Kun tuolla SaiPan kausiketjussa on ollut jonkinverran puhetta Tarvaisesta, hänen toiminnastaan ja tehoistaan peleissä, niin nostampa tämän ketjun ylös.
Kun pelaaja hankitaan joukkueeseen, onko tarkoitus hankkia työmyyrä,vai maalintekijä?
Tarvaisen tapauksessa olen ymmärtänyt, että nimenomaan haettiin tehoja. Onko niitä sitten tullut niinkuin on odotettu? minun mielestäni ei, vaikka osa SaiPan kannattajista kehuu miehen työmäärää, missä on ne tehot? Minä en tiedä Tarvaisen sopimuksen sisältämää palkkasummaa, mutta epäilen, että hinta ei ole mikään halpa. Mikä on sitten tässä tapauksessa halpa suhteessa saavutettuihin tehoihin, sen vain herra tietää.
Kuitenkin minä pidän jonkinlaisena rajana tehojen suhteen n. 0,7-0,8 pistettä per peli ja näistä pisteistä noin puolet pitäisi olla maaleja. Eli Tarvaisen kohdallakin odotusten pitäisi olla n. 20 maalia, tai hiukan yli. Kuka uskoo tähän määrään alkukauden näyttöjen perusteella, minä en, olkoon joidenkin mielestä Tarvainen pelannut vaikka kuinka yritteliäästi, niin minun mielestäni mies ei ole onnistunut siinä mihin hänet on hankittu.
Eli: Minun mielestäni hinta/laatusuhde eivät ole kohdanneet, odotan mielenkiinnolla mihin homma muuttuu, kun loukkaantuneita palaa mukaan joukkueeseen, silloin nähdään paraneeko Tarvaisen tehot. Nimittäin maalintekijäksi hankitulle se turha kulmissa ja päädyssä painiminen ei aina kuulu, päinvastoin, maalintekosektori on hänen paikkansa ja toiset toimittavat kiekkoa sinne.
Mielenkiinnolla odotan löytyvätkö tämän miehen tehot?
Epäilen pahinta!