Mainos

Juotko mehuja ja muita virvoitusjuomia, vai mennäänkö kraanavedellä?

• 1 200
  • 26

Juotko mehuja ja muita virvoitusjuomia, vai mennäänkö kraanavedellä?

• KYSYMYSTASO A Tottakai mehua ja muita maustettuja nesteitä pitää ihmisen juoda

Ääniä: 21 36,2%
  • KYSYMYSTASO A Vettä vaan, kiitos

Ääniä: 14 24,1%
  • KYSYMYSTASO A Se vähän riippuu, että milloinka ja mitenkä

Ääniä: 24 41,4%
  • KYSYMYSTASO B Minulle neste on ruokaa tärkeämpää jaksamisen suhteen

Ääniä: 6 10,3%
  • KYSYMYSTASO B Minulle kiinteä ruoka on tärkempää jaksamisen suhteen

Ääniä: 27 46,6%

• Äänestäjiä
    58

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Elämä on kallista -ketjussa on parhaillaan syntynyt vilkasta keskustelua mehujen hinnoista. Itseäni mehujen kohonneet hinnat eivät suoraan haittaa, koska en ole koskaan kokenut tarvetta kantaa mehuja tai muitakaan virvoitusjuomia kaupasta kotiin. Olen jo monta vuotta juonut pääasiassa vain kraanavettä ja kahvia. Joskus yhä myös maitoa. Itse en yleensäkään koe janontunnetta ellen syö jotain suolaista tai ellei ole kuuma sää. Olen myös pannut merkille, että toisille ihmiselle se nesteiden nauttiminen on jopa keino siirtää syömisiä. Mulle ei moinen toimi. Kiinteä ruoka on kuningas ja siihen sitten vettä päälle.

Mitenkä tämä asia nyt menee Jatkoajalla? Vastaa kysymyksiin A ja B. Tämä on kertakaikkiaan ratkaistava tässä ja nyt, kiitos.

Urasiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Janoon vettä ja ruuan kanssa maitoa. Ei meillä kukaan juo mehuja tai limppareita, vaikka on kaksi teiniäkin talossa. Taidan tosin olla ainoa, joka juo edes maitoa ruuan kanssa. Vaimo juo joskus kauramaitoa ja kakarat pääosin vettä, jos ei kaakaota satu joskus tekemään.

Sorkkarauta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pöhöttynyt näätälauma
Mehuja tulee juotua silloin tällöin, yleensä appelsiinituoremehua ruoan kanssa. Limppareita yleensä 1-2 pientä pulloa/tölkkiä kuukaudessa, lähinnä kokista pitsan tai muun pikaruoan kanssa. Vettä yleensä juon, tosin harvoin kraanavettä, vaan usein pohjavesipostilta haettua. On muuten paljon raikkaampaa. Maitoa vähän kausittaisesti, joskus kymmenenä päivänä peräkkäin, joskus voi olla parin kuukauden tauko.

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Vesi yleenä ruokajuomana, mutta poikkeuksena n.2 tölkkiä Pepsi maxia viikossa satunnaisten ateroiden kera. Ennen join vissyä melkein, joka aterialla, mutta tulin siihen lopputulokseen aika turha menoerä mikä on helppo poistaa.
Pizzan kanssa melkein aina olutta.

Rupture

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, WPG
Pitkälti juon vettä janoa varten/urheillessa. Maitoa lämpimän ruuan kanssa. Energiajuomia juon 4-5 kappaletta viikossa. Paska tapa josta yritän päästä pois.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hanavettä juon lähes aina ruuan kanssa. Vissyä ostan välillä kun viikonlopusta yrittää selvitä arkeen. On kaapissa appelsiinimehuakin. Sitä vois ottaa vaikka aamupalalla lasillisen.

Itse asiassa jääkaapissa on nyt myös neljä pikkupulloa kokista, mutta ne on tullut pizzojen mukana ja jäänyt silloin juomatta.

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lähinnä juon vettä, mutta joskus sitten sokerittomia limsoja, energiajuomia tai kivennäisvettä. Yövuoroissa pääosin nuo limsat ja energiajuomat..harvemmin kotona.

Maitoa en ole juuri juonut 20 vuoteen, mutta piimää tulee ostettua jossain määrin säännöllisesti.

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
MTL
Ennen join vissyä melkein, joka aterialla, mutta tulin siihen lopputulokseen aika turha menoerä mikä on helppo poistaa.
Toi on muuten jännä. Jossain kohtaa myös tuli vedettyä joka aterialla. Mutta sitten kun en jaksanut enää niitä 1,5l pullon 6 packejä joka viikko kotiin raahata, niin yhtäkkiä sitä ei kaivannutkaan enää.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sokerittomia limsoja tulee juotua aika paljonkin. Omastakin mielestä liikaa, mutta toisaalta en ole itselleni liian ankara noiden suhteen, kun kyseessä on aikalailla ainoa selkeä "pahe", mitä tulee syömisiin ja juomisiin. Vettäkin menee paljon, mutta lähes poikkeuksetta jäävettä, eli ei oikein maistu, jos ei ole riittävän kylmää.

Tuo B-kysymys oli hankala, koska koen tarvitsevani molempia tasaisesti. Vastasin kuitenkin ruoan olevan tärkeämpää, koska koen että tuolla kysymyksellä haetaan ehkä niitä, joilla on tapana siirtää syömistä juomalla enemmän.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Olen jonkun verran joutunut tutustumaan aiheeseen "parantava ruoka" ja siellä kaikkia fruktoosia ja/tai muuta sokeria sisältäviä juomia kyllä kehoitetaan välttämään, jos energian kulutus ei ole urheilijan tasolla.. Meillä ei muutenkaan ole juotu vuosiin mitään tuoremehuja tai makeutettuja mehutiivisteitä, vesi ja alkoton kalja ovat ruokajuomina pääasiassa.
Ruuan suhteenkin olen miettinyt näiden korkean glykeemisen indeksin omaavien raaka-aineiden välttämistä, mutta mikään ehdoton luopuminen niistä ei ole helppoa esim. perunan takia.

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
A:
Janojuomana kotosalla jääkaappikylmää vettä tai maustamatonta vissyä, voimakaskuplainen Värska kestosuosikki.
Kesäkuumalla saatan joskus huurteisen kylmän Jarritos-limpparin nautiskella. Sokerittomat aspartaami-sukraloosi-asesulfaami-K -litkut jätin pois vuosia sitten.

B:
Pittää se syyä että jaksaa ja juua että mennee ruuat mahhaan asti. Vesi tai vissy yleensä palanpainikkeena.

Tosin kaikkihan tiedämme että kunnon kylmä kotikalja on ruokajuomien kruunattu kuningas nyt ja iankaikkisesti aamen.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013

KYSYMYSTASO A Se vähän riippuu, että milloinka ja mitenkä

Vesi, maito, olut, itsetehty mehu, maustettu vichy, Fanta.. onhan näitä. Tilanteeseen kuin tilanteeseen.

KYSYMYSTASO B Minulle kiinteä ruoka on tärkempää jaksamisen suhteen

Ilman ruokaa ei voi juoda nestettä!

Suosikkijoukkue
in Sami we trust
Ruokajuomana nykyisin vesi (thank goodness opettelin vihdoin tämän hyvän tavan), maitoa ainoastaan muroihin tai jos syön lettuja/pannareita eli harvoin. Sitten mulla on erikseen aamupalamehu ja iltapalan kanssa taas yleensä juon Coopin omenamehua. Myös sipsijuomana suosin omenamehua. Limua juon lähinnä pizzajuomana noin kerran viikossa sekä satunnaisesti kaverin kanssa leffaillassa ym. Energiajuomia menee parista kolmeen tölkkiä viikossa kun kaipaan vaihtelua kahvista. Huono tapa, tiedän. Suosimani alkoholijuoma on ollut viime kesästä saakka hard seltzer, olutta juon silloin tällöin ja lonksua vielä harvemmin. Tähän vielä päälle se iso kuppi kahvia viitisen kertaa viikossa.

Että tuleehan sitä juotua vaikka sun mitä...

Glove

Jäsen
Pääsääntöisesti vettä, satunnainen energiajuoma silloin tällöin. Mehuja en juo. Joskus sitten tietty lonkeroa tai valkkaria. Väkeviä harvakseltaan, muutaman kerran vuodessa.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Ennen kalian kittaamista niin mehu tai vesi sekä kyllä ruoka on tärkeämpää kuin neste paitsi silloin ruuan kanssa aina maitoa.

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Kotona aina vettä, töissä vettä ja teetä ilman lisukkeita, lounasraflassa maitoa, vettä tai ei mitään. Muutaman kerran vuodessa limsatölkki.

MegaForce

Jäsen
Aamuisin juon vettä, kahvia ja joskus tuoremehua. Töissä juon vettä ja kahvia, ja kotona välillä mehua tai vichyvettä. Vapaalla ja kavereiden kanssa nautin joskus olutta tai viiniä. Lomilla ja matkoilla tulee välillä juotua myös cocktaileja. Virvoitusjuomia sellaisenaan harvoin.

SM84

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues, KuKi HT
Vettä tulee juotua eniten. Ruoan kanssa myös tuoremehua ja toisinaan myös maitoa. Limppareita, energiajuomia, vitamiinivesiä (ja muita vastaavia) pyrin välttämään. Kahvia juon nykyään enää vain aamuisin muutaman kupin. Alkoholiakaan en ole juonut reiluun vuoteen. Sen kulutus on muutenkin ollut ennen absolutismia vähäistä.

Ruoka on tärkeämpää ja ateriarytmistä pyrin pitämään kiinni.

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Vettä lasipullosta, appelsiinimehua ja mantelimaitoa (almond milk). Siinä ne juomiseni suurin piirtein ovat.

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Limujen juomisen lopetin maalis-huhtikuun vaihteessa 2016. Energiajuomien juomisen lopetin tammikuussa 2020. Juon kahvia, hanavettä ja kivennäisvettä. Mutta minulla on kyllä niitä Fun Lightin sokerittomia mehutiivisteitä, jotka laimennan kiehuvalla vedellä, kun kaipaan kuumaa juomaa, joka ei sisällä kofeiinia, mutta jossa on kumminkin keinotekoista makeutta.

Jyppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Carolina Hurricanes
Hieman tietysti riippuu mitä syö mutta nykyään vesi on hyvä ruokajuoma. Yrittänyt myös opetella että juo vasta lopuksi, tämän hyöty on kai se että pureskelee huolellisemmin. Itselleni syöminen on asia joka pitää vain välillä tehdä, en mä siitä jaksa nauttia sen enempää.

Sokeriton mehukatti sekamehu tiiviste on suosituin mehuista mitä juon. Maitoa en käytä enää ollenkaan vaan ostan hyvää suomalaista arki kevytmaitojuomaa.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mehulasillinen (tuoremehu, ei mehujuoma) kuuluu aamiaiseen. Janoon en mehua juo. Ruokajuomaksi vettä mieluiten kuplilla (sodastream kotona), lounasraflassa kotikaljaa jos on, viikonloppuisin aikuisten mehuja veden lisäksi. Maitoa menee vain kahviin/teehen.

Suosikkijoukkue
Jokerit, Luleå HF, Florida Panthers
Liikaa kulutan pepsi maxia, noin 6-8kpl 0,33l tölkkiä viikossa. Asun maassa jossa vesi kannetaan kaupasta ja enimmäkseen tulee nautittua kuplavettä, tämä ei kuitenkaan sisällä mitään muuta lisättyä kuin ne kuplat. Vettä kuitenkin juon nykyään ainakin 2-3 litraa päivässä, kun suomessa jolloin join lähinnä kraanavettä join ehkä juuri ja juuri sen litran jos ei tullut urheiltua.

Zohan

Jäsen
Sokerittomia limuja tai sokeritonta mehua (funlight) menee kotona oikeastaan aina syömisen yhteydessä. Reenatessa ja töissä pelkästään (hana)vettä. En ala selittelemään.

Ja en todellakaa noilla nälkää yritä siirtää. Mulle ne on osa sitä ateriaa.

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pepsi Maxia menee töissä lounaalla yksi tölkki, kotona ruoan kanssa yksi lasillinen. Monstereita menee viikossa 2-3 kappaletta.

Maitoa en juo oikeastaan ollenkaan, mutta maitotuotteita menee puuron seassa(maito,raejuusto) päivittäin.

Vesi on niin pirun tylsä juotava, töissä onneksi on kuplavesiautomaatti niin tulee siitä edes vähän vettä otettua.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy