Jukka Seppo

  • 23 819
  • 112

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Juki lähti..

... ifk:sta 25-vuotiaana kerhoon. Varsinainen ikämies siis. Vertaus Pirjetään on ihan hyvä siinä mielessä, että potentiaalia löytyy enemmän kuin on saatu pelaajista irti ifk:ssa.

Juki oli nuorisotähti, joka varattiin 1986 Philadelphiaan tokalla kierroksella. Joskus väitettiin, että Bobby Clarke suunnitteli Jukin kidnappaamista flyerseihin, kun Jukkaa ei kiinnostanut lähteä kokeilemaan siipiään rapakon taakse. Aika äkkiä Jukin peliura kääntyi laskuun. Oliko sitten syynä loukkaantumisherkkyys vai mikä. Saksassa Juki tosin edusti Kasselia, mikä ei ole huono joukkue.

Hauskahan se olisi nähdä hyväkuntoinen Juki ifk:n riveissä ensi kaudella. Juki on samaa ikäluokkaa kuin Janne Ojanen ja esim. Jari Laukkanen. Ei siis liian vanha.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaksipiippuinen juttu. Ikänsä puolesta Seppo ei vielä varsinainen kehäraakki ole, mutta miten vuosikaudet Euroopan rupusarjoissa pelannut laiskuri pärjäisi liigassa? Toisaalta, tekihän viime vuonna Mika Paananenkin kohtuullisen onnistuneen paluun, ei tainnut kylläkään olla yhtä kauaa poissa.

Hieman olen yllättynyt siitä, kuinka negatiivisia muistoja täällä joillain HIFK-faneilla on Seposta. Muistelisin, että mies oli kovassakin suosiossa fanien keskuudessa HIFK-vuosinaan ja minullekin oli ennemminkin suosikki kuin inhokki. Olisihan se ihan nostalgiasyistä kiva nähdä Juki vielä punanutussa ja nykyiseen sentteriosastoon taitaa kuka tahansa olla vahvistus. :rolleyes:

Taisi Juki olla kaiken muun lisäksi jokerifaneille todellinen punainen vaate, joten eiköhän jo se riitä syyksi sopimukseen...
 

bull

Jäsen
eurohockey.net...

tällainen kohta oli siellä...

Posted 20/8/2001: Jukka Seppo (F)
From Vipiteno Broncos to HIFK Helsinki
Added By: Tom Henriksson, Status: Rumoured

Eihän tää aina oikeassa oo mut usein kyllä...

Viimeisin kausi josta Seposta on tietoja on 99-00 ja täillälailla mies pelasi...

ESC Moskitos Essen DEL 99/00 (GP)44 (G)13 (A)12 (PTS)25 -22 (PIM)56

Eli ei kovin tehokkaalta vaikuta enää vanhoilla päivillään...
 

Gren

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja New Jersey Devils. Ja Liverpool. Mets!
No Vipiteno (Sterzing) Broncosissa näyttäisi olleen joukkueen toiseksi kovin pistenikkari:
Jukka Seppo 30 ott. 16+19 = 35 43 min. (6 yv. maaliakin)
Ja Vipiteno on siis italialainen joukkue joka pelaa alppiliigaa?
Maalissa näyttäisi olevan Leinosen Marko ja valmentajanakin suomalainen Jari Juhani Helle.
Sellaista.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Muistaakseni Jukka Seppo oli Bluesin joukkueen mukana suunilleen vuosi sitten. Ei saanut sopimusta, liian vanha.

Mutta kyllä se teille näyttää kelpaavan, onhan teillä jo Kimmo Salminen ja Niko Halttunen. :D
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Onko meillä Niko Halttunen? Oisko sulla varmaa tietoa? Kerro nyt toki jos on.
 

Paananen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän Seppo oli varsinainen punainen vaate Jokereille. Mies ratkaisi useita paikallismatseja IFK:n hyväksi samalla kaavalla: "käveli" koko jokeripuolustuksen läpi ja sitten nappisyöttö kaverille tyhjään paikkaan (Usein juuri Tuomisto, joka on kai jo tenhytkin comebackin ainakin pariin otteeseen). Laiskannäköistä, mutta usein tehokasta. Tosin tämä tapahtui ennen Jokereiden "kulta-aikaa", jolloin materiaaliero IFK:n hyväksi oli aika selvä. Ehkäpä Seppo syttyi lähinnä Jokereita vastaan ja muutoin enimmäkseen surffaili, joku enemmän Sepon pelejä nähnyt muistanee paremmin.

Mieleen on jäänyt myös IFK-fanien rytmikkäät "JUKKA - PEKKA - SEPPO"-huudot, joten kyllä ainakin tuolloin 80-luvun lopussa Juki nautti suosiota omiensa keskuudessa.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti Tommy


Eikös Niko lähtenyt Bluesin harjoituksista HIFK:n harjoituksiin?
Harjoitukset on hieman eri asia, kuin sopimuspaperin allekirjoittaminen. Salmisella se nimi siellä on, Halttusella ja Sepolla tuskin.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tommy

Ei kai se ikä ollut esteenä ettei Seppo Bluesiin saanut sopimusta sillä Myllyskin taitaa olla Seppoa vanhempi.Kai ne pelilliset syyt oli esteenä sopimukselle.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Re: Tommy

Viestin lähetti mixu
Ei kai se ikä ollut esteenä ettei Seppo Bluesiin saanut sopimusta sillä Myllyskin taitaa olla Seppoa vanhempi.Kai ne pelilliset syyt oli esteenä sopimukselle.

No sitähän mä ajoin takaa, mutta kyllä Myllyksen taso ei ole heilunut tässä vuosien varrella niin paljon kuin Sepolla.
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Eurohockeyn siirtojutuista jälleen kerran sen verran, että kyseessä on huhu, ei siirto. Rumoured ei edelleenkään tarkoita sitä, että sopimus olisi syntynyt.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Hih Seponseponsepon SEPPO....

Juki oli ainoita pelaajia joka "suoraselkäisenä"otti vastaan synkät ajanjaksomme.:D

Itse kyllä aikanaan diggasin hemmon pelailuista,mutta turhan usein se selkä suoristui ja äijä rupesi etsimään muijaansa katsomosta.

Mikäli on hyvässä kondiksessa niin mikä ettei!!!

ps:Vaasan veri ei vapise,eikä Jukin selkä taivu.:D
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No Igor sitten kanssa!

Jos ruvetaan vanhoja pieruja rahtaamaan (nykyisellään *hyvältä* näyttävän) jengin jatkeeksi, niin mä haluan ainakin ehdottomasti I. Järven takaisin punaisiin..... Ja Ariman kanssa!
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Muistan hyvin Matikaisen maajoukkuevalmentajana, jolloin Seppo oli joka kausi maajoukkueen mukana, vaikka esitykset olivat ihan mitä sattui. Seppo oli ihan kelpo liigapeluri, mutta kuuluu siihen kastiin, jolla pelin mennessä kovemmaksi eväät loppuvat. Lahjoja löytyy, mutta asenteessa taisi olla hieman vikaa. Tosin näin männeinä vuosina Sepon lenkillä HPK:n pelaajien kanssa, ja Juki oli ainoa, joka ei oikaissut metsän siimeksessä...
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
nonni. kaikki on aina nauranu mun seppo-paidalle. toivottavasti hymyt hyytyy! "kato seppo, heh heh" muistan jonkun tamperelaisenkin joskus naureskelleen.. :)

Käsittämätöntä muuten miten sellaiset pelipaidat voi kutistua. Hihat on kyynärpäähän asti nykyään. ehkä ne oli sillon 10 vuotta vähän piukempaa mallia kuin nykyään.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Nyt ymmärrän Niemisen ja Pirjetän myynnin sillä Sepolle piti saada tilaa.Vai miltä kuulostas ketju Pirjetä-Seppo-Nieminen?Kuin hidastettu mykkäfimi...
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Juki ja Halttunen

Mä kyllä edustan sen verran vanhaa fanikaartia, että mielelläni näkisin huippukuntoisen Sepon taas punapaidassa....onhan Juki kuitenkin vanha IFK:lainen ja parhaimmillaan todella taitava. Sitäpaitisi Sepossa on musta aina ollu sellasta IFK-karismaa.

Joku kirjoitteli täällä vielä tosta Niko Halttusesta...asiasta sen enempää tietämättä voisin veikata, ettei Niko ole enää IFK:n listoilla tryoutilla...eihän hän ole pelannut yhtään treenimatsia IFK:n paidassa....että aika kummalta kuulostais testailla pelkissä harjoituksissa.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Juki oli meikäläisenkin suosikki, maalautin jopa itselleni stiga jääkiekkopeliin pelaajat IFK:n väreihin ja keskellä oli tietysti #33 Seppo. Uskoisin, että Juki on ainakin miehistynyt ulkomailla, eikä enää tekisi niitä pikavisiittejä Vaasaan. Taidot tuskin ovat minnekään kadonneet, vauhti vain on kysymysmerkki. Muistaakseni Saksassa Juki oli Kassel Huskiesin tehokkaimpia pelaajia. Mieluummin näen Sepon IFK:n paidassa kuin jonkun Kimmo Salmisen. Salmiselle vain lähtöpassit ja Jukille diili. Mua vieläkin ihmetyttää ja suuresti tää Salmisen värväys, mikkihiiri koko mies.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Niin tämä Halttusen hommahan meni niin, että häneltä meni polvi p*skaksi, eli tämä ainakin yhtenä syynä siihen, miksi ei ole pelannut harjoitusotteluissa.
 

Sonic Empire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Feikkiheikit
Re: No Igor sitten kanssa!

Viestin lähetti #12
Jos ruvetaan vanhoja pieruja rahtaamaan (nykyisellään *hyvältä* näyttävän) jengin jatkeeksi, niin mä haluan ainakin ehdottomasti I. Järven takaisin punaisiin..... Ja Ariman kanssa!

Ja mä haluan Marko Rönkön takaisin :D
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Re: Re: No Igor sitten kanssa!

Viestin lähetti Sonic Empire


Ja mä haluan Marko Rönkön takaisin :D

Mä tykkäsin penskana Darren Boykon tyylistä.
Onko Boyko vapailla markkinoilla?
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Re: Re: Re: No Igor sitten kanssa!

Viestin lähetti Tommy


Mä tykkäsin penskana Darren Boykon tyylistä.
Onko Boyko vapailla markkinoilla?
Tiedä sitten millaisella diilillä Darren on siellä Hockey Hall Of Famessa duunissa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös