Kiekko-Antti
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Espoo Blues, EPS
Blues omistaja Jussi Salonoja on uuden Air Finlandin pääomistaja ja itse oikeutetusti hallituksen puheenjohtaja. Air Finland on lanseerattu suurella kohulla ja monet yllätti se, että Finnairille synnytettiin kotimainen kilpailija. Toiminta aiotaan aloittaa ensi vuoden aprillipäivänä aluksi yhden koneen voimin. Koneena toimii Boeing-757. Lentoja alkuun tulee mm. Espanjan Malagaan. Lentoyhtiön toiminta kustannuksia oli arvioitu HS 6.12. Jossa arviotiin alkuun riittävän parin miljoonan pesämunan. Toiminta jatkossa ei kuitenkaan ole yhtä edullista.
Kaikki tietävät lentoyhtiöiden suuret riskit. Todella suhdanne herkkä-ala ja terrori isku jossain päin maailmaa näkyy matkustaja määrissä vöittömästi.
Miten uskotte Blues-omistaja Salonojan innostuksen riskirahoituskohteista näyvän panoksena Bluesissa? Optiossa oli juttua myös Salonojasta. Juttu kulki nimellä toinen erä alkaa. Siinä Salonoja kertoi Erja kiinteistöistä, Bluesin joukkueen odotuksista ja pienehköistä pettymyksistä LA-Areenan kohdalla. Salonoja uskoi LA-Areenan markkinoinnin olleen osin väärää ja kertoi siihen tulevan muutosta. Bluesin suhteen hän oli luottavainen ja uskoi ihmisten vielä löytävän hallille. Optio lehdessä arvioitiin Salonojan koko perinnön arvoksi 150 miljoonaa euroa. Lehti myös kertoi, että ei olisi Jussi enää poikamies, jos nyt jotain kiinnostaa.
Itse ihmettelen Salonojan innostusta tuollaisiin riskikohteisiin kuten Air Finland. Lisäksi Salonoja on mukana myös riskialtiissa LK-ticketsissä, joka myy lippuja netin kautta ja Valentin Konosen mElementissä. Tottakai voivat olla hyviä sijotuksia, mutta kolme tuollaista suurta riskisijoitusta on jo aika paljon. Luulisi myös aika pulan tulevan jo vastaan jos liian monessa paikassa hyörii. HS pitää kunnioitettavana sitä, että Salonoja on sijoittanut kotimaisiin kohteisiin. On totta, että ei varmasti Air Finlandia tai LM-ticketsiä olisi syntynyt ilman Salonojan sijoituksia. Tuolla omaisuudella ei tarvitsisi riskeerata, sen saisi tuottamaan varmasti, mutta toisaalta se myös mahdollistaa riskinoton.
Toivotaan Salonojan onnistumista bisneksissään. On selvää, että epäonnistuminen näkyy panostuksena Bluesissa.
Kaikki tietävät lentoyhtiöiden suuret riskit. Todella suhdanne herkkä-ala ja terrori isku jossain päin maailmaa näkyy matkustaja määrissä vöittömästi.
Miten uskotte Blues-omistaja Salonojan innostuksen riskirahoituskohteista näyvän panoksena Bluesissa? Optiossa oli juttua myös Salonojasta. Juttu kulki nimellä toinen erä alkaa. Siinä Salonoja kertoi Erja kiinteistöistä, Bluesin joukkueen odotuksista ja pienehköistä pettymyksistä LA-Areenan kohdalla. Salonoja uskoi LA-Areenan markkinoinnin olleen osin väärää ja kertoi siihen tulevan muutosta. Bluesin suhteen hän oli luottavainen ja uskoi ihmisten vielä löytävän hallille. Optio lehdessä arvioitiin Salonojan koko perinnön arvoksi 150 miljoonaa euroa. Lehti myös kertoi, että ei olisi Jussi enää poikamies, jos nyt jotain kiinnostaa.
Itse ihmettelen Salonojan innostusta tuollaisiin riskikohteisiin kuten Air Finland. Lisäksi Salonoja on mukana myös riskialtiissa LK-ticketsissä, joka myy lippuja netin kautta ja Valentin Konosen mElementissä. Tottakai voivat olla hyviä sijotuksia, mutta kolme tuollaista suurta riskisijoitusta on jo aika paljon. Luulisi myös aika pulan tulevan jo vastaan jos liian monessa paikassa hyörii. HS pitää kunnioitettavana sitä, että Salonoja on sijoittanut kotimaisiin kohteisiin. On totta, että ei varmasti Air Finlandia tai LM-ticketsiä olisi syntynyt ilman Salonojan sijoituksia. Tuolla omaisuudella ei tarvitsisi riskeerata, sen saisi tuottamaan varmasti, mutta toisaalta se myös mahdollistaa riskinoton.
Toivotaan Salonojan onnistumista bisneksissään. On selvää, että epäonnistuminen näkyy panostuksena Bluesissa.
Viimeksi muokattu: