Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 619 295
  • 13 543

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja niin kauan kuin suomalainen jalkapalloa seuraava junttiryhmä kannustaa maajoukkuetta laulamalla on meillä sauna, viina ja kirves, Suomi on niin ihana, ei Suomi toivonmukaan pääse kisoihin. On aika surkuhupaisaa, että tämä sama junttiporukka haukkuu kiekkoväkeä juntiksi.
Toisaalta Suomen jääkiekkojoukkuetta ei seuraa mikään junttiryhmä, koska lätkän maajoukkueella ei ole mitään organisoitua kannattajatoimintaa. SMJK:n valikoimasta löytyy toistakymmentä junttia chanttia, kun taas lätkäjoukkuetta kannatetaan vain "Suomi läpläpläp"-huudoin jos ollaan sopivasti johdossa. Junttia on mielestäni se, että Unkarin kaltaisen jääkiekon huippumaan parisataa organisoitunutta fania kairaa monituhatpäistä suomifanilaumaa kuivana kakkoseen tunnelman luonnin osalta.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Sanoinhan jo tuossa aiemmin, etta jaakiekko on junttien laji.

Ja seuraan minakin jaakiekkoa. Etta en mina yrita tassa muita juntteja parempi olla.

Eli siis sama toiminta, mikä jääkiekon kontekstissa on junttia, muuttuu jalkapallon yhteydessä kulturelliksi karnevaaliksi?
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Jos verrataan lajien kansainvälistä kärkeä ajatellen mitkä yhteiskunnat siellä esiintyvät terävimmällä huipulla, nähdään rumat lukemat jääkiekon hyväksi.

Mikäli jääkiekon MM-kisoissa edustettuna on jonkun isohkon suomalaiskaupungin ykköslukio parilla poilkeuksella, jalkapallon MM-lopputurnaus on jonkun vähän pienemmän kaupungin ammattikoulun raksalinja: Saksa on ainoa oppilas joka jatkaa opintoja amiksen jälkeen luultavasti tekniikan alalla.

Jääkiekon puolella se poikkeus, Venäjä, ajautuu myöhemmin elämässään valkokaulusrikolliseksi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Varmaan mainittu tässä ketjussa vähintään kerran, mutta onhan tuo ilman paitaa pullistelu jossain muualla kuin biitsillä aivan ehdottomasti tämän ketjun tavaraa. Jos te tuohon sortuvat kuvittelette, että sanat "ooh, mitkä lihakset!" kuuluvat jostain muusta kuin omasta suustanne, olette aika rankasti väärässä. "Voi vittu, mikä juntti" kattaa kaikkien muiden mielipiteet aika tarkasti.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei varmastikkaan junttimaisinta mitä tiedän, mutta nyt jalkapallon EM-kisojen alla ja aikaisempien viestien kautta yksi erittäin juntti asia omaan mieleen tuli. Jääkiekon ja jalkapallon kannattajien ikuinen kilpailu ja nälviminen toisiaan kohtaan ja lajien haukkuminen. Hohhoijaa... Juuri tällä tavallahan me saadaan se ikuisuuden orastava fuTis kulttuuri nousuun ja sama myöskin jääkiekon puolella.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Yleisurheilun liveseurannassa joku kirjoitti näin ilmeisesti Sandra Erikssonin haastattelusta: Yksi Suomen edustusoikeuden kriteeri pitäisi olla, että pystyy palvelemaan suurinta osaa kansaa äidinkielellä eikä tuolla kakkoskielen mongerruksella.

Tähän hätään en keksi mitään enemmän junttia.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kävin tuossa yhtenäpänä muuvannessa S-marketissa kaljanostossa. Edelläni asioiva papparainen ei nyt tietenkään ostoksiensa perään asettanut seuraava asiakas -palikkaa, eikä edellämainittu asia junteinta ollutkaan, kunhan nyt sanoin. Juntimpaa nimittäin oli, että ukko otti kassahihnalle Ilta-Sanomat, sylki sormiinsa ja rupesi selaamaan. Joka sivulle uusi räkä näppeihin. Tämän jälkeen äijä palautti avviisin telineeseen.
 
Kävin tuossa yhtenäpänä muuvannessa S-marketissa kaljanostossa. Edelläni asioiva papparainen ei nyt tietenkään ostoksiensa perään asetellut Seuraava asiakas -palikkaa
Miten tämä etiketti muuten menee? Asuin tuossa jonkin aikaa poissa Suomesta paskamaassa jossa tietenkään kukaan ei laittanut palikkaa, jos sellaisia edes oli. Tällä reissulla unohdin tyystin palikkaetiketin ja kun tulin takaisin niin ihmettelin kun täällä osa laittaa palikan ja osa ei, hämmennyin että kuinkas se nyt meneekään, kenen velvollisuus se olikaan, ja tällä hämmennyksen tiellä olen nyt ollut siis useamman vuoden. Tänäänkään ei sikaniskainen eineksiä ostanut mummo laittanut palikkaa. Itse laitan aina. Hassua että tuollaisen jutun voi täydellisesti unohtaa eikä ole vielä edes dementiaa tai sen sellaista.

Ilmeisesti palikan laitto on siis ylimääräinen kohteliaisuus, palikanlaittajat kuuluvat parhaaseen a-ryhmään ja palikan laittamatta jättävät näyttäytyvät vain epäkohteliaina ihmisinä, vrt. jalkakäytävällä pyöräilijät ja hissin kanssa karkaavat?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Miten tämä etiketti muuten menee? - -
Ilmeisesti palikan laitto on siis ylimääräinen kohteliaisuus, palikanlaittajat kuuluvat parhaaseen a-ryhmään ja palikan laittamatta jättävät näyttäytyvät vain epäkohteliaina ihmisinä, vrt. jalkakäytävällä pyöräilijät ja hissin kanssa karkaavat?

On. Kalikanlaittajat ovat ihmiskunnan kermaa ja parhaimmistoa.

Eiköpähän kaikist' parhaiten tiedä hän, joka ensin menee, että kaikki ostokset ovat jo remmin päällä. Niin on hänen luontevinta paneskella kalikka kytkeäkseen muu asiakaimisto sekä kassahenkilö tiedon piiriin. Että "oliks nää vielä teidän maidot vai ei, saatana?"
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miten tämä etiketti muuten menee?
Siis kalikka laitetaan sekä ostosten eteen että taakse. Ähäkutti jos nyt ajattelet että sittenhän voi tulla kaksi kalikkaa joka väliin, ei tule, koska jokainen asiakas on vain edelläolevan asiakkaan varakalikanlaittaja.
Eli sinun vastuullasi on huolehtia että sekä ostostesi edessä että takana on palikka, ensimainitun palikan osalta toimit edelläolevan asiakkaan varamiehenä, viimeksimainitun osalta taas sinun jälkeesi tuleva asiakas toimii sinun varamiehenäsi. Täydellinen järjestelmä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Juntti pökiö ei käytä autoillessaan suuntamerkkiä (kansanom. vilkku) poistuessaan liikenneympyrästä (nyk. kiertoliittymä). Silloinkaan, kun liittymään pääsyä odottaa kanssakulkijoita, joille ympyrästä poistuvan juntin toimittama suuntamerkin käyttö olisi oleellista liikenneinformaatiota. Juntilla on varmaan tavaton kiire markettiin toimittamaan kassalla palikan käyttämättömyyttä, joten siksi juntti ei ehdi tuhlata aikaansa suuntamerkkiviiksen näpelöimiseen.
 

Yö-Orava

Jäsen
Varmaan mainittu tässä ketjussa vähintään kerran, mutta onhan tuo ilman paitaa pullistelu jossain muualla kuin biitsillä aivan ehdottomasti tämän ketjun tavaraa. Jos te tuohon sortuvat kuvittelette, että sanat "ooh, mitkä lihakset!" kuuluvat jostain muusta kuin omasta suustanne, olette aika rankasti väärässä. "Voi vittu, mikä juntti" kattaa kaikkien muiden mielipiteet aika tarkasti.
Guilty as charged. Tuli tossa eräänä päivänä Suomea hieman lämpimämmässä maassa otettua paita pois ennen kuin pääsin kiskalta ostamaan valkosta lakanaa päälle, kun poikamaisesti olin tummaa höntyillyt päiväretkelle päälle. Joku kinkki tai vastaava siihen sitten tuli meikäläistä kuvaamaan vielä, piti ilmeisesti näkemästään, tai vaihtoehtoisesti halusi ikuistaa suomijuntin lomakokoelmiinsa muuten vain.

Toi totaalinen piittaamattomuus kanssaihmisistä liikenteessä tai muutenkaan on missä muodossa tahansa kyllä paha.
 
Viimeksi muokattu:

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Juntti pökiö ei käytä autoillessaan suuntamerkkiä (kansanom. vilkku) poistuessaan liikenneympyrästä (nyk. kiertoliittymä). Silloinkaan, kun liittymään pääsyä odottaa kanssakulkijoita, joille ympyrästä poistuvan juntin toimittama suuntamerkin käyttö olisi oleellista liikenneinformaatiota. Juntilla on varmaan tavaton kiire markettiin toimittamaan kassalla palikan käyttämättömyyttä, joten siksi juntti ei ehdi tuhlata aikaansa suuntamerkkiviiksen näpelöimiseen.

Vaikka vilkkua käyttäisikin, niin sitä on tavattoman vaikea havaita koska vilkku luonnollisesti kilkattaa sillä puolen autoa jonne ei näe. Moni vilkkua käyttävä lisäksi laittaa sen päälle vasta kun on jo poistumassa ympyrästä, ja ihan silkasta "velvollisuudesta", jolloin sillä ei ole vähääkään merkitystä liikenteen sujuvuuden kannalta.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Tähän hätään en keksi mitään enemmän junttia.

Olisit voinut ihan rohkeasti voinut lainata viestini, koska en tästä pahastu. Sinulla on oikeus mielipiteeseesi ja minulla omaani. Jos mielipiteeni takia olen juntti liittyen ruotsinkielen asemaan ja jopa sen poistamiseen virallisena kielenä, niin olen jopa ylpeydellä juntti.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Miten tämä etiketti muuten menee?

Edellä oleva asiakas huolehtii kapulan laittamisesta hänen ja seuraavan asiakkaan tuotteiden väliin. Näin se menee, ei voi muuten mennä. Tai itse teen näin. En tiedä, ei siinä muuten ole mitään järkeä. Jos olen jonossa ekana, laitan kapulan koska se viestittää että takana oleva saa puolestani maksaa omat ostoksensa. Jos olen jonossa ja edellä oleva ei laita kapulaa paikoilleen, en laita sitä minäkään. Hän on kuitenkin ekana jonossa, en minä. Ja kassahan tunnetusti vetää kaikki tuotteet skannerin läpi kunnes kapula tulee vastaan. Kuka maksaa? Se, joka on jonossa ekana. Ei mulla ole mitään sitä vastaan, jos joku haluaa maksaa munkin ostokset. Jos ei halua, niin aina voi laittaa sen kapulan väliin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ja kassahan tunnetusti vetää kaikki tuotteet skannerin läpi kunnes kapula tulee vastaan.

Tämä nyt ei pidä alkuunsa paikkaansa. Ymmärrän kapulat, mutta sitä en ymmärrä miten sellaisen puute aiheuttaa osaamattomuuden joillekin. Miksi sivistysmaissa pystyy hihnalle jättämään vähän tilaa ja on kaikille selvää kenen ostokset ovat mitkäkin.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Tämä nyt ei pidä alkuunsa paikkaansa. Ymmärrän kapulat, mutta sitä en ymmärrä miten sellaisen puute aiheuttaa osaamattomuuden joillekin. Miksi sivistysmaissa pystyy hihnalle jättämään vähän tilaa ja on kaikille selvää kenen ostokset ovat mitkäkin.

Kai tästäkin on jokin ennakkotapaus, joka ylipäätään selittää kapuloiden olemassaolon sivistysmaissa.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Suomen Poliisi:
Onko poliisin ulkomaalaisvalvonta etnistä profilointia?

Ei ole, eikä se saa sitä ollakaan. Valvonnan kohteeksi valikoituminen ei saa missään tapauksessa perustua henkilön fyysiseen ominaisuuteen kuten ihonväriin, tai henkilön vakaumukseen.
NO NIIN VARMAAN. Uskoo ken uskoo.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Olisit voinut ihan rohkeasti voinut lainata viestini, koska en tästä pahastu. Sinulla on oikeus mielipiteeseesi ja minulla omaani. Jos mielipiteeni takia olen juntti liittyen ruotsinkielen asemaan ja jopa sen poistamiseen virallisena kielenä, niin olen jopa ylpeydellä juntti.
Sandra Eriksson ei ansaitse mielestäsi edustuspaikkaa Suomen joukkueesta koska haastattelussa "mongertaa kakkoskieltä" tämän toisen kotimaisen sijaan. Tottakai sinulla on oikeutesi sanoa ihan mitä haluat ja olinkin väärässä, kun sanoin kirjoittamaasi juntiksi tekstiksi. Olisi oikeastaan pitänyt sanoa sitä ihan idioottimaiseksi mongerrukseksi. Ja sanonkin, eikä edes pelota.
 

BileTooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Edellä oleva asiakas huolehtii kapulan laittamisesta hänen ja seuraavan asiakkaan tuotteiden väliin. Näin se menee, ei voi muuten mennä. Tai itse teen näin. En tiedä, ei siinä muuten ole mitään järkeä. Jos olen jonossa ekana, laitan kapulan koska se viestittää että takana oleva saa puolestani maksaa omat ostoksensa. Jos olen jonossa ja edellä oleva ei laita kapulaa paikoilleen, en laita sitä minäkään. Hän on kuitenkin ekana jonossa, en minä. Ja kassahan tunnetusti vetää kaikki tuotteet skannerin läpi kunnes kapula tulee vastaan. Kuka maksaa? Se, joka on jonossa ekana. Ei mulla ole mitään sitä vastaan, jos joku haluaa maksaa munkin ostokset. Jos ei halua, niin aina voi laittaa sen kapulan väliin.
Todella ärsyttävää ja jopa junttia, jos ajatuksissaan joskus jää laittamatta kapula ostosten perään ja takana oleva joko a) jättää tahallaan kapulan laittamatta tai b) vihaisesti kovaan ääneen tuhahtaen paiskaa kalikan hihnalle.

Palikka laitetaan ostosten jälkeen, jos sattuu muistamaan, muuten takana oleva voi hyvin laittaa itse palikan ilman protestointia ja kiukuttelua. Ei se ole niin vaikeaa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Olisit voinut ihan rohkeasti voinut lainata viestini, koska en tästä pahastu. Sinulla on oikeus mielipiteeseesi ja minulla omaani. Jos mielipiteeni takia olen juntti liittyen ruotsinkielen asemaan ja jopa sen poistamiseen virallisena kielenä, niin olen jopa ylpeydellä juntti.

Ylpeydellä juntti? Tyhmyydeltä ja sivistymättömyydeltä tuo vaikuttaa. Mielipiteestäsi voi helposti vetää sen johtopäätöksen, ettet tule nousemaan kovinkaan korkeaan asemaan tässä yhteiskunnassa. Ja lapsistakin tulee luultavasti poliisin asiakkaita. Muistahan olla niistäkin ylpeä.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ylpeydellä juntti? Tyhmyydeltä ja sivistymättömyydeltä tuo vaikuttaa. Mielipiteestäsi voi helposti vetää sen johtopäätöksen, ettet tule nousemaan kovinkaan korkeaan asemaan tässä yhteiskunnassa. Ja lapsistakin tulee luultavasti poliisin asiakkaita. Muistahan olla niistäkin ylpeä.


Aika kovia oletuksia yhden mielipiteen perusteella. Itse olen jo korkeasti koulutettu, eli en enää voi täysin epäonnistua elämässä siitä huolimatta mitä aion juuri nyt sanoa. Eli sen, että David, Mikaelakin aikoinaan opettelivat suomen, Sandralla ei vaan taida mielenkiinto riittää.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Aika kovia oletuksia yhden mielipiteen perusteella. Itse olen jo korkeasti koulutettu, eli en enää voi täysin epäonnistua elämässä siitä huolimatta mitä aion juuri nyt sanoa. Eli sen, että David, Mikaelakin aikoinaan opettelivat suomen, Sandralla ei vaan taida mielenkiinto riittää.

Mitä sitten vaikka ei riitä? Tämä on kaksikielinen maa, jossa suurimman osan toinen kieli on englanti. Onhan se vähän erikoista, ettei nuori ihminen puhu parempaa suomea, mutta junttimaisena en sitä pidä. Junttimaisena pidän sitä, ettei osaa hyvin edes omaa äidinkieltään.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Mitä sitten vaikka ei riitä? Tämä on kaksikielinen maa, jossa suurimman osan toinen kieli on englanti. Onhan se vähän erikoista, ettei nuori ihminen puhu parempaa suomea, mutta junttimaisena en sitä pidä. Junttimaisena pidän sitä, ettei osaa hyvin edes omaa äidinkieltään.

Sandrahan yritti vielä joku vuosi sitten vastailla suomeksi haastatteluissa ja varmaan siinä oli ajatuksena petrata kieltä. Aika heikkoahan se suomenkieli oli silloinkin ja parhaat vastaukset kyllä sai ruotsiksi. Nyt kun on muuttanut ruotsiin niin suomenkielen käyttöä ei ole enää harrastettu ollenkaan vaan kaikki haastattelut ovat ruotsiksi. Uskoisin ettei kiinnostus riitä opetella kun sitä ei päivittäin tarvitse ja urheilijalla menee aika muuhunkin. Harvoin vain näkee enää että ns. julkisessa ammatissa toimivat ovat noin puhtaasti ruotsinkielisiä. Yleensä sieltä tulee jonkin verran suomea murtaenkin, kuten Davidilla.

Mutta ei minua häiritse kunhan kääntävät puheet. Puhuu niin nopeasti etten pysy kouluruotsilla oikein perässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös