Ottelutapahtumasta
Louis McFallenilta hyviä pointteja.
Maalibiisi on kyllä ahdistava, välillä on meinannut kuuppa kajahtaa sen kuulemiseen. Uhh, kauheaa. Jonkun raskaamman rock-biisin valintaa tuen. Mitään yksittäistä biisiä en osaa nimetä, asiantuntijat kertokaa. Olen käynyt peleissä myös liigapaikkakunnilta tulleiden opiskelukavereiden kanssa. Palautetta on tullut pelin yllättävän hyvästä tasosta, mutta hallimusiikki on saanut pyyhkeitä. Kymmenen vuotta vanha tekno pois ja tilalle rockia!
Hallin uudistuksista voi tosin olla montaa mieltä. Nykyisillä yleisömäärillä uudistuksia ei juuri kaipaa ja kiitos Mikkelin kaupungin heikon taloustilanteen niitä ei olla tehty. Käykääpä muuten huviksenne Jyväskylässä ja Lappeenrannassa katsomassa pelejä, voisin nimittäin väittää että Kalevankankaan istumakatsomot ovat viihtyisämmät, jalkatilaa on paljon enemmän. Päätykatsomoihin saisi järkevämmällä rakentamisella mahtumaan paljon enemmän väkeä. Kaupungin budjetissahan rahat hallin saneeraukselle on varattu vuosille 2005-06, joten jäämme odottamaan mitä tällä rintamalla tapahtuu. Onhan sinne jo fanituotekioski tosin saatu...
Torvet ja suurempi rumpuryhmä olisivat kyllä kova sana. Taitavat tosin yleiset järjestyssäännöt kieltää esim. paineilmatoimiset torvet. Rumpuryhmälle kiitokset siitä, että meteliä lähtee, muukin päätykatsomo saa liittyä. KooKoon kannattajien iso lakana oli hieno, voitaisiinko samanlainen hankkia meillekin jostakin?
Itse olen sitä mieltä, että ottelutapahtumaan pitäisi luoda lisää "sähköä", lisää säpinää. Kotijoukkueen luistellessa jäälle halli pimeäksi ja Imperial March täysillä soimaan. Hallin äänentoistojärjestelmätkin kaipaisivat säätöä, kaiutinnippu keskellä hallia ei toimi, ämyreitä pitäisi saada esim. hallin jokaiseen nurkkaan. Ja musiikkivalikoimaksi rockia, se sytyttää.
Yleisömäärien laskua on kyllä pakko ruveta pistämään nousseiden päätykatsomolippujen piikkiin, vaikka joskus olen toisinkin halunnut uskoa. Näköjään tuo 5 euroa oli sellainen mukavan pienen tuntuinen summa, että 7 euroa tuntuu sen jälkeen suurelta rahalta, todellisuudessa korotus ei ole kovinkaan iso. Mutta silti, varuskunta- ja opiskelijakaupungissa pitäisi olla opiskelijaliput.