Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 625 375
  • 13 549

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
@Jaws

Minäkään en juo kahvia. Enkä oikeastaan teetäkään. En pidä kahvin mausta enkä siitä että juoma on kuumaa.

Potentiaaliset ongelmatilanteet olen ratkaissut toteamuksilla "Kiitos, en tarvitse mitään" tai "Kiitos, vesi tai mehu käy hyvin."

Isäni toki kysyy säännöllisesti, joko olen oppinut juomaan kahvia, mihin totean kysymyksenasettelun olevan väärä, koska minulla ei ole mitään aikomustakaan "opetella juomaan" kahvia.
 

Ralph

Jäsen
Isäni toki kysyy säännöllisesti, joko olen oppinut juomaan kahvia, mihin totean kysymyksenasettelun olevan väärä, koska minulla ei ole mitään aikomustakaan "opetella juomaan" kahvia.
Minulla vastaavasti samaa kyselee siskoni, ihme kyllä. En tiedä miksi minun pitäisi "oppia" juomaan kahvia ja miksi juuri siskoni on niin kovin kiinnostunut asiasta. Mutta eipä kiinostakaan.

Eli en minäkään juo kahvia. Jotenkin siitä ei ikinä tullut tapaa, kun ei tullut kovinkaan nuorena "kokeiltua" tuota ainetta. Olen kyllä vanhempana muutaman kerran maistanut, mutta pahaahan se on, joten ei kiitos. Teetä juon aina joskus. En ole mitenkään säännöllinen teen juoja, mutta tarjottaessa kyllä maistuu.

Jos joku vain tokaisee jossain "otatko kahvia", vastaan vain etten ota mitään. Mutta jos ollaan porukalla jossain pöydä ääressä, kahvilassa tai jossain vierailulla, niin otan teetä, etten ainoana ilman juomista pöydän ääressä heitä läppää. Yksin kotonani juon teetä aina joskus, jos jostain syystä tulee sellainen fiilis, että nytpä juon.

Kahvinkeittimen omistan, mutta sitä käyttää vain vieraat. Hyvä sellainen on omistaa, kun kuitenkin kahvia juo niin moni ja kahvipaketti säilynee mukavan pitkään kaapissa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mä tykkään kahvista ja erilaisista kahvimalleista vai miksi niitä sanotaan, espresso, cappuccino ja muunnelmat. Tämä suomalainen kahvi on kieltämättä junttia, mutta jotenkin viehättävästi junttia, sellaista alkeellista kansanperinnettä jota jälkeenjääneeltä kansalta voi odottaa. Vähän stressiä nyt, heijastuu kirjoituksiin. Hermostuminen on junttia. Coolius ei, dandyismi. Flaneeraus. Hienostuneisuus. Se hiljaisuus, kun juntti hermostuu, eikä millään lailla huomioi juntin hermostumista. Kerran kapakassa joku eukko valitteli että hänen sukunimensä on Juntti. So? Vissiin junttilassa saanut kuulla asiasta, juntit helposti avautuu jos jollain on näppylä naamassa, vaikkei Juntti ole sukunimenä näppylä, vaan ihan hyvä sukunimi.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Varmaan minä. Juon nimittäin maitoa vähintään puolitoista litraa päivässä, josta osa kahvin seassa, sitäkin menee 10-15 kuppia per päivä. Kaljaakin juon ja useinmiten suoraan tölkistä. Viiniä en, koska se maistuu väljähtäneeltä kiljulta. Tupakka on huulessa heti bussista ulos hypättyäni, mikäli molemmissa käsissä ei ole kauppakassi. Röökiäkin poltan noin 25-30 tupakkaa per päivä. Ajelen pään kaljuksi kerran viikossa, piereskelen, olen rasisti ja viihdyn kotona college housuissa. Ja luen syödessä Aku Ankkaa...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Join äsken kupin kahvia, kun tarjottiin ja oli puoli tuntia tapaamisen alkuun. Siinähän se meni ja itse asiassa en edes muistanut tätä ketjua siinä kohtaa. Ihan positiivista sillä toisinkin olisi voinut käydä. Olisi teetäkin saanut, mutta jotenkin se menee vain helpommin, kun molemmat ottavat siitä kahvin.

Siinähän se meni ja en kyllä edelleenkään keksi miksi sitä pitää juoda esimerkiksi yksin ollessa.
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Junttimaisinta on ihmisten tyhmyys!

Esim ne ketkä sanoo että hattu päässä sisällä oleminen on junttimaista. Nyt herätys eletään vuotta 2016 ja hattu saattaa olla osa asua. Mikä siinä on niin junttia? Ai sekö että itselle ennen talvisotaa opetettiin että sotilas ei koskaa ole hattu päässä sisällä.

Ymmärrän kyllä että, hattupäässä ei syödä mutta, on sekin vähän vanha juttu.

Ensimmäinen kannabis piikki tappaa tai vähintään olet loppu elämäsi narkomaani!

Vaikka koulussa opetettiin että, huumeita myy pitkätakkinen mies koulujen pihoilla, häneltä saa aina ensinmäisen annoksen ilmaiseksi jonka jälkeen olet koukussa huumeisiin. Ettei kellekkään synny väärää kuvaa niin en itse kannata huumeiden käyttöä mutta totuuden kertominen olisi mukavampaa.

Junttimaista on myös opettaa uskontoa koulussa. Sama asia kun opiskeltaisiin esim tarusormustenherrasta trilogiaa, satuja molemmat.

Junttimaista on myös uskossa oleminen, enkä tarkoita tällä mitää homostelua.
Minun puolestani jokainen voi uskoa mihin haluaa mutta, oman uskonnon tyrkyttäminen toiselle henkilölle tai sen puolustaminen faktoja vastaan on ehkä junttimaisinta mitä tiedän!

Summasummarum: aivopestyt ihmiset ovat siis juntteja ja kun meidät kaikki on johkin aivopesty niin olemme kaikki juntteja!

Edit: junttia on hakkua ihmisiä rasisteiksi kun eivät halua ottaa elintasopakolaisia vastaan.
Ja myös samalla yhtä junttia on suvaita kaikki vaan siitä syystä että on suvakki.
 
Viimeksi muokattu:

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
En tiedä onko junttimaisinta mitä tiedän, mutta minä ainakin koin melkoista myötähäpeää nytkin kun junnukisoissa kansallislaulun aikaan saatiin poimittua kuviin varmaan hallin ainoat hattupäät. On se perkele jos 12987 ihmistä saa sen hatun päästä ja 21 urpoa ei. Väitän, että siinä on kyse ennemmin tyhmyydestä kuin omasta tahdosta tai uhmasta. Siksi se on siis junttia.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tänä päivänä vissiinkään juoda enää niin paljoa kahvia kuin mitä joskus ennen. Tupakassa taitaa olla vähän sama juttu. Joku täällä sanoi että kahvi on aluksi pahaa ja sitä opetellaan juomaan. Mä en oikein ymmärrä. Se kuitenkin on huono juttu kun siihen jää koukkuun ja joka aamu pitäisi saada. Tupakassa on vähän sama juttu. Saako niistä sitten niin suuria kiksejä? Jotkut erikoisemmat kahvit on kyllä ihan hyviä. Exällä oli joku vekotin ja sillä jotain nuppeja testailin. Ulkomailla oon myös joskus saattanut kahvilassakin käydä ja joskus harvoin oon jossain muuallakin kupillisen juonut, jos on vaikka kuppiin jo kaadettu. Kotona mulla ei ole ikinä ollut kahvinkeitintä. Teejuttuja tuli harrasteltua joku 5-10v sitten, mutta sekin on nyt vähän jäänyt. Päänuppi ei hirveästi kestä kofeiinia, varsinkin kun krapula vaivaa 24/7, paitsi kännissä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Junttimaisinta on ihmisten tyhmyys!

Esim ne ketkä sanoo että hattu päässä sisällä oleminen on junttimaista. Nyt herätys eletään vuotta 2016 ja hattu saattaa olla osa asua. Mikä siinä on niin junttia? Ai sekö että itselle ennen talvisotaa opetettiin että sotilas ei koskaa ole hattu päässä sisällä.
Mun mielestä on tosi junttimaista kerrata tätä samaa mantraa uutena ja itse keksimänä juttuna. Jos se on tietoista toistoa, onpahan vielä juntimpaa.

Jos siis junttimaisuudella käsitetään myös tällainen yleinen pienten asioiden vitutus.
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ööö kasittääkseni en yrittänyt myydä tätä uutena, omana juttuna vaan kerroin rehellisesti mikä minun mielestä on junttia!

Eikös juuri se ole junttia että ei viitsitä opetella/tottua uuteen vaan pysytään siinä vanhassa?

Hevosella ne on meijän kylän pellot kynnetty aina, siihen ei mitään konetta tarvita.

Pahoittelut toki siitä jos samanlainen viesti on aikaisemmin kirjoitettu, en vaan jaksanut lukea 282 sivua teksitä vaan luin pari ekaa ja pari vikaa.

Jatkan juntteuttani täällä, jatka sinä sielä!
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ööö kasittääkseni en yrittänyt myydä tätä uutena, omana juttuna vaan kerroin rehellisesti mikä minun mielestä on junttia!
Eikös juuri se ole junttia että ei viitsitä opetella/tottua uuteen vaan pysytään siinä vanhassa?
Hevosella ne on meijän kylän pellot kynnetty aina, siihen ei mitään konetta tarvita.

Summarum => Junttimaista on siis toimia ajallisesti tai tilanteellisesti paikallisen massan mukana?
Miten ajelet liikennevaloissa uuden uutukaisella säihkyvällä Skodallasi ruuhka-aikana. Osoitat olevasi villi ja vapaa yksilö, jolla on oma riehakas kahlitsematon tahtonsa?
"Wittu mää koulutan teitä! Jiihaaa, mää opetan uusia ajotapoja!"

Anteeksi, että toistan: junttia on pitää mitään lakkeja sisällä tänäkin vuonna 2016, junttia on pitää slimfit -pöksyjä, junttia on poikien meikkaus - oli kuinka adamlambertinnäköinen tahansa, junttia on em. mukaisesti kertoa adhd-höntsäilyn korvaavan ruman ja tylsän, mutta toimivaksi havaitun käytännön.
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Summarum => Junttimaista on siis toimia ajallisesti tai tilanteellisesti paikallisen massan mukana?
Miten ajelet liikennevaloissa uuden uutukaisella säihkyvällä Skodallasi ruuhka-aikana. Osoitat olevasi villi ja vapaa yksilö, jolla on oma riehakas kahlitsematon tahtonsa?
"Wittu mää koulutan teitä! Jiihaaa, mää opetan uusia ajotapoja!"

Anteeksi, että toistan: junttia on pitää mitään lakkeja sisällä tänäkin vuonna 2016, junttia on pitää slimfit -pöksyjä, junttia on poikien meikkaus - oli kuinka adamlambertinnäköinen tahansa, junttia on em. mukaisesti kertoa adhd-höntsäilyn korvaavan ruman ja tylsän, mutta toimivaksi havaitun käytännön.

Kyllä mielestäni on junttia toimia massan mukana! Miksi ola samanlainen kuin joku toinen jo on. Tietenkin meillä on säädännöt ja lait mitä pitää noudattaa, eli en liikenteessä aja punaisia päin lähes laisinkaan, joskus joutunut kun, yöllä seisotuttanut valoissa pitkän aikaa eikä ketään liiku missään.

Voihan tähän tietty heittää että karjalalippis ja vyölaukku on juntteja mutta, se ei olisi tuonut keskusteluun mitää uutta. Hymiö

Myös hymiön kirjoittaminen on junttia :)
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Beatles vs. Rollarit, Jokerit vs. HIFK jne. Jotenkin ihan pienestä pitäen mä oon usein valinnut sen vähän kovemman jutun. Ison, pahan ja punaisen (Rollareiden kielilogo).

Nytkin kun täällä himassa katson ympärille niin mä näen vain punaista. Hylly, lipasto, tuoli, matto, verhot, päiväpeitto, Koffin tynnyri, Rollareiden julisteet ja muu fanikama. HIFK:n paita nyt ei enää ole seinällä ja se yks sohva ei mahdu tähän pieneen kämppään.

Ikinä en halua tylsistyä niin että jotain ankeita tauluja hommaisin seinille.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kyllä mielestäni on junttia toimia massan mukana! Miksi ola samanlainen kuin joku toinen jo on.
Saahan sitä erottua massasta olemalla vaikka juntti. Voi sen tehdä jollain sivistyneelläkin tavalla niin, ettei aiheuta myötähäpeää.
 

julle-jr

Jäsen
Kyllä mielestäni on junttia toimia massan mukana! Miksi ola samanlainen kuin joku toinen jo on.
Kuulostaa siltä, että vertailet itseäsi pakkomielteisesti muihin. En minä ainakaan pyri olemaan erilainen kuin muut tai erottumaan massasta. Jos olen erilainen tai samanlainen kuin muut niin sitten olen. En missään nimessä jaksaisi nähdä vaivaa erottuakseni muista. Sitäpaitsi onhan se helppoa ymmärtää, että moni muu pyrkii olemaan samanlainen kuin minä, joten minun pitäisi aktiivisesti pyrkiä olemaan aina erilainen, jos haluaisin karistaa kaikki ne massat, jotka ottavat minusta mallia.
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kuulostaa siltä, että vertailet itseäsi pakkomielteisesti muihin. En minä ainakaan pyri olemaan erilainen kuin muut tai erottumaan massasta. Jos olen erilainen tai samanlainen kuin muut niin sitten olen. En missään nimessä jaksaisi nähdä vaivaa erottuakseni muista. Sitäpaitsi onhan se helppoa ymmärtää, että moni muu pyrkii olemaan samanlainen kuin minä, joten minun pitäisi aktiivisesti pyrkiä olemaan aina erilainen, jos haluaisin karistaa kaikki ne massat, jotka ottavat minusta mallia.

En vertaa itseäni pakkomielteisesti muihin, enkä yritä olla mitenkään erinlainen vain siitä syystä että, en olisi samanlainen. En tykkää asioista vaan sen takia että, ne on inn. Meitä ihmisiä on nykyään niin paljon että väkisinkin tulee vastaa ihmisiä ketkä on saman tyylisiä tai jopa saman näköisiä. Esim. mua harmittaa älyttömästi jos olen ostanut jonkun uuden vaatekappaleen ja joku frendi ostanut samanlaisen. Ja kyllä, tykkää jostain valtavirta jutuista. En myöskään angstaa mitään/ketään vastaan vaan siitä syystä koska se on nyt kovassa huudossa.

Loppu peleissä tehdään me ihmiset mitä tahansa niin, aina löytyy joku kenen mielestä se on junttia.

Mukavaa viikonloppua!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös