Jatkokertomus, juhlat Tallinnassa osa 2, lauantai
Noniin. Siirryimme lauantaihin.
Kun aamulla silmäni aukaisin ja kädellä radion, niin vanhasta muistista aavistin, veini kahvia keittänyt on. Aloin päälleni paitaa pukea, housuja etsien, kun uutisia lukea mies alkoi, niin kuulin sen. "tänään on kansainvälinen rokettikisa Tallinnassa". Siinä sitten heräilimme, joimme kahvia ja lähdimme pakollisille ostoksille.(Olkun kaljat kotiin viemiseksi). Tämän jälkeen alkoi totinen työ.
Aloimme sv veinikretski, veinitär, Olkutar ja sivullekirjoittanut viimeistelemään olosuhteita, illan kamppailua varten. Asensimme oluttiskin (tärkeysjärjästys), liimailimme mainoksia, asensimme istuimia, sekä grillin. Tämän jälkeen aloin ratamestarina rakentamaan rokettirataa, pituutta tuli 70m ja rata oli vaikea.
Klo. 13.30 lähdimme sv veinin Audilla (2,3 E) keskustaan ja lähemmin veinin ravinteliin. Siellä istuksimme ja oottelimme H-hetkeä. sv veini joi kahvia ja käveli hermostuneena, itse otin olutta (veini tarjos). klo 15.00 kävelimme olumpia hotellille, veinin suunnitelman mukaan. Meillä oli päällämme kisapaidat, selässä nimet veinikretski ja Olkku, näiden päällä nahkarotsit. Ärrältä veini osti 2 askia Marlboroa, sekä venäjänkielisen lehden.
Saavuimme Olumpian aulabaariin, emmekä millään voineet tietää, kuka on meidän porukkaa, ainahan kansainvälisen hotellin aulabaareissa huudetaan Turengin murteella, krokettimaila kädessä. Itse menimme tiskille ja tarkkailimme, tilattuamme juomat. veini antoi merkin ja otimme rotsit pois, joten kisapaitamme paljastui. Välittömästi kuului turengin suunnasta, "mähän sanoin, noi ne on".
Siinä sitten paimensimme alkuhalausten jälkeen porukan takseihin ja siirryimme kisapuistoon. Siellä alkoi välittömästi normaali kisahulina, asiantuntevaa porukkaa. sv veini sai alkuun puukosta, turenkipaidan, sekä trendipipon. Turenkilaiset veti rai, rai, rain ja sille taputettiin. Sellisti soitti yhdistetyn, maamme ja mu isänmaa, sekä suuri ja mahtava, niillekkin taputeltiin. Ilmiselvästi väki alkoi viihtymään.
Omalla kohdalla keskustelin eniten nimimerkkejen duud, One big red, sekä Rontti ja Jomppa kanssa. Whitenkin kanssa olisin puhellut, mutta hän hoiti pisteenlaskua, eikä ehtinyt juurikaan oluelle:) Jompan kanssa ystävystyin siinä määrin, että kiskoimme toisiamme parroista, tai ainakin itse kiskoin Jompan partaa, kunnes muistin olevani, hetero perheenisä ja Olkutar mukana messissä. Anteeksi Fläppis, että unohdin, mutta eihän kaikkia voi muistaa, eihän?
Kohtapuoleen veini, vei väen kaupunkille ja itse jäin veinilään saunomaan ja nukkumaan, piti ajaa autoa, klo 11.30 sunnuntaina, josta vielä kerron, mm veinin kotiintulon ja kahvin loppumisen, odottakaapa vaan.
jatkoa seuraa, osa 3 sunnuntai, kunhan jaksan.
edit. poistettu ravintolan nimi, ravintoloitsian pyynnöstä.