Juuri nyt tuntuu hyvältä – palaseni taivasta

  • 2 523
  • 20

Baldrick

Jäsen
Jatkoajassa on paljon negistelyä, joten ajattelin perustaa ketjun, jossa voimme jakaa hedonistiset hetkemme. Olit sitten syvällä baarista löytämässäsi pubiruusussa tai ihan vain ikkunalla nauttimassa teekupposta, jaa nautilloninen hetkesi muillekin. Näin palstalaiset voivat muistaa mielen ollessa mustana, että iloa voi löytää niin isoista kuin pienistäkin asioista.

Itselläni on hyvä fiilis, kun ulkona paistaa aurinko ja on hellettä, sekä istun ikkunalla tekemässä töitä. Avonaisesta ikkunasta työntyy sisään lämpimiä tuulahduksia, jotka aistillisesti hivelevät kasvojani sekä ulkoa kantautuu myös hyvä ruuan tuoksu.
 
Viimeksi muokattu:

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juuri nyt ei tunnu niin hyvältä, mutta viikko on kohta puolessa välissä ja viikonloppu odottaa.

Mä olen muuallekin tästä kirjoittanut, mutta mulla on aina hyvä fiilis kun heräilen lauantaiaamuna, keittelen kahvit, otan kissan syliin ja katselen esim. yön NHL-kierroksen koosteita. Aika hiljaista on yleensä noihin aikoihin ja muutenkin on sellainen levollinen olo. Kissakin sen jotenkin aina tietää - kun se huomaa että en olekaan lähdössä töihin, se istuu mun "toimiston" oven edessä niin kauan kunnes menen sisälle ja nappaan sen mukaan. Siinä se sitten nukkuu vielä pienet aamu-unet ennen ruokailua.

En meinaa joka lauantai tähän ketjuun kirjoittaa, mutta silloin yleensä meikäläisen löytää harvinaisesti hyvällä tuulella.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minua illalla,yöllä ja aamulla vaivannut melko kova yskä on näemmä rauhoittunut. Ehkä juomani kaksi teekupillistakin vaikuttivat asiaan. Juuri siksi tuntuu juuri nyt hyvältä. Toivottavasti yskä pysyy poissa pitkän aikaa.
 

Glove

Jäsen
Herätty, syöty, käyty lenkillä eikä kello ole edes yhtätoista. Kyllä tuo aurinko vaan piristää. Siis yksi syy lisää jatkaa Espanjaan muuttamisen suunnittelua. Mitä kaikkea siitä seuraisikaan kun saisi olla 365 päivää vuodessa auringossa ilman keskitalven kaamosta.
 
K

Kiekkokatsoja

Herätty, syöty, käyty lenkillä eikä kello ole edes yhtätoista. Kyllä tuo aurinko vaan piristää. Siis yksi syy lisää jatkaa Espanjaan muuttamisen suunnittelua. Mitä kaikkea siitä seuraisikaan kun saisi olla 365 päivää vuodessa auringossa ilman keskitalven kaamosta.
No joo, joskus tullut mietittyä, että minkähänlaista se olisi, vaikkapa eläkepäivillä elää esim kanarialla.
Ehkäpä olisi hyvä ensin kokeilla asiaa, pidemmällä lomajaksolla sielläpäin. Vaikkapa kuukausi ensin. Sitten huomaisi, mitä hyvää sieltä saa, ja mitä ehkä jäisi kaipaamaan Suomesta?
Kokeilun arvoinen juttu olisi.

No toinen juttu, josta jo eilen kirjoitin, elikkä.. kun on ollut sairaana, niin sen jälkeen on kiva huomata, kuinka tavallinenkin arkielämä on mukavaa.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä tuo ulkomaille muuttaminen mitenkään hirveän hankalaa ole. Helpompaa toki jos kohdemaassa on jo tuttuja jotka voivat vähän käytännön asioissa jeesailla.

Itse muutin n. 10 vuotta sitten tänne Romaniaan, enkä ole juuri katunut. Ehkä suurin syy oli ilmasto - vihaan sitä loskapaskan määrää ja kylmyyttä ja pimeyttä Suomessa. Täällä ei juuri talvea ole, ja esimerkiksi tänä talvena ei ole ollut lunta yhtään. Vähän nyt tietysti viileämpää ollut pari kuukautta, mutta nyt rupeaa olemaan jo aika keväiset kelit.

Onhan tämä nyt vielä vähän kehitysmaa ja kommunismista ei ole vieläkään päästy eroon. Maa kuitenkin jotenkin kehittyy koko ajan ja kyllä täällä nyt yritystä on kuitenkin.

Mutta kuitenkin, mulle tuo ilmasto on ehkä se kovin juttu. Kyllä mä tykkään kun maaliskuussa alkaa helteet ja loppuvat vasta lokakuussa. Ehkä keskikesän yli 40 astetta on jo vähän liikaa, mutta kyllä sen kärsii kun muistelee niitä vittumaisia talvia kotimaassa.

Eläkepäiviksi oli joka tapauksessa tarkoitus muuttaa lämpimään, mutta tämä nyt kävi näin vähän etuajassa. Takaisin en silti tule. Tämä on mun palaseni taivasta.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
K

Kiekkokatsoja

@HPL76
Mitenkäs sielläpäin tuo turvallisuus/rikollisuus?
Entäpä terveydenhuolto, kun joskus kuitenkin voi tulla kipeäksi, tai sattua jokin vahinko?
 

MegaForce

Jäsen
Sain juuri valmiiksi 2800 sanaisen tehtävän internetin hakupalveluihin liittyen.. Enää lähetän sen opettajalle ja loppupäivä on vapaa. Pikkulauantai kaiken lisäksi..
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@HPL76
Mitenkäs sielläpäin tuo turvallisuus/rikollisuus?
Entäpä terveydenhuolto, kun joskus kuitenkin voi tulla kipeäksi, tai sattua jokin vahinko?

Tämä on ehkä turvallisin kaupunki missä olen ikinä asunut. Aika monta kertaa on tullut könyttyä baarista keskellä yötä eikä ole mitään ikinä sattunut. On tietty alueita joita kannattaa välttää, mutta enemmän täällä saa olla huolissaan urpoista autoilijoista kuin rikollisista.

Terveydenhuolto on omalta kohdalta ihan jees kun on duunin kautta kaikki valmiina. Muuten se kyllä toimii ihan kohtalaisesti, tosin sairaalat ovat varsinkin pienemmillä paikkakunnilla aika kauheaa katsottavaa.

Onhan täällä vielä paljon parannettavaa ja ihan hallituksen tasolta lähtien pitäisi tuo korruptio jotenkin saada kitkettyä. Nykyinen presidentti on korruptiota vastaan koittanut toimia, mutta minkäs teet kun hallituksen kommunistijäärät ovat enemmistössä ja he ovat sitä mieltä että onhan se nyt ihan ok vetää 50k euroa välistä per vuosi ilman mitään sanktioita. Yrittivät saada tällaisen lain läpi tässä hiljattain, mutta kansa rupesi mellakoimaan. Tuli vähän 1989 mieleen ja aattelin että kohta alkaa rytinät. Olin jo oopperatalon parvekkeella, mutta saatana sammuin ennenkuin piti ruveta vallankumousta julistamaan.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kävin juuri tovi sitten sisäistämässä itseeni järjettömän satsin currykanaa. Saattaa olla että mulla tulee asiaa tähän ketjuun vielä jonkun ajan kuluttua kun asemoin itseni Arabialle ja palautan maustelinnun takaisin kiertoon.
 
K

Kiekkokatsoja

@HPL76
Siellä taitaa olla edullista asua ja elää?
Kenties yksi euroopan edullisimmasta paikoista?
Taitaisi tavis suomalainen eläkkeensaajakin kohtuudella pärjätä.
Mitäs muuta siellä on hyvää?
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@HPL76
Siellä taitaa olla edullista asua ja elää?
Kenties yksi euroopan edullisimmasta paikoista?
Taitaisi tavis suomalainen eläkkeensaajakin kohtuudella pärjätä.
Mitäs muuta siellä on hyvää?

Asuminen on joo aika halpaa. Ihan kohtuullisia asuntoja saa 50 tonnista ylöspäin ja jos kaupungista menee vähän kauemmas, hinnat tippuvat aika lailla. Faijalle oon yrittänyt täältä jo kesämökkiä ettiä jostain pikkukylästä. Sen eläkkeellä täällä ei tarttis huolehtia mistään - voi vaikka palkata pari palvelijaa ja silti pärjäisi ihan hyvin.

Muuta hyvää täällä on:
- Naiset ovat aika helvetin tasokkaitta. Kesäisin on vaarallista ajella autoa kun ei meinaa silmät pysyä tiessä millään.
- Paikallinen olut on todella hyvää, samoin ruoka. Aika lihaisaa on yleensä safkat, mutta kyllä täältä löytyy tosi hyvin jo ihan vegepaikkojakin. Itse olen enemmän tämän lihan ystävä, ja sitä on monessa muodossa ja yleensä hyvää kuin mikä.
- Luonto on myös kaunista kun sitä jostain löytää. Maaseudulle ei kovin pitkä matka ole, joten siellä tulee käytyä aika usein vuoristomaisemissa. Löytyy myös metsää ja jopa pari järveä.

Tainnut nyt mennä offtopiciksi aika huolella tämä, joten mä vastailen vaikka YV:llä jos on lisää kiinnostusta kenellä vaan.

Nyt ois ihan hyvä olo kun on juuri täytetty vatsa porsaankyljyksillä ja perunamuusilla.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kävin juuri tovi sitten sisäistämässä itseeni järjettömän satsin currykanaa. Saattaa olla että mulla tulee asiaa tähän ketjuun vielä jonkun ajan kuluttua

Ostin eilen tuoretta ruislimppua. Impulsiivisesti. Se oli ihan hyvää. Vielä parempaa oli äskeinen reilun kilon kevennys IDO:n valkoiseen.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Aurinko paistaa, pikkupakkanen, joten oli mitä mainioin aika käydä kävelylenkillä Oulujoen rannalla. Teki hyvää.

Oulu - Koskitie (Linkki vie google mapsiin kävelyreitistäni)
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kävin juuri tovi sitten sisäistämässä itseeni järjettömän satsin currykanaa. Saattaa olla että mulla tulee asiaa tähän ketjuun vielä jonkun ajan kuluttua kun asemoin itseni Arabialle ja palautan maustelinnun takaisin kiertoon.
Ääääänd hiö vii kou. Ool systems redi. Missile launch auto sequence start. T-minus 10, 9, 8 ,...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Vaikka tämä ei ole juuri nyt juttu niin sopii tähän uuteen ketjuun. Tänään miehen lapsi sanoi minulle ekaa kertaa että voisi muuttaa meille kun en ole niin skitso kuin mutsi. Juuri sillä hetkellä se tuntui ihan kivalta, joltain hyväksynnältä minulle. Huomenna voi olla jo toinen ääni kellossa...

Edit. Tietenkään en osannut vastata tuohon mitään (sopivaa) kun se tuli niin yllättäen. Olisi pitänyt osata sanoa jotain suloista ja mukavaa mutta hämmennyin ihan hiljaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Lasissa (erittäin) kylmää kolajuomaa ja suosikkipelaajani Sebastian Ahon jääkiekko-ottelu heijastettuna seinälle.

Ah ja voi!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös