Jyp 2002 - 2003

  • 101 426
  • 1 062

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Luuletko tosiaan, Razzle, että jos kerron jotain niin kerron heti lähteeni mistä sitä tietoa sain? Kerron huhuja vain kertomisen ilosta, hyvää hyvyyttäni. Tottakai mun kirjoitukset saa jättää omaan arvoonsa, ja pitääkin. Minä tiedän että tietoni ovat varmoja, mutta ei sun tarvitse sitä tietää.
Enkä minä rupea todistelemaan, että "sitten heinäkuussa nähdään", koska mun ei tarvitse. Tiedän sen minkä tiedän ja kerron siitä miten huvittaa. Ei sun tarvii siitä nokkiis ottaa.

Muutenkin ihmettelen tätä ainaista lähteiden penäämistä. Luulevatko ihmiset tosiaan, että lähteet kerrotaan? Jokainenhan tajuaa ettei ole mitään järkeä paljastaa itseään tekemällä niin, varsinkin jos haluaa vielä toistekin saada ensikäden tietoa.
 

Musta87

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti kimmo
Luuletko tosiaan, Razzle, että jos kerron jotain niin kerron heti lähteeni mistä sitä tietoa sain? Kerron huhuja vain kertomisen ilosta, hyvää hyvyyttäni. Tottakai mun kirjoitukset saa jättää omaan arvoonsa, ja pitääkin. Minä tiedän että tietoni ovat varmoja, mutta ei sun tarvitse sitä tietää.
Enkä minä rupea todistelemaan, että "sitten heinäkuussa nähdään", koska mun ei tarvitse. Tiedän sen minkä tiedän ja kerron siitä miten huvittaa. Ei sun tarvii siitä nokkiis ottaa.

Muutenkin ihmettelen tätä ainaista lähteiden penäämistä. Luulevatko ihmiset tosiaan, että lähteet kerrotaan? Jokainenhan tajuaa ettei ole mitään järkeä paljastaa itseään tekemällä niin, varsinkin jos haluaa vielä toistekin saada ensikäden tietoa.

Amen to that...

Tämä tsekkipoikien tilanne nyt on Jyväskylässä niin hyvin kaikkien "asioistaperilläolevien" tiedossa, että harvoin näin vakuuttavaa uutisvuotoa on päässyt käymään.

Tähän lähteiden paljasteluun otin kerran kantaa muuten JYPin keskustelupalstallakin. Kukaan ei todellakaan ole niin aasi että sanoisi esim. "Kuulin tämän muuten Alatalolta / Salolta / Holtarilta / Hassiselta tms tms." Tai voisi samantein pyyhkiä miehen naaman muististaan, sillä koskaan ei enää mitään tulisi kuulemaan. Mukavaahan se nimittäin on kuulla joukkueen kuulumisia välillä muualtakin kuin Keskisuomalaisesta kerran kesässä...
 

Mosabacka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huhuista

Tiedon lähteen paljastaminen on joskus vaikeaa, koska se voi sulkeutua jos salattu tieto paljastetaan liian aikaisin. Se ei sinänsä ole ongelma, vaan se, että kun näitä "tiedon" levittelijöitä on hieman enemmän kuin todellisen tiedon omistajia. Mistäs otat selvää kun nimimerkit vain kirjoittavat?

Itse täytyy toki myöntää, että muutamat herrat kirjoituksillaan osoittavat ehkä hankkineensa tietonsa hyvästä lähteestä, ja annan heidän väitteilleen hyvän totuuspohjan.
 

Mosabacka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Herrat Taubert, Cech ja Perrin ja tiedon todistaminen

Nämä herrat ovat mielenkiintoni kohde.

Onko Kristian Taubertin veto Jypin pakistoon vain jonkunnäköinen heitto vai onko jotain huhua liikenteessä?

Viedäänkö Martin Cechiä todella Pelikaaneihin?

Ja Perrin. Ilmeisesti ainakin jotain sopimuksen hieromista on ilmassa.

Tiedon omistajat, kertokaa nyt niitä tietojanne, ja jos tilanne niin vaatii, niin lähteen voitte jättää sanomatta. Mutta laittakaa vaikka sitten matematiikan puolelta lainattava neliö □ tai teksti m.o.t, joista jompi kumpi takaa edes jonkinasteisen todistettavuuden, vaikka todistusta ei vielä näy. Nämä merkintätavat ehkä vähentävät turhien höpinöiden kirjoittamista, koska tiedon pettäessä pahasti minun osaltani ainakin nimimerkki pistetään mieleen. Toki lähteetkin pettävät, minkäs teet, tai sopimusta ei vain saada aikaiseksi vaikka yritetään, ne kyllä kelpaavat luotettavuuteen edelleen.

Mutta tässä ehdotus todistettavuuteen. Itse en näitä neliöitä tai motteja laita, koska tietoni ovat harvinaisen usein toisen tai useamman käden tietoa ja silloin todenpitävyys kärsii tai tieto on jo kaikkien ulottuvilla.
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Re: Herrat Taubert, Cech ja Perrin ja tiedon todistaminen

Viestin lähetti Mosabacka

Tiedon omistajat, kertokaa nyt niitä tietojanne, ja jos tilanne niin vaatii, niin lähteen voitte jättää sanomatta. Mutta laittakaa vaikka sitten matematiikan puolelta lainattava neliö □ tai teksti m.o.t, joista jompi kumpi takaa edes jonkinasteisen todistettavuuden, vaikka todistusta ei vielä näy. Nämä merkintätavat ehkä vähentävät turhien höpinöiden kirjoittamista, koska tiedon pettäessä pahasti minun osaltani ainakin nimimerkki pistetään mieleen. Toki lähteetkin pettävät, minkäs teet, tai sopimusta ei vain saada aikaiseksi vaikka yritetään, ne kyllä kelpaavat luotettavuuteen edelleen.

Mutta tässä ehdotus todistettavuuteen. Itse en näitä neliöitä tai motteja laita, koska tietoni ovat harvinaisen usein toisen tai useamman käden tietoa ja silloin todenpitävyys kärsii tai tieto on jo kaikkien ulottuvilla.
Siis tämähän on hieno idea. Wahuu!

Tulipas ankaran turha postaus. Meidän pitää saada TPS-ketju kiinni.
Kirjoitelkaa!

Perrinistä ilmaisen vielä oman mielipiteeni:
En olisi kyllä uskonut aikaisemmin, että Jyppi miehen ottaisi, mutta kun siitä nyt täällä niin höpistään niin on kai se pakko varautua. Kuitenkin ihan hyvä juttu, sillä tuo Jypin sentterikalustohan ei ole ollut parasta mahdollista, niin kuin täälläkin se taitaa olla jo todettu.

Nedvediä en Jyppiin halua. Liian taiteilija ja kallis, veikkaan. Pakkejakaan en tarvitse.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Razzle:

Chlubnan jatkosta olen kuullut vain niitä samoja huhuja, mutta Vostrakin jatkosta perustan tietoni HC Plzenin nettisivujen uutisosastolta löytyneeseen artikkeliin, jossa yksiselitteisesti sanottiin Vostrakin tehneen 2-vuotisen jatkopahvin JYPin kanssa. Siitä, miksei Suomen päässä voida sopimusta julkistaa, olen kuullut vain näitä samoja huhuja joten parempi etten sano mitään, koska en oikeasti tiedä asiasta mitään.

Mosabacka:

Cechin Pelikaanikytkökset löytyvät samasta artikkelista, tosin ne kumotaan siinä. Äijä on luultavammin suuntaamassa Tshekkiin tai Venäjälle.

Jukurit näkyy tänään julkaisseen sopimuksen J-P Hytösen kanssa. Yksi kahvaaja, mutta myös yksi oma junnu siis ensi kauden joukkueessa vähemmän...
 
Viimeksi muokattu:

jyp17

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP.
Viestin lähetti FourForty
Razzle:

Chlubnan jatkosta olen kuullut vain niitä samoja huhuja, mutta...

Tietolähdettäni en lupaukseni myötä voi paljastaa, mutta eiköhän me voida olla Chlubnan kanssa suhteellisen rauhallisin mielin. Mies jatkaa Jypissä, m.o.t. (..sitä todistus-neliötä ennn onnistunut loihtimaan.:) )
 

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Uusin jääkiekkolehti kirjoittaa hyvin Jaakko Viljasesta: Suomalainen jääkiekko tarvitsee taitopelaajia.

JYPin pitäisi olla tarkkana Viljasen peluutuksen kanssa. Miehelle pitää antaa vastuuta, muttei liikaa liian nopeasti. Tyyliin Tuomo Ruutu voisi olla hyvä. Mutta ei mihinkään nelosketjuun, se on huonoin mahdollinen vaihtoehto. Viljanen kuuluu kiekolliseen ketjuun. Erittäin tervetullut taitopelaaja JYPin A-junnuihin myös.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Niin SS. Ilmeisenä villinä huhuna minäkin pidän tätä case Perriniä ja Nedvediä, mutta pieni spekulaatio: Hpk fyysityttää jengiään kovaa kyytiä em. herroille tuskin on siellä sijaa. Kumpainenkaan herroista ei ole varsinaisesti tähti osastoa, mitä taas Tono oli ehdottomasti, näille miekkosille arvio ulkomaalaisvahvistus. Tonon hinta on siis käyttämättä siinäkin tapauksessa, että herrat C ja V olisivat varmat. Näin ollen nämä molemmat on mahdollisesti saannilla Tonon liksalla. Sanoit, SS, että Jypillä ei ole tapana ostaa jne. mutta onko se johonkin kiveen hakattu asia, eikös mieluumminkin tilanteen mukaan? Voihan olla tsekinmaalla nuoret, nälkäiset ja halvat ehtyneet ja jotain pitää tehdä. Toisaalta kun puhutaan N:stä, potentiaalinen 30+ tehoilla kuka tahansa pelaaja on jypille vahvistus ja vielä jos kykenee sentteröimäänkin toisi jopa jonkun loukkaantumisen kestävän levenemisen muassaan.

Tietenkin sitä ykköspakkia olen täällä toitotellut, mutta mistä se löytyisi? Taubert ei taida olla ihan sitä mitä kaivattais, eikä ainoatakaan varteenotettavaa nimeä ole missään putkahdellut, mutta näen, että nykyisessäkin alakertaformaatissa on potentiaalia, ehkä jopa tarpeeksi.

Hauskaahan on tämä spekuleeraus katellaan sitten syssymmällä kuinka mäessä sitä oltiinkaan.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viestin lähetti JypFabu
sTonon hinta on siis käyttämättä siinäkin tapauksessa, että herrat C ja V olisivat varmat. Näin ollen nämä molemmat on mahdollisesti saannilla Tonon liksalla.

Tonin palkka oli viime kaudella käsitykseni mukaan hieman yli miljoona markkaa, mutta se ei varmasti riitä molempiin, varsinkin kun Chlubnan palkka nousee. Perriniin lienee varaa, Nedvediin tuskin ei. Ja toivon että Holtari ei tee virheliikettä.
 

vsop

Jäsen
Viestin lähetti kimmo
Uusin jääkiekkolehti kirjoittaa hyvin Jaakko Viljasesta: Suomalainen jääkiekko tarvitsee taitopelaajia.

JYPin pitäisi olla tarkkana Viljasen peluutuksen kanssa. Miehelle pitää antaa vastuuta, muttei liikaa liian nopeasti. Tyyliin Tuomo Ruutu voisi olla hyvä. Mutta ei mihinkään nelosketjuun, se on huonoin mahdollinen vaihtoehto. Viljanen kuuluu kiekolliseen ketjuun. Erittäin tervetullut taitopelaaja JYPin A-junnuihin myös.

Kimmo ei tainnut tietää, että Viljanen tahkosi viime kauden Liimataisen ja Mikkosen sentterinä A-junnuissa ja hän pääsi näin pelaamaan kahden nyt liigassa pelaavan laiturin keskellä. Ko. ketjun piti olla A-junnujen ns. luottoketju ja oli myös jotakin siihen suuntaan, mutta siitä puuttui jotakin. Viime kauden JYP A oli vahvasti vahvistettu B-junnuilla, lähes kymmenen B-junnua oli joukkueessa. Viljasen taidot ei minua vielä mitenkään säväyttäneet, mutta ehkä ensi kaudella hän on yksi A-junnuja pystyssä pitävä pelaaja muutamien muiden 84-syntyneiden kanssa.
 

majuho

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
ok..ok... kimmo+ muut. Uskotaan että ne tietonne ovat varmoista tietolähteistä. Älkää ottako nokkiinne, kaikki joilla on varmat tietolähteet. Teitä on ilmiesesti useampiakin. Mä oon vaan niin kärsimätön ja tiedonhaluinen, koittakaa jaksaa mua.. :p
Tässä on nimittäin kausikortti-hankinta edessä, ja uskon että se jää tekemättä jos em. "varmoja" miehiä ei ole kaukalossa. Vielä kerran, sorry jos otitte nokkiinne...
 

vsop

Jäsen
Viestin lähetti Razzle
ok..ok... kimmo+ muut. Uskotaan että ne tietonne ovat varmoista tietolähteistä. Älkää ottako nokkiinne, kaikki joilla on varmat tietolähteet. Teitä on ilmiesesti useampiakin. Mä oon vaan niin kärsimätön ja tiedonhaluinen, koittakaa jaksaa mua.. :p
Tässä on nimittäin kausikortti-hankinta edessä, ja uskon että se jää tekemättä jos em. "varmoja" miehiä ei ole kaukalossa. Vielä kerran, sorry jos otitte nokkiinne...

Olet aivan oikeassa, mikään ei ole varmaa lukijan kannalta kuin totuus ja totuus sopimuksista on lukijalla vasta, kun on lukenut asiasta JYPin virallisen tiedotteen. Minun tietolähteitteni mukaan sopimusten julkistamisen ajankohta on heinäkuun lopussa tai elokuun alussa, syy voi olla aivan mikä vaan.

JYPin viime kauden sopimuksettomien pelaajien määrä vähenee eli
Hytönen pelaa ensi kaudella Mestiksen Jukureissa (vahvistettu), Hirvonen pelaa Pelicanseissa (vahvistamaton). Siltavirrasta ei jäänyt edes pölypilveä jäljelle. JJääskeläinen pitää ilmeisesti tosi matalaa profiilia ja pelaa pokeria ensi kauden suunnitelmista (arvaus), mutta ensi kaudella kuitenkin jossakin joukkueessa jääkiekkoa eikä korttia.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Viestin lähetti vsop

JYPin viime kauden sopimuksettomien pelaajien määrä vähenee eli
Hytönen pelaa ensi kaudella Mestiksen Jukureissa (vahvistettu), Hirvonen pelaa Pelicanseissa (vahvistamaton). Siltavirrasta ei jäänyt edes pölypilveä jäljelle. JJääskeläinen pitää ilmeisesti tosi matalaa profiilia ja pelaa pokeria ensi kauden suunnitelmista (arvaus), mutta ensi kaudella kuitenkin jossakin joukkueessa jääkiekkoa eikä korttia.
Tuo Hytönen-kuvio on sivistyskielellä mycke bra. Sopimus on kaksivuotinen, josta Hytönen pelaa ensimmäisen vuoden Jukureissa ja toisen JYPissä. Pelkäsin jo hetken, että Hytönen menetettäisiin maailmalle. Hyvä osoitus Jypin ja Jukurien hedelmällisestä yhteistyöstä.

Hirvonen voisi sopiakin Pelicansien konseptiin (olettaen, että elorantalainen kiekkokoulukunta jatkaa). Sopisi varmaan aika hyvin Nutikan kanssa samaan ketjuun rikkomaan vastustajan peliä. Pisteitä voi odottaa sellaiset 5+5 kun rinnalla ei ole enää petrtoneja.

Toivotaan ettei Jari Jääskeläinen tee mikkohyytiöitä, mutta Sami Siltavirtalle sitä voisi suositella.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Hytönen & Hyrkäs

Hytönen siis on kaudella 2003-04 JYP:ssä takaisin, oletettavasti Kärkkäisen paikalla. Immonen ja Hauhtonen ovat selviä tapauksia, joten tunkua sentterikalustolle olisi. Mielenkiintoista eli onko niin, että Viljanen pelaa vielä pari kautta junioreissa, ikähän siihen taitaa riittää?
Ville Hyrkäs on minulle outo kaveri, vuoden päästä siis JYP:n miehiä.
Sopimus on auki ensi kauden jälkeen Virolaisella, Poikolaisella, Korhosella, Huczkowskilla sekä Kortelaisella. Lähinnä joukkueesta poistunee Vaasan Mylly Virolainen tai "Parta-Pekka" Ainakaan Huczkowskia ja Kortelaista tuskin hyljätään ensi kauden jälkeen vielä. Minkälainen peluri Hyrkäs on, kimmo tietänee kaverista jotain..?
 

vsop

Jäsen
Re: Hytönen & Hyrkäs

Viestin lähetti Köpi
Hytönen siis on kaudella 2003-04 JYP:ssä takaisin, oletettavasti Kärkkäisen paikalla. Immonen ja Hauhtonen ovat selviä tapauksia, joten tunkua sentterikalustolle olisi. Mielenkiintoista eli onko niin, että Viljanen pelaa vielä pari kautta junioreissa, ikähän siihen taitaa riittää?
Ville Hyrkäs on minulle outo kaveri, vuoden päästä siis JYP:n miehiä.
Sopimus on auki ensi kauden jälkeen Virolaisella, Poikolaisella, Korhosella, Huczkowskilla sekä Kortelaisella. Lähinnä joukkueesta poistunee Vaasan Mylly Virolainen tai "Parta-Pekka" Ainakaan Huczkowskia ja Kortelaista tuskin hyljätään ensi kauden jälkeen vielä. Minkälainen peluri Hyrkäs on, kimmo tietänee kaverista jotain..?

Hyrkäs pelasi aikoinaan JYPin A-junnuissa ja taisipa pelata B-junnuissakin muistelisin. Hän on pelaajana tasaisen varma, luotettava, taisipa kiekkokin pysyä lavassa.
 
Viimeksi muokattu:

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Re: Re: Hytönen & Hyrkäs

Viestin lähetti vsop


Hyrkäs pelasi aikoinaan JYPin A-junnuissa ja taisipa pelata B-junnuissakin muistelisin. Hän on pelaajana tasaisen varma, luotettava, taisipa kiekkokin pysyä lavassa.

Vuosi sitten pelasi divaria Diskoksessa, jätti ihan positiivisen vaikutelman. Kohtuullinen lämäri, ei kuitenkaan Korhosen tapainen kiekkotaituri.
 

Musta87

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jyväskylän kaikkitietävässä kiekkopiirissä pyöri ennen tuota J-P:n sopparin julkistamista juttu, jonka mukaan Hole olisi miehelle käytännössä luvannut kaudelle 03-04 kakkossentterin paikan... Ilman tätä Jukurit-JYP-kytköstähän Hytöstä ei olisi Jukuripaidassa ensi kaudella nähty.

Mielenkiinto kohdistuu siis Mikkelin suuntaan monestakin syystä ensi kaudella. Pitikö sen Disen nyt mennä tippumaan, olisi nähnyt tulevien hurrikaanien otteita ihan koti-Hippoksella...
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Viestin lähetti Musta87
Jyväskylän kaikkitietävässä kiekkopiirissä pyöri ennen tuota J-P:n sopparin julkistamista juttu, jonka mukaan Hole olisi miehelle käytännössä luvannut kaudelle 03-04 kakkossentterin paikan...
Uskon vahvasti, että Hytönen on paljon valmiimpi pelimies vuoden kuluttua ja todennäköisesti Mestiksen mestari (?), mutta lupaus kakkoskentän herruudesta on jo aikamoinen lupaus tässä vaiheessa. Me kuitenkin puhumme herrasta joka sai viime kaudella aikaiseksi tehot 3+6. No, onhan se mahdollista, mutta jos Hytönen valtaisi sen kakkoskentän sentterin paikan, niin mikä on kahden vuoden sopimuksella olevan Jarkko Immosen rooli JYPissä kaudella 03-04? Jos se on neloskentän sentteri, niin mikä on Jarkko Viljasen rooli samaisella kaudella? Siinä oli tukku kysymyksiä, joihin tuskin saamme vastausta vielä vuodenkaan päästä.

Mutta yhtä kaikki - olen tyytyväinen Hytösen oppivuodesta parhaassa mahdollisessa koulussa Mikkelin Liigapeluri Akatemiassa joka myös Jukurit-nimikkeellä saattaa esiintyä vanhoissa asiakirjoissa.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Muistetaan myös se asia, että Janne Hauhtonenkin omaa sopimuksen kaudelle 2003-04. Haluaako Jaakko Viljanen paahtaa vielä kaksi kautta junnuissa..?
 

Saint

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No niin, viimeksi kirjoittelin Urheilu ja Vapaa-aika lehden maininneen huhun, jonka mukaan Chlubna olisi lähellä sopimusta Espoon Bluesin kanssa. Nyt samainen lehti kertoo seuraavaa,

"Nyt siivet ovat kuljettaneet toimituksen korviin tiedon, että Chlubna on sittenkin JYPin mies myös ensi kaudella ja sopimuskin on jo valmiina. JYP tulee tiedottamaan Chlubnan pelaamisesta Jyväskylässä todennäköisesti heinäkuun alussa".

Onkohan toimitus lukenut tätä ketjua vai mistäköhän TIETO on peräisin?
 

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Eiköhän nyt ole jo viimeistään selvää, että tuon lehden "toimitus" on pari jääkiekko ja JYP-fania, jotka lukevat jatkoaikaa ja muita huhupalstoja. Pannaanpa nyt piste tuollekin spekulaatiolle.

Ja JYPin mukana olo Pitsiturnauksessa kielii siitä, että tähän mennessä 2 valmiin ja vähintään yhden tulevan sopimuksen julkistaminen tapahtuu heinäkuun lopulla. Pari päivää sitten Hole totesi keskisuomalaisessa hyvin: "JYP-organisaatio keskittyy nyt jalkapallon MM-kisoihin. Voimme olla ihan huoletta, saamme kyllä tarvittavat ulkomaalaisvahvistukset hankittua. Seuraavan kerran pelaajauutisia on JYPiltä odotettavissa jalkapallojuhlan jälkeen."

Eli näin.
 
Viimeksi muokattu:

vsop

Jäsen
JYPin pelaajiston siirtojen vaikutus ensi kauden joukkueeseen

Maalivahdit

-Mika Lehto

+Juha Pitkämäki

Maalivahtiosasto on ehkä samalla tasolla kuin viime kaudellakin. Jos pelit alkavat kulkea, joukkue ei kaadu maalivahteihin.

Puolustajat

-Martin Cech
-Sami Siltavirta
-Jarkko Gad

+Tuomo Kortelainen
+Miika Huczkowski (pelasi jo viime kaudella)
+Mikko Mäenpää
+Jari Korhonen

Siltavirta ei ollut menetys, mutta ilmeisesti JYPin Holtari joukkuetta kootessa on ajatellut määrän korvaavan laadun. Tosin Huczkowski ja Korhonen voivat onnistuakin liigassa ja näin puolustus saattaa olla ensi kaudella samalla tasolla kuin viime kaudella. Puolustuksen taso on kuitenkin huonompi kuin viime kaudella ja kiekollisen pakin ilmaantuessa mukaan puolustus nousee viime kauden tasolle. Huomioikaa, että Huczkowskin ja Korhosen pitää onnistua todella hyvin ja Kortelaisen tai Mäenpää on paikattava Siltavirran paikka ellei vahvistusta pakistoon tule.

Hyökkääjät

-Juha-Pekka Hytönen
-Olli Ahonen
-Jari Jääskeläinen
-Tomi Hirvonen
-Petr Ton

+Tomi Mustonen
+Jarkko Immonen
+Jaakko Viljanen
+Tuukka Liimatainen (pelasi jo viime kaudella)
+Tuomas Mikkonen (pelasi jo viime kaudella)

Hyökkäyksessä on vielä ulkomaisten sopimukset auki, mutta jos oletetaan Chlubnan ja Vostrakin jatkavan sekä yhden uuden hyökkääjän ilmestyvän kokoonpanoon voidaan ajatella hyökkäysen vaihtuvuutta pelkästään kotimaisten pelaajien osalta. Poistuneitten joukossa on kolme sentteriä ja kaksi laituria. Ton olisi ollut vahvistus, mutta ensi kauden joukkueen peli on varmaankin erilainen kuin viime kaudella ja se siitä. Immonen ja Viljanen paikkaavat Hytösen, Ahosen ja Hirvosen paikan. Viljanen ei ole pelannut yhtäkään peliä liigassa, Immonen yhden kauden ja senkin huonommin kuin Hytönen. Joten sentteriosasto on huonontunut, jollei sinne ilmesty vahvistusta. Jääskeläisen paikalle on tungosta, mutta Mustonen ja Mikkonen sopivat vielä ikänsä puolesta A-junnuihin ja Liimataisen kohtalona tulee olla yli-ikäinen junnuissa ja edustusjoukkueessa nelosketjussa jos mahtuu kokoonpanoon. Mutta heikennyksenä joukkueen peliin tuo suuri vaihtuvuus nelosketjuun, jossa Mikkonen on varmaan tapansa mukaan ensi kauden aikan pari kuukautta loukkaantuneena. Pidän joukkueen hyökkäystä selvästi huonompana kuin viime kaudella, koska sentterit ovat kokemattomia ja laitureissa ilmeisesti määrä korvaa laadun.

Valmennus

-Mika Saarinen
-Mika Toivola
+Matti Alatalo
+Ari Salo

Valmennuksesta on paha sanoa mitään, ei mitään hajua uudesta kaksikosta.

Kokonaisuutena joukkue on nuorentunut ja mukana on liian paljon kysymysmerkkejä. Ensi kausi on todella paljon kiinni valmentajien taidoista saada nuoret kokemattomat pelaajat liigatason vauhtiin. Itse en olisi joukkueen suhteen niin luottavainen kuin vuosi sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös