Junnuviisikko pulassa?

  • Viestiketjun aloittaja Flonaldo
  • Alkaa
  • 13 742
  • 52
F

Flonaldo

Kyseessä siis nuorisoviisikko Mäkelä, Immonen, Kenig, Ylli ja Lahti.

Jo aiemmin, itse asiassa melko pitkään, on kuulunut juttuja siitä kuinka pojilla ei oikein armeijan leipä maita. Ensimmäisten jäiden jälkeen Jalonen rökitti kavereita HPK:n johtoportaalle kovaäänisesti. Nyt alkaa ilmeisesti mitta täynnä. Toivottavasti pojat eivät enää hölmöile tipan tippaa, sillä Jalonen ei tuollaista varmaan enää katsele. Sääli jos tällaisten takia kavereita potkittaisiin pellolle.

Tässä lainaukset HäSasta:

- Kaverit ovat hölmöilleet armeijassa useaan otteeseen ja kärsivät nyt ruotuväen heille langettamia rangaistuksia. Pojat ovat saaneet useita varoituksia niin meiltä kuin yksiköltäänkin, mutta hölmöilyt sen kuin vain näyttävät jatkuvan.

- Mielestäni poikien pitää nyt vakavasti miettiä haluavatko he edes jatkaa HPK:n liigaporukassa. Armeijassa on omat säännöt, joita pitää noudattaa, muistutti Jalonen vakavana.

Harjoituksia on jäänyt jo aiemmin samoista syistä väliin useamminkin. Ilmeisesti ensi viikon IFK-peli jää myös väliin.

Ainakaan Lahden liigauran kannalta ei kerro hyvää, kaveri on jo muutenkin niin patalaiska. Potentiaalia olisi kropassa, mutta ei päässä. Ura on mielestäni tällä kaudella käännekohdassa jo ilman näitäkin juttuja.

Kenelläkään muulla viisikosta ei luulisi olevan mitään varaa tällaisiin tempauksiin, sillä kenelläkään ei edes pelipaikka ole millään tapaa varma.
 

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nyt ei kuulosta hyvältä. Ei paljon naurata, jos koko nuori kaarti putoaa pelistä. Mutta toisaalta, jos ei homma kiinnosta, niin turha heitä on mukanakaan roikottaa. Pojat ovat ilmeisesti unohtaneet intin ensimmäisen säännön: pidetään pää alhaalla!
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Viestin lähetti Flonaldo
Ainakaan Lahden liigauran kannalta ei kerro hyvää, kaveri on jo muutenkin niin patalaiska. Potentiaalia olisi kropassa, mutta ei päässä. Ura on mielestäni tällä kaudella käännekohdassa jo ilman näitäkin juttuja.

Kenelläkään muulla viisikosta ei luulisi olevan mitään varaa tällaisiin tempauksiin, sillä kenelläkään ei edes pelipaikka ole millään tapaa varma.


Janne Lahdella on kyllä viisikosta vähiten mahdollisuuksia päästä edustusjoukkueeseen. M. Kengillä, Yllillä ja Mäkelällä on näyttöjä viime kaudesta ja Immonen on vasta pääsemässä liiga-joukkueen mukaan. Lahti taas on roikkunut mukana jo muutaman kauden, eikä ole vieläkään päässyt sille tasolle, mihin hän mielestäni pystyisi.

Eikä muillakaan todellakaan ole varaa hölmöilyyn. Kenigin paikkaa on ottamassa Loikas ja ei se Mäkeläkään nyt mikään korvaamaton kaveri ole. Ylli on ehkä näistä se, jolla on parhaimmat mahdollisuudet päästä pelaamaan, koska onnistui viime kaudella hyvin ja on juuri sellainen kookas sentteri, jota Kerho tarvitsee.

Vaikuttaisi hieman siltä, että tietty neste on noussut päähän ja armeijan "harmaassa massassa" kulkeminen ei kiinnosta ko. herroja.

EDIT: Jos pojat ovat pois IFK-pelistä, niin antaa se ainakin mahdollisuuden muille (esim. Loikas) näyttää osaamistaan.
 

Ferris

Jäsen
Jotenkin väistämättä kun tuon luki, niin tuli mieleen, että enää ei kyllä ihmetytä sinällään yhtään miksi Skyttä on koeajalle kutsuttu. Veteraania on helpompi valmentaa kuin junnuja, joilla tuntuu nousseen hattuu tai vastaavaa.
 

Peter Gabriel

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Re: Junnuviisikko pulassa?


Vaikuttaisi hieman siltä, että tietty neste on noussut päähän ja armeijan "harmaassa massassa" kulkeminen ei kiinnosta ko. herroja.

[/B]


Itselleni muistuu tapaus jo edesmenneiltä turengin villisikafestareilta joilla muuan T.Källarsson, ikää silloin kai se 18v., yritti painella tuoppi kourassa ulos juominkialueelta. Portsarin pysäyttäessä miehen etenemisen tylysti Tomppa lohkaisi aivan ...tanan närkästyneenä "Eksä tiä kuka mä oon!?!" No, ehkä asenne antoi jo silloin jotain osviittaa uran tulevasta suunnasta...

Ei vahvalta vaikuta jos räkänokkaosasto rupeaa elvistelemään joltain vidun viitoskejun paikalta... Pitäisikö Tuuskin ja Token jne. ottaa poitsut "kouluun"
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Häiriökäyttäytyvät jannumme

Niin, mahtaakos kukaan tietää minkätyyppisestä häiriökäyttäytymisestä lienee kysymys?

Laiskottaako poikiamme vain, vai onko kyseessä pahempikin mullittelu? Eli onko kyseessä yleinen sluibailu, vai onko taustalla vakavampiakin ongelmia, kuten esim rock`n roll elämää päihteineen ynnä muine oheistoimintoineen.

Itsekään en tosin ollut armeijassa mikään uljaan soturin perikuva, vaan lähinnä kädet taskussa kuljeskeleva vittuuntunut Silakkarekkapekka. Asialliset hommat tuli kuitenkin hoidettua. On kuitenkin todettava, että en tosin ollut jääkiekkoilijakaan.

Täältä tähän
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Junnuviisikko pulassa?

Viestin lähetti Peter Gabriel
Itselleni muistuu tapaus jo edesmenneiltä turengin villisikafestareilta joilla muuan T.Källarsson, ikää silloin kai se 18v., yritti painella tuoppi kourassa ulos juominkialueelta. Portsarin pysäyttäessä miehen etenemisen tylysti Tomppa lohkaisi aivan ...tanan närkästyneenä "Eksä tiä kuka mä oon!?!" No, ehkä asenne antoi jo silloin jotain osviittaa uran tulevasta suunnasta...

Ei vahvalta vaikuta jos räkänokkaosasto rupeaa elvistelemään joltain vidun viitoskejun paikalta...

Tuon ikäisille, lahjakkaille nuorille pelaajanaluille pitäisi vastata tuohon: eksä tiä kuka mä oon? -heittoon: tiedän ja Sinunkin tulisi tietää, kuka Sä oot.

Aina noihin vaan törmää jopa huipputasolla.
 

theref

Jäsen
Re: Re: Re: Junnuviisikko pulassa?

Viestin lähetti Peter Gabriel
Portsarin pysäyttäessä miehen etenemisen tylysti Tomppa lohkaisi aivan ...tanan närkästyneenä "Eksä tiä kuka mä oon!?!" No, ehkä asenne antoi jo silloin jotain osviittaa uran tulevasta suunnasta...

"Juu, tiedän kyllä, mutta arvaa kiinnostaako? Kiinnostaa, ei kiinnosta, ihan samanlainen maksava asiakas kuin kaikki muutkin ilman mitään erioikeuksia."

Juoma maahan ja kaveri ulos ravitsemusalueelta. "Heippa, soitellaan, älä sinä soita minulle, minä soittelen sinulle, jos soittelen!?"
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Ilmeisesti ko. herrat ovat vain laiskotelleet intissä. Heitä ei oikein kiinnosta ja kun eivät ole hirveesti saanut vapaata (verrattuna siihen, kuinka paljon vapaata urheilijat yleensä saavat armeijassa ollessaan), niin ovat sitten vissiin laiskotelleet lisää.

En voi sanoa, että olisin itsekään ollut mikään reipas soturi olessani intissä, mutta pääsin kuitenkin lomille jne. aina silloin, kun pitikin.

Kyllähän intissä hölmöillään, mutta jos se aiheuttaa ongelmia työn kannalta, niin luulisi pojilta löytävän sen verran kuria, etteivät enää jatkaisi samaan malliin. Heillä on kuitenkin annettavaa HPKlle ja olisi sääli, jos he joutuisivat pihalle joukkueesta.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
On se kumma kun joillakin on pakko kyseenalaistaa auktoriteettejä. Jääkiekko on jo helpottanut poikien elämää eikä tarvitse yleensä hikoilla kuten muut alokkaat.

Veikkaan että viisikossa on yksi typerys joka yllyttää ja muut tottelevat, mutta HPK:n kavereita sen koommin tuntematta en voi sanoa kuka se typerys on.
 
Viimeksi muokattu:

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jos kukaan ei koskaan kyseenalaistaisi auktoriteetteja, maailmassa ei tapahtuisi mitään muutosta. Onko tämä hyvä vai huono asia, on toisen keskustelun paikka.

Tätä en kuitenkaan ymmärtänyt: "Vai kuvittelevatko pojat että Suomen armeija on joku fasistipaikka eikä niitä tarvitse totella..."

Asiasta sen verran, että harvassa ovat ne pelaajat joukkueurheilussa, jotka ovat niin hyviä, että heiltä voitaisiin sallia aivan mitä vaan. Sellainen syö joukkuehenkeä. Yleensä kuitenkin kaikenmaailman kiukuttelijat karsiutuvat ihan omalla painollaan.

Toivotaan että poijjaat saavat ryhtiä tekemiseensä.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Axel, tuo toinen lainauksesi oli vain huonoa huumoria erästä Kerhon kannattajaa kohtaan jonka kanssa tuli väiteltyä aiemmin.

Auktoriteettejä voi luonnollisesti kyseenalaistaa, mutta en ymmärrä miksi silloinkin kyseenalaistetaan kun haitta kohdistuu ainoastaan itseen.
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Joo, kunhan viisastelin. Tyhmäähän tuollainen on, mitä pojat tekevät, tai mistä sitä tietää mitä tekevät? Täytyy kuitenkin muistaa, että pojat ovat kohtuu nuoria vielä ja ryhmässä usein tyhmyys tiivistyy.

Ja kyllähän intti väsyttää ja siihen päälle vielä treenit, niin ihan mitä tahansa voi tulla päähän. En silti puolustele mitään rötväilyä. Näyttävät vähän huonoa esimerkkiä vielä nuoremmille.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Clayman epäili rötväilyä eli laiskottelua syyksi. Itse epäilen, että taitaa taustalla olla jotain muutakin. Rötväilystä nimittäin harvoin koko porukkaa rangaistaan sillä tavalla, mitä Hämeen Sanomien artikkelista voi päätellä.

No rangaistusten tehtävänä on palauttaa ukot ruotuun. Ehkä kaverit ottavat opikseen.
 

Spenroos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, JanPa
Re: Häiriökäyttäytyvät jannumme

Viestin lähetti ervatsalo
Niin, mahtaakos kukaan tietää minkätyyppisestä häiriökäyttäytymisestä lienee kysymys?

Mitään varmaa tietoa minulla ei ole, mutta itsekin tällä hetkellä suoritan palvelusta tuolla Parolannummella ja kasarmilla kuuluu että pojat siellä jopa ajoittain haistattelisivat ja näyttelisivät kansainvälistä käsimerkkiä korkeampaa sotilasarvoa edustaville henkilöille. Kuulemani mukaan samanlaista käyttäytymistä harrastaisi myös jokunen Tamperelainen junnukiekkoilija.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mitä itse olen kuullut on vähän eri suuntaista.On kuulemma oltu kännissä ja sen nyt tietää mitä siitä seuraa...
 

Kiisa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HPK-Inkkarit, IHN ja FC HML
Minkäs sitä isolle egolleen voi.... Hei mähän pelaan SM-liigassa, ni ei mua mikkään säännöt koske. Ei prkl... Eniten kyllä ihmetyttää Mäkelän käyttäytyminen, herralla on sentäs on muksu. Luulis pienen lapsen isän osaavan käyttäytyä ja näyttävän esimerkkiä muillekki.

Jätkistä kellään ole sen vertaa meriittejä takanaan, että olis varaa alkaa pullistelemaan. Lapsellista touhua sanon mä.

Ei mitenkään mukavaa kuultavaa edes Kerhon imagon kannalta.
 

Lobanovski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Red wings
Ymmärtääkseni kaverit ovat lusmuilleet viimeksi suunnistuslenkiltä, josta Jalonen oli polttanut päreensä totaalisesti. Kavereille oli luvattu, että harjoitusvapaat sun muut alkavat pelata hyvin hoidetun suunistuksen jälkeen. Lenkin alku olikin kulkenut hyvin, mutta ensimmäisen rastin jälkeen oli väsy alkanut painaa ja kaverit olivat suunnanneet maalialueelle odottelemaan muita. Tätä enempää ei tarvittu.

Kaverit ovat nyt koirankopissa ja voipi olla, että kausi alkaa pienessä ja idyllisessä Vorssan kaupungissa.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Viestin lähetti Lobanovski
Ymmärtääkseni kaverit ovat lusmuilleet viimeksi suunnistuslenkiltä, josta Jalonen oli polttanut päreensä totaalisesti. Kavereille oli luvattu, että harjoitusvapaat sun muut alkavat pelata hyvin hoidetun suunistuksen jälkeen.

Niin, olikos tässä kyseessä valtion vai Kerhon järjestämä metsäliikuntatapahtuma? Itse veikkailisin ensinmainittua.

Itse olin kouluaikoina koko kova suunnistamaan, josta johtuen tuomitsen em. metsäliikuntatapahtuman boikotoinnin jyrkästi.

Armeijassa en valitettavasti päässyt suunnistamaan, koska merellä suunnistetaan reimareiden ja satamahuorien huutojen mukaan, siihen koulutettujen erikoismiesten toimesta. Itse olin tosin Rekkakuskina merivoimissa josta johtuen en päässyt edes olemaan mukana suunnistettaessa reimareiden ja satamahupakoiden huutojen mukaan.

Kaiken lisäksi olen sen verran korkeamoraalinen, että en olisi edes kuullut em. iloluontoisten naisten huikkauksia. Tai no, kompassini neula ei olisi ainakaan alkanut osoittelemaan ketään. Ainakaan paljoa.

Täältä tähän
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Viestin lähetti Lobanovski
Ymmärtääkseni kaverit ovat lusmuilleet viimeksi suunnistuslenkiltä, josta Jalonen oli polttanut päreensä totaalisesti. Kavereille oli luvattu, että harjoitusvapaat sun muut alkavat pelata hyvin hoidetun suunistuksen jälkeen. Lenkin alku olikin kulkenut hyvin, mutta ensimmäisen rastin jälkeen oli väsy alkanut painaa ja kaverit olivat suunnanneet maalialueelle odottelemaan muita. Tätä enempää ei tarvittu.

Miten voi tulla väsy intin suunnistuslenkillä? Varsinkin, jos on urheilija.

Itse olin aika heikossa kunnossa, kun menin armeijaan ja silti jaksoin vetää ko. lenkin kokonaan läpi. En tietenkään voittanut, mutta en tullut maaliin viimeisenäkään.

Ei poikien olisi varmaan tarvinnut edes voittaa. Kunhan olisivat suorittaneet homman, niin kaikki hyvin.
 

Brunberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynärpäätaklaus
Ei hyvää päivää! Onko ne vähätkin lepakot paennut sieltä päästä näillä spedeillä? Jos liigamies ei yhtä kusista suunnistus lenkkiä jaksa niin turha niitä hokkareitakaaan on jalkaan laittaa, siinähän voi tulla hiki!! No ei mitään hätää, pojat forssaan vaan, kyllä meillä miehiä riittää.

Offtopic: Mihin aikaan kerholla on tällä viikolla jääreenejä, vai olivatko tän viikon jossain leirillä?
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Viestin lähetti herjajengi
Offtopic: Mihin aikaan kerholla on tällä viikolla jääreenejä, vai olivatko tän viikon jossain leirillä?

Taisivat olla viime viikolla siellä Pajulahden urheiluopistolla leireilemässä, kun kerran pelasivat sen harjoitusottelunkin siellä. Nyt ovat kai sitten H-linnassa taas. Ainakin on torstaina se peli HIFKia vastaan Rinkelinmäellä.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Pekka vs. pekka

Viestin lähetti Hentunen#25
Taitaa pojille vähän Pekkaa heilahtaa :)

Niin, mainittakoon, että uljaat poikamme ovat Parolannummen heterovaruskunnassa jossa saa pelkkää pekkaa töppäilyistään.

Tuolla tzzadinpuolen Santahaminassa, jossa seksuaalisiin vähemmistöihin suhtaudutaan suopeammin, töpeksinnöistä saattaa saada pekan lisäksi myös Pekkaa.

En tosin tiedä varmaksi, koska olen vain pari kertaa käynyt ko. paikassa ja silloinkin ihan kunnialliset, tai ainakin heterohenkiset ajatukset mielessäni.

Täältä tähän
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös