Kirjoitetaanpas tänne mietteitä...
En ollut erityisen innoissani kun herra meille sainattiin, mutta en myöskään erityisesti kapinoinutkaan. Se asia, mikä siirrossa eniten hiersi, oli se edelliskerran poistuminen takavasemmalle Draperin tieltä. Toki tuo ratapihan visiittikin hiukan painoi, myönnän... Tuntui, siis korostan, tuntui siltä, että Juuso olisi paennut heti muille maille, kun syntyi kilpailutilanne tai kun hän ei ollutkaan se varma ykkösbyyrari. En tiedä tapahtuman oikeaa kantaa, mutta näin vuosien jälkeen en yhtään ihmettelisi, vaikka taustalla olisi ollut ylimielisyyttä ja vittumaisuutta seuran(kin) puolelta. Aika moni case on näin jälkikäteen kuultuna saanut silloisen seurajohdon näyttämään- ei niin mukavalta... Anyway, tuosta "livistämisestä" jäi kuitenkin paha maku suuhun.
No se oli silloin, nyt eletään tässä hetkessä. Ja sanotaanko näin, että mä olen alkanut yhä enemmän diggaamaan tästä meidän JR:stä. Ei pidä itsestään mitään meteliä, hoitaa hommansa varmasti ja rauhallisesti. Liekö Janne opettanut sille viileyttä? =D No joo, kyllähän se tiedetään ettei Juuso mikään pyhäkoulupoika ole siellä maalilla, ei ollenkaaan (eikä mielestäni aina missään nimessä pidäkään!), mutta sen perusduunin ja "kokonaispaketin" on herra hoitanut tyylikkäästi. Fokus on ollut oikeissa asioissa (matsi kerrallaan) ja pää on kestänyt.
Oikeastaan ihmettelen kuinka yksi poffien kuumimmista mv:sta onkin saanut olla näin rauhassa koko sarjan ajan? Sekä ihan pelillisesti, kuin mediassa, että ihan omien fanienkin taholta. En valita, mutta hiukan ihmettelen. No finaaleissa kyllä varmasti ajellaan surutta maalille, mutta eiköhän meidän tiivis viisikkopelaaminen ja loppupeleissä puolustus estä aikas hyvin liiat lähentelyt.
Kyllä täälläkin on toki muistettu kiittää ja kehua, mutta miksikään erityiseksi sankariksi ei Juuso ole selkeästi vielä fanien silmissä noussut. Tai sanotaan, että yllättävän vähän tulee kehuja. Taitanee herran historia IFK:n edustusjoukkueessa ehkä hiukan hiertää muitakin IFK-faneja..? ; )
Tai onko kyse siitä, että vielä "uskalleta" antaa kredittiä, kun meillä on ollut aika huono karma tässä viime vuosina. Ymmärrän kyllä myös, että moni haluaa katsoa ne finaalit ensin vielä loppuun, ennenkuin alkaa hehkuttamaan, mutta kyllä mä olen jo nyt helevetin tyytyväinen meidän JR:n! Toki JOS finuissa menee niitä helppoja ja mies alkaa innostua liikaa siivoilemaan sillä Hooverilla, niin ketuttaahan se, todellakin.
Siihen kuitenkin uskotaan ettei JR from Helsinki (eikä Dallas) vittu siivoa! =DD
Eikä mikään kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että Juuso on ollut yksi tärkeä tekijä siinä, että ollaan jo näin pitkällä. Hyvien otteiden takana on toki hyvä puolustus ja viisikkopelaaminen, tottakai. Kuitenkin matseihin on mahtunut niitä hetkiä, milloin luukut on pitänyt pitää kiinni ja sen Juuso on tähän asti hoitanut mallikkaasti.
Mikä hienointa, meillä on finaalijoukkueessa KOLME maalivahtia ja KAIKKI omia kasvatteja!!! Juu tiedän, ettei Janne ole pelannut poffeissa, eikä myöskään Tinppa (ja toivottavasti ei joudukaan...), mutta on se jo pelkästään ajatuksena hieno juttu, eikö?!
HYVÄ ZEI AR!