Toivotaan tosiaan, että rahaa riittää myös eteenpäin katsomiseen.
Pahalta kuitenkin näyttää kauden alku, kun syyskuun neljästä kotipelistä kolme on keskellä viikkoa ja vastustajina niissä (HPK, Espoo, Ässät) ei mitkään kassamagneetit, vaan ehkä pikemminkin sieltä toisesta päästä.
Lisäksi syyskuussa on kahtena ekana viikonloppuna pitkät (ja kalliit) reissut pohjoiseen sekä lounaiskulmaan.
Tähän kun yhdistetään mikkeliläisten laiska peleissä käyminen syyskaudella, niin nopean laskutoimitukseni mukaan pelkästään syyskuusta tulisi noin 100 k€ tappiota. Tämä perustuu neljän kotipelin (n. -25 k€/peli) tulokseen, joka on hieman yläkanttiin laskettu alle tavoitteen myymättömistä irtolipuista sekä oheismyynnistä. Yläkanttiin lasku sen vuoksi, ettei nämä kalliit hotellireissut toiselle puolelle Suomea tapahdu normaalisti edes joka kuukausi. Arkipelien keskiarvon laskin 2200 katsojan keskiarvon mukaan. Toivottavasti olen kuitenkin väärässä ja katsojia käy odotettua enemmän ja syyskuusta jää jotakin taskuunkin (muutakin kuin pisteitä).
Lokakuu tulee sitten oleman taloudellisesti helpompi, kun siellä on enemmän pe-la -pelejä sekä koululaisten syysloma, jolloin yleensä on enemmän käynyt yleisöä.
Toistaiseksi en ole mitään erityisiä kampanjoita syksyn otteluihin nähnyt. Ehkä niitä ei vielä pitäisikään olla julki, mutta jos ei toimitusjohtajan käsilläkävelyä, niin ainakin jotain "sirkustemppuja" pitäisin tärkeänä, jotta väkeä saataisi heti kauden alusta liikkeelle, Dataa on ainakin aiempien kausien lipunmyynnistä, joten tiedossa pitäisi olla.
Täytyy muistaa, että OJ oli jo pelkästään omalla naamallaan jonkinlainen markkinointiväline (vaikkakin liian heikosti hyödynnetty) Jukureille, niin nyt meillä on koko urheilupuoli huomattavasti tuntemattomampaa porukkaa. En anna syöttöä seisovan pelaajan lapaan, mutta nyt pitäisi oikeasti näkyä markkinointitempauksia jos täällä halutaan vielä työpaikat säilyttää.