Jukka Koivu TPS:n urheilutoimen ja valmennuksen mentoriksi

  • 30 570
  • 79

Jalasvaara

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja WSH Capitals
Itse odotan mielenkiinnolla tuota kesäkuun (?) yhtiökokousta jossa todennäköisesti tuohon Koivun paikalle nimetään uusi henkilö. Mielenkiintoisen tästä tekee se, että siellä saattaa tulla muitakin muutoksia kuin vain tuo yksi.

Tässä vaiheessa aika vaikea lähteä toteamaan mitään tuosta uusitusta roolista Koivulle. Jos siellä nyt ollaan valmiita muuttamaan asioita, niin toivottavasti mukaan tuodaan myös joku ulkopuolinen ammattilainen.
 

Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei pitäisi arvostella etukäteen ennen kuin on annettu mahdollisuus kykyjen näyttämiseen (eikä varsinkaan maalailla piruja seinälle näin hienon urheilupäivän jälkimainingeissa). Mutta jotenkin tuntuu siltä, että tämän työn tuloksia on jo nähty. Käsitykseni, jonka voi vapaasti osoittaa vääräksi, on se, että Jukalla on jo ennen nykyistä pestiään ollut taipumusta skeitata niin valmennuksen kuin urheilutoimenjohtajankin rampilla. Keskiviikkona uutisoitu päätös siis vain virallistaa hänen aikaisemman tosiasiallisen asemansa. Toki palautteen antaminen valmennusjohdolle lienee tehokkaampaa suoraan kuin Elomon välityksellä, ei siinä mitään.

Jos Suikkanen on katsonut kaivanneensa mentorointia ja pitänyt Jukkaa sopivana tätä antamaan, niin mikäs siinä. Seuran toimintatapoja ainakin jollain tasolla tuntien epäilen kuitenkin vahvasti, ettei Suikkaselta ole asiasta edes kysytty – toivottavasti oli sentään informoitu päätöksestä ennen sen julkistamista. Kaitsu voi toki tämän kauden esitysten jälkeen syyttää itseään siitä, että hallitus haluaa asettaa hänelle lapsenvahdin, mutta toinen asia on sitten se, onko tämä edes lyhyellä tähtäimellä joukkueen edun mukaista. Pitkällä aikavälillä taas mietityttää, että kuinka moni tulevaisuuden huippuvalmentaja haluaa TPS:n liigajoukkueen peräsimeen, jos työsuhde-etuna joutuu kuuntelemaan Jukka Koivun neuvomista siitä, miten asiat tehtiin Jursinovin kanssa 90-luvulla. Siinä tapauksessa, että liigajoukkueen tulevat valmentajat ovat Molo, Kipru ja Stouni, tämä ei tosin liene ongelma.

TPS on viimeisen neljän vuoden aikana vakiinnuttanut asemansa sarjataulukon hännillä, minkä lisäksi organisaation taustahenkilöiden taitamaton toiminta on aiheuttanut seuralle valtaisan määrän negatiivista julkisuutta, täydellisen epäonnistunut logonvaihdoshanke ja seuralegendan pöyristyttävä kohtelu ensiksi mieleen tulevina mutta eivät todellakaan ainoina esimerkkeinä. Seuran nykyinen taustaorganisaatio on tämän vuoksi minun silmissäni kykynsä näyttänyt, ja oma toiveeni organisaation kehittämisestä on kauniisti sanottuna se, että suurimmalle osalle avainhenkilöistä ei pitäisi jatkossa olla Palloseurassa tarjolla muuta kuin rivikatsojan ja –kannattajan rooli. Ratkaisu seuran ongelmiin ei ole se, että jollekin nykyisistä avainhenkilöistä annetaan lisää valtaa ja vastuuta (vrt. Ari Vuoren ylennys pelaajakoordinaattorista urheilutoimenjohtajaksi).

