JVG – hokiterot Stadista

• 88 297
  • 187
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En ollut aiemmin yhtään Räppi-diggari, enkä etenkään suomalaisen, nyt olen. JVG tippuu ihan kympillä. En osaa sanoa miksi, mutta niin vain on. Yritin mennä tänään ostaa levyä, mutta olinkin auttamattomasti myöhässä; kaikkialta loppu. Lopulta sain netistä tilattua.

Toivottavasti jaksavat puskea kamaa jatkossakin ulos. Ja toivotaan, että keksivät jotain uuttakin seuraavalle levylle, pitkään ei nimittäin pelkästään tällä skenellä voi ratsastaa.

PS. Julkkarikeikka oli loistava!

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No huh huh. Onko JVG nyt yhtäkkiä joku virallinen HIFK-fanipumppu vai minkä takia siellä on jotkut HIFK:n mestaruuspippalot lavalla? Ei siitä taida kovin kauaa olla, kun jätkät veti videoissa Jokerien ja Blegin paidoissa, mutta kuluneen kauden jälkeen HIFK onkin kovassa huudossa. Kelpo huoraamista. :D

Muutama ihan kuunneltava biisi, muuten aika vaisu kaksikko. Noihin osasi suhtautua jotenkin eri tavalla, kun olivat vielä vähän tuntemattomampia ja enemmän huumorilla mukana, mutta nyt kun jätkiä pitäisi ilmeisesti pitää vakavasti otettavina artisteina, niin on hiljaisempaa. Esimerkiksi toi Häissä on aikalailla samaa kamaa kuin se Petri Nygårdinkin klubihitti.

Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Flip#51 kirjoitti:
No huh huh. Onko JVG nyt yhtäkkiä joku virallinen HIFK-fanipumppu vai minkä takia siellä on jotkut HIFK:n mestaruuspippalot lavalla? Ei siitä taida kovin kauaa olla, kun jätkät veti videoissa Jokerien ja Blegin paidoissa, mutta kuluneen kauden jälkeen HIFK onkin kovassa huudossa. Kelpo huoraamista. :D

Eiköhän siellä ihan samalla tavalla olis ollu Jokeri-bileet, jos mestaruus olisi Pasilaan matkannut? Villegalle on itse pelannut Jokereissa aina A-junnuihin asti ja kaverithan tuntee paljon pelaajia kaikista pk-seudun jengeistä.

Eipä silti, kyllä nuo levynjulkkarikeikan HIFK-bileet kelpasi kieltämättä ;)

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ollut aiemmin yhtään Räppi-diggari, enkä etenkään suomalaisen, nyt olen. JVG tippuu ihan kympillä.
Veit jalat suustani. Suomiräp (eikä juuri muukaan) ei ole koskaan pahemmin uponnut, korkeintaan parin (Palefacen) biisin verran, mutta tämä on kyllä loistavaa settiä. Jos en lätkää tai muuta urheilua seuraisi, tuskin kovasti lämpeäisin - mutta nämä sanoitukset ja yleinen meininki on jotain ihan loistoa. Pitäkää vaikka junttina sitten, olen tässä tapauksessa ihan mielelläni juntti.

Kyllä! Loistava keikka alusta loppuun, miinukset toki paikasta. Kamala teinihelvetti ja surkea akustiikka. Onneksi JVG oli täyttä rautaa alusta loppuun!

Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Silkkeri kirjoitti:
miinukset toki paikasta. Kamala teinihelvetti ja surkea akustiikka. Onneksi JVG oli täyttä rautaa alusta loppuun!

Circus on mun mielestä ehkä Stadin paskin baari. Pirun kallis ja tosiaan tuo kansa on aika pirun nuorta. Keravan amikset edusti aika huolella. Tämä kulminoitui siinä kohdassa, kun Galis kysyi yleisöltä kuinka moni on Kasarin lapsi. No, aika hiljaista tuli. Olin parhaillani seurassa, jossa kaverit kertoivat olevansa -93 syntyneitä.

Noh, kuten sanoit: pääasia et JVG oli timanttia alusta loppuun.

Kai pitäisi olla jotenkin sisällä tossa "hokiskenessä" (mitä ikinä se tarkottaakin), että tää aukeaa. Menee suoraan osastolle Sepi Kumpulainen-Martti Vainaa-Martti Servo-Kummeli levyt.

Jos sinä rinnastat Martti Servon Sepi Kumpulaiseen ja Martti Vainaaseen, niin sulla on kyllä sarkasmi- ja parodiatutka niin pahasti hajalla, ettei siitä enää kalua saa.

Mikä muuten sinun mielestäsi on hauskaa huumoria, jos Martti Servo ei sitä ole?

Haske

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

Liivikin tiivis mukana oleminen on varmasti olennainen syy.

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
JareVilleGallen Pienissä häissä hävisi lopulta niukasti kilpailun virallisesta kisabiisistä.

Ville Galle on tosiaan ihan Jokereiden miehiä, joten veikkaisin että Jare on tasapainon vuoksi HIFK:n kannattaja.

Rolli92

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
JareVilleGallen Pienissä häissä hävisi lopulta niukasti kilpailun virallisesta kisabiisistä.
Vaikka pidän Pienissä Häissä kappaletta sangen hyvänä kipaleena, niin mielestäni on hyvä asia, ettei se ole kisabiisi. Se liittyy lähinnä ryyppäämiseen, ei jääkiekon MM-kisoihin. Toki baareissa suomen pelien aikaan soitettuna varmaan toimiva, mutta Ylen lähetyksiin se nyt vaan ei oikein sovi. Ei sillä että muutkaan ehdokkaat olisivat sen parempia olleet. Häissä on tämän kesän kesähitti, ei kisabiisi.

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
..mielestäni on hyvä asia, ettei se ole kisabiisi. Se liittyy lähinnä ryyppäämiseen, ei jääkiekon MM-kisoihin. Toki baareissa suomen pelien aikaan soitettuna varmaan toimiva, mutta Ylen lähetyksiin se nyt vaan ei oikein sovi.

Tähän vahva sama. Ei ehkä lyriikoiltaan se osuvin kipale tähän käyttötarkoitukseen. Toisekseen, en ymmärrä miksei saman duon plätyltä esimerkiksi viimeinen raita "Iha Finaalis" ollut ko. äänestyksessä Häissä-biisin sijaan. Olisi sopinut mielestäni tilanteeseen jo aika paljon paremmin.

Iskender

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP,LA Kings, Türkiye Buz Hokeyi Federation
Tähän vahva sama. Toisekseen, en ymmärrä miksei saman duon plätyltä esimerkiksi viimeinen raita "Iha Finaalis" ollut ko. äänestyksessä Häissä-biisin sijaan. Olisi sopinut mielestäni tilanteeseen jo aika paljon paremmin.

Täysin samaa mieltä! paljon parempi kisabiisiksi kuin "häissä" joka ei liity majuun millään tavalla.

Ferris

Jäsen
Tähän vahva sama. Ei ehkä lyriikoiltaan se osuvin kipale tähän käyttötarkoitukseen. Toisekseen, en ymmärrä miksei saman duon plätyltä esimerkiksi viimeinen raita "Iha Finaalis" ollut ko. äänestyksessä Häissä-biisin sijaan. Olisi sopinut mielestäni tilanteeseen jo aika paljon paremmin.

Eiköhän syy ole niinkin yksinkertainen, että tää hääbiisi on bändin uusin sinkku ja sitä kautta sille haetaan vaan lisäsoittoa. Samallalailla Isäntien ehdokasbiisi eli Vastavoimaa on heidän uusin sinkkunsa.

Suosikkijoukkue
HIFK
Jos sinä rinnastat Martti Servon Sepi Kumpulaiseen ja Martti Vainaaseen, niin sulla on kyllä sarkasmi- ja parodiatutka niin pahasti hajalla, ettei siitä enää kalua saa.

Mikä muuten sinun mielestäsi on hauskaa huumoria, jos Martti Servo ei sitä ole?

Niin, no sikäli että tässä ketjussa saa antaa myös negatiivista kritiikkiä, niin minun mielestäni kyseessä on hirveää paskaa. Kuten todettua, minä en saa tuosta hauskaa millään, ehkä pitäisi olla "hokiskenessä" mukana.

Miksi Martti Servoa ei voisi verrata kaikkeen muuhun huumorimusiikkiin?

Onko kyseessä siis jotenkin tiukalla ilmeellä veivattua vakavasti otettavaa musiikkia?

No onhan olemassa aika paljon hyvää huumoria, ihmebantusta benny hilliin ja ketosesta & myllyrinteestä mustaan kyyhyn. Toista koskettaa toinen juttu enemmän kuin toista.

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Tämä on tuolla Spotifyssäkin kuunneltavissa, mutta olen ihan liian vanha tälläiseen puhemusiikkiin.
Nauttikaa te, jotka tästä jotain kiksejä saatte.

Musiikin kai pitääkin uudistua.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Näkemättä ja kuulematta täyttä paskaa.

