Tässä piilee totuuden siemen. Jos yksinasuvalla ihmisellä on kaksi kissaa tai enemmän, on jotain vialla. Tai ainakin on pahasti sosiaalisesti rajoittunut jne. Eli juntti.
Minulla on kaksi kissaa ja yksinäni nykyisin elelen. Juntti toki olen ilman muuta. Kissat tosin tulivat avoerossa minulle, joten sekin tekee minusta juntin, sillä onhan junttimaista olla sinkku. Sosiaalisesti rajoittunut ainakin selvästi olen, sillä en nytkään ole viettämässä villiä poikamiessinkun kreisibailausiltaa vaan lämmittelen pizzaa uunissa, katson kohta jonkun dvd-leffan ja näpyttelen tässä joutessani Jatkiksen junttipalstalle, jonne kirjoittaminen on junttimaisinta mitä tiedän.
Tosin ei niin junttimaista kuin sosiaalisesti introverttien ihmisten leimaaminen junteiksi tai lemmikkien omistajien leimaaminen junteiksi. Sosiaalisesti ekstrovertit ihmiset ovat niitä juntteja, jotka laumasieluina hilluvat isoissa porukoissa koska eivät kestä olla yksin.
Mitä kissojen lukumäärään tulee, niin ihminen, joka käy päivät töissä eikä hanki yhdelle kissalle toista kissaa kaveriksi on ehdottomasti juntti. Pätee kyllä koiranomistajiinkin. Ja koiriin, jotka ovat ehdottomasti juntteja. Hotkivatkin ruokansa ja kuseksivat ulos mihin sattuu.
Myös lihasten omistaminen ja paidattomana bodarina isoissa laumoissa liikkuminen kesäisin on junttimaista. Mitä juntimpi, sen puntimpi.