Juhlapukuäänestys

  • 1 140
  • 24

Pidätkö juhlapuvun käyttämisestä?


  • Äänestäjiä
    50

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En tykkää minäkään. En osaa edes tehdä kravattisolmua, vaimo saa sen tehdä puolestani aina kun tarvii eli about kerran viidessä vuodessa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Puvussa on tiettyä arvokkuutta, ja miehillähän se on aina hyvin helppo ratkaisu, kun vaihtoehtoja ei juuri ole. Silti annoin kielteisen äänen. Pidän pukua silloin, kun täytyy pitää pukua, mutta mieluummin pukeudun rennommin.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sanotaan, että puku miehen tekee. Mutta eihän puku ihmeisiin pysty ja siksi monen jatkislaisen on sitä turha pukea päälleen.

Itse näytän hyvältä puku päällä, koska vartalo ja ryhti ovat kunnossa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sanotaan, että puku miehen tekee. Mutta eihän puku ihmeisiin pysty ja siksi monen jatkislaisen on sitä turha pukea päälleen.

Itse näytän hyvältä puku päällä, koska vartalo ja ryhti ovat kunnossa.

Tähän kyllä vahva eri. Puku tasoittaa miesten ulkonäköeroja. Se saa yleensä ankeammankin näköisestä ukosta edes jotenkin kelvollisen näköisen.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tähän kyllä vahva eri. Puku tasoittaa miesten ulkonäköeroja. Se saa yleensä ankeammankin näköisestä ukosta edes jotenkin kelvollisen näköisen.
Ymmärrän pointin ja samaa mieltä. On kuitenkin myös niin, että jos ryhdikäs, komearaaminen mies ja resupekka mammanpoika puetaan pukuihin ja laitetaan vierekkäin seisomaan, niin se ero korostuu.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ymmärrän pointin ja samaa mieltä. On kuitenkin myös niin, että jos ryhdikäs, komearaaminen mies ja resupekka mammanpoika puetaan pukuihin ja laitetaan vierekkäin seisomaan, niin se ero korostuu.

Kyllä, tuo ero näkyy varmasti silloinkin, jos kumpikin on puku päällä, mutta luulen, että se ero olisi vieläkin suurempi, jos nuo olisivat ns. siviilivaatteissa. Ryhdikäs komearaaminen mies osaa varmasti pukeutua hyviä puoliaan korostaen, mutta resupekka mammanpoika laittanee päälle vähän mitä sattuu.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mä viihdyn puku päällä. Toki kaikelle on aikansa ja paikkansa.

Entinen duunikaveri sanoi että minusta puku päällä ja pari skottilaista ottaneena kuoriutuu vanhan ajan brittiläinen herrasmies. Otin kohteliaisuutena. Erityisesti muistaa vieläkin kehua kuinka tyylikkäästi Moskovassa ajoin pari iloista naista tiehensä ettei kukaan ottanut hernettä nokkaan. Säästin pari seuraavan päivän katumukselta.

Toinen sanoi että olen silloin ilmetty Jeeves.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kyllä, tuo ero näkyy varmasti silloinkin, jos kumpikin on puku päällä, mutta luulen, että se ero olisi vieläkin suurempi, jos nuo olisivat ns. siviilivaatteissa. Ryhdikäs komearaaminen mies osaa varmasti pukeutua hyviä puoliaan korostaen, mutta resupekka mammanpoika laittanee päälle vähän mitä sattuu.
Komearaamisuus ei ole tae mistään.

Kyse on lähinnä siitä miten asusteen kantaa. On ns. sinut siinä mitä on päälleen laittanut. Komearaaminen voi näytää lähinnä säälittävältä puku päällä ja toisaalta ei-niin-komearaaminen voi olla erittäin edustava.

Ja edelleen, kaikella on paikkansa ja aikansa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Juhlapuku ja sen käyttäminen on jokaiselle tuttu asia. Kuristavan solmion, hiostavan päällystakin ja tiukan vyön muodostama tuntuma jakaa kuitenkin mielipiteitä. Pidätkö juhlapuvun käyttämisestä? Äänestysvaihtoehdot ovat "kyllä" ja "ei". Omasta puolestani olen äänestettävän vaatemallin ystävä ja nautin puvun käyttämisestä. Saa tuntemaan itsensä erilaiseksi kuin useimmissa muissa kuteissa.
Jos solmio tai kauluspaita tuntuu kuristavalta, niin paidan kaulus voi olla numeroa liian pieni. Kannattaa myös kokeilla hieman ohuempaa solmiota, solmioissa ja niiden materiaaleissa on eroja.