Nähty ja kuultu - ei ihan täyttä paskaa. Tämä "ei ihan" taas johtuu hyvin pitkälti tämän puhemusiikin harrastajalauman lätkäyhteyksistä - siis minun kohdallani asia on näin - olenhan HIFK:n ja Suomen maajoukkueen fani - ja tänä keväänä kaikki meni NIIN upeasti putkeen, että en voi valittaa mistään. En edes Jutilan rillaamisesta tai Pasi Nurmisen maanläheisestä suhtautumisesta maailmanmestaruuteen .... JIIHAA!

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Kyllähän tuo "Pienissä häissä" on yksi parhaista rap-kappaleista jonka olen koskaan kuullut, tosin täytyy myöntää että en juurikaan rappia kuuntele. Voisi olla hyväkin idea jos JVG tekisi tunnarin ensi vuoden MM-kisoille.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kyllähän tuo "Pienissä häissä" on yksi parhaista rap-kappaleista jonka olen koskaan kuullut, tosin täytyy myöntää että en juurikaan rappia kuuntele. Voisi olla hyväkin idea jos JVG tekisi tunnarin ensi vuoden MM-kisoille.

Alkuun olen samaa mieltä enkä myöskään tuommoista paskaa normaalisti kuuntele.

Mutta loppuun ei nyt helvetissä. Ei biisejä voi enää samalla tavalla tilata kuin aikoinaan.

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Tänään eräässä tv-ohjelmassa sanottiin, että pahinta kauppatorilla eivät olleet ne humalaiset, vaan se musiikki. Olen samaa mieltä, mutta olenkin vanha.

Tänään eräässä tv-ohjelmassa sanottiin, että pahinta kauppatorilla eivät olleet ne humalaiset, vaan se musiikki. Olen samaa mieltä, mutta olenkin vanha.

Samaa mieltä minäkin. Se Loirin niin kutsuttu musiikki ja etenkin biisivalinnat pilasivat fiiliksen totaalisesti. Ja vanhoja tässä itsekin ollaan.

Kihaus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers

Tuntui tosiaan, että kaikki 100k ihmistä itseäni lukuun ottamatta osasivat JVG:n ja Nygårdin lyriikat alusta loppuun. Itse tyydyin hytkymään epämääräisesti musiikin tahtiin, jotta syntyisi edes jonkinlainen illuusio siitä että olen ihan messissä. Oli fyysisesti sekä henkisesti rankka kokemus se.

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Samaa mieltä minäkin. Se Loirin niin kutsuttu musiikki ja etenkin biisivalinnat pilasivat fiiliksen totaalisesti. Ja vanhoja tässä itsekin ollaan.

Kyllä Loiri oli huonointa mitä tuolla kuultiin sankareiden ohella ja Finlandia taas parasta, mutta se ei ole tämän ketjun aihe.

En tykkää jerevillegallesta ja kai senkin mielipiteen saa tässä ketjussa sanoa ilman, että tulee tuomituksi?

Rolli92

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En sitten tiedä muista, mutta mielestäni JVG:n liveshow torilla oli sangen huono, verrattuna levytettyyn materiaaliin. Toki olin hemmetin kaukana kuulemaan hyvin, äänentoisto oli huono jne. mutta ei se minuakaan tällä kertaa saanut mukaansa, vaikka jätkien musiikista pidänkin. Lavalla oli ehkä liikaa laulajia, featit tais olla suurelta osin mukana ja lauloivat vähän kaikkea, eivätkä vaan omaa osuuttan joka heille kuuluu. Ei toiminut. Tai jos nuo lavalla olleet häiskät eivät olleet feattejä, niin keitä ne sinne oikein oli ottaneet hoilaaamaan. Jokatapauksessa ei toiminut. Tai okei, mä olin selvinpäin, ehkä se johtui vaan siitä.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
En tykkää jerevillegallesta ja kai senkin mielipiteen saa tässä ketjussa sanoa ilman, että tulee tuomituksi?
Ei varmasti kukaan sinua dumaa sen takia ettet jarevillegallesta pidä, mutta se että sinun pitää sitä erikseen tässä ketjussa toitottaa, onkin sitten mielenkiintoisempi asia.

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Ei täällä ketään tuomita, mutta minua ihmetyttää tämä suuri tarve tulla tähän ketjuun ilmoittamaan, että on JVG:n ja muun suomiräpin kuuntelijoiden yläpuolella. En ole havainnut samaa ilmiötä muiden artistien ketjuissa.

Mä tykkään jätkien rennosta asenteesta, omaan maailmaani osuvista sanoituksista ja laadukkaista feattaajista. Levy tulee tod. näk. hommattua ihan pelkästään kannatussyistä. Ei se kuitenkaan mikään ihme ole, että kaikki ei tykkää. Voisin vaikka tältä istumalta nimetä tusinan tai kahden verran suosittuja artisteja, joita en jaksa kuunnella edes vähää alusta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy