Mielenkiinnosta, jos mietitään maalivahti/pakisto/laituri/sentteriosastoa niin missä on mielestäsi isoimmat puutteet ja miksi?
Vahvistusta kaipaisin kyllä moneenkin paikkaan, vaikka asiahan ei tosiaan ole minun haluistani kiinni. Mutta kun nyt kysyit niin voisin tässä perjantai-illan ratoksi kirjoitella :)
Mielestäni maalivahtiosasto on se jonka kanssa pärjätään. Andy on kelpo häkkäri ja uskon että Kiviahokin on kakkosveskarien eliittiä. Itse asiassa uskon että Kiviahosta voi tulla vielä todella hyväkin mokke.
Tärkeimpänä asiana kaipaisin vahvistusta puolustukseen. Sieltä puuttuu niin voimaa kuin osaamistakin. Yksi Marttinen tai vastaava riittävän taitotason omaava puolustava puolustaja tekisi ihmeitä tuossa pakistossa. Jotenkin tuntuu ettei noilla jätkillä voi lähteä kevääseen. Esim. Tommila ja Peltolakin saattavat olla turhan pehmoista lihaa oman maalin edessä, kun vastustaja murjoo päälle ja jäähyjä ei vihelletä ihan niin helposti kuin runkosarjassa. Ja viime kaudella jo näki mitä siitä seuraa kun Peltola ja Seppälä joutuvat vetämään melkein joka vaihtoa, kun ei kerta kaikkiaan ole ketään muuta ketä sinne laittaa. Blood varmasti pärjää kun keskittyy peruspeliin, saa varmasti myös käyttää vahvuuksiaan paremmin kun pelataan "tosipelejä", eikä joka tönäisystä puhalleta jäähyä. Bloodin väkivaltaisuudelle voi myös olla tilausta. Matushkinilla on elintärkeää erikoisosaamista hyökkäyksessä, Peltola-Seppälä pärjää kun ei kuormiteta liikaa, mutta sitten tarvittaisiin vielä se yksi tekijämies.
Hyökkäyspäässäkin näkisin mielelläni lisää osaamista. Ennen kauden alkua oli odotettavissa maalintekijöiden puutetta, mutta mielestäni Ässien hyökkäys on tehnyt maaleja jopa odotettua paremmin. Ehkäpä siksi ottaisin laituria ennemmin rutinoituneen sentterin, joka hoitaisi hommansa kelvollisesti. Maaleja tekevä laiturikin toki kelpaisi :) Mutta ainakin tällä hetkellä hankkisin ennemmin senan kärkiketjuihin. Sellaisen löytyessä Mcrae voisi pelata laidassakin, tai sitten senat putoaisivat pykälän alaspäin kokoonpanossa, Kupru nelosessa, Makkonen/McRae kolmosessa-kakkosessa ja hankinta ykkösessä.
Suorannan loukki oli takaisku, onneksi sentään saadaan jossain vaiheessa takaisin. Kotkaniemi aloitti hienost, mutta edelleen en laittaisi hänen päälleen kovinkaan suuria odotuksia pistemäärien suhteen. Otteet tulevat olemaan ailahtelevia, kuten jo nyt on nähty. Lisäksi nuorella miehellä on nuorten kisat edessä, joten vaikka toki otan kaikki Jesperin pisteet ilolla vastaan, ne ovat ikäänkuin bonusta. Ja toki kärkiketjuun voidaan koittaa vaikka Varttista kokeilemaan ja yyveelle laukojan paikalla voisi kokeilla Insamiakin. Mutta laiturin hankinta on kuitenkin siis (tällä hetkellä) omasta mielestäni vasta kolmanneksi tärkein hankinta. On muuten pakko laittaa tähän erityiskehut Lähteenmäen alkukaudelle. Ainakaan itse en osannut ihan noin kovaa tulosta odottaa. Jälleen hieno kaappaus pikkuveljeltä!
Omaan päähän on mennyt odotettua enemmän maaleja. En minä sitä yksin pakkien päälle kaada, viisikkona siellä pelataan, mutta siitäkin huolimatta näkisin että pakisto on tällä hetkellä se heikoin osasto joka kaipaisi vahvistusta. Kokenut sentteri parantaisi myös viisikkopuolustusta ja alivoimaa, jonka kanssa on myös ollut odottamattomia vaikeuksia.
Tulikohan nyt tarpeeksi sekavasti kirjoitettua? Kysy pois jos jokin asia tuntuu epäselvältä. Tekstini saattaa hieman polveilla, sillä olen ottanut pari paukkua saunan päälle, kun on vapaa viikonloppu :)