Voisitko edes sen verran panostaa tähän keskusteluun että laittaisit faktat kuntoon! Koskisen ja Virtasen kanssa tehtiin viime keväänä soppari, vastapuolena oli edustuskiekko. Vetäisin tästä johtopäätöksen että poikia oli tarkoitus peluuttaa kaudella 2011-2012 ja näin ollen linjaus junioreiden peluuttamiseen oli. Näinhän ei kuitenkaan käynyt ja tässä voidaan osoittaa sormella Ikaa. Summarum, sinun parjaama linjaus siis oli olemassa, valmennus teki kuitenkin toisen ratkaisun.
Mitä väärää faktaa olen esittänyt?
Kuten olen todennut niin sopparit ei riitä vielä miehinkään eikä ne ole mitään linjauksia vaan vaaditaan selkeitä ulostuloja ja konkreettisia tekoja. Tämä koskee ennen kaikkea valmentajaa ja tästä olen antanut Ikan suhteen palautteen. Myös seurajohto kantaa asiasta vastuun, koska se luo seuralle strategian ja suunnan. Mitään tällaista linjausta tai strategiaan ei ole tehty eikä sitä ole laitettu täytäntöön. Jos johdossa olisi haluttu junnuille isompaa roolia viime vuosien aikana niin se olisi tapahtunut.
Jos KooKoossa olisi tehty selvä linjaus nuorien sisäänajamiseksi ja linjaus näkyisi tekoina niin olisin täällä taatusti jakamassa kiitosta niin valmennukselle kuin myös seurajohdolle. Nyt kun asiat kusee, kohdistuu myös kritiikki niin johtoportaaseen kuin operatiiviseen osastoon. Ne keillä on valta, on myös vastuu.
Ei tää oikeasti voi mennä niin, että aina on vain yksi sylkukuppi seurassa ja muut ovat koskemattomia. Vaikka kuinka haluatte kaataa kaiken paskan Ikan niskaan niin pitää sitä ruikkia myös muuallekin. Edelleen, ne joilla on valta, on myös vastuu.
Eli olisiko sinun mielestä seuran johdon pitänyt sotkeutua peluuttamiseen ja vaatia Koskinen ja Virtanen kentälle vaikka välttämättä taso ei olisi riittänyt valmennuksen mielestä?
Lähtökohtaisesti ei olisi pitänyt sotkeutua peluuttamiseen vaan seurajohdolla on muita keinoja vaikuttaa asiaan.
Ihmettelen myös tätä juttua tason riittämisestä, kun täällä niin moni on jo herännyt näkemään kuinka näitä kavereita pitäisi ajaa paremmin sisään ja lähes kaikki ovat harmissaan jos lupaavimmat junnut vuosiin menetään muualle. Ja jos joku asia harmittaa niin silloin pitää nostaa kissa pöydälle ja esittää vaatimukset sinne, missä on valta toteuttaa niitä.
Nyt alat olemaan asian ytimessä, olen kanssasi samaa mieltä.
Ei, olen ollut tässä asiassa asian ytimessä jo kauan.
Eriäviä mielipiteitä pitääkin olla, sehän näiden palstojen suola on. Mutta mielestäni tässä asiassa olet hieman hakoteilla vailla todellisuuspohjaa.
Todellisuus on hyvin hallussa. Ei ole sisäänajoa, ei ole tekoja eikä strategioita eikä oikeastaan mitään jos vähän kärjistetään. On vain muutama soppari junnujen kanssa, ihan tyydyttävää toimintaa Koskisen kanssa, mutta mulle eikä ilmeisesti pelaajillekaan pelkkä soppari ei riitä. Jos ja kun esim. Virtanen lähtee muualle, osoittaa se vain kuinka tässä ollaan oikeilla jäljillä.