Juttuvinkkejä Toimittajille

  • 4 733
  • 26

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämän ketjun ideana on antaa täälläkin majaileville toimittajille SM-Liigaan liittyviä juttuvinkkejä.

Motivaationi ketjun perustamiselle on yksittäisen liigafanin kyvyttömyys saada vastauksia häntä askarruttaviin kysymyksiin.

Ketjuun kirjoitettu materiaali on toimittajan käytössä, ilman tarvetta mainita lähdettä, eli ns. omana juttuna.

Aloitan itse:

Miksi liiga rankaisee jokaisesta taklauksesta seurauksen mukaan, riippumatta teosta?

Juttuun kommentteja valmentajilta, Muukkoselta, ja liigan johdolta. Ehkäpä myös faneja voisi haastatella jotta saataisiin hieman kuvaa siitä, kelpaako taklaukset katsojille, vai haluavatko hekin muniinpuhaltelua ja rusettitanssia.

Näin itse Koistisen tilanteen eilen MTV3:n lähetyksestä, ja mielestäni taklauksessa ei ollut mitään vikaa. Kyllähän näitä voi tietysti kelata frame-by-frame pari päivää, ja sitten nillittää kun oma suosikki joutui törkeän teon kohteeksi.
 

IceBreezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, HIFK, Habs
Juttuvinkki toimittajille 2

Keskustelu NHL-apujen pelaamisesta SM-liigassa työsulun aikana käydään tällä hetkellä liigaseurojen johdon äänellä. Kuitenkin tärkeintä on peli ja maksavat katsojat. Meillä lätkäfaneilla on oikeus nähdä suomalaiset tähdet SM-liigassa, eikä esim Timråssa. Olen 100% varma, että Ruotsin Elitserienin NHL-apujen tulva johtuu siitä yksinkertaisesta syystä, että Elitserienin joukkueita johdetaan paremmin. Paremmin tarkoittaa tässä yhteydessä, sitä että niitä johdetaan kohderyhmän = yleisön näkökulmasta. SM-liiga kärsiii valtavan tappion imagollisesti ja pidemmän päälle taloudellisesti, jos nyt eivät aivonystyrät liigaseurojen kulmahuoneissa tee kuumeisesti työtä. Kyse ei ole siitä, voidaanko liigaan ottaa NHL-tähtiä, vaan miten se toteutetaan. Ongelaman ratkaisua! Tulo-menobudjetti on tietysti ohittamaton tekijä, mutta olen aivan varma, että jos ei mietitä ongelmia, vaan mahdollisuuksia, niin täälläkin kurvailee kohta tähtiä sankoin joukoin. Sitä me - maksavat fanit - haluamme!Työsulku ei tule loppumaan helpolla, Goodenow ja Bettman eivät ole edes samalla kartalla tällä hetkellä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti OneBigRed
Miksi liiga rankaisee jokaisesta taklauksesta seurauksen mukaan, riippumatta teosta?
Et ole koskaan nähnyt taklausta, jossa taklattu jää jään pintaan hetkeksi aikaa keräilemään itseään ja varusteitaan, mutta taklaaja ei saa jäähyä? Jos noin on, niin et ole vielä kauaa lajia seurannut. Yksittäistapauksista ei kannattaisi vetää liian jyrkkiä johtopäätöksiä, sillä se sellainen toimnta vie itse itseltään pohjan.

Ketju sinänsä on kyllä hyvä. Minua kiinnostaisi tietää, miten nykyinen liigan pistelaskusysteemi oikein saatiin aikaan, vaikka melkein kaikki liigaseurat ovat sitä vastaan.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti OneBigRed


Näin itse Koistisen tilanteen eilen MTV3:n lähetyksestä, ja mielestäni taklauksessa ei ollut mitään vikaa. Kyllähän näitä voi tietysti kelata frame-by-frame pari päivää, ja sitten nillittää kun oma suosikki joutui törkeän teon kohteeksi.


Juttuvinkki:

Joku voisi käydä Hannu Aravirralta kysymässä, että ymmärtääkö se edes hävetä sitä viime kauden videoiden lähettelyä, josta kaikki tämä sääntöjen rukkaus sai alkunsa.
 

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Re: Juttuvinkkejä Toimittajille

Viestin lähetti Ohmi
Joku voisi käydä Hannu Aravirralta kysymässä, että ymmärtääkö se edes hävetä sitä viime kauden videoiden lähettelyä, josta kaikki tämä sääntöjen rukkaus sai alkunsa.

Puhumattakaan joukkueiden lääkäreistä, jotka liioittelevat loukkaantumisia saadakseen vastustajan tähtipelaajille pitkiä pelikieltoja.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Re: Juttuvinkkejä Toimittajille

Viestin lähetti Ohmi
Juttuvinkki:

Joku voisi käydä Hannu Aravirralta kysymässä, että ymmärtääkö se edes hävetä sitä viime kauden videoiden lähettelyä, josta kaikki tämä sääntöjen rukkaus sai alkunsa.

Tämä kommentti ansaitsisi paikan Jatkoajan parhaat letkautukset -ketjussa.
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Vinkkini olisi viiden aukeaman juttu entisestä tähtipakista Juha Pursiaisesta. Mitkä tekijät saivat yhden SM-liigan taitavimmista pakeista lopettamaan uransa peräti 22-vuotiaana?
Pursiaisesta on tähän mennessä julkaistu vain 1 haastattelu ja sekin silloin kun hän lopetti uransa. Läheskään kaikkea ei ole kerrottu tästä maagiset taidot omaavasta pakista joka nyt ilmeisesti on suunnannut sivarin riveihin.
 
Viimeksi muokattu:

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Noihin taklauksiin liittyen, joku voisi myös tehdä kyselyn kovina taklaajina tunnettujen pelaajien keskuudessa että jos he näkevät vastustajan huonossa asennossa (pää alhaalla, selkä kentälle päin), niin kiihdyttävätkö he vauhtiaan vai hidastavatko?
 

Pompino

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Re: Re: Juttuvinkkejä Toimittajille

Viestin lähetti tommilin
Puhumattakaan joukkueiden lääkäreistä, jotka liioittelevat loukkaantumisia saadakseen vastustajan tähtipelaajille pitkiä pelikieltoja.

Myös lääkärilehti voisi käydä kyselemässä, että mikä saa aikuisen miehen kiinnostumaan siitä, että kuinka käyrä on toisen miehen lapa.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Re: Juttuvinkki toimittajille 2

Viestin lähetti IceBreezer
Meillä lätkäfaneilla on oikeus nähdä suomalaiset tähdet SM-liigassa, eikä esim Timråssa.

Tämä kuulostaa kyllä aika erikoiselta ajatukselta. Seurajohtajat eivät liene velvollisia tuomaan katsojien nähtäville NHL-vahvistuksia kuin siinä tapauksessa, että ovat luvanneet näin tekevänsä silloin, kun kausikortteja tai ottelulippuja on myyty.

Yksilön, vaikkapa lätkäfanin, oikeuksilla ei liene tämän asian kanssa mitään tekemistä, paitsi jos puhutaan NHL-pelaajista yksilöinä ja heidän oikeuksistaan. Samalla tavalla NHL-pelaajalla on oikeus mennä pelaamaan minne huvittaa, yleensä sinne mistä saa eniten rahaa. Lätkäfanilla ei liene oikeutta päättää toisen ihmisen puolesta hänen työpaikkaansa.

Mahdollisuudet ennen mahdollisia ongelmia -ajattelua taas sovellettiin ainakin pienemmissä seuroissa 10-15 vuotta sitten, ja tuloksia makseltiin vielä viime vuosiin asti. Minä ainakin mieluummin katselen kentällä nimetöntä suosikkijoukkuetta kuin valmistaudun miettimään, mitä muutaman vuoden päästä teen, kun suosikkijoukkue pelaa konkurssien takia kakkosdivaria. On tietysti ikävää katsella sitä tähtipelaajien virtaa naapurimaan sarjaan, mutta jos ei vertaakaan siihen vaan vaikka viime tai toissa vuoden liigaan, niin ei tuo tähtien määrä tämän hetken SM-liigassakaan ihan mitätön ole.

Kieltämättä tuollaiselle syvällisemmälle sääntömuutosartikkelille olisi tilausta - tai ehkä sellainen on jo tehty, ei ole vain osunut silmään. Se lienee selvää, että pelistä on tehty vähemmän aggressiivista taka-ajatuksena saada hallilla käyvää ihmismäärää kasvatettua ja houkuteltua lajin yleisöksi nekin, jotka ennen ovat pitäneet jääkiekkoa liian rankkana lajina itselleen. Mukava olisi kuitenkin tietää onko tässä onnistuttu, koska jos ei ole, tie on täysin väärä, kun samalla on tehty suuri osa vakiokatsojista tyytymättömiksi tuotteen laatuun.
 

IceBreezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, HIFK, Habs
Re: Re: Juttuvinkki toimittajille 2

Viestin lähetti FourForty
Tämä kuulostaa kyllä aika erikoiselta ajatukselta. Seurajohtajat eivät liene velvollisia tuomaan katsojien nähtäville NHL-vahvistuksia kuin siinä tapauksessa, että ovat luvanneet näin tekevänsä silloin, kun kausikortteja tai ottelulippuja on myyty.

Yksilön, vaikkapa lätkäfanin, oikeuksilla ei liene tämän asian kanssa mitään tekemistä, paitsi jos puhutaan NHL-pelaajista yksilöinä ja heidän oikeuksistaan. Samalla tavalla NHL-pelaajalla on oikeus mennä pelaamaan minne huvittaa, yleensä sinne mistä saa eniten rahaa. Lätkäfanilla ei liene oikeutta päättää toisen ihmisen puolesta hänen työpaikkaansa.


No niin, tämä on juuri sitä saivartelua, joka tekee maastamme virkamiesten taivaan. En kai minä mitään juridisia oikeuksia perännyt! Vaan sitä, mitä jääkiekko Suomessa tarvitsee. Jos kerran Ruotsin seurat saavat tähdet Forsbergia myöten Elitserieniin, niin on se tosi kumma, jos ei meidän NHL-pelaajjlle sopisi SM-liiga, kunhan vain ehdoista sovitaan. Nythän on käynyt ilmi, ettei pelaajiin juurikaan olla oltu yhteydessä, vaan liigapomot ovat kyttäilleet kesän golf-kentillä ja kaivaneet nenäänsä. Onneksi Jarkko Ruutu tulee tänään HIFK:n vahvuuteen, niin saadaan jo huomenna otsikoita!


Ja vielä: tietysti pelaaja päättää itse missä pelaa, mutta uskallan luvata, että aika moni on periaatteessa avoin pelaamaan SM-liigassa, kunhan liigapomot eivät odota pelaajan itse tulevan anelemaan pelipaikkkaa.

Heja IFK!
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lisää vinkkejä

Jonkilainen gallup olisi paikallaan MTV 3 toiminnasta jääkiekon saralla.
Esim. kuinka moni katselee sunnuntain ilmaista jääkiekkoviihdettä ilman ääntä, kun Jutilan kommentit ovat niin tuoreita ja omaperäisiä.
Tai miksi he...tissä joka vuosi samat joukkueet näkyvät ruudussa vähiten, eikö sitä voi tasapuolisesti näyttää niitä pelejä !
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Re: Lisää vinkkejä

Viestin lähetti angnus
Tai miksi he...tissä joka vuosi samat joukkueet näkyvät ruudussa vähiten, eikö sitä voi tasapuolisesti näyttää niitä pelejä !

Kysymys esitetään Satakunnan Kansassa, Lahden - onko niillä edes omaa lehteä? - x:ssä, Saimaan Norppa-sanomissa ja Keski-Suomalaisessa?
 

bystander

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki, Mika Saukkosen lenkkikengät
Re: Re: Juttuvinkkejä Toimittajille

Viestin lähetti Ohmi
Juttuvinkki:

Joku voisi käydä Hannu Aravirralta kysymässä, että ymmärtääkö se edes hävetä sitä viime kauden videoiden lähettelyä, josta kaikki tämä sääntöjen rukkaus sai alkunsa.


Toisen koulukunnan mukaan myös erään turkulaisen kävelevän falloksen valtakunnan verkossa suoritettu itkeminen on eräs tämän ilmiön suurista alullepanijoista. Ja tämähän tapahtui hieman aiemmin kuin viime kauden videosulkeiset.


Joko muuten päät on saatu vadille siitä nilkankorkuisesta "teloituslaukauksesta", jonka Marek viime liigavisiitillään suoritti?
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Juttuvinkkejä Toimittajille

Viestin lähetti Ohmi
Juttuvinkki:

Joku voisi käydä Hannu Aravirralta kysymässä, että ymmärtääkö se edes hävetä sitä viime kauden videoiden lähettelyä, josta kaikki tämä sääntöjen rukkaus sai alkunsa.

Hieno kunnianosoitus Sinulta. Joku avaa asiallisen ketjun, josta toimittajat saattaisivat jopa saada _ihan oikeasti_ palautetta ja ideoita lukijoilta meitä kiinnostaviin juttuihin. Heti ketjun alku täytetään mukahauskoilla lässytyksillä, joten ketju lähtee heti tuiki-oikeaan suuntaan. Hieno juttu.

Toivottavasti IFK on myynyt kaikki videonsa ja postimerkit ovat loppu.

Toivoisin Pentti Matikaisesta syväluotaavaa haastista. Pena on viime päivien uutisin osoittanut olevansa mies paikallaan. Haastkiksen lukijamäärät olisivat taatut.
 

Astna One

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool, ManU, Real Madrid, Barcelona
Yksi juttuvinkki lisää

Hesari voisi siirtyä hyssyttelystä asiaan ja tehdä jutun SM-liigan yleisömäärien liioittelusta.

Tälläkin keskustelupalstalla, otteluraportteja/ketjuja lukiessa, on pistänyt silmään se, että ottelun ilmoitettu yleisömäärä on monta kymmentä prosenttia todellista, paikalla ollutta yleisömäärää suurempi.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Re: Re: Juttuvinkkejä Toimittajille

Viestin lähetti Senior
Hieno kunnianosoitus Sinulta. Joku avaa asiallisen ketjun, josta toimittajat saattaisivat jopa saada _ihan oikeasti_ palautetta ja ideoita lukijoilta meitä kiinnostaviin juttuihin. Heti ketjun alku täytetään mukahauskoilla lässytyksillä, joten ketju lähtee heti tuiki-oikeaan suuntaan. Hieno juttu.

Kiitos, sen verran on kuitenkin korjattava, että ensinnäkin se ei ollut tarkoitettu miksikään mukahauskaksi lässytykseksi vaan minua oikeasti kiinnostaisi tietää tunteeko Aravirta häpeää viime kauden tempauksestaan, josta maksetaan nyt hyvin kallista laskua nykyisen tuomarilinjan puitteissa. Luulen, että sinäkin Senior ehdit kauden aikana kiroamaan nykyisen tuomarilinjan alimpaan helvettiin, kun/jos esim. Jarkko Ruutu istuu katsomossa 10 ottelua sen takia, että pistänyt puhtaan taklauksen pää perseessä luistelevaan vastustustajaan. Etkä sinä voi syyttää siitä ketään muuta kuin Hannu Aravirtaa.

Toiseksi, jos sinä et ole Aran tempauksen puolestapuhuja, niin älä sitten ota tätäkään niin henkilökohtaisesti. Tämähän ei ensisijaisesti liity Hifk nimiseen joukkueeseen vaan Hannu Aravirtaan, joka nyt vain sattuu olemaan Hifkin päävalmentaja. Toisaalta, onhan tässä hieman koomillisia piirteitä siinä mielessä, että sama joukkue, joka toi fyysisen kiekon Carl Brewerin toimesta Suomeen pystyy sen, vähän fyysisyyden mikä vielä 90-luvulla jäljellä, lopullisesti tuhomaan Aravirran valmentajakaudella. Joku innokas toimittaja voisi tietenkin kysyä tästäkin asiasta jonkun "mukahauskan" kysymyksen.

Siinä mielessä ymmärrän kuitenkin närkästyneisyyttäsi. Asiat olisivat paremmin sieltä päin katsottuna, jos ihmiset unohtaisivat tämän kyseisen episodin, olisivat hiljaa ja haukkuisivat vaikka tuomareita.
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Re: Re: Re: Re: Juttuvinkkejä Toimittajille

Viestin lähetti Ohmi
Kiitos, sen verran on kuitenkin korjattava, että ensinnäkin se ei ollut tarkoitettu miksikään mukahauskaksi lässytykseksi vaan minua oikeasti kiinnostaisi tietää tunteeko Aravirta häpeää viime kauden tempauksestaan, josta maksetaan nyt hyvin kallista laskua nykyisen tuomarilinjan puitteissa.
Typeräähän videoiden lähettely oli ja on jatkossakin, mutta on harvinaisen puupäistä väittää tuomari- ja rangaistuslinjaa Aravirran syyksi.

Vai olenko täysin väärässä väittäessäni, että kulloinkin kaukaloon määrätty tuomari viheltää jäähyt, Jarmo Muukkonen lätkii pelikiellot ja Arto I. Järvelä apureineen päättää ne linjaukset, joiden perusteella toimitaan? Minun käsittääkseni Aran toimivalta ei ulotu säännöistä päättämiseen.

Unohdat myös aika huolella sen, ettei nykyistä rangaistuslinjaa kesken viime kauden keksitty. Muistelepa esim. kauden 2002-2003 ottelurangaistus- ja pelikieltosumaa - lähettikö Ara silloin kenties EuroHockeyTour-koosteita Mobergille ja Jortikalle?

Jottei unohtuisi, niin toistetaan vielä ensimmäisen lauseen toteamus: Typeräähän videoiden lähettely oli ja on jatkossakin. Sen voin ihan faktana sanoa, että eräät HIFK-vaikuttajat eivät todellakaan katsoneet viimekautisia kelailuja hyvällä, ja saattoivat näkemyksensä myös Aran tietoon. Uskon ja toivon, että asia on sillä loppuunkäsitelty, eikä kurinpitoasioissa enää vaivata ulkopuolisia.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Juttuvinkkejä Toimittajille

Viestin lähetti Ohmi
Kiitos, sen verran on kuitenkin korjattava, että ensinnäkin se ei ollut tarkoitettu miksikään mukahauskaksi lässytykseksi vaan minua oikeasti kiinnostaisi tietää tunteeko Aravirta häpeää viime kauden tempauksestaan, josta maksetaan nyt hyvin kallista laskua nykyisen tuomarilinjan puitteissa. Luulen, että sinäkin Senior ehdit kauden aikana kiroamaan nykyisen tuomarilinjan alimpaan helvettiin, kun/jos esim. Jarkko Ruutu istuu katsomossa 10 ottelua sen takia, että pistänyt puhtaan taklauksen pää perseessä luistelevaan vastustustajaan. Etkä sinä voi syyttää siitä ketään muuta kuin Hannu Aravirtaa.

Toiseksi, jos sinä et ole Aran tempauksen puolestapuhuja, niin älä sitten ota tätäkään niin henkilökohtaisesti.

Sinua kiinnostaa "tunteeko Ara häpeää tempauksestaan" ja ehdotat, että Jatkoajan toimittajat tekevät aiheesta jutun. En ole Jatkoajan toimittaja, mutta en usko heidän tekevän aiheesta myöskään juttua. Pidän sitä yhtä todennäköisenä kuin sitä, että Jatkoajan toimittajat tekisivät haastiksen Jalosesta aiheesta: "nautitko mailojen mittaamisesta". Toivottavasti ymmärsit pointtini.

Minä en ole Aran tempauksen puolestapuhuja. Kuten sitä aikanaan kommentoin, minusta se oli perkeleen typerää ja epä-IFKmaista. Hävetti Aran puolesta. Mutta en ole veljeni vartija ja Ara vastatkoon tekosistaan. Vähissä vaan taitaa olla toimittajat otsikoimaan haastattelua ehdottamallasi tavalla.

En ole myöskään kanssakirjoittajien vartija, joten jokainen ehdottakoon mitä haluaa. Luulen vain toimittajien mieluummin lukevan tällaisesta asiapohjaisesta ketjusta oikeita ideoita, jotka voisivat olla toteuttamiskelpoisia. En minä kommenttiasi mitenkään henkilökohtaisesti muutenkaan ottanut. Ei "minun" IFKssani Ara arvostelun ulkopuolella tule olla. Lähinnä tarkoitin tämän ketjun henkeä ja "tulevaisuutta".
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Re: Re: Re: Re: Juttuvinkkejä Toimittajille

Viestin lähetti Senior
Toivottavasti ymmärsit pointtini.

Lähinnä tarkoitin tämän ketjun henkeä ja "tulevaisuutta".

Ymmärretty. Toisaalta Arasta voisi tehdä haastattelun koskien Hifk:ä, sen tulevaisuutta ja samalla voisi kysellä käsitystä nykyisestä tuomarilinjasta ja sitä oliko videoiden lähettelyllä Aran mielestä jotain vaikutusta nykyiseen linjaan. Ehkä siinä tulisi vastaus siihen mitä tuntemuksia Aralla on tähän tempaukseen. Kysymyksenhän voisi taitava Jatkoajan toimittaja ujuttaa sadan kysymyksen sarjassa vaikka 25:ksi, joka sattumanvaraisesti on sama numero kuin mitä Hifkin rouhija pitää päällään.

ps. sen minä tiesin/tiedän varsin hyvin ettet sinä ole ollut videoiden lähettelyn kannalla missään vaiheessa.

Ystävällisin terveisin,

Ohmi
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Re: Yksi juttuvinkki lisää

Viestin lähetti Astna One
Tälläkin keskustelupalstalla, otteluraportteja/ketjuja lukiessa, on pistänyt silmään se, että ottelun ilmoitettu yleisömäärä on monta kymmentä prosenttia todellista, paikalla ollutta yleisömäärää suurempi.

HJK, eli Helsingissä vai? Tampereella ainakin näyttäisi vajaan kolmenkymmenenvuoden hallissaistumiskokemuksella pitävän aika lähellä kutiansa... paitsi jos ovat valhdelleet yleisömäärät samalla kaavalla jo seitkytluvulta.
 

Lare

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti OneBigRed
Miksi liiga rankaisee jokaisesta taklauksesta seurauksen mukaan, riippumatta teosta?


Muistelin tuossa tiistaina tapaus Matti Veivoa kun olin viimeksi hallilla. En nähnyt sitä itse, mutta olen lukenut tapauksesta lehdistä. Vastustaja taisi taklata Veivoa selästä, jolloin Veivo halvaantui. "Kaveri istui kaksi minuuttia, minä lopun ikäni", on Veivo todennut haastatteluissa.

Liigan nykyinen linga, jossa rangaistaan myös seurausten perusteella, pyrkii estämään tällaisia todella ikäviä tapahtumia. Ehkäpä tämä käytäntö on jonkinlainen korvike pelaajien keskinäisen kunnioituksen puutteelle, josta liigaa arvostellaan?

Jos tällä käytännöllä estetään yksikin vakava loukkaantuminen sinä aikana kun sitä toteutetaan, on tämä käytäntö todellakin ajanut asiansa. Ihmiselämä ajaa kuitenkin viihteen edelle.
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kuka kahvaa eniten

Pantaisiin mies tosiaan laskemaan kiekottoman miehen estämiset otteluissa. Nämä on tilanteita, jota keskiverto katselija ei seuraa. Todellisen kahvajoukkueen tunnista siitä, että miehet kahvaa kokoajan oli kiekko missä hyvänsä. Kiekolliseen peliä yrittävät joukkueet näyttää helposti kahvaavilta, koska pyrkivät aina saaman kiekon haltuunsa mahdollisimman pian ja katsojan mielenkiinto kohdistuu kiekkoon.

Taito kiekko vs. Kahvakiekko ottelussa näyttää, että Taitokiekko kahvaa yhtä paljon, koska Kahvakiekko hyydyttää pelin keskialueelle, koukkimalla, tönimällä menemällä luistelulinjalle. Kaikki näyttää vain pieneltä härinnältä. Sääntöjen mukaanhan kiekottoman miehen estäminen on kielletty. Kun kahvakiekko saa kiekon ja lähtee nopeaan vastahyökkäykseen ja pääsee kovaan vauhtiin, koska miehiä ei ole viittä, estämässä tönimässä ja koukkimassa. Sitten se yksi kahva vauhdissa olevaan pelaajaan näyttää katsojan silmissä hirveältä kahvalta. Riittäs muuten lukijoita ja keskustelua.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Re: Kuka kahvaa eniten

Viestin lähetti Tepa
Pantaisiin mies tosiaan laskemaan kiekottoman miehen

Tuossa ansiokkaassa tuomaritoiminta jutussa on ensimmäinen kuva, joka kuvaa tätä. Hyvä juttu, lisää tälläsiä. (ei kyse ei ole Tapprasta tai Ilveksestä, vaan että noin se tuppaa joka pelissä meneen. mailalla pidetään vapaat miehet)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös