Jussi Olkinuora Pelicansin maalilla

  • 55 406
  • 276

Vlade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eilinen paikan päällä katsottuna toteaisin, ettei kyllä Jussiin kaaduttu.
Ei me Jussiin kaaduttu, mutta antoiko Jussi joukkueelle mahdollisuuden voittaa? Mielestäni ei.

Anyways ei tästä huolissaan kannata olla tai turhaan alkaa Jussia lyttäämään.
 

Barto32

Jäsen
Itse en kyllä laittais yhtään eilisen maalia Olkinuoran syyksi, toki liikkuminen vähän kankean näköistä mutta jos ehtii tilanteisiin ja sijoittuminen on eliittiä niin ei ongelmaa. Jäitä hattuun, kuitenkin oli yksi liigan parhaista joukkueista vastassa eilen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: K.O

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu
Niin ja siis tosiaankaan mä en ole mikään Olkinuora-fani mutta mun silmiin pelaa juuri sitä peliä mitä on aina pelannut.
Ja kyllä, se on edelleen ihan karmeaa katseltavaa kun sillä on kiekko mailassa, pelottavia tilanteita, mutta se saa kuulemma sillä itsensä peliin sisälle niin tehköön sitä.
Aika hazardilta näytti kyllä Olkinuoran mailapeli eilen. Meinas eilen lahjoittaa pari maalia Tapparalle omalla sekoilullaan (nämä siis livenä nähtyinä, en ole tsekannut uusintana kuinka likellä oli). Joku postas johonkin voimasuhdeketjuun KalPa - JYP -välieräsarjan g7 maalikoosteen ja sielläkin Olkinuora tarjoili sinetin KalPalle tötöilyllään. Itselläni nousisi v-käyrä aika korkealle, jos esim. Heljanko sekoilisi kiekon kanssa samalla tahdilla ja omissa kolisisi näitä ilmaisia maaleja.
 

bar1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paikalliset jengit
Aika hazardilta näytti kyllä Olkinuoran mailapeli eilen. Meinas eilen lahjoittaa pari maalia Tapparalle omalla sekoilullaan (nämä siis livenä nähtyinä, en ole tsekannut uusintana kuinka likellä oli). Joku postas johonkin voimasuhdeketjuun KalPa - JYP -välieräsarjan g7 maalikoosteen ja sielläkin Olkinuora tarjoili sinetin KalPalle tötöilyllään. Itselläni nousisi v-käyrä aika korkealle, jos esim. Heljanko sekoilisi kiekon kanssa samalla tahdilla ja omissa kolisisi näitä ilmaisia maaleja.
Tavaramerkki-Olkinuoraa tämä. Aina ollut. Muutama pitää pelissä tulla. Onneksi harvemmin näistä on maaleja tullut.
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mun mielipide Olkijussista ei ainakaan liity mitenkään yhteen peliin tai tähän kauteen, vaan ihan se yleiskäsitys tästä kaverista on sellanen hieman HMV.
Mä jotenkin uskon, että monella muullakin on ihan sama tilanne ja se saa tämän kuulostamaan impulsiiviselta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: egar

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mun mielipide Olkijussista ei ainakaan liity mitenkään yhteen peliin tai tähän kauteen, vaan ihan se yleiskäsitys tästä kaverista on sellanen hieman HMV.
Mä jotenkin uskon, että monella muullakin on ihan sama tilanne ja se saa tämän kuulostamaan impulsiiviselta.

Jussihan on väriläiskä niin maalilla kun kaukalon ulkopuolella..?

Tässä nyt peilataan viime visiittiinkin liikaa. Tosin silloinkin hän melkein yksin torjui meidät pudotuspeleissä jatkoon.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: bar1

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Eikös viime kerrallakin Skarek ollut maalivahtitandemista se tasaisempi, mutta sitten keväällä Olkijussi oli kunnon monsteri mikä yksinään oli torjua IFK:n kesälomalle muun jengin paskoessa ratkaisuhetkillä housuun.
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jussihan on väriläiskä niin maalilla kun kaukalon ulkopuolella..?

Tässä nyt peilataan viime visiittiinkin liikaa. Tosin silloinkin hän melkein yksin torjui meidät pudotuspeleissä jatkoon.
Oli hänen uroteot mitkä tahansa, niin se ei siltikään sitä omaa näkemystä muuta.
Aina ku jätkä on maalissa, niin itsellä sohvalla tai katsomossa on aina vähän semmonen epävarma olo.
Sillä nyt ei onneks oo mitään väliä, mikä olo mulla on. ;)
 

Bkkhero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Bangkok United F.C
Itse annan vielä viitisen peliä aikaa näyttää mihin pystyy ennen kuin tuomitsen. Se, että oma joukkue ei tee yhtään maalia naulaa sen, että veskaria ei mun pelikirjassa voi syyttää. Sillä ei itselle ole merkitystä antaako tuossa tilanteessa molari mahdollisuuden ns voittaa. Pelin sisäinen dynamiikka muuttuu paljon kun omatkin tekevät maaleja. Veskarillakin helpompi pelata esim 3-3 tilanteessa, kun seuraava maali ei naulaa välttämättä peliä. Taasen 3-0 tilanteessa seuraava maali omiin johtaa 99%:sti tappioon.
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jussihan on väriläiskä niin maalilla kun kaukalon ulkopuolella..?

Tässä nyt peilataan viime visiittiinkin liikaa. Tosin silloinkin hän melkein yksin torjui meidät pudotuspeleissä jatkoon.

Mä en häntä tunne kaukalon ulkopuolella ja en mä kyllä matseissa mitään semmoista oo nähnyt, että häntä väriläiskäksi kutsuisin.
Onko sulla Bobby hyviä optikkotuttuja, jospa se auttais tähän mun ongelmaan?

Jos mä peilaan viime visiittiin liikaa, niin olethan sinäkin tuonut argumenttina tuon pudotuspelisuorituksen useaan otteeseen esiin.
Mä muistan kyllä itsekkin tuon kauden ja Jussi oli silloin kyllä ihan jumalmoodissa, mutta niin on älyttömän monella muullakin vahdilla vastaavia hetkiä urillaan.
En oikeastaan ole Jussia seurannut edes MM-kisoissa, koska ne on jotenkin menettänyt mun mielestä sen loistonsa, ettei jotenkaan vaan inspaa ikinä kattoa niitä.
Myönnettäköön, että mun näkemys hänestä on siis kyllä kapea.

Mulla ei tosiaankaan ole Jussista sen kummemmin mitään kättä pidempää kuin se miten koen hänen pelaavan ja kuten sen moni lajia harrastanutkin tietää, niin sillä ei nyt ihan kovin pitkälle päästä. :)
 

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Muutaman CHL- ja Liigamatsin jälkeen tilannehan on tosiaan se, että jokanen matsi jossa Olki on nimetty aloittavaksi maalivahdiksi niin pikkuisen on jännittänyt mitä sieltä on luvassa. Eikä kyllä ole vakuuttanut vielä missään vaiheessa, vaikkei nyt varsinaisesti huono ole ollut. Jotenkin vaan löysältä ja hitaalta näyttää kun sitä kiekkoa pitäisi syödä ja liimata.

Patrikaisen aloittaessa ei ole taas kylmännyt sekuntiakaan. Näätiä vastaan peli sen taas näytti.

En ehkä aiemmin olisi osannut ajatellakaan, että tilanne olisi sellainen että muutaman vuoden sisään MM- ja Olympiakultaa vuollut maalivahti joutuisi tosissaan haastamaan Patrikaista ykköstorjujan paikasta, toivottavasti Pasuri ja Niemeläkin näkee, että Patrikainen on yksinkertaisesti parempi tällä hetkellä.
 

Mettis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers & Pelicans
Muutaman CHL- ja Liigamatsin jälkeen tilannehan on tosiaan se, että jokanen matsi jossa Olki on nimetty aloittavaksi maalivahdiksi niin pikkuisen on jännittänyt mitä sieltä on luvassa. Eikä kyllä ole vakuuttanut vielä missään vaiheessa, vaikkei nyt varsinaisesti huono ole ollut. Jotenkin vaan löysältä ja hitaalta näyttää kun sitä kiekkoa pitäisi syödä ja liimata.

Patrikaisen aloittaessa ei ole taas kylmännyt sekuntiakaan. Näätiä vastaan peli sen taas näytti.

En ehkä aiemmin olisi osannut ajatellakaan, että tilanne olisi sellainen että muutaman vuoden sisään MM- ja Olympiakultaa vuollut maalivahti joutuisi tosissaan haastamaan Patrikaista ykköstorjujan paikasta, toivottavasti Pasuri ja Niemeläkin näkee, että Patrikainen on yksinkertaisesti parempi tällä hetkellä.
En ainakaan itse ole yhtään vakuuttuneempi Patrikaisen otteista. Edelleen se kiekko tippuilee helpoissa tilanteissa eteen liikaa. Onneksi ei tarvitse peluuttaa (ainakaan vielä) liian montaa kertaa putkeen tolppien välissä.

Edit. Itse ainakin tykkään Olkinuoran rohkeudesta pelata kiekkoa. Auttaa pakkeja paljon, kun tulee yhteisiä minuutteja.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: egar

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pienestä se on kiinni tässäkin asiassa. Jos Patrikainen olis startannut Tampereella ja Olkinuora Lahessa, niin olisi jo siinä vaiheessa hivenen eri ääni kellossa.

Hyvä on tandemi, Jussille vähän annetaan aikaa vielä.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Nyt voisi sanoa että hold on your horses. Molemmat kassarit pelanneet yhden liiga ottelun. Katsellaan sitten kun pelejä joukkueella takana liigassa edes 10 kpl miltä maalivahti / puolustuspeli näyttää
 

K.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Mäkään en kyllä ihan ymmärrä tätä kritiikkiä. Tampereella päästettiin Tappara kaks kertaa käytännössä läpi ja kolmannessa oma pakki teki Jussille maskia. Tähän kun lisätään, että joukkue ei kirjaimellisesti osunut edes siihen ladon seinään niin turpaahan siinä tuli. Lauantaina taas koko joukkue pelasi paremmin ja Jassekin oli hyvä, vaikkakin yks helpohko lirahti. En väitä, että Jussi olisi parempi veskari kuin Jasse. Mutta sen väitän, että meillä on varmasti liigan kovin veskaritandemi, jossa Jussilla on tärkeä rooli.
 

Mankkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans & Anaheim Ducks
Molemmat on hyviä se tiedetään. Milloin viimeksi ollut jo tässä vaiheessa luotettava tandemi kasassa heti alkukaudesta jotta toiseen voi luottaa tarvittaessa että ottaa myös kiinni. Patrikaisen the läpimurto on toivottavasti tämä kausi mutta ei se Olkijussista huonompaa maalivahtia tee. Todella kova kommunikoimaan ja tsemppaamaan jäällä jätkiä. Se jos Tappara matsissa omat ei saa yhtään tehtyä niin vaikea on voittaa vaikka kuka olisi maalissa. Joulun jälkeen olla taas viisaampia kumpi on pelannut enemmän ja paremmin. Euroopan jäillä kuitenkin kovaukko vaikka viime kausi olikin haastava mutta kuuluu ammattiin vastoinkäymisetkin.
 

Henriq

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Kieltämättä Olkinuora on pelannut hienoja kausia edellisen Pelicans-diilin jälkeen.

En kuitenkaan silloin luottanut miehen torjuntoihin, enkä luota jostain syystä nytkään.
Varsinkin miehen 'kiekollinen peli' jäi mieleen melkoisena verenpaineen nostattajana ..

Toivottavasti Jasse saa isoja minuutteja tällä kaudella.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Jos ajatellaan Olkinuoran tilannetta positiivisen kautta, niin vaikka miehen torjuntavireen kanssa on ollut vielä hakemista, niin ei ne taidot sieltä mihinkään ole kadonneet. Voi vain viedä hieman aikaa ennen kuin päästään nauttimaan siitä mj-tason Olkinuorasta jollainen hän parhaimmillaan on. Etenkin kun Jussilla on alla todella hankala kausi USAssa/Ruotsissa. Uskon kuitenkin edelleen, että meil tulee olee keväällä sarjan kovimpia tandemeita.

Toinen melko tärkeä juttu on se että Jussi on lähes kaiken kokenut ja nähnyt veskari ja heikommassakin vireessä huomattavasti parempi kirittäjä Jasselle kuin Niklas Nikkilä.

Mutta tällä hetkellä luotan toistaiseksi Jasseen enemmän. Toivon että Olkinuoraa peluutetaan riittävän maltillisesti ja annetaan kaikessa rauhassa konkarin pelata itsensä vireeseen. Vielä on kuitenkin aikaista sanoa kumpi maalivahti on se johon Lahessa nojataan kun kevät tulee. Sille on aikansa.
 

Nilkkarallia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kohta alkaa se päällään seisominen.

Jussihan on vasta vähän tasapainoaan hakenut Tapparan, Trinecin ja Växjön kanssa. Tuloksen kannalta tärkeistä päästetyistä maaleista lähes jokainen mennyt silmissäni vähintään puoliksi puolustuksen piikkiin.

Vieläkin fiiliksissä, että Jussi pelaa meillä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpäsen Karelin.
Olkijussilla näytti olevan Brynäs-paitainen Bjööninen maalattuna uuteen Pelicans-maskiinsa.
Eilen tuota maskia oikeen kunnolla möllöttelin, mutta ei kyllä osunut Bjöööööninen silmiin. Missä kohdin maskia tuo oli vai onkohan taas uusi maski ?
 

Liitteet

  • 1696502139293.png
    1696502139293.png
    556,9 KB · kertaa luettu: 98
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös