Jussi Rynnäs, Oulun Kärpät

  • 28 384
  • 118

Old referee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, tuomarit
Hyökkäyspelistä en itse niinkään ole huolissani. Puolustukseen sekä maalivahteihin kaadutaan, jos kaadutaan. Rynnäkseltä tulee aivan liikaa irtokiekkoja, mutta kuten @Epätietoinen totesi, niin iso koko pelastaa paljon.
Minä olen nimenomaan hyökkäyspelistä huolissani. Tasaviisikoin ei tänään saatu mitään aikaan. Useissa peleissä hyökkäyspelin jänne ei kestä lähellekään 60 minuuttia. Onneksi runkosarjassa lyhyempikin jänne on usein riittänyt, pleijareissa en usko sen riittävän. Onneksi on vielä aikaa saada homma kuntoon. Katseeni kääntyy erityisesti tällä hetkellä pahasti alisuorittaviin ykköskentän laitureihin.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Itse olen Rynnäksestä puhunut yliarvostettuna maalivahtina. Tänään toki ihan OK peli, mutta sävytti tätäkin iltaa nuo kadotetut kiekot. Tuntuu että jokainen viivaveto yllättää Jussin, eikä osaa yhtään hakea kiekkoa maskin takaa vaan jähmettyy ja toivoo kiekon kopsahtavan rintapanssariin. Viime aikoina ei onneksi ole Jussi-specialia, eli kiekon tiputtamista selän taakse, näkynyt.
Joo, just näitä itsekin tarkoitin. Ei hirveän luottamusta herättävää ole tuollainen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Vähän tuollainen rikkaan miehen Tuomas Tarkki, sellaista pientä höntyilyä aina välillä mutta isokokoisena hoitaa paljon kiekkoja kuitenkin kunnialla. Isona erona sitten ne meriitit, kyllähän Tarkki oli nimenomaan voittava maalivahti, toki oli sitä myös voittavassa joukkueessa mutta ei kukaan veskari sattumalta voita kahta mestaruutta putkeen ja tule toisena keväänä valituksi pleijareiden MVP:ksi.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vähän tuollainen rikkaan miehen Tuomas Tarkki, sellaista pientä höntyilyä aina välillä mutta isokokoisena hoitaa paljon kiekkoja kuitenkin kunnialla. Isona erona sitten ne meriitit, kyllähän Tarkki oli nimenomaan voittava maalivahti, toki oli sitä myös voittavassa joukkueessa mutta ei kukaan veskari sattumalta voita kahta mestaruutta putkeen ja tule toisena keväänä valituksi pleijareiden MVP:ksi.
Tämä on kyllä varsin osuva vertaus. Tarkillakin runkosarjoissa oli heikkoja vaiheita, useinkin, mutta pudotuspeleissä nosti aina tasonsa voittavaksi maalivahdiksi. Rynnäksellä ei noita pudotuspelejä hirveästi ole, mutta voittoprosentti kertoo kaiken.

Alustavasti sanoisin, että Veinillä lähdetään pudotuspeleihin.
 

JPL

Jäsen
Minä olen nimenomaan hyökkäyspelistä huolissani. Tasaviisikoin ei tänään saatu mitään aikaan. Useissa peleissä hyökkäyspelin jänne ei kestä lähellekään 60 minuuttia. Onneksi runkosarjassa lyhyempikin jänne on usein riittänyt, pleijareissa en usko sen riittävän. Onneksi on vielä aikaa saada homma kuntoon. Katseeni kääntyy erityisesti tällä hetkellä pahasti alisuorittaviin ykköskentän laitureihin.
Samat fiilikset. Mitä pidemmälle kevättä mennään, sitä vähemmän aikaa ja tilaa on. Tällöin usein vahvat ja suoraviivaiset pelaajat pärjäävät paremmin. Toki Kärpistä löytyy myös noita, mutta tuon ykkösketjun pitää kyllä suoraviivaistaa peliään. Kikkailut ja nätit maalit saa unohtaa.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Tämä on kyllä varsin osuva vertaus. Tarkillakin runkosarjoissa oli heikkoja vaiheita, useinkin, mutta pudotuspeleissä nosti aina tasonsa voittavaksi maalivahdiksi. Rynnäksellä ei noita pudotuspelejä hirveästi ole, mutta voittoprosentti kertoo kaiken.

Alustavasti sanoisin, että Veinillä lähdetään pudotuspeleihin.

Minulla on luottoa Rynnäkseen, mutta yleensäkin ottaen Kärppien mahdollisuudet ovat runsaassa omassa maalituotannossa kuin kurinalaisessa puolustamisessa. Jos maalinteko ehtyy niin kummallakaan molarilla ei mestaruutta tule.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Kyllä meni taas niin helppoja Rynkylle, että ei voi pieni ihminen ymmärtää. Toivottavasti Veini jatkaa maalilla niin kauan, kun pelejä on vielä jäljellä. Jussi voi jäädä Poriin seisomakatsomoon lomalle, ja Annunen luukkuvahdiksi.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pakko nostaa käsi ylös ja myöntää virheensä. Rynnäs on runkosarjamaalivahti eikä tosiaankaan kestä pleijarien paineita. Olin väärässä Rynnäksestä.
@Väsyneet Kädet
Itse olen pitkän aikaa toitottanut Jussin olevan yliarvostettu maalivahti. Yksittäisiä maagisia pelejä seuraa yleensä todella helppoja maaleja omiin.
Btw, Jussi-special bongattu pitkästä aikaa! Ei ollut ikävä.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pakko nostaa käsi ylös ja myöntää virheensä. Rynnäs on runkosarjamaalivahti eikä tosiaankaan kestä pleijarien paineita. Olin väärässä Rynnäksestä.
@Väsyneet Kädet

Minä en vielä ole luovuttanut. Aiempi maine tuossa suhteessa oli mielestäni turhaa kun ei pleijaripelejä ollut juuri lainkaan takana ja ensimmäisessä pelissä mies kesti paineet ja pelasi loistavasti. Ehkä pleijaripeli peli kotikaupungissa sekoitti päätä, mitä ei saisi tapahtua, mutta oma luottoni ei vielä mennyt. Toki Veinillä jatketaan tässä vaiheessa.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itsekin olen ollut aiemmin sillä kannalla, että Rynnäs on voittava maalivahti. On sitäkin, mutta vain runkosarjassa. Pudotuspelien saldo on tällä hetkellä 1 voitto sekä 5 häviötä. 6 häviötä, jos lasketaan mukaan keväällä 2014 Tapparaa vastaan käyty toinen osaottelu, missä Rynnäs vaihdettiin maaliin toisessa erässä.

Aivan liian epätasainen veskari ollakseen mestarijoukkueen ykkösvahti. Hieman etäisesti tulee mieleen muuan Johan Backlund, joka oli toisinaan aivan maagisen hyvä, mutta jokainen varmasti muistaa ne miehen tähtihetket.

Tätäkään en olisi uskonut sanovani, mutta tervemenoa Ässiin kaudelle 2019-2020.

Niin, ja toivottavasti Veini ei lähde mihinkään.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Tätäkään en olisi uskonut sanovani, mutta tervemenoa Ässiin kaudelle 2019-2020.

Niin, ja toivottavasti Veini ei lähde mihinkään.

En nyt pidä ollenkaan ihmetyksenä, että lähtisi jo kesällä ja hiljaisuudessa kerrotaan sopimuksen purusta. En usko, että nappaa Jussiakaan tämä tandemipeluutus enää ensi kaudella.
 
Pakko nostaa käsi ylös ja myöntää virheensä. Rynnäs on runkosarjamaalivahti eikä tosiaankaan kestä pleijarien paineita. Olin väärässä Rynnäksestä.
@Väsyneet Kädet
Kärppien kannalta ongelmaksi voi muodostua se, ettei Vehviläinen ole osoittanut olevansa kummempi ainakaan vielä. Tänään sai tulla rennosti, kun ottelu oli tavallaan jo hävitty ja Ässilläkin suurin lataus mennyt. Seuraavat kaksi peliä näyttävät VV:n osalta suuntaa, onko vapinaan taipumusta vai kasvua tapahtunut.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En nyt pidä ollenkaan ihmetyksenä, että lähtisi jo kesällä ja hiljaisuudessa kerrotaan sopimuksen purusta. En usko, että nappaa Jussiakaan tämä tandemipeluutus enää ensi kaudella.
Itse veikkailin myös tätä tuossa runkosarjan alkupuoliskolla, kun Veini pelasi ties montako peliä putkeen. Haastatteluissahan Rynkky totesikin, että kyllähän se vitutti istua penkillä.
 

Dynastia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Täytyy muistaa nyt sekin että Rynnäs lienee liigan parhaiten palkattu maalivahti joten en usko että Porissakaan niin tyhmiä ollaan että noin rahakas soppari otetaan ensikaudelle maksettavaksi. Tietenkin jo Kärpät ja Jussi purkavat sopimuksensa yhteisymmärryksessä niin tilanne on toinen mutta ei varmasti Rynnäs näillä otteilla parempaa sopimusta saa mistään ensikaudelle joten leineekö halua tätä nykyistä rahakasta sopimusta purkaakaan.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jussi on loistava maalivahti. Hänen tämäniltainen fanipoikasuoritus Porissa oli kuitenkin lähes anteeksiantamaton. Paljon saa kaveri kiekkoja torjua, että tuollainen munailu tuossa paikassa unohtuu. Hyi!

Vehvilänen ei tänään koville joutunut, mutta oli kyllä rauhallinen ja varma. Näin ollen Vehviläinen lienee jatkaa ja toivottavasti hoitelee tämän sarjan, jottei fanipoikaa tarvitsee enempää ihkuseuraansa vastaan peluuttaa. Lopullisesti en ole Jussin suhteen vielä luovuttanut. Voi olla välieräsarjassa taas liekeissä.
 

Petra85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jussi on loistava maalivahti. Hänen tämäniltainen fanipoikasuoritus Porissa oli kuitenkin lähes anteeksiantamaton. Paljon saa kaveri kiekkoja torjua, että tuollainen munailu tuossa paikassa unohtuu. Hyi!

Vehvilänen ei tänään koville joutunut, mutta oli kyllä rauhallinen ja varma. Näin ollen Vehviläinen lienee jatkaa ja toivottavasti hoitelee tämän sarjan, jottei fanipoikaa tarvitsee enempää ihkuseuraansa vastaan peluuttaa. Lopullisesti en ole Jussin suhteen vielä luovuttanut. Voi olla välieräsarjassa taas liekeissä.
Ekan kerran Jussilla meni pasmat sekaisin Ässiä vastaan. Huono asia näin Ässäfanina (Vehviläinen pelottaa). Ihan offtopikkina niin oon pöytälätkää Jussin kanssa joskus pelannut ja hän ei saanut yhtään vetoa kiinni.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Miettikääpäs nyt itsenne vastaavaan paikkaan. Jussi on pelannut loistavasti Porissa runkosarjassa, mutta nyt pelattiinkin playoffeja ja kannustuksen sijaan yleisö huusikin seulaa koko ajan. On siinä kovemmatkin veskarit luhistuneet.

Kyllä mä uskon että varsin montaa Oululaista harmittaa 19-20 kauden jälkeen kun Jussi nostaa patapaidassa kannun kohti kattoa.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä mä uskon että varsin montaa Oululaista harmittaa 19-20 kauden jälkeen kun Jussi nostaa patapaidassa kannun kohti kattoa.
No aivan varmasti harmittaa, ei kahta sanaa. Meidän paidassa ei vain ole pudotuspeleissä saanut silmiäänkään kiinni, joten onnea matkaan sitten Ässien paidassa.

Tämä veskari on luhistunut niin Oulussa, Helsingissä, Tampereella, ja nyt myös Porissakin.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Miettikääpäs nyt itsenne vastaavaan paikkaan. Jussi on pelannut loistavasti Porissa runkosarjassa, mutta nyt pelattiinkin playoffeja ja kannustuksen sijaan yleisö huusikin seulaa koko ajan. On siinä kovemmatkin veskarit luhistuneet.
Jos ammattijääkiekkoilijana pelaavan maalivahdin toimintakyky luhistuu siitä, että yleisö huutaa seulaa, niin silloin ko. maalivahti on väärällä alalla.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Jos ammattijääkiekkoilijana pelaavan maalivahdin toimintakyky luhistuu siitä, että yleisö huutaa seulaa, niin silloin ko. maalivahti on väärällä alalla.
Et ole ilmeisesti kommentistasi päätellen ollut koskaan luistimilla. Nyt on kysymys esiintyvistä artisteista, eikä mistään Kelan virkailijasta.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Et ole ilmeisesti kommentistasi päätellen ollut koskaan luistimilla. Nyt on kysymys esiintyvistä artisteista, eikä mistään Kelan virkailijasta.
Näin juuri. On täysin ymmärrettävää, että pääkoppa ei kestä kotiyleisön antamaa painetta. Helpot maalit on tämän myötä helppo antaa anteeksi.

On _täysin_ väärässä paikassa, jos ei kykene hyvään suoritukseen kovan paineen alla.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Jos ammattijääkiekkoilijana pelaavan maalivahdin toimintakyky luhistuu siitä, että yleisö huutaa seulaa, niin silloin ko. maalivahti on väärällä alalla.
Huomaa että siellä kaukana pohjoisessa ei oikein ymmärretä tätä Porilaista luonteenlaatua. Ammattijääkiekkoilijan pää saattaa luhistua huutomyrskyssä. Niin on käynyt Porissa monelle kovallekin pelimiehelle.

Ja nyt kun kyseessä oli vielä todella suuri patasydän niin ihmettelen miksi Manner edes nöyryytti Jussia laittamalla hänet maaliin.

Jos Kärpät tästä jollain ilveellä jatkoon menee niin voin luvata että Rynnäs on paras maalivahti kun ei joudu pelaamaan Ässiä vastaan.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin on käynyt Porissa monelle kovallekin pelimiehelle.
Ei tässä ole mistään Porista tai huutomyrskystä kysymys. Rynnäksen henkinen kantti ei ole ennenkään riittänyt pudotuspeleissä. Helppoja maaleja tuon tuosta, paikkakunnalla ja yleisöllä ei merkitystä.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Huomaa että siellä kaukana pohjoisessa ei oikein ymmärretä tätä Porilaista luonteenlaatua. Ammattijääkiekkoilijan pää saattaa luhistua huutomyrskyssä. Niin on käynyt Porissa monelle kovallekin pelimiehelle.

Ja nyt kun kyseessä oli vielä todella suuri patasydän niin ihmettelen miksi Manner edes nöyryytti Jussia laittamalla hänet maaliin.

Jos Kärpät tästä jollain ilveellä jatkoon menee niin voin luvata että Rynnäs on paras maalivahti kun ei joudu pelaamaan Ässiä vastaan.
On se Pori kova. Sairaan kova. Varmasti luhistuisi NHL-tiimitkin Porin myrskyssä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös