Nonnii. Harmittavan vähän tuli JYP-Akatemian pelejä tällä kaudella nähtyä, mutta sen mitä tuli nähtyä, niin ihan iloisin mielin tuli kuitenkin katseltua nuoren joukkueen edesottamuksia. Taitava joukkue Mestikseen, kokemuksen ja siitä juontunut tylyyden puute etenkin puolustuspäässä vaikeutti peliä aina silloin tällöin, ja peleistä meinasi tulla monesti aika sekavaa rannikolta-rannikolle -peliä.
Pudotuspeleihin asti ei riittänyt tällä kertaa rahkeet mutta ei se kauas jäänyt sekään, vaikka yksi peli onkin Akatemialla vielä jäljellä mutta teoreettisetkin mahdollisuudet ovat nyt menneet Peliittojen otettua juuri hetki sitten kolme pistettä matkaansa Sportilta. Mutta silti pojat (tai no, kyllä minä jo miehiksi näitä kavereita kutsuisin) pelasivat ennakkoluulottomasti ja erittäin viihdyttävää kiekkoa, joten minä ainakin olen oikein ylpeä JYP-Akatemian ja jokaisen pelaajan otteista. Vaikka kausi loppuukin huomiseen peliin, niin kyllä te olette saunailtanne kaikesta huolimatta ansainneet, ja minä otan yhden oluen myös hengessä mukana (ok, kehittelen näitä tekosyitä ottaa olutta melkein tilanteeseen kuin tilanteeseen, mutta silti...)!
Joten, kiitos JYP-Akatemia, vähimmäistavoite saavutettu!