Kuulin jo kesän aikana juttua tosta Riksamanin ja Bluesin neuvotteluista ja ainakin silloin Riksman oli hylännyt Bluesin tarjouksen liian matalana. Mutta ilmeisesti huomasi KHL-try-outin jälkeen että luu on jäämässä käteen ja työkkäri on kutsumassa, joten sitten hyväksyi Bluesin tarjouksen ja mahdollisuuden pelata lähellä kotia. Bluesilla kuitenkaan ei ole enää varaa maksaa maltaita joten en uskon että tarjousta on hirveästi nostettu joten saattaapi Riksman olla ihan halpa mies taitoihinsa nähden. Kuitenkin Riksman on kahden viime kauden aikan missannut noin 60 % peleistä loukkaantumisen takia, joten ihan päättömiä summia ei kannata kaverille maksakaan.. Hintalappu saattoi olla kohtalaisen kallis, toki ei jos pysyy terveenä ja pelaa tasollansa.
Hyvän ja luotettavan kassarin saitte.
Tuli mieleen, että keitäs muita pelaajia on pelannut kaikissa pk-seudun joukkueissa? Sormunen ja Vallin tuli mulla mieleen
Santeri Heiskanen.Tuli mieleen, että keitäs muita pelaajia on pelannut kaikissa pk-seudun joukkueissa? Sormunen ja Vallin tuli mulla mieleen
Jengi haaveilee jostain Brücklereistä. Syy miksei meillä ole sitä mestaruutta on juurikin siinä että itävaltalainen hävisi oman pelinsä nimenomaan lähemmäs sitä sataa nollaa sellaiselle keskinkertaisuudelle kuin Tuomas Tarkki aikanaan. Mä en tajua miksi olisi pitänyt joku kallis keskinkertaisuus hamuta takaisin häviämään tänne, kun paremman Tarkin piessyt veskari oli saatavilla.
Vähän kaksijakoiset fiilikset: Toisaalta hyvä saada "aito" ykkönen mutta tuo loukkaantumishistoria pelottaa
Orella tulee olemaan täysi päivätyö tämän miehen kanssa, jos meinaa hänet syrjäyttää.
Orella tulee olemaan täysi päivätyö tämän miehen kanssa, jos meinaa hänet syrjäyttää.
Tuskinpa Orella moisia kuvitelmia on. Eiköhän hänen kokemuksellaan ole tiedossa, että on selkeä kakkosveskari ja Juuson kirittäjä. Saa pelejä silloin tällöin ja uskoisin miehen olevan ihan tyytyväinen siihen osaan.
Minun mielestäni Riksman näytti eilen hiukan jäykästi liikkuvalta. Tämä TV:sta nähtynä, jossa kuvakulmat yms. eivät aina paljasta totuutta. Hän lienee harjoitellut sen verran kovaa, että herkkyyttä tulee jatkossa lisää. Tällä en yritä ottaa mitään eilisestä Riksmanin pelistä pois - nollapeli on aina nollapeli!
Samaa mietin minä, kun Blues Riksmanin nappasi itselleen. Harmittaa ehkä vähän, että Juuso ei enää tule pelaamaan HIFK:lle. Hieno olikin mestaruusvuosi ja hyvät muistot jäi. Mutta mutta kaikenkaikkiaan sai Blues hyvän ja korkean tason omaavan maalivahdin. Varmasti paljon iloa Bluesille tällä kaudella. Ja nähtävästi heti ensimmäisestä ottelusta lähtien.Riksmanin hankinta oli Bluesilta jonkinmoinen riski...
Todella paljon ihmetyttää tuo Riksmanin syvyyspeli. Selkeä merkki varovaisuudesta. Jos jalat eivät pelaa, ei uskalleta tulla ulos. Koska silloin pakoitetaan hyökkäävä pelaamaan poikittaista. Tuo syvällä olo houkuttaa vastustajan laukomaan.
Hyvä kuulla, että joku muukin (ja maalivahtipelin parempi asiantuntija) kiinnitti tähän syvyyspelaamiseen huomiota. Tonne otteluketjuunkin eilen kirjoittelin, että Riksman pelasi ihmeellisen syvällä koko ajan eikä tullut monestikaan kunnolla vastaan. Ehkä jopa joku noista maaleista olisi ollut otettavissa jos Riksman olisi tullut enemmän tilanteissa vastaan. Silti hyvä peli ja eihän Blues missään nimessä maalivahtipeliin kaatunut. Täytyy jkuitenkin atkossa seurailla tuleeko tohon syvyyspelaamiseen muutosta.