla siihen kykyä olisikaan. Järkevämpää olisi olla tosikko kaiken suhteen.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Takapassi kirjoitti:
Sweet, käskyjä!


2. Muista aika-ajoin syyttää tuomaria tappiosta ettei unohdu totuus siitä että ilman salaliittoja ja juonitteluja JYP olisi liigan ehdoton ykkönen.
Huomaan että yrität sivaltaa minua. Provosoiduin vain tästä kohdasta, mutta onnittelut siitä. Tuomaritoimintaa en ole kritisoinut, kuin yhden kerran ja se peli oli turhan tärkeä. Kaikki muut kohdat listassasi kyllä viuhuvat pahasti ohi, jos yrität tällä listalla jotenkin minua kuumottaa.

Muuten, loukkasiko tuo listani sinuakin jotenkin? Jos loukkasi, niin miksi? Ei se ollut sinulle osoitettu.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
kummitus kirjoitti:
Huomaan että yrität sivaltaa minua. Provosoiduin vain tästä kohdasta, mutta onnittelut siitä. Tuomaritoimintaa en ole kritisoinut, kuin yhden kerran ja se peli oli turhan tärkeä. Kaikki muut kohdat listassasi kyllä viuhuvat pahasti ohi, jos yrität tällä listalla jotenkin minua kuumottaa.

Muuten, loukkasiko tuo listani sinuakin jotenkin? Jos loukkasi, niin miksi? Ei se ollut sinulle osoitettu.

Huomaat väärin, itse asiassa et ole ainoa joka on syyttänyt tuomaria huonosta ja vastustajaa suosivasta toiminnasta, tämä varmasti kävisi ilmi jos selaisi otteluketjuja, mutta se lienee turhaa tässä kohtaa. Itsekin olen joskus tähän tainnut syyllistyä. Kummastelen että otit itseesi, noissa käskyissä oli aika vahva annos itseironiaakin eikä niitä kenenkään pidä mennä ottaman henkilökohtaisina heittoina.

Ja ei loukannut, itsetuntoni kestää vaikka kritiikki olisi jopa suoraan minulle osoitettu, enkä sinällään löydä itseäni kovinkaan monesta kohtaa listassasi, pidän kuitenkin itseäni varsin optimistisena luonteena. Tai sitten vaikka mainitsemasi vanhan koulukunnan kasvatti, ihan miten vaan.
 

Kobe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämähän on jo vanha vastakkain asettu, Ylipositiiviset vs. Ylinegatiiviset. Totuushan on että molemmat ovat väärässä. Esim kimmon ja kummituksen näkemyserot ovat sen verran kaukana toisistaan ettei asiallista keskustelua voi olettaakaan.

Keskustelupalstat ovat mielipiteitä ja niistä keskustelua varten, mutta muistakaa perustella asianne, älkääkä sortuko turhaan inttämiseen (kummitus). Esim nm. jukiapina on skarpannut huomattavasti tasoaan ja perustelee nykyään tyylikkäästi mielipiteensä ja on lopettanut turhan itkemisen.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kobe kirjoitti:
Tämähän on jo vanha vastakkain asettu, Ylipositiiviset vs. Ylinegatiiviset. Totuushan on että molemmat ovat väärässä. Esim kimmon ja kummituksen näkemyserot ovat sen verran kaukana toisistaan ettei asiallista keskustelua voi olettaakaan.
No sieltähän auktoriteetti löytyi! Vai että totuus on se, että kummitus ja kimmo ovat väärässä?!? Onpa otsaa. Kysymys on usein erilaisista mielipiteistä ja näkökulmista, eikä oikesta tai väärästä vastauksesta (esim. tulevaisuuden ennustaminen). Tämän ketjun saa minun puolesta kyllä poistaa, aihe on ilmiselvästi sen luokan tabu, että kerjään vain harmeja itselleni.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
kummitus kirjoitti:
Tämän ketjun saa minun puolesta kyllä poistaa, aihe on ilmiselvästi sen luokan tabu, että kerjään vain harmeja itselleni.

Pakko kysyä rehellisesti, että minkälaista vastaanottoa sitten odotit tuollaisella ketjunavauksella? Ei ole ihme, jos noin suora (vaikkakaan ei nimeltä mainitseva) hyökkäys tiettyjä kirjoittajia ja heidän ajatuksiaan kohtaan saa aikaan lähinnä vastahyökkäyksiä.

Itse lisäisin käskyihin vielä sen, että JYPin seurajohto pitää muistaa haukkua saamattomuudesta aina silloin, kun joku toinen liigajoukkue hankkii pelaajan, vaikka tällä pelaajalla ei olisi mitään meriittejä ja floppaaminen olisi lähes pomminvarma. Tällöin oman seuran johto pitää haukkua siitä, että mitään ei yritetä, mutta jos seura itse ottaa kokeilulle jonkun pelaajan, pitää seurajohto haukkua myös tästä. Tässä tapauksessa kun olisikin parempi olla hankkimatta ketään, "jos ei kunnon pelaajia löydy".
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Kummitus, ei asiat ole mustavalkoisia, muista se.
 
Viimeksi muokattu:

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
FourForty kirjoitti:
Pakko kysyä rehellisesti, että minkälaista vastaanottoa sitten odotit tuollaisella ketjunavauksella? Ei ole ihme, jos noin suora (vaikkakaan ei nimeltä mainitseva) hyökkäys tiettyjä kirjoittajia ja heidän ajatuksiaan kohtaan saa aikaan lähinnä vastahyökkäyksiä.
Tunnustan rehellisesti, että olin hieman kiihtyneessä mielentilassa enkä juurikaan syvemmin pohdiskellut tekoni seurauksia. Matkallakin ajattelin vain, että antaa mennä vaan. Päästelin paineita?
Eihän tämä taida tänne osioon kuulua, ei tästä vain voi tosiaan keskustella, niin ettei siitä joku ärsyyntyisi. Itsekin hermostun aika helposti, mutta teen kaikkeni, että viestini pysyvät asiallisina.

Vaikka en tosiaan kenellekään suoraan tätä aivopierua osoittanutkaan, niin kummasti kuppi alkoi vain poreilemaan.

Kaikille:
Sori vain kaikille, jotka viestistäni mielensä pahoittivat.
Ja tämän tarinan sanomahan oli se - jos joku ei ymmärtänyt - että, jos näkee itsessään tuollaisen kuvaamani fanin irvikuvan, edes joltain osin, olisi syytä katsoa peiliin silloin tällöin, kun minulle pään aukomiseltaan ja disauttelultaan ehtii.
Saan paljon kysymyksiä (herätän mielipiteilläni keskustelua, koska se on tarpeellista) ja kun pyrin kaikille vastaamaan, näyttää helposti siltä että intän joka puolella sitä ja tätä jonninjoutavaa. Mielipiteisiini suhtaudutaan tästä, ja persoonastani johtuen usein kriittisesti ja ennakkoluuloisesti vaikka mielestäni perustelen asiaani kuinka hyvin.
Lähes aina, kun avaan suuni - asiastani tai sen esitystavasta riippumatta - saan kielteistä tai paheksuvaa palautetta kanssakirjoittajiltani. Tämä saa minut välillä reagoimaan vainoharhaisestikin, se ei ole tarkoituksenmukaista, sitä en pahoittele kenellekään.

FourForty kirjoitti:
Itse lisäisin käskyihin vielä sen, että JYPin seurajohto pitää muistaa haukkua saamattomuudesta aina silloin, kun joku toinen liigajoukkue hankkii pelaajan, vaikka tällä pelaajalla ei olisi mitään meriittejä ja floppaaminen olisi lähes pomminvarma. Tällöin oman seuran johto pitää haukkua siitä, että mitään ei yritetä, mutta jos seura itse ottaa kokeilulle jonkun pelaajan, pitää seurajohto haukkua myös tästä. Tässä tapauksessa kun olisikin parempi olla hankkimatta ketään, "jos ei kunnon pelaajia löydy".
Eikö tuntunutkin hyvältä? ;)
Näitä voisi ja olisi mukava keksiä lisääkin, mutta luulenpa että tällainen hupi kiehauttaa äkkiä herkimpien kupit ja päitä aletaan vaatimaan vadille.


kaikille -s-:
Jos joku jaksaa kanssani väitellä vaikka tästä lisää, niin mennään sinne hiekkalaatikolle, jonka perustin. Olen ymmärtänyt että siellä tällainen metakeskustelukin voisi olla mahdollista. Tämä on tosiaan väärä ketju, minua alkaa pelottaa kirjoitusoikeuksieni puolesta. Tähän ei voi vastata kuin näin, valittamalla, tokaisemalla jotain (kiellettyä), tai pistämällä oman paineenpurkulistan. En kyllä ymmärrä, miten tällaiselle ketjulle ei voisi vaikka kesäloman ajaksi olla tilaa tälläkin puolella. Sananvapaus hei, ei tähän tarvitse osallistua...
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Groove Armada kirjoitti:
Kummitus, ei asiat ole mustavalkoisia, muista se!
Aivan. Näinhän minä juuri sanoin. Oliko tämä joku vitsi taas?

En sanonut tietenkään sanasta sanaan näin, mutta voiko tuon minun edellisen viestini tulkita noin väärin. Siis tuo missä vastaan Kobelle. Minäkö siis edustan mustavalkoista ajattelua?
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
kummitus kirjoitti:
Aivan. Näinhän minä juuri sanoin. Oliko tämä joku vitsi taas?

En sanonut tietenkään sanasta sanaan näin, mutta voiko tuon minun edellisen viestini tulkita noin väärin. Siis tuo missä vastaan Kobelle. Minäkö siis edustan mustavalkoista ajattelua?

Ei ollut mikään vitsi. En lukenut koko ketjua läpi vaan ainoastaan aloitusviestin..
Joskus on paikallaan kritisoida, mutta ei se tarkoita että kriittisten kirjoittajien
mielestä koko JYPin toiminta on paskaa tai muuten turhauttavaa.

Luulen ymmärtäväni mitä tuolla avausviestillä ajoit takaa, ja sen vuoksi tuo
heitto. Ei sen kummempaa :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös