@JypFabu, jätit vastaamatta, kun aiemmin viikolla kysyin hänen ajatuksiaan johtajan vastuista. Liekö mennyt kysymys ohi vai eikö löytynyt vastausta. Toistetaan siis.
Ihan yleisesti organisaatioissa (ei siis puhuta JYPistä), onko sinusta johtajalla vastuu siitä miten organisaatio suoriutuu? Jos seuraavan tason johto ei suoriudu, kuka on vastuussa heidän palkkaamisesta sekä erottamisesta?
Samalla ajatuksella olen tässä kuin
@Kiuru . Kuvitellaan, että johdat omassa markkinassa top-3 yritystä, kunnes yrityksen suorituskyky alkaa laskea. Monessako vakavasti otettavassa yrityksessä sama johtaja jatkaa senkin jälkeen, kun yli viisi vuotta ollaan vajottu omassa markkinassa pohjamutiin, eikä korjausta ole pystytty tekemään rahan polttamisesta huolimatta?
Luuletko tosiaan, että täällä kuvitellaan, että kaikki on kunnossa, kun yksi ukko vaihdetaan? Tämähän tarkoittaisi sitä, että uusi kapellimestari tekisi kaiken samoin kuin edeltäjänsä. Minun ajatukset menee siten, että jos pääjehu vaihdetaan, tulee uusi tilalle, joka luo uuden strategian ja valitsee sitä toteuttamaan sopivaksi katsomansa porukan. Eli ei, kyseessä ei olisi sen sinun suristimen tolpan vaihto.
Sitten kaupankäynnistä. Sanoit, ettei rahamiehiä ole löytynyt. Yleensä kauppa syntyy, kun myyjällä on halu myydä, ostajalla halu ostaa ja hinta on molempien mielestä oikea. Minäkin voisin laittaa taloni myyntiin 10 miljoonalla ja viikon päästä todeta, että eipä löydy koko maailmasta rahahenkilöitä, kun ei kukaan ole ostanut.
Minä en syytä JYPin karmaisevasta suorituskyvystä yksittäistä maalivahtia, pakkia, hyökkääjää, valmentaja jne. Koko organisaatio on huonossa jamassa ja siitä kokonaisuudesta
on vastuussa yksi henkilö.