Jos (tehdas)puku on valittu oikein ja viimeistelyt on tehty vastaamaan pukeutujaa, niin tuloksena on suht miellyttävä puku, joka istuu hyvin ja jonka ei tulisi kiristää eikä puristaa kävellessä eikä istuessa. Mittapuvut ja bespoket ovat luonnollisesti vieläkin särmempiä yllä, sellaisten releiden on tarkoitus sekä näyttää että tuntua erittäin hyviltä.

Koska ihmisen kroppa muuttuu ajan saatossa, niin ei pidä yllättyä, jos viitisen vuotta sitten hankittu ja vähälle käytölle jäänyt muuten komea puku ei enää istukaan niin hyvin kuin alun perin. Siksi pukuvalikoimaan pitää varautua tekemään päivityksiä, vaikka käyttötarve olisi satunnaista. Myös muoti muuttuu hiljalleen. Minullakin on vaatehuoneen rekkeihin unohtuneena hyväkuntoisia pukuja 90-luvun loppupuolelta, mutta nuo ovat menossa kohta UFFille tai kirppikselle. Leikkaukset eivät ole enää tätä päivää, ja istuvuuskin on aika heikkoa nyky-Kääpiön yllä. Toki noistakin joku saa pienellä korjausompelulla kelpo pukuja vähintään satunnaiskäyttöön, jos vanhahtava tyyli ei haittaa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kun on edustanut useammilla opiskelijajärjestöjen vuosijuhlilla niin kyllä luvuille on löytynyt käyttöä. Alkanut laittamaan enemmän huomiota ihan noihin istuvuus asioihin ja siihen miltä näyttää. Köyhänä opiskelijana sitten tulee kierrettyä kirpputoreilla ja muualla etsien housuja ja takkeja. Siedettäviä paitoja saa ihan sopuhintaan niin niitä ostelee uutena.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Komearaamisuus ei ole tae mistään.

Kyse on lähinnä siitä miten asusteen kantaa. On ns. sinut siinä mitä on päälleen laittanut. Komearaaminen voi näytää lähinnä säälittävältä puku päällä ja toisaalta ei-niin-komearaaminen voi olla erittäin edustava.

Ja edelleen, kaikella on paikkansa ja aikansa.

No ei pelkkä komearaamisuus vielä riitä, mutta kyllähän miehillä sellainen raamikkuus ja pituus ovat myönteisiksi katsottuja ominaisuuksia. Siinä on paremmat lähtökohdat kuin pienikokoisella miehellä. Mutta se on totta, että pitää myös tajuta katsoa itseään peilistä ja ymmärtää, mikä sopii ja mikä ei.
 

redpecka

Jäsen
Hyihyi. Voiko olla tylsempää kateltavaa kun jotkut korkeattärkeätherrat joilla kaikilla samanlainen harmaa pakkopuku päällä, kuten vaikka poliitikoilla? Rokahtavan tyylikästä voisi olla kengät, farkut, T-paita ja siinä rennosti avonainen renttupuvuntakki. Tosin ihan sama, pukeutukoon hienot miehet omasta mielestään hienoihin massapukuihinsa, naiset rakastuu kumminkin renttuihin, ainakin renttunaiset.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hyihyi. Voiko olla tylsempää kateltavaa kun jotkut korkeattärkeätherrat joilla kaikilla samanlainen harmaa pakkopuku päällä, kuten vaikka poliitikoilla? Rokahtavan tyylikästä voisi olla kengät, farkut, T-paita ja siinä rennosti avonainen renttupuvuntakki. Tosin ihan sama, pukeutukoon hienot miehet omasta mielestään hienoihin massapukuihinsa, naiset rakastuu kumminkin renttuihin, ainakin renttunaiset.

Joku vaaleanharmaa puku on ihan saatanasta. Kuten myös kaikki vaaleat kesäpuvut. Hyi hyi. Paras puvun väri on todella tumma tuhkanharmaa ja hyvänä kakkosena musta, ja täytyy sanoa, että nämä viime vuosien trendikkäät tummansiniset puvut ovat kyllä myös hyvännäköisiä. Mutta minulla ei mitään vaaleaa kesäpukua ole, eikä tule ikinä olemaan. Se on tumma puku tai ei mitään.

Sitten jos rokahtavan tyylikästä haetaan, niin se olisi mustat farkut, buutsit, valkoinen paita, nauhasolmio ja joku tumma pikkutakki. Ja tukka tietenkin komea takahevi. Business in front, party on the back. Tämä oli kyllä nyt vähän sarkastista.
 

redpecka

Jäsen
Joku vaaleanharmaa puku on ihan saatanasta. Kuten myös kaikki vaaleat kesäpuvut. Hyi hyi. Paras puvun väri on todella tumma tuhkanharmaa ja hyvänä kakkosena musta, ja täytyy sanoa, että nämä viime vuosien trendikkäät tummansiniset puvut ovat kyllä myös hyvännäköisiä. Mutta minulla ei mitään vaaleaa kesäpukua ole, eikä tule ikinä olemaan. Se on tumma puku tai ei mitään.

Sitten jos rokahtavan tyylikästä haetaan, niin se olisi mustat farkut, buutsit, valkoinen paita, nauhasolmio ja joku tumma pikkutakki. Ja tukka tietenkin komea takahevi. Business in front, party on the back. Tämä oli kyllä nyt vähän sarkastista.
Juhlarokkilookkiin toimii myös jonkinlainen lyhyehkö mutta pystyssä oleva tukka, mieluiten musta. Lisäksi jotain hopeanvärisiä killuttimia sinne tänne.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Joku vaaleanharmaa puku on ihan saatanasta. Kuten myös kaikki vaaleat kesäpuvut. Hyi hyi. Paras puvun väri on todella tumma tuhkanharmaa ja hyvänä kakkosena musta, ja täytyy sanoa, että nämä viime vuosien trendikkäät tummansiniset puvut ovat kyllä myös hyvännäköisiä. Mutta minulla ei mitään vaaleaa kesäpukua ole, eikä tule ikinä olemaan. Se on tumma puku tai ei mitään.

Sitten jos rokahtavan tyylikästä haetaan, niin se olisi mustat farkut, buutsit, valkoinen paita, nauhasolmio ja joku tumma pikkutakki. Ja tukka tietenkin komea takahevi. Business in front, party on the back. Tämä oli kyllä nyt vähän sarkastista.
Pyh. Hiukset ja parta ovat letitettyinä ja puku on sopivan räikeän värinen rikkomatta kuitenkaan etikettiä. Parta on tietty suittu hyvin ja tuoksuu aromaattiselta viskiltä, tervalta tai tervaiselta viskiltä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pyh. Hiukset ja parta ovat letitettyinä ja puku on sopivan räikeän värinen rikkomatta kuitenkaan etikettiä. Parta on tietty suittu hyvin ja tuoksuu aromaattiselta viskiltä, tervalta tai tervaiselta viskiltä.

Tuo kuulostaa nyt joltain hipsterimeiningiltä. Minkäs värinen se hipsteripuku voisi olla? Ja onnea vain kaikille, joilla on pitkä skegge. Itse en pysty pitämään, aivan liikaa vaivaa. Kutittaa ja pitää hoitaa, ja naisetkin saavat iho-oireita. Jussi Ahokas -malli on minun valintani.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
(Olen jäävi vastaamaan varsinaiseen kysymykseen, mutta kaino toive: jos vaan jaksatte, käyttäkää ihmeessä pukua. Tyrmäävää.)

Mulla on tapana vetää välillä arkenakin juhlakolttu vaikka ihan Prismaan, jos on sellainen olo. Vaatteet on tehty pidettäviksi, suotta niitä lempimekkoja kaapissa marinoi.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
(Olen jäävi vastaamaan varsinaiseen kysymykseen, mutta kaino toive: jos vaan jaksatte, käyttäkää ihmeessä pukua. Tyrmäävää.)

Mulla on tapana vetää välillä arkenakin juhlakolttu vaikka ihan Prismaan, jos on sellainen olo. Vaatteet on tehty pidettäviksi, suotta niitä lempimekkoja kaapissa marinoi.

Pitäkää naiset kaikenlaisia nykyisiä urheiluvaatteita aina ja kaikkialla. Tissitoppeja ja tiukkoja trikoita. Vaikka juhlissakin. Ei haittaa ainakaan meitä miehiä. Tyrmäävää.

Tämä viesti oli sarkasmia. Tai sitten ei.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Sue

ditrim

Jäsen
Minä 35-vuotias, lihavahko mies puen vielä juhliin ylioppilaspukuni. Se ei istu hienosti. Se ei ole tämän ajan mukainen. En näytä se päällä HIFK:n lipevältä urheilutoimenjohtajalta. Tunnen, että minun ei tarvitse näyttää hyvältä. Minun ei tarvitse tehdä vaikutusta. En kaipaa huomiota. Haluan syödä hyvää ruokaa ja juoda itseni humalaan sekä pitää hauskaa. Siitä huolimatta, tai sen takia juhlien lopussa kaikki naisväki on kuitenkin kimpussani. HIFK:n urheilutoimenjohtajan näköiset miehet sitten juhlien lopussa katselevat miettien: Miten tuo tuon tekee? Kuten tekee HIFK:n urheilutoimenjohtajakin kauden päättyessä.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Jos juhlapuvulla tarkoitetaan mustaa pukua niin en. Ja koska en pidä niin en myöskään käytä. Jos joskus sattuu joku juhlallisempi tilaisuus olemaan, niin laitan päälle vaikkapa jonkun tyylikkään ja rennon kauluspaidan.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Tämähän riippuu ihan siitä minkälaisesta juhlapuvusta on kyse. Normaalisti mustapuku kuuluu omaan valikoimaan vain hautajaisissa.
Itse pidän yleensä Drapea liiviä ja kauluspaitaa välillä solmion kanssa mutta myös narusolmiota käyttäen. Arvostan että kengistä erottaa niiden olevan laadukkaat.
Housut on sellaiset muotitalosta hankitut kevyesti venyvät ja siistit mutta mukavat jalassa.
Kengät ovat sellaiset joilla näköjään pystyy herättämään naisten mielenkiinnon.

Vastasin kuitenkin EN. Tuossa ylläolevassa asussa viihdyn. Tavallisessa puvussa jota pidän vain hautajaisissa, en viihdy. En voi keksiä huonommin itselleni sopivia vaatteita kun perinteiset miesten juhlavaatteet.

E: korjasin tekstiä
 
Viimeksi muokattu:

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Oon aina käyttänyt kekkereissä mustaa takkia, housuja ja kenkiä. Tiiä sitten... kengät lienevät hyvät kun isä kehui niitä pari päivää sitten.

Minä näköjään kirjoitin vähän huonosti, tarkoitin että itse käytän mustaa pukua vain hautajaisissa. Ei ollut tarkoitus kirjoittaa että se kuuluisi vain hautajaisiin.

Kengistä sen verran, että oltiin lankomiehen avopuolison 40v juhlissa yhdellä mökillä ja jossain vaiheessa eteisestä kuului hihkaisu, "hei kenen kengät nämä on, minä haluan tanssimaan tämän miehen kanssa"
Hauskaa tai ei mutta paikalla oli lankomiehen ja itseni lisäksi vain yksi mies, hänkin vaimonsa kanssa paikalla.

No en tiiä oliko kengät nyt niin hienot vai oliko ne vaan aasinsilta osoittaa muuten mielenkiintoa.
 

Barney

Jäsen
Navy blue on kyllä ylivoimaisesti paras väri puvulle monikäyttöisyytensä ansiosta. Musta puku kuuluu hautajaisiin ja valkoinen puku on vain douchebag. Itse en ole harmaiden pukujen ystävä, mutta jos niistä tykkää, niin nekin ovat ihan hyviä. Itse olen käyttänyt sen verran vähän pukuja viime aikoina, että eipä löydy tällä hetkellä muita pukuja kuin tuo navy blue ja sitten on hautajaisia varten musta puku. Jossain vaiheessa voisi ostaa ns. kesäpuvun epävirallisempia tilaisuuksia varten. Tuon kesäpuvun väriksi voisi valikoitua esimerkiksi sininen, vaaleansininen tai viininpunainen.

Yhdellä laadukkaallakin puvulla pärjää oikeastaan kaikissa tilanteissa, paitsi hautajaisissa olisi hyvä olla tuon navy bluen sijasta musta puku. Paidalla, kengillä, solmiolla/rusetilla ja taskuliinalla voi sitten muokata aina sitä asua kyseiseen käyttötarkoitukseen sopivaksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös