Juhlakauden 2007–2008 hankinnat

  • 827 073
  • 2 956
Tila
Viestiketju on suljettu.

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Härkälällä on nyt nippu kasassa, joten tulosta on syytä tulla. Toivon todellakin, ettei tehdä samaa virhettä kuin viime kaudella. Jos homma lähtee heti alkujaan päin helvettiä, ja otteluita hävitään ilman minkään näköistä taistelua, toivoisin että siihen reagoidaan AJOISSA.

En todellakaan toivo Härkälälle epäonnnistumista, päinvastoin. Silti pitää olla hereillä, koska tällä kaudella satsataan liki tuplasti enemmän kuin viime kaudella, joten perseilyyn ei yksinkertaisesti ole varaa.

Puusilmäkin näkee tällä hetkellä, että Ässien suurin kysymysmerkki on valmennus.

Nii-i. Arvaamaton kokonaisuus kasassa, mutta silti täytyy heti tulla tulosta? Pajuojalla oli soppari 1+2 ja tuli marraskuussa kenkää, Härkälällä huikeat 2+1, mitenköhän käy? Oman kylän poikahan ei ole Padassa viihtynyt koko kautta sitten Ketolan - joka lopulta päätyi antamaan itselleen potkut.

Nyt on sekä satsattu juhlakauteen että annettu kokemattomalle päävalkulle pitkä sopimus. Missä kohtaa pitkäjänteisyys ja lyhyen tähtäimen suunnitelma lyö kättä? Toivottavasti jossain. Meillä on kuitenkin nippu kokeneita pelaajia joiden olettaisi handlaavan homman.
 

The Rock

Jäsen
Savinainen saa mennä omille teilleen.

Itse taas kuulin täysin päinvastaista juttua koskien Savinaista sekä miehen mahdollista jatkoa Porissa. Katsotaan nyt kuitenkin mitä tuleman pitää, mutta en todellakaan ihmettelisi jos Savis jatkaisi Ässissä koko kauden.
 

Redcoat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itse taas kuulin täysin päinvastaista juttua koskien Savinaista sekä miehen mahdollista jatkoa Porissa. Katsotaan nyt kuitenkin mitä tuleman pitää, mutta en todellakaan ihmettelisi jos Savis jatkaisi Ässissä koko kauden.

Eihän Savinainen välttämättä ihan huonosti ole esiintynyt harjoitusotteluissa, mutta mistä ketjusta tällekin kaverille muka löytyy pelipaikka? Jos Torkki ei tule, ja Robsonille ei tarjota jatkoa, niin sitten ehkä juuri ja juuri Savinaiselle voisi löytyä joku rooli joukkueesta, mutta lienee selvää, että kummalla tahansa em. kaksikosta olisi enemmän annettavaa Ässille, kuin Savinaisella.
 

Kai-Sakari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panelian Raikas
Ässät alkaa muistuttaa viime kauden Lukkoa. Kovia hankintoja, rahallista panostusta, kovia odotuksiakin? Toivottavasti yhtäläisyydet jäävät tähän. Muuten länsirannikon hoki hautautuu syvälle, syvemmälle.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Nii-i. Arvaamaton kokonaisuus kasassa, mutta silti täytyy heti tulla tulosta? Pajuojalla oli soppari 1+2 ja tuli marraskuussa kenkää, Härkälällä huikeat 2+1, mitenköhän käy? Oman kylän poikahan ei ole Padassa viihtynyt koko kautta sitten Ketolan - joka lopulta päätyi antamaan itselleen potkut.

Nyt on sekä satsattu juhlakauteen että annettu kokemattomalle päävalkulle pitkä sopimus. Missä kohtaa pitkäjänteisyys ja lyhyen tähtäimen suunnitelma lyö kättä? Toivottavasti jossain. Meillä on kuitenkin nippu kokeneita pelaajia joiden olettaisi handlaavan homman.


Niin tällä kaudella Ässien päätähtäin on kuitenkin kevään peleissä eikä kuten Toivolan kausilla alkukaudella.
Tosin ei nyt tietenkään mitään pidempiä tappioputkia oikein kestettäisi vaikka tällä materiaalilla vastaaviin voittoputkiinkin on varmasti resursseja.
Valmentajanvaihto missä vaiheessa kautta tahansa on kuitenkin aika äärimmäinen keino ja aika harvoin mitään enää suuremmin muuttaa.Pitää muistaa,että joukkue on nyt rakennettu tälle valmennukselle ja taas uusi mies rupeaa hakemaan omia juttujaan,haluaa omia pelaajiaan jne.
Minä perään pitkäjänteisyyttä valitulla linjalla.

Ihan noin yleisesti en kyllä ymmärrä tällaista panikointia valmentajasta täällä.Ihan kuin täällä turvattaisiin omaa selustaa täällä ja voitaisiin sitten kauden alettua hymähdellä tyytyväisenä täällä:"mitä minä sanoin valmennuksesta..."
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kovin vahvoina edelleen Torkki-huhut tuntuvat pyörivän. Jotain perää niissä siis todennäköisesti on...

Kyllä. Nämä HTT-huhut liikkuvat, mutta kenenkä toimesta sitten on toinen asia. Sami Torkkia ei varmasti yhtään haittaa nämä. Ehkä kyse on vain vedätyksestä ja kilpailutilanteen ylläpitämisestä ja mies on itse tehnyt seuravalintansa jo joku aika sitten. Lukolta tuli "sopivaan" saumaan luokkaantumisia ja sopivasti lehdet kirjoittelevat siirtymisestä ja mies on siinä samassa "menossa" Ässiin.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Juhlajaudelle tarvitaan maksavia katsojia. Koska Ässät-Lukko 14.09 liput tulevat myyntiin ja missä? Olisin muutoman kaverini kanssa tulossa pönkittämään Ässäin taloutta. Faktaa kehiin...
 

Valo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Overtime Moderators
Tää on kyllä aina yhtä hienoa kun kaksi viikkoa kirjoitusoikeudet omannut henkilö tulee ja kertoo mitä Hirsimäki on ja ei ole tehnyt ja muutenkin tuntuu taas kuuluvan siihen sisimpään sisäpiiriin. Ilman lähteitä kaikki jutut toki. Hohhoijaa.

Tässä on nyt nähty ettei palstalla aika lailla oikeassa olleet kirjoittajatkaan ole saaneet tarkkaa tietoa sopimusneuvotteluista, joka tietenkin on hieno juttu. Tämä tarkoittaa sitä että toimistolla keskeneräisistä asioista ei lauleta ja se on mielestäni erittäin hyvä asia.

Näinollen voitanee päätellä että tuskin Torkin tilanteesta on kenelläkään tiedossa mitään ratkaisevan mielenkiintoista tässä vaiheessa.

No joko se Torkki on tullut? Kuinka kauan pitää kirjoitusoikeuksien jälkeen olla kirjoittamatta ettei idiootit hypi silmille? Mikä v*ttu teitä nyppii?

Ja puhuinko jotain Hirsimäestä? Ja mainitsinko kuuluvani sisäpiiriin? Ja jos minulla on lähteitä en valitettavasti voi niitä mainita. Jotkut asiat ovat luottamuksellisia...

Tosiasia on että toimistolla ollaan oltu todella tarkkoja siitä ettei ylimääräistä tietoa leviä julkisuuteen.
 
Viimeksi muokattu:

Valo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Overtime Moderators
Eli Torkilla on ollut sopimus Ässien kanssa jo toukokuusta lähtien! Sen verran olet uskottava kaveri.

Spekuloidaan nyt kuitenkin tuolla Torkilla vaikka ihan muuten vaan. Kuulostaisi aika omituiselta jos Ässät jostain syystä Torkin ottaisi. Ja toisaalta kuulostaisi aika omituiselta jos Ässät jostain syystä jättäisi Torkin ottamatta.

Parempi siis toivoa että Ässillä ja Torkilla ei ole ollut minkäänlaista yhteyttä keskenään milloinkaan.

Spekuloi sää äitis kanssa! Kauhee hässäkkä tuli kun kerroin että ässät ei neuvottele Torkin kanssa ja ko. pelaaja ei ole Ässiin tulossa. Asiat voivat muuttua vain siinä tapauksessa mikäli herra tarjoaa itseään Ässiin erityisen edullisesti.
 

Valo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Overtime Moderators
Uskoni sinuun on vahva. Ennustithan jo AHL- pelaajan tulonkin varmana. Saarela tuli, mutta koska meni niin lähelle, niin minä killaan.

nimim. tässä vaiheessa en paljasta enempää

V'tun idiootti! Kuinka vanha mahdat olla ja kuinka paljon ylipäätään tajuat kaukalon ulkopuolisista asioista? AHL-kaveri tosiaan oli "valmiina", sille en voi mitään että Saarela (kuitenkin riskittömämpi hankinta Ässille) käynnisti neuvottelut uudelleen joka johti kenties iloiseen lopputulokseen. Enkä voi sillekkään mitään että olen hankkinut nämä v*tun tunnukset vasta kaksi viikkoa sitten. Mutta en taida niitä enää tarvita jos keskustelun taso on jotain tälläistä. Olisko ollu nimim. vero kun kirjoitti jo maaliskuussa Nickersonin tulosta, ei vielä ole tullut. Voi toki tulla mutta siihen huhuun se ei enää liity. Kyllä täällä puhutaan niin paljon paskaa ettei paremmasta väliä. Tästä eteenpäin keskityn pelkästään lukemaan teidän viestejänne ja tulen puuttumaan jokaiseen epäkohtaan ja rankaisemaan siitä armottomalla v*ttuilulla.
 

papa durdin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Vedähän Valo henkeä ja koita tuoda keskusteluun rakentavia elementtejä. Yhdessä mennään ja porukalla tehdään niin kaikki järjestyy!
 

super

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvissä kyttäysasemissa
Onko tuo nyt sitä Porilaista hulluutta vai onko nuorisossamme vielä sittenkin jotain?

Näillä mennään sano tjsp.
 

AkiHeino#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
波里王牌
No joko se Torkki on tullut? Kuinka kauan pitää kirjoitusoikeuksien jälkeen olla kirjoittamatta ettei idiootit hypi silmille? Mikä v*ttu teitä nyppii?

Ja puhuinko jotain Hirsimäestä? Ja mainitsinko kuuluvani sisäpiiriin? Ja jos minulla on lähteitä en valitettavasti voi niitä mainita. Jotkut asiat ovat luottamuksellisia...

Tosiasia on että toimistolla ollaan oltu todella tarkkoja siitä ettei ylimääräistä tietoa leviä julkisuuteen.

V'tun idiootti! Kuinka vanha mahdat olla ja kuinka paljon ylipäätään tajuat kaukalon ulkopuolisista asioista? AHL-kaveri tosiaan oli "valmiina", sille en voi mitään että Saarela (kuitenkin riskittömämpi hankinta Ässille) käynnisti neuvottelut uudelleen joka johti kenties iloiseen lopputulokseen. Enkä voi sillekkään mitään että olen hankkinut nämä v*tun tunnukset vasta kaksi viikkoa sitten. Mutta en taida niitä enää tarvita jos keskustelun taso on jotain tälläistä. Olisko ollu nimim. vero kun kirjoitti jo maaliskuussa Nickersonin tulosta, ei vielä ole tullut. Voi toki tulla mutta siihen huhuun se ei enää liity. Kyllä täällä puhutaan niin paljon paskaa ettei paremmasta väliä. Tästä eteenpäin keskityn pelkästään lukemaan teidän viestejänne ja tulen puuttumaan jokaiseen epäkohtaan ja rankaisemaan siitä armottomalla v*ttuilulla.
Vittu, vittu ja vittu!!!

Jos et tuon vertaa kestä kritiikkiä, niin parempi ettet edes LUE näitä juttuja, saati että kirjoittaisit tänne jotain noinkin asiallista tekstiä. Oletko muuten Raumalta tai Jyväskylästä? No, jos kirjoitustesi taso jatkaa tätä kolmen edellisen viestisi linjaa, niin eipä tarvitse tekstejäsi kauaa lueskella, meidän muiden onneksi joku valvoo näitä palstoja...

Aiheeseen sen verran, että ei taida olla pelaajia enää tulossa. Yksi kova pakki kylläkin mahtuisi vielä heittämällä tuohon rosteriin, unelma Nickersonista taitaa vieläkin Porissa elää...

Koin suunnattoman vastenmielisyyden tunteen eilen, kun erehdyin katsomaan mitä paskaa suomi24.fi:ssä taas kirjoitetaan. Vaikka onkin n.110% varmaa ettei se ole totta, mutta rupesi oikein vituttamaan, kun luin jonkun "Miro 11wee:n" kirjoittaman viestin: "Neitikäinen palaamassa Isomäkeen"
Tämäkään nyt ei varsinaisesti tämän ketjun aiheeseen liity, mutta itse en ainakaan KOSKAAN ottaisi nykyNielikäistä takaisin!
 

Incarnation

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, PoPa
Koin suunnattoman vastenmielisyyden tunteen eilen, kun erehdyin katsomaan mitä paskaa suomi24.fi:ssä taas kirjoitetaan. Vaikka onkin n.110% varmaa ettei se ole totta, mutta rupesi oikein vituttamaan, kun luin jonkun "Miro 11wee:n" kirjoittaman viestin: "Neitikäinen palaamassa Isomäkeen"
Tämäkään nyt ei varsinaisesti tämän ketjun aiheeseen liity, mutta itse en ainakaan KOSKAAN ottaisi nykyNielikäistä takaisin!

Ei kyllä varmasti ole tulossa Ässiin. Tuskin niiden itkujen ja muun vääntämisen jälkeen kukaan häntä tänne kaipaa. Ei kyllä mahtuisikaan pelaamaan muussa roolissa kuin Heleniuksen nyrkkeilysäkkinä ja sellaista ei nyt tarvita.
 

Valo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Overtime Moderators
Vedähän Valo henkeä ja koita tuoda keskusteluun rakentavia elementtejä. Yhdessä mennään ja porukalla tehdään niin kaikki järjestyy!

No niin, meni vähän ehkä yli... enkä kyennyt pukemaan pahaa oloani kuin lähinnä kirosanoiksi. Nyt kun on edessä kuppi kahvia, biitti huulessa ja hyvä mieli niin ajattelin vielä kerran palata asiaan rakentavassa mielessä.

Ensiksi ajattelin kysyä; saako tänne kirjoitella jos on ollut tunnukset vasta kaksi viikkoa?

Toiseksi saako tässä "huhuosiossa" kirjoitella huhuista, kuten tuo tulossa ollut AHL-pelaaja? Mainittakoon ettei Torkin Ässäsopimusta ole julkaistu, mutta silti siitä on spekuloitu jo muutama sivu, eli kyseessä on huhu eikä juhlakauden hankinta.

Ilmoitin tietäväni ettei Torkki tule Ässiin, niin jo alkoi puukot lennellä. Syy: Saarela kiilasi loppumetreillä Justin Coxin edelle tarjoamalla itse itseään Ässiin. Olin vain ilmoittanut Ässiin olevan tulossa AHL-taustaisen kaverin, en muuta. Cox on hyvin pitkälti samantyylinen pelaaja kuin Pahi (Rightin maalilinko) eli minulle ainakin oli heti selvää että Saarelan sopimus "syö" Coxin pahvin.

Nyt tietysti Torkki kohta tarjoaa itseään Ässille halvalla että saatte taas puukotella:)

Tuossa taannoin puutuin veron vuodatukseen Ässien sen hetkisestä huonosta tilasta. Kerroin että Ässät ei ole harjoitellut yv:tä käytännössä lainkaan. Sain kauhean määrän negatiivista palautetta. Seuraavana päivänä Härkälä sanoi Ässät.comissa seuraavaa: "Seuraavaksi paneudutaan ylivoimapeliin, jota ei olla vielä harjoiteltu" Ei näitä asioita tiedä jos seuraa Ässiä esim. Oulusta tai Helsingistä käsin. Joltain on voinut kuulla, mutta ei tiedä.

Mutta summa summarum; ei minun tarvitse täällä päteä, voin ihan yhtä hyvin tyytyä samaan kuin teistä 99%. Eli spekuloimaan jollain toteutumattomilla huhuilla, kysellä lähteitä ja hyökätä juuri tunnuksensa saaneita kirjoittajia kohtaan.
 

Redcoat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos tuo Cox tosiaan oli vaihtoehtona Saarelalle, niin hyvin kävi Ässien kannalta, kun Pahi saatiin. Tilastojen valossa Cox ei todellakaan näytä pelaajalta, joka pystyisi naputtamaan SM-liigan ykköskentässä yli 20 maalia.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Koita kestää...

Itse käytän tätä palstaa lähinnä työpäivien ratoksi, enkä usein kirjoittele vaan lähinnä lueskelen muiden tuotoksia.

Mielestäni voisit, valo, jättää sinulle kohdistetun kriitikin sille kuuluvaan omaan arvoonsa. Valon kirjoituksissa on useinmiten ollut jokin tiedon hiven. Suurimmassa osassa muiden kirjoituksista EI ole. Valo ei myöskään ole syyllistynyt palstan perisynteihin: saman huhun vatvomiseen uudelleen ja uudelleen eikä myöskään lapselliseen juupas-eipäs, mul on isompi kun sulla -kiistelyyn.

Joten jatka kirjoituksiasi, lueskelen niitä mielelläni edelleen...

Onneksi kausi alkaa pian niin voidaan keskittyä PELIsuoritusten analysointiin :)
 

Incarnation

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, PoPa
Ilmoitin tietäväni ettei Torkki tule Ässiin, niin jo alkoi puukot lennellä. Syy: Saarela kiilasi loppumetreillä Justin Coxin edelle tarjoamalla itse itseään Ässiin. Olin vain ilmoittanut Ässiin olevan tulossa AHL-taustaisen kaverin, en muuta. Cox on hyvin pitkälti samantyylinen pelaaja kuin Pahi (Rightin maalilinko) eli minulle ainakin oli heti selvää että Saarelan sopimus "syö" Coxin pahvin.

Itse en ainakaan vaadi koskaan lähteen nimeä, pelkkä huhun oletettu luotettavuusaste riittää. Tämä nyt esille tuomasi Coxin nimi olisi varmasti saanut monet täällä uskomaan puheisiisi, jos olisit sanonut sen heti alkumetreillä (olettaen tietysti, että se oli sinulla tiedossa). Joka tapauksessa kannattaa varautua siihen, että puukkoa tulee selkään kaikkialla Jatkoajassa jos huhu ei pidäkään paikkaansa. Toivottavasti silti jaksat jatkaa tätä pientä sisäpiiritiedon vuotamista myös tulevaisuudessa.

Justin Coxista sen verran, että ei voi olla kuin tyytyväinen Pahin tuloon. Ei nämä Coxin statsit kyllä oikein saa kovenemaan:
http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php3?pid=31118
Sentterinä näyttää pelanneen aika paljon ja ilmeisesti viime vuodet aika paljon jarrukentissä aina kun on AHL:ssä päässyt pelaamaan. ECHL:ssä sen sijaan ihan kohtuu hyvät näytöt.

Täytyy kyllä muistaa Hirsimäkeä vielä iltarukouksessa ja kumartaa kolme kertaa polvillaan kohti Mikonkatua kiitokseksi Saarelan hommaamisesta.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
No joko se Torkki on tullut? Kuinka kauan pitää kirjoitusoikeuksien jälkeen olla kirjoittamatta ettei idiootit hypi silmille? Mikä v*ttu teitä nyppii?

Ja puhuinko jotain Hirsimäestä? Ja mainitsinko kuuluvani sisäpiiriin? Ja jos minulla on lähteitä en valitettavasti voi niitä mainita. Jotkut asiat ovat luottamuksellisia...

Tosiasia on että toimistolla ollaan oltu todella tarkkoja siitä ettei ylimääräistä tietoa leviä julkisuuteen.

No johan täällä nyt otetaan henkilökohtaisesti näitä asioita. Tartuin tuossa siihen että kirjoitit alunperin

Valo kirjoitti:
On täysin varma asia että Torkki ei Ässissä pelaa! Miettikää nyt kuinka tyhmältä tuo huhu kuullostaa, eihän se edes mahtuisi joukkueeseen... Hirsimäki ei ole edes neuvotellut Token kanssa missään vaiheessa!

Miltä sinun silmiisi moinen kirjoitus näyttäisi, jos olisit itse tuossa vaiheessa kuullut useammastakin lähteestä henkilökohtaisesti että Torkkiin on yhteydenpitoa jossain määrin ollut, mutta nyt joku tulee julistamaan ilman mitään lähteitä ettei missään vaiheessa tällaista ole tapahtunut. Ja faktaa kuitenkin on se että keskusteluyhteys Torkin kanssa on todellakin ollut.

Keskustelupalstojen yksi perusongelma on se että ihmiset kirjoittavat omia käsityksiään ja luulojaan suorina tietoja ja oikean tiedon ja mutun raja katoaa kokonaan. Siksi olenkin aina yrittänyt korostaa että ilman minkään asteista lähteen hiventäkään kirjoitetut jutut eivät ole paskankaan arvoisia tietona. Jos taas kirjoittaessa on mielessä omat näkemykset eikä tieto tulisi sekin antaa julki, onhan näkemyksiäkin toki mukava lukea. Tietyillä kirjoittajilla täällä on periaatteessa erityisasema, sillä heihin on vuosien varrella alettu jossain määrin luottamaan hyvin osuneiden tietojen takia. Näitä kuitenkin on tällä hetkellä varsin vähän, ja vähenemään päin ollaan menossa edelleen. Tämä on kuitenkin edelleen hyvä asia niinkuin jo aiemminkin mainittiin, tietoa ei toimistolta valu ennen kuin tiedotettavaa on.

Selkeästi huomaa että olet ajan tasalla kiekkojutuista ja on turhaa ja älytöntä provosoitua/vittuuntua jos joku keskustelupalstalla hieman tönii uutta kirjoittajaa. Oma tarkoitukseni ei todellakaan ollut vittuilla vaan korostaa sitä että tällaisissa tilanteissa olisi varsin mukava tietää hieman pohjia väitteille.

Joukkue on nyt sitten kasassa, enempää miehiä tuskin on tulossa ennen verorajoja. Torkin soisi menevän nyt sinne Lukkoon kun tarvekin siellä päässä selvästi olisi. Ässissä ei vaan ole sopivaa pelipaikkaa enää tarjolla. Mies kuitenkin toisi niin paljon lisää väriä SM-liigaan että vilpittömästi toivon että mies pyörii muutaman kerran ensi kaudella Isomäenkin jäällä. Toivottavasti tosin mahallaan eikä kädet pystyssä...
 

ässäfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
http://www.ilves.com/uutinen040907.php

Tuossa tuo suora linkki uutiseen.
Toisaalta Toke olisi ollut hyvä lisä meidän fyysiselle osastolle, mutta ehkä parempi näin, kun junnuillekin irronnee tämän ansiosta enemmän peliaikaa.

Olen samaa mieltä että olisi ollut lisä fyysiselle osastolle. Kyllä kuitenkin omille junnuille pitää antaa mahdollisuus. Ässillä on kyllä iskukykyinen joukkue koossa, joten tässä ei ole mitään hätää.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Olen samaa mieltä että olisi ollut lisä fyysiselle osastolle. Kyllä kuitenkin omille junnuille pitää antaa mahdollisuus. Ässillä on kyllä iskukykyinen joukkue koossa, joten tässä ei ole mitään hätää.

Onko niistä omista "huippujunnuista" joku jollain tavalla varteenotettava kaveri fyysisellä osastolla ? Salminen on ilmiselvästi tuleva huippu sniperi mutta muutoin taitaa olla aika harmaata massaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös