Julius Nättinen HIFK:ssa

  • 79 138
  • 393

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Eikä ketjukaveritkaan auta, ns. 1-ketju oli eilen umpisurkea.

Yleensä se on juuri niin hyvä kuin sen heikoin lenkki ja eilen se oli Nättinen. En olisi tuota ketjua lähtenyt rikkomaan. Jos tänään ei ole Nättinen jossain muussa ketjussa niin sillä on sopimuksessa vaade ykkösketjusta (lue: tämä on vitsi)
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Nättinen näyttää tällä hetkellä amatööri tason suorittajilta joka ei tee joukkueesta millään tavoin parempaa.
Nättinen korvaa Salomäen. Molemmat tulivat Stadiin kuntoutumaan. Nättinen ei vain ottanut sitä huomioon, että pelaajien markkina-arvot romahtavat meillä (Taposta ja Melartia lukuunottamatta). Ehkä Nätti palaa ensi kaudeksi Jyppiin, mene ja tiedä. Innalaa ei korvattu lainkaan. Kuten ei AB:tä, Garteigiä, Turusta jne…
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Nättinen ryssi tilanteen pahasti jatkoajalla mutta oli hänen pelaamisessa ihan hyviäkin juttuja. Ei ole varmaan päässyt ihan pelirytmiin vielä mutta karvasi hyvin. Näyttää pelaajana ärsyttävän verkkaiselta, mutta ehkei sitä ole. Nyt pari maalia tai syöttöä ja voi olla että nähdään Nättinen ihan toisessa valossa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mua ärsyttää, että Nättisessä ei ole nähtävissä mitään johtavan pelaajan ominaisuuksia. Jos tehoja ei tule, eihän se hyvä asia ole, mutta aina voi tuoda jotain muuta. Tällaisesta pelaajasta käy esimerkkinä vaikkapa monen parjaama Sebastian Dyk, jolta löytyy sentään halu pelata jokainen tilanne oikein. Nättisestä ei näy mitään, hyvä jos koko kaveria havaitsee kentällä. Tämä voi olla ihan ok, jollekin kolmoskentän nousevalle tulevaisuuden tähdelle, mutta HIFK:ssa kärkiketjujen pelaajaksi kaavaillulle pelaajalle tämä nyt ei vain käy. Nättinen on kuin peura ajovaloissa, eikä herätä minkäänlaista luottamusta. Ei tarvitse olla kentän kovaäänisin ja -nyrkkisin kaveri, vaan jokainen saa olla introvertti tai ekstrovertti, eli oma itsensä, mutta silti jotain luottamusta tai kunnioitusta olemuksen pitäisi silti pystyä herättämään. Jos peli ei kulje, tuon roolin pelaaja ei voi tehdä itsestään vieläkin näkymättömämpää.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Mua ärsyttää, että Nättisessä ei ole nähtävissä mitään johtavan pelaajan ominaisuuksia. Jos tehoja ei tule, eihän se hyvä asia ole, mutta aina voi tuoda jotain muuta. Tällaisesta pelaajasta käy esimerkkinä vaikkapa monen parjaama Sebastian Dyk, jolta löytyy sentään halu pelata jokainen tilanne oikein. Nättisestä ei näy mitään, hyvä jos koko kaveria havaitsee kentällä. Tämä voi olla ihan ok, jollekin kolmoskentän nousevalle tulevaisuuden tähdelle, mutta HIFK:ssa kärkiketjujen pelaajaksi kaavaillulle pelaajalle tämä nyt ei vain käy. Nättinen on kuin peura ajovaloissa, eikä herätä minkäänlaista luottamusta. Ei tarvitse olla kentän kovaäänisin ja -nyrkkisin kaveri, vaan jokainen saa olla introvertti tai ekstrovertti, eli oma itsensä, mutta silti jotain luottamusta tai kunnioitusta olemuksen pitäisi silti pystyä herättämään. Jos peli ei kulje, tuon roolin pelaaja ei voi tehdä itsestään vieläkin näkymättömämpää.
Tämä on valitettavan totta. Jos taas katsotaan ihan puhtaasti tehoja, tulee esiin toinen ongelma: Verratkaapa Nättistä esimerkiksi IFK:ssa pelanneisiin Teemu Turuseen ja Ville Leskiseen. Kummallekin heistä "paska ilta" tarkoitti tehoja 0+1. Hyvinä iltoina kumpikin taas oli ihan pitelemätön. Tämä oli helppo lukea pistepörssistä ja pistekeskiarvoista. Nättinen taas vaikuttaa pelaajalta, jolla "paska ilta" tarkoittaa takuuvarmasti tehoja 0+0. Hyvistä illoista taas on vaikea sanoa, koska emme ole vielä niitä nähneet.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on valitettavan totta. Jos taas katsotaan ihan puhtaasti tehoja, tulee esiin toinen ongelma: Verratkaapa Nättistä esimerkiksi IFK:ssa pelanneisiin Teemu Turuseen ja Ville Leskiseen. Kummallekin heistä "paska ilta" tarkoitti tehoja 0+1. Hyvinä iltoina kumpikin taas oli ihan pitelemätön. Tämä oli helppo lukea pistepörssistä ja pistekeskiarvoista. Nättinen taas vaikuttaa pelaajalta, jolla "paska ilta" tarkoittaa takuuvarmasti tehoja 0+0. Hyvistä illoista taas on vaikea sanoa, koska emme ole vielä niitä nähneet.

Nättistä voisi kyllä jollain tavalla verrata hyvinkin juuri Leskiseen, koska Leskinenkin oli hyvin, hyvin, hyvin näkymätön kentällä. Mutta teki kuitenkin pisteitä. Itse tosin en muista varmaan yhtäkään pistettä. Turusen eka keikka meillä oli juurikin tuollainen, mutta viime kauden Turunen oli hyvin näkymätön. Myös tulostaululla.

Toki Nättiselle pitää oikeasti nyt antaa aikaa, koska alkukausi on ollut hyvin rikkonainen ja hän on uusi pelaaja joukkueessa. Kaikki on siis mahdollista Nättisenkin osalta ja jos hän on aina ollut tuollainen hiippailija, niin sittenhän tässä ei ole mitään erikoista. Eikä ehkä syytä huoleenkaan. Itse vain odotin paljon enemmän myös hänen fyysisen preesensissä osalta. Mutta vika voi hyvin olla minussa.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Nättistä voisi kyllä jollain tavalla verrata hyvinkin juuri Leskiseen, koska Leskinenkin oli hyvin, hyvin, hyvin näkymätön kentällä. Mutta teki kuitenkin pisteitä. Itse tosin en muista varmaan yhtäkään pistettä.
Täh? Leskisen hattutemppu Nordiksella Kärppiä vastaan. Nevö forget. Skulasi vieläpä IFK:ssa kaksi runkosarjaa peräkkäin yli 1 ppg:n keskiarvolla ensimmäisenä ja varmaan viimeisenä pelaajana Jan Calounin jälkeen. Mulle Leskinen on suorastaan kulttihahmo, mutta olenkin ihan outo.

Edit. nyt kun tarkemmin mietin, ymmärrän tuon muistamattomuutesi. Nämä ovat psykologisia juttuja. Toiset pelaajat jäävät paljon paremmin mieleen kuin toiset. En mäkään muista ainuttakaan Juha Jääskän maalia. Piti oikein tilastoista katsoa, kuinka monta maalia hän on urallaan tehnyt. Eipä niitä paljon ole, mutta luulisi, että edes jokin niistä olisi jäänyt mieleen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täh? Leskisen hattutemppu Nordiksella Kärppiä vastaan. Nevö forget. Skulasi vieläpä IFK:ssa kaksi runkosarjaa peräkkäin yli 1 ppg:n keskiarvolla ensimmäisenä ja varmaan viimeisenä pelaajana Jan Calounin jälkeen. Mulle Leskinen on suorastaan kulttihahmo, mutta olenkin ihan outo.

Edit. nyt kun tarkemmin mietin, ymmärrän tuon muistamattomuutesi. Nämä ovat psykologisia juttuja. Toiset pelaajat jäävät paljon paremmin mieleen kuin toiset. En mäkään muista ainuttakaan Juha Jääskän maalia. Piti oikein tilastoista katsoa, kuinka monta maalia hän on urallaan tehnyt. Eipä niitä paljon ole, mutta luulisi, että edes jokin niistä olisi jäänyt mieleen.

Kyllä minä tiedän, että Leskinen teki HIFK:ssa maaleja ja olin paikalla, kun hän hattutemppunsakin teki ja hurrasin jokaista maalia. Hän vain oli niin harmaa pelaaja, että ei niistä sellaista isoa tunneryöppyä ole jäänyt sieluun. Tavallaan ymmärrän, että Leskinen sulle on kulttihahmo, koska kovin montaa tuon tason niin näkymätöntä pelaajaa ei HIFK:ssa ole ollut :D. Psykologiasta siis juurikin kyse.

Mutta, jospa Nättinen tekisi tänään historiaa, minkä voisimme vielä vuosien päästä tarkastaa tilastoista.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Nuorimman Nättisen peliuraa jonkin aikaa seurailleena olin suoraan sanottuna yllättynyt niin HIFKin kuin Nättisen valinnasta. Nättinen ei ole mielestäni millään tavalla HIFKin näköinen pelaaja.

JYPissä viimeisimpänä kautena hän pelasi kyllä erinomaisesti pisteiden valossa, mutta vaarallisuus oli enimmäkseen sitä, että hiihteli välillä vähän siellä sun täällä ja vältteli kontakteja mutta iski silloin kun paikka tuli. Peli näyttää flegmaattiselta, koska sitä se monesti on.

Joka tapauksessa, antaisin silti pientä toivoa sille, että Nättinen vielä parantaa. Tämäntyyppisen pelaajan pitää löytää oma mukavuusalueensa, jotta pelaa optimaalisesti. Ja siksi ihmettelinkin, miksi Nättinen meni HIFKiin: punaisessa paidassa kun ei kovin suopeasti katsella hiihtelijöitä. Mitään sähäkkää rymistelijää ja loppuun asti pelaavaa jantteria Nättisestä tuskin koskaan kuitenkaan tulee.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Yllä olevaan sen verran, että on kyllä melkoinen hiihtelijä, varsinainen ykköshankinta hyökkäykseen. Ei tuo tähän jengiin sitten yhtään mitään.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
"Lähe menee", olisi ehkäpä oikea tuomio. Ei tosiaan tuo mitään joukkueeseen, paitsi flegun ilmapiirin.
Tämä kausi pitää katsoa loppuun asti rauhassa. Kahden vuoden sopimus kuitenkin kyseessä ja pelaaja on lähihistoriassa osoittanut pystyvänsä tuloksentekoon.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllä mä uskon että Nättisellä on enemmän annettavaa kuin Palolalla, kunhan vain pääsee peliin sisälle ja löytyy toimiva ketjukoostumus. Ehkä Nättiselle voisi sopia joku

Tallberg - "AB" - Nättinen tyylinen koostumus jossa sentteri pitäisi paljon kiekkoa, Tallberg tekisi tilaa jne. Mutta veikkaan että suht halvalla saatiin ja voi olla kauden lopussa hinta laatusuhteeltaan ihan hyväkin pelaaja.

Mutta en itsekään pidä hiihtelijöistä.
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Mun mielestä Nättinen oli Pelicans pelissä HIFK:n paras pelaaja ja loi eniten maalipaikkoja hyvillä laukauksillaan. Ihan varmasti tulee vielä olemaan HIFK:n paras hyökkääjä, olen aivan varma. Osoitti lauantaina mielestäni jo piristymisen merkkejä.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Tulee aivan varmasti vielä, kuitenkin myös loukista toipumassa vasta. Mutta kuinka isosti tulee, se jää nähtäväksi.

Eniten mua ketuttaa että (AINA) näillä meidän vahvistuksilla kestää kuukausitolkulla päästä (ehkä) vauhtiin ja on loukkeja jne. kun mutulla tuntuu että monen muun jengin vahvistukset pistävät heti töpinäksi ja keikkuvat heti ekoista kierroksista saakka pistepörssin kärjessä...
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä kausi pitää katsoa loppuun asti rauhassa. Kahden vuoden sopimus kuitenkin kyseessä ja pelaaja on lähihistoriassa osoittanut pystyvänsä tuloksentekoon.

Juuri näin. Ei tässä nyt tarvitse mitään suurta dramatiikkaa harrastaa, mutta jollain tavalla Nättisen pitää nyt vain pitää pystyä kaivamaan itsestään niitä tehoja. Se on hänen duuninsa ja roolinsa.
 

kypärä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikesta keskenkuntoisuudesta ja pelituntuman puuttumista huolimatta näkee, että kyseessä on pelimies. Jos pysyy terveenä, niin on tärkeä tekijä loppukaudella. Nyt vaan muiden pitää ensin nostaa pelinsä omalle tasolleen. Nättinen tulee sitä kautta mukaan tulostekemiseen myös.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Itse olen ehkäpä enemmän niitä ns. rymänäpronssimiehiä, joka arvostaa sitä että joukkue rataa ja taistelee kentällä, kuin sellaisia pelaajia jotka pelin jälkeen kyselevät "onks pakko käydä suihkussa jossei tullut hiki".
Siitä ehkäpä tuo hieman kärkäs "lähe menee" -kommenttini kumpuaa.
Sehän ei tavallaan ole Nättisen vika, jos kerran on koko uransa ollut tuollainen hiihtelijä vaan taas katseet kääntyy sinne UTJ:n suuntaan joka miehen on palkannut.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Ollut suurimman osan IFK -ajastaan loukkaantuneena.

Josko odotettaisiin nyt vain. Kova seppä, kun pääsee rytmiin ja saisi vierelleen, jonkun joka ruokkii.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Nyt vaan muiden pitää ensin nostaa pelinsä omalle tasolleen. Nättinen tulee sitä kautta mukaan tulostekemiseen myös.
Nättinen on kuitenkin oletettavasti joukkueen kovapalkkaisimpia pelaajia sekä hankittu nimen omaan tekemään tulosta. Silloinhan juuri hänen pitäisi olla esimerkkinä muulle joukkueelle ja auttaa muita pelaajia nostamaan tasoaan eikä päin vastoin olla perässä vedettävänä. Muutenkin antanut näkymättömän ja flegun kuvan itsestään, joten kyllä tämänkin hankinnan hyötyä saa kai edes hieman arvostella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös