Jukka Seppäselle kenkää!

• 99 414
  • 756

Takapakkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Takapakkia ottanut jyväskyläläinen joukkue
JYP sählää säätää ja matkalla unohtaa, että mitä oikeastaan sähläsikään, saati sääsi.
Ja kuka tästä kaikesta on loppupeleissä vastuussa? Mr. 1600+, sanoisin.

Ymmärrän jos tykkäät Seppäsestä, mutta Myllykoskea lainaten, kyllä sokea mummokin sen näkee, että Jukka ei ole vastuutansa kantanut, vaikka näin on luvannut.

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ja kuka tästä kaikesta on loppupeleissä vastuussa? Mr. 1600+, sanoisin.

Kyllä minä uskon, että sanoisit, silti minä en usko, että käsität alkuunkaan mitä olet sanomaisillasi, kuten kirjasin, kys. nimi liittyy kaikkiin vaiheisiin, mutta ei ei ole syyllinen niihin. Tämä asia tuntuu yhtä vaikealta sepostelijoiden asiaa ymmärtää, kuin organisaation liigakiekon vaatimuksia. Molemmissa tulos on luokaton.

Takapakkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Takapakkia ottanut jyväskyläläinen joukkue
Kyllä minä uskon, että sanoisit, silti minä en usko, että käsität alkuunkaan mitä olet sanomaisillasi, kuten kirjasin, kys. nimi liittyy kaikkiin vaiheisiin, mutta ei ei ole syyllinen niihin. Tämä asia tuntuu yhtä vaikealta sepostelijoiden asiaa ymmärtää, kuin organisaation liigakiekon vaatimuksia. Molemmissa tulos on luokaton.
Olen pahoillani mutta en nyt ymmärtänyt sanomaasi, en tiedä onko sinusta organisaation konttaaminen Seppäsen vika, mutta hän sitä tahtipuikkoa tuolla heiluttelee.

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
Seppänen johtajana on kuitenkin loppupeleissä organisaatiosta vastuussa. Johtajalla on aina päätöksen teon ja linjauksien ohella vastuu joka pitäisi myös kantaa asioiden mennessä vihkoon.

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tähän suuntaan ne katseet kohdistuu etunenässä.

Jokainen näkee, että organisaation vaatimustaso ei ole päätä huimannut vuosiin ja jokainen tietää, miten helvetisti täällä on sekoiltu. Mistä johtuu, herää kysymys. Yhden ihmisen harteille ei varmasti kirjaimellisesti kaikki vuosien sekoilu kaadu, se ei ole pointtini. Selvää on kuitenkin, että käytännössä jokainen positio on kokenut muutosta vuosien aikana, paitsi yksi. Luonnollista, että ihmisten katseet kohdistuu siihen suuntaan.

SempreJYP

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, AC Milan, San Diego Wave, Azzurri
Olisin kovin ihmeissäni, jos faktoilla kykenisit väitteesi perustelemaan, mutta toki en viitsi housuuni kusta perustelua odotellessani.
Perustelin äsköisessä viestissäni, josta osan lainasit. Ellei siellä taustalla ole jokun paholainen nukkemestarina käsi Seppäsen perseessä, niin Rautakorven potkut ovat yksi faktoihin perustuva peruste. Ja siitähän Seppänen ottikin jo vastuun, toki samalla otti takapakkia lisäten, että potkut olivat oikea ratkaisu, ajankohta vain väärä.

Harva edes muistaa, että Rautakorpi ja Nieminen tulivat tänne toteuttamaan kolmen vuoden projektia. JYP ei pystynyt edes viemään sitä kolmen vuoden projektia loppuun asti. Ja se projekti vedettiin poikki ihan naurettavista syistä, jotka Seppänen itse antoi julkisuuteen.

Eli kaikein summa: hän antoi kokeneelle ja valmentajien keskuudessa kunnioitetulle valmentajalle potkut tuloksellisesti hyvän alku kauden jälkeen ilman minkään näköistä suunnitelmaa jäljellä olevalle loppu kaudelle. Ja tämä siis ennen edes aiemmin mainitun kolmen vuoden projektin puoliväliä. Niistä potkuista(Toki Marjamäen potkujen avittamana) aiheutunut keskustelu valmentajien asemasta Suomessa, on mielestäni yksi ihan täysin faktaan perustuva ja tarpeeksi iso peruste sille, miksi JYP ei ole tule olemaan kenenkään meritoituneen kotimaisen valmentajan ykkös, kakkos tai edes kolmos vaihtoehto.

En minä todellakaan Seppästä kaikesta syytä. Tämä kyseinen seikka vain profiloituu hänen ihan omien ulostulojensa takia juurikin häneen. Minä kirjoitan siitä, mitä olen itse nähnyt. Suomessa valmentajat ovat aika päivät saaneet potkuja, mutta ne eivät ikinä - tai ainakin hyvin harvoin - ole laittaneet jopa kyseisen ammattikunnan jäseniä kyseenalaistamaan suomalaisten valmentajien asemaa Liigassa.

Kyllä Seppäsellä varmasti on käsitys jääkiekosta, sitä en epäile. Tuo Mr. 1600 on vain huumoria kuten sen lausuminenkin haastattelussa, jossa käydään läpi miksi Jukka Rautakorpi sai potkut, vaikka hän sen eri kontekstissa totesikin.

Lisään nyt loppuun vielä, että mua lähinnä huvittaa tuo provosoiva ja provosoitunut sävy tossa viestissä. En edes kehtaa vastata suurimpaan osaan viestistä, koska a) ne eivät liity minun alkuperäiseen viestiini millään tavalla paitsi Seppäsen kautta, jonka nimen olen itse maininnut vain ja ainoastaan valmentaja kuvioista puhuessa.

Ja b) en näe, että mun edes kannattaa tuhlata aikaani vastaamaan tämän kaltaiseen twitter-trollin tasolla olevaan paskaan:

Mutta, nythän näyttää ihan vahvasti, että unelmasi/toiveesi toteutuminen on lähempänä kuin arvaatkaan. Muutama kierros, karsinnat ja alasarjoihin myyräämään. Seppänen minimoi tappionsa, häipyy takavasemmalle ja kaltaisesi oraakkelit pääsee säätämään liigakiekkoon tähtäävää rojektia.

PS. Toivottavasti ei tullut kusi sentään housuun.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy