Nuorisoa nuo on. Ja nuoriso on pilall... ei kun pihalla. Sen toteaminen vasta junttimaista onkin. Vieläpä näin intterwepin kautta nimimerkin takaa. Nih.Äläkää ny, aikuset miähet...
Kolmissa polttareissa olen ollut, ainoastaan omani olivat kyllin miellyttävät: paikallisen pizzerian kautta olutravintolaan olut-tastingiin (hyvin järjestetty) ja sieltä lätkämatsiin ja hyvälle dinnerille. Pieni porukka, hyvä meininki.Yksissäkään polttareissa en ole ikinä ollut ja takaan etten mene. Pyrin kyllä välttelemään parhaani mukaan häitäkin. Omalla kohdalla on riittänyt ihan hyvin kun on käynyt konttorilla pistämässä puumerkin paperiin.
En, vaan yber. Yber on alunperin muokattu seemiläisten kielien - eli afroaasialaisten kieliryhmiin kuuluvasta amharan kielestä ja tarkoittaa suurta/valtavaa/kookosta syyrialaisen apostolin, Frumentelius Tyroslaisen mukaan.Tarkoititko muuten sanaa über?
En ole minäkään ollut ja itse olen mennyt kaksi kertaa naimisiin. T: vihervassari puunhalaaja :)Yksissäkään polttareissa en ole ikinä ollut ja takaan etten mene. Pyrin kyllä välttelemään parhaani mukaan häitäkin. Omalla kohdalla on riittänyt ihan hyvin kun on käynyt konttorilla pistämässä puumerkin paperiin.
Sama täälä. Paitti etten ole vihervassari enkä puunhalaaja. Peukkua joskus oon imeny kun oli kovat vapinat ja pelkäsin mörköjä.En ole minäkään ollut ja itse olen mennyt kaksi kertaa naimisiin. T: vihervassari puunhalaaja :)
Semmonen ei-junttimainen ohjelma. Voihan ne olla sopivaa, vaikka ne olisikin junttimaista. Mutta esimerkiksi joku morsiamen ryöstö menee jo yber-junttimaiseen kategoriaan, et tulee ihan kylmät väreet ja myötähäpeä pelkästä ajatuksesta.
Kertoisitko meille muille muutaman esimerkin semmoisesta ei-junttimaisesta ohjelmasta? Häitä suunnittelevat osaavat sitten hyödyntää vinkkejä ja osaavat olla järjestämättä junttimaista ohjelmaa.
En ole asiasta eri mieltä. Voileipäkakku ja palapaisti, hyi helev...Suomalaiset perinteiset häät ovat kyllä hyvin tämän ketjun kamaa kyllä. Siis nämä kun tehdään kaikki niinkuin nyt vaan perinteisesti pitää. Koska häiden nyt pitää olla vaan semmoiset. Just noi perusankeat hääleikit. Yli 70 prossaa vieraista sukulaisia. Kirkkovihkiminen. Voileipäkakkua ja palapaistia. Lohta ja salaattia. Halvin humppa- tai bilebändi. Viinat tulee esiin vasta kun vanhimmat sukulaiset lähtee jne. Hyi vittu.
En ole asiasta eri mieltä. Voileipäkakku ja palapaisti, hyi helev...
Mutta... on helppo kritisoida ja kertoa, mikä on junttimaista, mutta voisiko joku antaa esimerkkejä hääjuhlien ohjelmasta, mikä ei olisi junttimaista?
Fuengirolassa?Mulla ei ollu ns. perinteisiä polttareita ja mentiin vaimon kanssa naimisiin Espanjassa. Kaikki vaan siis sen takia etten leimaudu jatkoajassa juntiksi. Mitäpä sitä ei tykkäysten takia tekisi...
Mijaksessa :D eli käytännössä joo, juntti mikä juntti...Fuengirolassa?
Käteväähän tuo on. Vihkimisen jälkeen voi katsoa pesäpallo-ottelun, jonka jälkeen Aki Palsanmäki huutokauppaa voittajajoukkueen lukkarin räpylän. Tästä luonnollisesti siirrytään suomibaariin juomaan pari Lapin kultaa ja laulamaan karaokea.Mijaksessa :D eli käytännössä joo, juntti mikä juntti...
En mä tiedä. Ei oo onneks tarvinnu miettiä. Sitä varten niiden pitäs ne tietää, ketkä häitä suunnittelee.Kertoisitko meille muille muutaman esimerkin semmoisesta ei-junttimaisesta ohjelmasta? Häitä suunnittelevat osaavat sitten hyödyntää vinkkejä ja osaavat olla järjestämättä junttimaista ohjelmaa.
Tuo on muuten helvetin junttia. Ei siinä, oon itekkin osallistunu. Pidän aika montaa asiaa junttina, mitä teen itsekkin. Olen rehellinen itselleni ja muille.Järjestetäänkö muuten tänä vuonna kaljakelluntaa lainkaan? Siinä on aika kovat bileet tälle listalle.
Kaikki hää"leikit" ja polttari"leikit".
Tekee niin kuin me. Ei ollut mitään järjestettyä ohjelmaa. Ihan vaan syömistä ja seurustelua... Jos ohjelmaksi ei laske sitä että jotkut saunoi, muutamat katseli Ruotsiottelua (esim. morsian) ja pelailtiin mölkkyä.Millainen ohjelma häissä on sopivaa, suotavaa ja ei-junttimaista?
Eiiiii. Sehän on joidenkin mielestä kauhean tylsää juhlia normaalisti. Paljon hienompaa on, että morsian joutuu pussaamaan poliisia, ja joutuu varastetuksi, jota sulhanen kauhullaan on odottanut. Sitten sulhanen ottaa hampaillaan hameen alta sen perkeleen hikinauhan, kaikki tanssii jossakin helvetin letkajenkassa, ja ollaan niin yhtä suurta perhettä. Sitten sulhanen käy bestmanin kanssa ottamassa nurkan takana huikat siitä bestmanin tuomasta taskumatista, johon on tyhjennetty seitsemän euron sorbus-pullo. Välillä joku pitää puheita, kun pariskunta on niin täydellinen. Saattaa joku vitsiniekka ehkä alkaa koomikoksi ja kertoa pari nasevaa vitsiä, jonka jokainen on kuullut jo 1000 vuotta ennen kristusta. Sitten, kaikkien yllätykseks tuleekin drag queen esiintymään ja vetää Aikuisen Naisen, hahahah, ja kaikilla on helvetin "hauskaa", kun joku on kovin omatakeisesti pukeutunutkin naiseksi. Jonka jälkeen se kylän oma bilebändi alkaa soittamaan jotain ikivihreitä svengimmällä otteella, joka saa kaikki mummotkin ja papat nousemaan ikiroudasta ja menemään tanssilattialle heilumaan. Tämän spektaakkelin kruunaa sulhasen laulu morsiammelle, joka on Tauski - Sinä Vain, ja se johdattaa morsiamen puhkeamaan itkuun, tietämättä mikä helvetti odottaa edessä. Ja kaasot itkee "yhyy yhyyy millon on mun vuoro saada nää hienot juhlat"Tekee niin kuin me. Ei ollut mitään järjestettyä ohjelmaa. Ihan vaan syömistä ja seurustelua... Jos ohjelmaksi ei laske sitä että jotkut saunoi, muutamat katseli Ruotsiottelua (esim. morsian) ja pelailtiin mölkkyä.
Tärkeintähän on se että ne häät olisivat hääparin näköiset. Noi morsiamen ryöstöt jne. nyt ovat sellaisia että mennään helpoimman kautta vaan ja koska ”ne kuuluu häihin”.
Eihän niitä ole koskaan järjestetty.Järjestetäänkö muuten tänä vuonna kaljakelluntaa lainkaan? Siinä on aika kovat bileet tälle listalle.
Eihän niitä ole koskaan järjestetty.
Sopiva pitäjä ja sukulaisuusasteeseen saa lisätä sen 25-30%, koskien myös vihittävää paria...Suomalaiset perinteiset häät ovat kyllä hyvin tämän ketjun kamaa kyllä. Siis nämä kun tehdään kaikki niinkuin nyt vaan perinteisesti pitää. Koska häiden nyt pitää olla vaan semmoiset. Just noi perusankeat hääleikit. Yli 70 prossaa vieraista sukulaisia. Kirkkovihkiminen. Voileipäkakkua ja palapaistia. Lohta ja salaattia. Halvin humppa- tai bilebändi. Viinat tulee esiin vasta kun vanhimmat sukulaiset lähtee jne. Hyi vittu.