Hyvä alku organisaation kehittämiselle voisi allekirjoittaneen hyvin rajallisella ymmärryksellä olla se, että päävalmentajalle annettaisiin aidosti päätösvalta ns. jään tasolla tapahtuviin asioihin ilman, että hänelle yritettäisiin organisaation ylätasolta tuputtaa neuvoja tai sopiviksi katsottuja apulaisia (Elomo, Kyösti Lampinen jne.). Urheilutoimenjohtaja taas saisi yhteistyössä valmennusjohdon kanssa koota tulevien kausien joukkueet annetun pelaajabudjetin rajoissa ilman, että rajallisen lajituntemuksen omaavat hallituksen jäsenet rupeavat määrittämään, paljonko tietyn pelipaikan pelaajalle voidaan maksaa palkkaa (saati värväämään pelaajia omatoimisesti ohi urheilutoimenjohtajan). Toimitusjohtaja hoitakoon juoksevan hallinnon (syynätköön sitten tarkasti pyyhkeidenkin hankintakulut, jos katsoo sen tarpeelliseksi) ja hallitus miettiköön pitkän aikavälin strategiaa (jos saisivat vaikka päivitettyä seuran arvot siinä samalla). Olennaista tietysti olisi, että henkilövalinnat organisaation avainpaikoille tehtäisiin pätevyyden eikä ns. sopivuuden perusteella, ja että seuran etu ja henkilökohtaiset ambitiot kyettäisiin erottamaan toisistaan. Tämä lienee kuitenkin epärealistista haihattelua, ollaanhan Turu(n Palloseura)ssa.

TPS:n toiminta tuo päivä päivältä enemmän mieleen Neuvostoliiton viimeiset vuodet. Sosialistisen järjestelmän ongelmat ratkaistaan lisäämällä sosialismia, minkä jälkeen politbyroo antaa aplodit seisaaltaan. Samalla kauppojen hyllyt ammottavat tyhjinä kuin Turkuhallin lehterit nykyisin. Olennaiseksi eroksi NL:n viimeisiin vuosiin on kuitenkin tunnustettava se, että TPS:n rahat eivät ainakaan vielä ole lopussa, päinvastoin. Tästä on toki annettava seuran taustajoukoille tunnustusta, vaikka he ovatkin tässä suhteessa päässeet keräämään Suikkasen edellisen TPS-pestin hedelmiä. Syksyllä 2008 TPS oli taloudellisesti(kin) niin sillassa, että Suikkaselle oli pakko antaa vapaat kädet tehdä mitä tehtävissä oli. Nyt tällaista ongelmaa ei ole, joten vapaaehtoisia muutoksia sen enempää kuin väistämätöntä romahdustakaan ei liene lähivuosina luvassa. Urheilullisesti TPS:n tunnelin päässä ei edelleenkään näy valoa, vaikka syvemmällekään ei ainakaan tällä sarjatasolla ole enää mahdollista päästä.

Lisättäköön lopuksi myönnytyksenä nimim. TMA:n taas kerran ansiokkaalle vastailulle, että katsotaan nyt vielä, onko muitakin muutoksia organisaatioon tulossa, ja annetaan lopullisemmat arviot vasta sitten. Tässä vaiheessa riittää sen toteaminen, että keskiviikkona julkistettu päätös ei ole omiaan vahvistamaan allekirjoittaneen uskoa siihen, että taloudellisesti hyvät tulokset olisivat jatkossakaan realisoitumassa jään tasolla. Kaikki kunnia Jukan kiistatta ansiokkaalle uralle TPS:n valmentajana (ks. esim. aiemmat kommenttini seuran pelastamisesta karsinnoilta kolme vuotta sitten), mutta hänen tuorein pestinsä ei minun silmissäni ole edes askel oikeaan suuntaan TPS:n nykyisiä ongelmia ratkaistaessa. Tulee päinvastoin mieleen, että toisen entisen valmentajamme ja nykyisen tv-kommentaattorin vuosikymmenen takainen tokaisu on edelleen valitettavan ajankohtainen: Aurajoki on varmaan homeessa, kun vesi liiku lainkaan, saatana.
 
Viimeksi muokattu:

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Olis kiva tietää mitä mentorointia J. Koivu voi tässä roolissa tehdä mikä on mahdotonta vanhassa roolissa :D

Sen verran huutelen ulkopuolisen näkökulmasta, että en yllättyisi, jos tässä valmistellaan päävalmentajan vaihdosta ja/tai pehmennetään siirtymää, jossa Suikkanen lähtee muualle. Joko siten, että Suikkanen saa kenkää tai todennäköisemmin siten, että Suikkanen siirtyy vaikkapa KHL-valmentajaksi yms. ja tekee saman manööverin kuin monet KHL:ään siirtyneet pelaajatkin.

Ei Suikkanenkaan varmaan Tepsiin palatessaan ajatellut joutuvansa nykyiseen kurimukseen ja valmentamaan jotain A-junnuja liigapeleissä vailla muuta panosta kuin se, että pelit on pakko pelata kun sarjaohjelma niin käskee. Joten ei yhtään ihmetyttäisi, jos "mentorointi" johtaisi siihen, että valmentaja vaihtuu ja Jukka Koivu ottaisi taas hetkellisesti ohjat. Vaikea muuten kuvitella, että Suikkasen tasoinen mies mitään mentorointia kaipaisi. Ei se surkea rosteri muuksi muutu vaikka kuinka mentoroisi.

Tämä näkökulmani on siis vain sellaisen henkilön näkökulma joka seuraa Tepsin edesottamuksia täysin ulkopuolisesta vinkkelistä. Tältä tämä mentorointitouhu näyttää "meidän muiden" silmissä, eli jonkinlaiselta suhmuroinnilta jonka lopputuloksena Suikkanen jossain vaiheessa lähtee.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Eli jotain suurempaa tapahtumassa, joten nyt julkaistiin osa tästä spektaakkelista?

Minä ymmärtäisin asiaa edes vähän jos Vuori ja Suikkanen olisivat jotain aloittelevia märkäkorvia ja isi Koivu ohjailisi oikeaan suuntaan hellästi kertoen missä mennään metsään. Mutta molemmat ovat elämää nähneitä kiekkoihmisiä. Minua vituttais jos joku palkattaisiin niskaan hengittämään.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Tässä vaiheessa aika vaikea lähteä toteamaan mitään tuosta uusitusta roolista Koivulle. Jos siellä nyt ollaan valmiita muuttamaan asioita, niin toivottavasti mukaan tuodaan myös joku ulkopuolinen ammattilainen.

Yleensä tämä on tarkoittanut Jursinov Sr:n (minkä ikäinen hän nykyään on?) ja Kyösti Lampisen ratsastamista areenalle. Katsotaan miten nyt käy. TPS ei ihan hevillä päästä/pääse omasta 1990-luvustaan irti jos näin käy.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Voisko joku avata mulle, että ihan oikeasti onko toi Mentori kuitenkin pelkkä assistentti?
"Tällä viikolla täysipäiväisenä organisaatiossa aloittaneen Koivun vastuualueina tulevat olemaan niin valmennuksen tukeminen kuin urheilutoimenjohtaja Ari Vuoren avustaminen sekä liigajoukkueen että A-nuorten joukkueen kokoamisen osalta."

Kun mulle ei nytten tuosta avaudu minkäänlainen ohjaaminen tai johtaminen, vaan nimeomaan avustaminen ja tukeminen. Olisi se kiva, jos tuo olisi yhtä selkeä, kuin vaikka Päävalmentajan, TJn, UTJn tai muiden tekijöiden titteli, mutta toi Mentori ei kyllä avaa mulle ollenkaan, mitä Jukka tuolla tarkalleen tekee?
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joo-o, mitä tästä kaikesta nyt taas sanoisi. Puuhastelu haisee helvetin pitkälle, ja vaikka -TMA- ansiokkaasti pyrkiikin kysymyksiin vastaamaan niin aikamoista kieriskelyä sekin nyt tällä erää oli. Tietysti kädet sidottuna on hankala ottaa kantaa samaan tapaan kuin miten me muut tehdään, ei siinä mitään. Tsemppiä vaan sinne.

En tiedä mikä on Jukka Koivun kompetenssi neuvottelupöydässä tai pelaajatarkkailussa, mutta kuten joku muu jo totesikin, on tilanne yleensä se että huonosti onnistunut henkilö yleensä saa potkut ennemmin kuin jonkun vitun mentorin itselleen. Koivu olisi voinut mun puolesta ottaa Vuoren duunin harteilleen kokonaisuudessaan, mutta silloinkin olisin ollut epäileväinen. Ei mitään Vuorta vastaan, ja puolustellutkin olen miestä mutta ehkä olisi ollut aika jo lähteä. Kokonaan uusi ukko tilalle, vaikka sitten Mc Jugi itse.

Vaikka Suikkasta olen pelillisistä asioista kritisoinutkin, niin nyt tämä saa rinnalleen ehkä pölyttyneimpään pelikirjaan uskovan Koivun. Ei saatana mikä karhunpalvelus tämä on valmennukselle jos Jukka jotain roolia oikeasti alkaa siellä ottamaan. Kilpparipuolustukseen vannovan Koivun suhteen valmennuksellisesta perspektiivistä voisi todeta että Big Daddy nyt on niiiiiiin nähty. Suikkanen on toki tehnyt asioita päin vittua mutta silti, ei tämä nyt vittu kovin hyvä ratkaisu taas ollut.

Ei herranjestas sentään mitä spedeilyä.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minä ymmärtäisin asiaa edes vähän jos Vuori ja Suikkanen olisivat jotain aloittelevia märkäkorvia ja isi Koivu ohjailisi oikeaan suuntaan hellästi kertoen missä mennään metsään. Mutta molemmat ovat elämää nähneitä kiekkoihmisiä. Minua vituttais jos joku palkattaisiin niskaan hengittämään.

Tämä tässä on absurdeinta. Ei tällaisen kanssa voi olla tosissaan. Jos hommat nyt ovat niin päälaellaan että jotain ratkaisuita mietitään niin (varsinkin Vuoren kohdalla) vanha dead wood ulos ja uutta osaamista sisälle. Niin pirun yksinkertaista se on.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Voisko joku avata mulle, että ihan oikeasti onko toi Mentori kuitenkin pelkkä assistentti?
"Tällä viikolla täysipäiväisenä organisaatiossa aloittaneen Koivun vastuualueina tulevat olemaan niin valmennuksen tukeminen kuin urheilutoimenjohtaja Ari Vuoren avustaminen sekä liigajoukkueen että A-nuorten joukkueen kokoamisen osalta."

Kun mulle ei nytten tuosta avaudu minkäänlainen ohjaaminen tai johtaminen, vaan nimeomaan avustaminen ja tukeminen. Olisi se kiva, jos tuo olisi yhtä selkeä, kuin vaikka Päävalmentajan, TJn, UTJn tai muiden tekijöiden titteli, mutta toi Mentori ei kyllä avaa mulle ollenkaan, mitä Jukka tuolla tarkalleen tekee?

Sama olisi täälläkin kiva tietää. Varsinkin kun itse en pidä J. Koivun valmennusosaamista ihan 2010 luvulle päivitettynä pakettina.

J. Koivun aiemman aseman ja tuon kaksihaaraisen roolin vuoksi kuulostaa ihan kuin hän olisi näiden kahden yläpuolellä. Hämmästyttää kyllä vain jos näin on että mitkä ovat olleet ja tulevat olemaan A.Vuoren valtuudet ja sama pätee myös Suikkaseen.

-Kaiken kaikkiaan uutisesta jää fiilis, että jos Koivulla olisi joku oikea viisasten kivi hän olisi pystynyt sitä vanhassa roolissaankin käyttämään.
-Lisäksi mielestäni kyseinen nimitys heijastelee luottamuspulasta A. Vuorta ja Suikkasta kohtaan. Jos tilanne on tämä niin jokin toinen ratkaisu olisi ollut parempi.
-Olisi kiva tietää mitä helkuttia toi Koivukin ajattelee kun tulee aina "messiaana" paikalle kun jengillä menee huonosti että nyt mä pelastan tän purkin. Jos sillä on oikeasti intohimoa tehdä noita hommi, niin miksei hän ole toiminut UTJ:na tai valmentajana jo pitkään.
-Mentoritittelin noihin rooleihin olisin ymmärtänyt jos kyseessä olisi Kekäläinen tai Jursinov. Toisen tietotaito on valtava ja toinen on lajilegenda jolla voi olla jotain näkökulmia joita voi tuoda esille. Mutta Koivu Suikkasen mentorina kuulostaa aika oudolta.
 

Veijari

Jäsen
Miten minusta tuntuukin nyt siltä, kun olen asiaa yön yli miettinyt, että Suikkanen ei tule sallimaan sitä, että joku pitää häntä talutushihnassa tai alkaisi mentoroimaan siitä miten joukkuetta tulisi valmentaa.

Voisin melkein lyödä vetoa että muutokset eivät olleet tässä.
 

Kossu

Jäsen
Suosikkijoukkue
PARAS SEURA
Voisin melkein lyödä vetoa että muutokset eivät olleet tässä.

Tämän seuraavan voi sitten profeetallisena kaivaa joskus myöhemmin esiin.

Isä-Koivu on liukunut jo aiemmin seuraorganisaatioon sisään. Tarkistakaapa vaikka. Seuraava vaihe on tehtävän muokkaaminen Sakulle. En lähde veikkailemaan mikä se on, mutta merkittävä kuitenkin. Koivujen grippi HokiTepsistä taas tarkoittaa sitä, että taloudellinen puoli päätukijan kanssa saadaan erilaisilla järjestelyillä auki ja resurssien näkökulmasta valtatie on auki rakentaa uutta dynastiaa.

Tuon edellisen kappaleen sisällöstä olen aika saletissa. Seuraava on sitten pelkkää fiktiota.

Ehkäpä uuden dynastian päämääräänä on viedä Tepsi joko tuohon euroliigaan tai sitten KHL:ään. Jokerithan tekee nyt pilottina ne virheet, joita sitten mahdolliset muut suomalaisseuraajat voivat sitten lähteä paikkaamaan. Mikäli Tepsi havittelee uusien resurssien ja Koivujen kautta Suomen rajojen ulkopuolelta jotain, niin johtotähdiksi kotiutetaan Mikko ja kukapa tietää, ehkäpä joku muukin entinen turkulainen.

Kuluvan kauden ryssimiset laittaisin enemmän tai vähemmän sen piikkiin, että ytimessä odotetaan seuraavaa hallitsijaa.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No, harvoin kuitenkaan organisaatioissa ilman jonkinnäköistä titteliä tai vastuuta olevaa henkilöä mitenkään kuunnellaan. Kun henkilölle annetaan pysyvä rooli, valta toimia ja vastuu tehtävistä, niin tällöin yleensä voi jotain odottaakin.

Ei varmaan ollut tarkoitus, mutta tämä vain vahvistaa käsitystäni, että tähän asti Koivu on häärännyt taustalla liikaakin ja nyt hänelle leivottiin titteli, jolla hän saa selkänojaa toimilleen. Aiemmin miestä saattoi ignorata, mutta nyt kun on virallinen (esimies?)asema, niin pääsee käskyttämään.

No joo, myönnän että kärkevästi tulkitsin tuota vastausta.

Hieman tuollainen Jortikan mainitsema kotiryssä-asetelma tässä kuitenkin haisee. Enkä edelleenkään näe organisaation toimissa punaista lankaa. Odotellaan toki, jos lisää uudistuksia tulossa, mutta ei henkeä pidätellen.

Olen sen verran tuore kasvo TPS-historiassa, että olen väärä henkilö arvoimaan Koivun menestystä junioriprojekteissa, mutta sen tiedän, että melkoinen määrä tietotaitoa niin junnu- kuin edustuspuolelta kaverilta löytyy, kontakteja suht hyvin niin koti- kuin ulkomailla.

Tiedotteessa mainitaan, että Koivun liittyminen organisaation urheilupuolelle on vain osa niistä uudistuksista ja vahvistuksista mitä on tulossa. Siinä ei kuitenkaan todeta, että Koivu vastaisi "junioriprojektista" mihin viittaat. Uskoisin, että urheilupuolen roolitus avataan tarkemmin lähitulevaisuudessa.

Mä varmaan tulkitsin sitten itse väärin seuraavan osan tiedotteesta:
"Laadukkaan junioritoiminnan, ehyen pelaajapolun ja yhtenäisen pelityylin merkitys aina junioreista Liigaan asti tulee kasvamaan entistä suuremmaksi tulevaisuudessa. Tämän vuoksi haluamme tulevaisuudessa tiivistää yhteistyötä junioripuolemme kanssa ja tässä tavoitteessa Jukka pystyy laajalla kokemuksellaan sekä ammatti- että junioriurheilun puolelta meitä auttamaan."

Kuvittelin että juuri tuo kuuluu Koivun tehtävään? Ja eikös tämä kuuluisa TPS-Akatemia ollut juurikin väliporras lahjakkaille junioreille liigaan? Vanhan epäonnistuneen projektin lämmittelyltä haiskahtaa.

Koivulla on ihan onnistunuttakin taustaa junioreista ja Jursinovin "akatemiasta". Mutta mielestäni Jursin jälkeiset projektit ovat menneet enemmän tai vähemmän vihkoon junnupuolella. Sädekehä Jursin ja poikien ansiosta on kuitenkin valtava. Valmennuksen osalta tosin pari pätevääkin esitystä.

Jos näitä TMA:n vastauksia ja viime päivien huhuja nyt mielivaltaisesti yhdistelee niin joku Jursin ja Koivun luotsaama divarissa pelaava junnuakatemiajoukkue olisi tietysti aivan käsittämättömän hieno asia. Päätän siis elää tässä utopiassa kunnes TPS:n osaava organisaatio ampuu pilvilinnani alas.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
No, harvoin kuitenkaan organisaatioissa ilman jonkinnäköistä titteliä tai vastuuta olevaa henkilöä mitenkään kuunnellaan. Kun henkilölle annetaan pysyvä rooli, valta toimia ja vastuu tehtävistä, niin tällöin yleensä voi jotain odottaakin.

Tarkoitatko tällä Koivua? Et voine olla tosissasi?
 

tosiasia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Mitähän siellä naapurissa taas oikein yritetään? Koivu aikanaan taisi itsekin tokaista, että valmennus hommiin ei enää lähde vaikka koko ajan on joku ollut soittelemassa. Aika yllättävänä pidän jos Suikkanen vaihtaisi maisemaa ja Koivu hyppäisi ruoriin. Totta lienee kuitenkin, että Koivut ovat TPS:n kuvioissa todella syvällä mukana ja eivät välttämättä ole kaikista helpoimpia tapauksia, koska luonteeltaan ovat niin periksiantamattomia. Jos mentorina olo tarkoittaa niskassa huohottamista voi TPS:n toiminta mennä vielä enemmän sekaisin. Huoltajien pyyhkeen ostot ovat kohta pientä, mikäli Koivu vetää periksiantamatonta ja todella tarkkaa linjaa taustalla isoilla valtuuksilla.

Miksi TPS ei käy avoimenpaa keskustelua ongelmistaan? Ongelmien ensimmäinen ratkaisun vaihe on niiden tunnustaminen ja myöntäminen. Jos johto näkee koko ajan kaiken menevän hyvin, niin tottakai ongelmat pysyvät ja jopa syvenevät, koska eivät korjaannu. Ulkopuolisesta katsoen TPS:n ongelmien ydin on myytävän tuotteen unohtamisessa. Taloudellinen menestys on tietenkin aina tärkeää, mutta jos laiminlyöt tuotteen kehittämisen taloudellisten voittojen tavoittelun takia joudut kriisiin. TPS:n onni on ollut monopoliasema, missä kilpailua ei Turun seudun markkinoilla ole juuri ollut, mutta pian voi olla jopa yllättävän paljon. TuTon nouseminen Liigaan aivan varmasti pakottaisi TPS:n huolehtimaan myymästään tuotteesta huomattavasti paremmin. Muuten kilpailija syö markkinat.
 

Viltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Jukka Koivu muuten esitti itseään jonkinlaiseksi urheilu(toimen)johtajaksi Tepsiin jo kauden 2004-05 aikaan, kun hän oli viimeistä kauttaan päävalmentaja. Koivun ehdokas päävalmentajaksi tuolloin olisi ollut hänen tuttu parinsa eli Seppo Suoraniemi. Seuran johto oli kuitenkin Hannu Jortikan kannalla, joka palasikin Tepsiin.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Ilmeisesti Jukka Koivun "siirto" mentoriksi indikoi sitä, että Saku Koivulle halutaan raivata tilaa TPS:n hallitukseen. Tällä liikkeellä Koivujen, Ketosten ja heidän perässä hiihtäjien ote sen kuin vain vahvistuu.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tarkoittaako muuten tämä muutos sitä että J. Koivu vastaa nyt Österblumille tekemisistään?

Päävalmentaja -> UTJ -> Mentori -> TJ?
 

Hantta#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ilmeisesti Jukka Koivun "siirto" mentoriksi indikoi sitä, että Saku Koivulle halutaan raivata tilaa TPS:n hallitukseen. Tällä liikkeellä Koivujen, Ketosten ja heidän perässä hiihtäjien ote sen kuin vain vahvistuu.

Näin itsekkin sen asian ajatellut et Saku tulee jollei nyt heti ensi vuonna niin lähivuosina vaikuttamaan TPS:n hallituksessa. Toki mahdollista että myös valmennushommat kiinnostavat häntä.
Eikös Turkkarissa aikanaan ollut haastattelu Sakusta et nähdäänkö hänet peliuran jälkeen jääkiekon parissa. Siinä hän muistaakseni selvästi vihjasi että jääkiekon parissa toiminen ja nimenomaan Tepsissä kiinnostaa.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ilmeisesti Jukka Koivun "siirto" mentoriksi indikoi sitä, että Saku Koivulle halutaan raivata tilaa TPS:n hallitukseen. Tällä liikkeellä Koivujen, Ketosten ja heidän perässä hiihtäjien ote sen kuin vain vahvistuu.

Minkä vuoksi Koivun veljesten astuminen remmiin olisi millään tapaa huono asia? Olenko ainoa, joka näkisi pelkästään positiivisena jos S. Koivu tai M. Koivu tai molemmat ottaisi vähän roolia TPS:ssä? Saku ainakin kun on TPS:ssä kasvanut nimeomaan menestysvuosina, tietää kyllä missä mallissa ton seuran kuuluisi olla, enkä epäile yhtään, etteikö haluaisi seuran menestyvän ihan oikeasti.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Minkä vuoksi Koivun veljesten astuminen remmiin olisi millään tapaa huono asia? Olenko ainoa, joka näkisi pelkästään positiivisena jos S. Koivu tai M. Koivu tai molemmat ottaisi vähän roolia TPS:ssä? Saku ainakin kun on TPS:ssä kasvanut nimeomaan menestysvuosina, tietää kyllä missä mallissa ton seuran kuuluisi olla, enkä epäile yhtään, etteikö haluaisi seuran menestyvän ihan oikeasti.

Missään kohtaa en ole väittänyt, että Sakun ja Mikon tulo TPS:n hallintoon olisi huono asia. Totesinpahan vain, että "Koivun Klaanin" ote TPS:stä vahvistuu. Jokainen voi olla vapaasti mitä mieltä tahansa sitten siitä, onko se hyvä asia vai ei.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Missään kohtaa en ole väittänyt, että Sakun ja Mikon tulo TPS:n hallintoon olisi huono asia. Totesinpahan vain, että "Koivun Klaanin" ote TPS:stä vahvistuu. Jokainen voi olla vapaasti mitä mieltä tahansa sitten siitä, onko se hyvä asia vai ei.

Aivan, tulkitsin viestisi hiukan väärin, eikä tuo nyt oikeastaan ollut pelkästään sinulle osoitettu, vaan ihan yleisesti kiinnostaisi, mitä mieltä porukka tuosta mahdollisesta esittämästäsi skenaariosta olisi?
 

Veijari

Jäsen
Imagollisesti Koivujen sisääntulo olisi hyvä asia mutta kun katso esim. Kapasten KalPan rämpimistä niin tulee mieleen, että onko se jääkiekkojoukkueen johtaminen sittenkään pelitaidoista ja rahasta kiinni. Ja sitten, niin kauan kuin nämä lentokapteenit ja Österbottomit huseeraa seuran johtotehtävissä, ei mitään nousua tule tapahtumaan.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Omana mutuna heitän, että tässä voi olla taustalla sitä, että haetaan sama pelitapa koko junnujen läpi edustukseen. Siinä vaiheessa kun pelaaja nostetaan edustukseen, niin tietää suoraan miten tällä paikalla kuuluu pelata. Jalkapallon puolella on aika paljon tällaisia seuroja. Ajax ja FC Barcelona lienee tunnetuimat, mutta eivät ainoat. FC:hän nyt tähän siirtynee käytännön tasolla, kun Laurikainen tulee valmentajaksi, joka on luonut seuran junioristrategian.

Toki valmentajalle ehkä kynnys, kun kerrotaan miten pelataan, mutta eipä Barcakaan hyväksyisi vastahyökkäyspeliä peluuttavaa valmentajaa.
 
Omana mutuna heitän, että tässä voi olla taustalla sitä, että haetaan sama pelitapa koko junnujen läpi edustukseen. Siinä vaiheessa kun pelaaja nostetaan edustukseen, niin tietää suoraan miten tällä paikalla kuuluu pelata. Jalkapallon puolella on aika paljon tällaisia seuroja. Ajax ja FC Barcelona lienee tunnetuimat, mutta eivät ainoat. FC:hän nyt tähän siirtynee käytännön tasolla, kun Laurikainen tulee valmentajaksi, joka on luonut seuran junioristrategian.

Toki valmentajalle ehkä kynnys, kun kerrotaan miten pelataan, mutta eipä Barcakaan hyväksyisi vastahyökkäyspeliä peluuttavaa valmentajaa.

Merkittäviä eroja ei nykyään ole TPS:ssa esimerkiksi A:n tai B:n pelitavassa vs. edustuksen pelitapa (silloin kun se toimii).
C-junioreilla en ole kauden aikana havainnut mitään perustaa, vaan peli perustuu muutaman taitavan ja peliälykkään yksilön toimiin, sekä erinomaiseen maalivahtipeliin. Toki päästettyjen maalien tilasto ei tätä tue, mutta usean pelin nähneenä tilasto olisi tusinaveskarin kanssa vielä ikävämmän näköinen.

Ja jos TPS oikeasti haluaisi pistää kuntoon junioriputken, niin mentori olisi kannattanut palkata Espoosta, eikä hallin vierestä.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Merkittäviä eroja ei nykyään ole TPS:ssa esimerkiksi A:n tai B:n pelitavassa vs. edustuksen pelitapa (silloin kun se toimii).

No nyt! Tästä lisätietoa? Mikä on TPS:n edustuksen pelitapa? Alkoi kiinnostaa, eikä mitenkään ihan vähän. Itse olen läpi kauden koettanut sellaista tuolta erottaa, siinä missään vaiheessa onnistumatta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös