Säätiedotus merenkulkijoille: Vesilasissa myrskytuulta 25 metriä sekunnissa
Pingu kirjoitti:
Tosiaan on ilmeisesti totuttu siihen, että voittoja on pakko tulla, tokihan se on suotavaa että joukkue menestyy, mutta olettaisin että ajoittaiset tappiot tekevät hyvää myös katsojille, ei kaikki ole itsestään selvää.
Eilisessä pelissä en ollut, mutta kuulemma osa katsojista piti mykkäkoulua ja osa huusi Dufvaa takaisin. Itse kuitenkin tahdon luottaa Reksaan ja Jukureihin, ei ne tahallaan pelejä häviä, varmasti parhaansa yrittävät.
En tiedä, olenko oikea henkilö kommentoimaan tämänhetkistä tilannetta, koska olen nähnyt vain kourallisen pelejä ja muuten olen ollut tilastojen ja toisen käden tietojen varassa. Olen kuitenkin Pingun kanssa samoilla linjoilla siitä, että menestys on enemmän kuin suotavaa, mutta tappiotkin kuuluvat kuvaan, eikä Spåralle ja Hokille häviäminen ole tietyssä mielessä katastrofi, mutta onhan se kirvelevää, kun vaasalaiset hakevat kaksi pistettä Kalevankankaalta. Mutta niin sen pitääkin tuntua kirvelevältä.
Jos Dufvaa tosiaan on huudeltu takaisin, niin johan on takki kääntynyt vinhaan. Jos syynä tällaiseen käytökseen on ainaoastaan muutama tappio, niin voi voi sentään.
Joskus syksymmällä kirjoitin, että jossain vaiheessa kautta tulee vaikeampaa ja silloin Reksan kyvyt ja luottamus häneen ovat puntarissa. Nyt on tuo aika menossa ja en itse epäile hetkeäkään, etteikö Jukurit saa ratkottua ongelmiaan. Ja hyvä, että ongelmat tulevat tässä vaiheessa eikä kevään ratkaisevissa peleissä.
Aika on kenties kullannut muistoja, mutta RD:nkin aikana Jukureilla oli pahojakin pelillisiä takalukkoja eikä joukkueen sisällä aina vallinnut sula harmonia. Mutta ei silloin huudeltu valmentajaa vaihtoon. Ilmeisesti "tulokkaalle" uskalletaan eri tavalla meuhkata. Toivon sydämestäni, että Lasse kannattelee keväällä mehupurkkia suvereenin pleijariesityksen jälkeen, niin tulee piste ennenaikaiselle vouhottamiselle, sikäli kun sitä nyt on (vaikka putoaminen puolivälierissä olisi osoitus mikkeliläisille, ettei mestaruutta noin vain käydä hakemassa joka kevät).
Ja mitä tulee "kriisin" uutisointiin, niin varmasti jotain tietoa ongelmista on ollut tukena. Ei mikään tiedotusväline voi perustaa uutisointiaan pelkkiin huhuihin. Tällaisissa asioissa ongelmana on juurikin se, että harva uskaltaa tulla omalla nimellään julkisuuteen ja kertoa, että kaikki on päin helvettiä. Mielenkiintoista on myös odotella jukurijohdon vastinetta, jos uutisointi oli perätöntä. Todennäköisesti jossain vaiheessa lähipäiviä Reksa kertoo, että joitain näkemyseroja on ollut, mutta yhteisymmärrys on löytynyt.