Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 621 668
  • 13 543

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tai sitten kalastuksella ja metsästyksellä on jokin mystinen ero, mitä mä en tajua.
Jos olisit lukenut niitä viestejä, yritin kainosti vihjailla, että kenenkään ei oikeasti tarvitse metsästää saadakseen ruokaa lautaselle nyky-Suomessa. Vihjailin siksi, että joku kehtasi vedota metsästyksen puolesta ruuan hankkimisen tekosyyllä. Ja pahin tekosyy on tuo "kantojen säätely", mille ei ole mitään tarvetta. Eli minkä helvetin takia vedät kalastuksen ja minut samaan lauseeseen?
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sama asia on jättää vaatteisiin ommellut tuotemerkit paikalleen. Miksi lasiin jätetty tarra olisi juntimpaa kuin esimerkiksi farkkuihin ommeltu Leviksen merkki.
Niin sää varmaan ymmärrät eron puvun takin hihassa olevalla merkillä ja farkuissa olevalla tuotemerkillä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Niin sää varmaan ymmärrät eron puvun takin hihassa olevalla merkillä ja farkuissa olevalla tuotemerkillä.

Ymmärrän ja siksi vertaisinkin sitä juomalasissa olevaan pieneen tarraan, joka ei hankaloita lasin käyttämistä millään tavalla.

En tiedä onko junttia vai jonnea, mutta lippalakit ja etenkin lipassa oleva tarra näyttää todella typerältä.
 

Nick Neim

Jäsen
Eli minkä helvetin takia vedät kalastuksen ja minut samaan lauseeseen?

Koska jopa mä tiedän, että kalastus on täysin verrattavissa metsästykseen. Siksi ihmetyttää nämä metsästäjähöpötykset tappajavietteineen, jos itse nauttii viikottain kalastajien antimia kaupan hyllyltä. On OK ostaa ja tukea tuotteita, vaikka sen hankkijat ovat saatanasta seuraavia. Just joo.

Seuraavaksi varmaan kettutytöt pitävät puheensa turkikset päällänsä, ja ihmettelevät miksi niitä ei oteta vakavasti.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Koska jopa mä tiedän, että kalastus on täysin verrattavissa metsästykseen. Siksi ihmetyttää nämä metsästäjähöpötykset tappajavietteineen, jos itse nauttii viikottain kalastajien antimia kaupan hyllyltä.
Aika junttia kuvitella, että kaupan kassilohet ja ryöstökalastetut muut tuotteet olisi virvelillä ja mato-ongella pyydettyjä.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ymmärrän ja siksi vertaisinkin sitä juomalasissa olevaan pieneen tarraan, joka ei hankaloita lasin käyttämistä millään tavalla.
Juu, ei se hankaloita, mutta se on tyylitöntä pitää näkösällä, niinkuin sillä joku lisäarvo olisi. Mitään hyötyähän siitä tarrasta ei ole. Varmaan sinne repsottavan tarran alle kertyy bakteerejakin. Eli sellaiset irrotettavaksi tehdyt tarrat (aivan samoin kuin irrotettavaksi tarkoitetut lipareet puvun hihoissa) jonkinlaisena mukamas statussymbolina ovat juntteja. Luulen, että jos Iittala olisi tarkoittanut merkkinsä jotenkin näkösälle, se oltaisiin tehty esim. kaivertamalla tms. pysyvämmällä tavalla.

Puvun takkien hihoissa olevat lipareethan muuten olivat 80-luvulla aikamoinen naurun aihe ja tuon vuoksi esim. Stockamannilla ruvettiin henkilökuntaa ohjeistamaan, että ottavat merkit irti jo kassalla... Nykyään noita näkee harvemmin. Samoin kuin valkoisia tennissukkia.

Mutta tämä tästä, on maailmassa isompiakin asioita.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Minä ainakin käytän valkoisia Hilfigerin tennissukkia ihan surutta. Lenita Airistohan ne valkoiset sukat aikanaan tuomitsi, ja Gösta Sundqvist (jonka meriitit ovat "hieman" eri luokkaa kuin Lenitalla) kommentoi snobbailijan aivoituksia helvetin osuvasti: ”Luin juuri Lenita Airiston haastattelun, jossa hän vaati Suomeen ranskalaisia tapoja. Vaikea keksiä ihmistä, jota halveksisin yhtä paljon kuin Lenitaa. Hän saa hömpötyksellään aikaan apinointia. Ei meidän kannata etsiä vaikutteita ulkomailta. Suomalaiset miehet ja naiset ovat juuri sellaisia kuin ansaitsevatkin olla. Suomalainen pukeutuminen ja suomalaiset käytöstavat ovat arvo eikä häpeilynpaikka. Minä yritän omalla esimerkilläni tehdä jotain tuon asian eteen. Kyllä täällä saa olla ikuisen kesälomalaisen näköinen. Minua huvittavat ne kaksikymppiset jätkät, jotka pukeutuvat kuin Juho Kusti Paasikivi ja ovat kuin isoa herraa. Mutta sitten he menevät istumaan Datsun 100 A:han.”
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eivät ole. Esim. Century 21:ssa ei Hilfigerin sukkapakkaus montaa dollaria maksa. Ja neljät Hilfigerin bokserirkin saa muistaakseni noin 20 dollarilla.
Tulee toki sukille hintaa kun lähtee Jumbon sijaan Manhattanille ostoksille.

Halvempaa siellä on silti vaatekaappia täydentää, sitä en sano.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool

Ralph

Jäsen
And we have a winner: suomalainen rallikansa.
Onko noiden toive se, että tulee noita pyörähdyksiä ja metsäänajoja? Kun aina tuulettavat ja heti paikalle ryntää kolmekymmentä miestä työntämään autoa, vaikka se pari kolme riittäisi mainiosti.
 

Ralph

Jäsen
Koska eivät pääse sinne. Menijöitä kyllä olisi, jos kulku olisi yhtä esteetön kuin rallikansalla.
Voi olla näinkin. Olisi kyllä näkemisen arvoinen asia, kun ensin tuuletetaan kaljamukit kädessä ja sitten rynnätään jäälle auttamaan suosikkijoukkueen tappelijaa.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Onko noiden toive se, että tulee noita pyörähdyksiä ja metsäänajoja? Kun aina tuulettavat ja heti paikalle ryntää kolmekymmentä miestä työntämään autoa, vaikka se pari kolme riittäisi mainiosti.
Taitaapi olla. Ainakin osalla porukasta. Välillä naurattanut kun muutama vuosi sitten kattoi noita eri kuvaajien kuvauskoosteita.. Aina eräs vähän ylipainoisen oloinen heppu juoksi auton vierelle. Joka videossa samat kuteet niskassa jne. Vai olikohan kamppeissa joku traditio/taikausko menossa?

Sitä en tiedä että onko juntimpaa mennä kaatojen perässä tuonne vaiko vaan ryyppäämään kaljaa.
(se on muuten kumma että nää kuvaajat tuntuu olevan aika usein samoissa paikoissa kuvaamassa, missä jotain actionia voi tulla).
 

Baldrick

Jäsen
Iso osa tuosta ketjusta, jossa kysytään Twittereiden ja Instojen käytöst'ä töllötin ohjelimssa. Ihmisiä pitää osallistaa, jotta töllötinohjelmat ovat suosittuja niin se mualima vain pyörii. Juntit kitkuttelee vastaan, kun ei ole kivaa tällainen. Itse en siis ko. sosiaalisiamedioita käytä, mutta osaan silti ymmärtää, että nuo ovat osa ohjelmaformaatteja, koska katsoja tarvitsee jonkin osallistumiskokemuksen tänä päivänä.
 

A Siente

Jäsen
Itkeminen mediassa ettei saannut kutsua Linnan juhliin ja itkeminen siitä, kun joku kutsun saanneista kieltäytyy menemästä. On kyllä niin turhat ja pinnalliset juhlat, että voisi lopettaa tai ainakin laittaa osallistujat maksamaan.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Itkeminen mediassa ettei saannut kutsua Linnan juhliin ja itkeminen siitä

Toivon kyllä todella, että esim. Timonen heitti "Olisi ollut todella iso kunnia saada kutsu ja olen hieman pettynyt, ettei kutsua tullut. Olen aina kantanut Suomen paitaa ylpeänä kaikki nämä vuodet"-kommentin vitsillä. Toki takanahan tässä lienee vähintään johdatteleva "toimittajan" kysymys, mutta silti...
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Itkeminen mediassa ettei saannut kutsua Linnan juhliin ja itkeminen siitä, kun joku kutsun saanneista kieltäytyy menemästä. On kyllä niin turhat ja pinnalliset juhlat, että voisi lopettaa tai ainakin laittaa osallistujat maksamaan.

Aika moni vieraista maksaa juhlistaan. Paitsi Teemu Selänne ja Kimi Räikkönen.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Junttia on se että aikuiset ihmiset ei saa paria sanaa suustaan ulos. Kävin kaupassa ja kassajonossa edelläni oli joku keski-ikäinen emäntä, joka seisoskeli "poikittain" jonossa kärryjensä kanssa. Jono eteni tämän edessä ja hihnan alkupäässä oli jo selvästi tilaa, mutta emäntä vain katseli varpaitaan, oli hiljaa, eikä liikkunut mihinkään. Minun takana oli myös yksi, ja siinä katselin että mitähän tuo rouva meinaa. Siinä sitten kysyin että anteeksi mutta ootsä tässä jonossa vai et. Jotain se mumisi että odottaa vielä kaveriaan, jonka jälkeen kysyin että haittaako jos menen ohi. Tähän rouva ei vastannut mitään, joten kylmästi ohitin tämän jonossa. Kerkesin maksamaan ostokseni ja lähtemään kun rouva jäi vielä odottamaan jonoon. Ihan normaalilta noin viiskybäseltä naiselta vaikutti, ei ollut humalassa tai mitenkään sairaan oloinen.

Kaupan jälkeen ajan kotiin, jätän auton parkkiin. Vastaani kävelee naapuri, jolle sanon selvään ääneen että päivää. Eipä tuokaan vastannut, vaikka käveltiin niin läheltä toisiamme vastaan että olkapäät lähes osuivat yhteen. Eikä ollut ensimmäinen kerta tässä taloyhtiössä, noita murjottajia tuntuu olevan enemmänkin. En tiedä ahdistiko juhlapyhän jälkeinen krapula-maanantai, vai onko pohjalainen luonteenpiirre semmoinen murjottava näin keskisuomalaisen silmin. Enkä ole itsekään todellakaan mikään sosiaalinen päivänsäde, mutta en ymmärrä mikä siinä on niin ylivoimaista sanoa yksi sana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös