Mainos

Juhlaa pukkaa – mitä lahjaksi?

• 5 597
  • 12

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Tämän kysymyksen kanssa et koskaan ole yksin. Eilen, tänään ja huomenna joku tuskailee lahjattomuuden kanssa ja päätyy pahimmassa tapauksessa ostamaan kahvimukin tai t-paidan - kummatkin räjäyttävän hauskalla tekstillä varustettuna...

Oli kyseessä sitten häät, synttärit, ylioppilasjuhlat, joulu, tuparit tai mummon ristiäiset, niin lahjan keksiminen on aina yhtä helvetillistä hommaa. Rahaa ei aina voi antaa, eikä se sitä paitsi kaikkiin tilanteisiin sovi. Jatkoajan foorumikärpästen mittavaksi osoittautunut elämänkokemus ei saa jäädä tässä asiassa hyödyntämättä.

Omakohtaisesti tämä ongelma realisoitui tässä viikolla, kun sain kutsun ystäväni tupaantuliaisiin. Kyseessä on parikymppinen kundi, joka naisystävänsä kanssa muutti yhteen tässä taannoin. Lahjan budjetti on 20-60euroon riippuen siitä, jos lahjaan tulee muitakin maksajia mukaan. Ainahan sitä voi koettaa sorvata lahjan kummallekin erikseen, (viinaleka ja kallis maskara, ihan miten päin vaan...) mutta mukavaa olisi keksiä heille jotain yhteistä ja jaettavaa. En varmasti ole ensimmäinen, joka on kyseisen tilanteen eteen joutunut, joten miten juuri SINÄ ratkaisit tämän orastavan probleeman?

tutzba

Jäsen
Omakohtaisesti tämä ongelma realisoitui tässä viikolla, kun sain kutsun ystäväni tupaantuliaisiin. -- joten miten juuri SINÄ ratkaisit tämän orastavan probleeman?

Kun kaverini muuttivat yhteiseen kämppään ostin heille kondomipaketin, ananaksen, keksipaketin, värityskirjan ja viinipullon. Kyseessä oli siis veljespari.

Mitä siis yritän kertoa on se, että osta jotain ns. humoristista. Toki perinteiset suolat ja leivät menisivät, mutta itse ainakin tykkäisin saada sellaista mikä jää mieleen erilaisena.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Olen kaverini kanssa vuosien saatossa paljon pohtinut tätä kyseistä asiaa. Muutamia lahjaideoita meille on tullut:

Naiselle:
- Vaaka
- Nenäkarvaleikkuri
- Partakone
- Lahjakortti Painonvartijoihin
- Lahjakortti Tallinnaan rasvaimuun
- Keilapallon kokoisia geishakuulia

Miesten lahjoja emme niinkään ole miettineet.

En tiijä toimisko nuo lahjaideana, mutta voihan noita kokheilla.

Suosikkijoukkue
TPS
Kyseessä on parikymppinen kundi, joka naisystävänsä kanssa muutti yhteen tässä taannoin. Lahjan budjetti on 20-60euroon riippuen siitä, jos lahjaan tulee muitakin maksajia mukaan.
Pullo tai pari skumppaa on aina toimiva lahja. Tupareissa ei voi olla liikaa juomaa ja kuohuviini on kuitenkin viinapulloa astetta juhlavampaa. Hintahaarukkakin on sopivan laaja. Muistaakseni halvin pullon on jotain viiden euron paikkeilla.

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mielestäni tupareihin nyt voi viedä vähän mitä tahansa. Itse olen vienyt yleensä viinaa, jotka on sitten illan mittaan litkitty pois. Taisin jonkun "Perhe on pahin" DVD:nkin joskus viedä.

Itse jouduin miettimään asiaa itse asiassa juuri pari päivää sitten. Tyttöystävän isälle piti ostaa joku syntymäpäivälahja ja en keksinyt oikein mitään. Lopulta ostin jonkunlaisen "saunakoristeen", joka laitetaan saunakivien päälle ja muuttaa ilmettä vettä sille heitettäessä tms. sekä paketin marmeladikarkkeja.

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Perus survival kit...

Kyllähän, kun mielikuvitusta käyttää, voi ihmisille koota juuri heitä varten sopivan survival kitin.
Nuorelle parille tupareihin joku nätti kori, missä on kaikki tarpeellinen, mm. pullo alkoholia, kortsuja, katumuspilleri, aborttiklinikan numero, poliisin numero, turvakodin numero ja avioerokaavake. Näillä tämä nuoripari sitten voi suunnistaa tarpeidensa mukaan. Mikäli pari on ns riitaisa taistelupari jo alkujaankin, niin esimerkiksi jeesusteippi, aka roudarinteippikin voi olla hyvin tarpeellinen. Sitä kun ei koskaan ole liikaa tai sitä ei ole, kun tarvitaan.

Trekolmestar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse sain opiskeluaikoina tuparilahjaksi jättipaalin wc-paperia. Ei huonompi lahja, wc-paperi on taatusti tarpeellinen hyödyke, eikä pilaannu, joten isonkin määrän voi varastoida tulevaa käyttöä varten ja onhan tuolla oma humoristinen aspektinsakin. Omassa tapauksessa tuo huumoripuoli kyllä liittyi ainakin osin muuttoa edeltäneeseen ulkomaanmatkaan, jonka aikana ko. tuotteelle todellakin oli käyttöä.

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Tytär täyttää ensi viikolla 11 vuotta. Mitä hittoa tuolle ostaisi? Olin ajatellut uutta fillaria kun tuhosi edellisen viime kesänä, vaan näytti omineen vaimon kulkineen ja se kuulemma kelpaa. Se siitä, saakeli.
Harrastaa uintia, partiota ja tanssia - mutta näihin on aika kivasti kaikki kamat hankittuna. Mitään vaatteita en oikein osaa ostaa, ja ne on muutenkin vähän sellaisia mitä vaimo yleensä hankkii. Mun maku ei ehkä ihan oo just se juttu.

Kaverisynttäreillään sai runsaasti kuoria puhelimeen, kaikenlaista ihmeellistä kasvonaamiota ja tuoksuvaa vartalovoidetta - voi elämä että mä olen pihalla kaikesta! DVD:t, CD:t eivätkä pelit ole sellaisia jotka kiinnostaisivat.

Selfietikku? Auttakaa ny!

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Tietenkään näin lapsettomana en ehkä ole paras neuvomaan, mutta jos hänellä on jokin idoli; Robin, Isac Elliot, tai Mauno Kuusisto, niin ei kai sitä fanikrääsää vaan voi olla liikaa? Jahans, ilmeisesti ei ole, koska cd/ dvd-osasto ei käy. Haen vuoheni.

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Vein suunnilleen tuon ikäiselle tytölle jouluksi kynsilakkoja. Monikossa. Punaisia ja sinisiä ja kimaltelevia. Olivat hitti.

Miten olis leffasarjaliput? Ja vaikka joku mäkkärin lahjakortti. Siis sellaisia, että vois sitten kavereitten kanssa mennä ja faija vaan veis ja hakis tyttären, eikä häiritsisi mukana tämän sosiaalista elämää...

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onks tytöllä jo potkulauta? Tai cruiseri? Meillä ainakin ihan ehdottomat kulkuvälineet, kolmas potkis jo menossa.. Ostin joululahjaksi sellasen pienen Fjällraven Kånken repun, vaaleanpunaisena mikä piti tietty Ruotsista asti tilata, mutta Partioaitassa on kymmeniä kivoja värejä. On kätevä kesällä ku liehuvat kamujen kanssa. Nyt tulee kesämuotiin pitsipaidat joita meilläkin jo kaapit pursuilee, H&M:ssä on kivoimmat. Kynsilakat on kivoja aina ja korvikset, Glitteristä saat vaikka minkämoista kakkua, donitsia ja höyhentä korviin. Toki jos ei reikiä ole vielä niin ne sitten :)

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Fjällräven Kånken on, ja kynsilakkaakin. Korviksia vähän ajattelin, mutta osaisinko ostaa "kivat"? No en varmana!

Mutta tiiättekö. Ostin sellaisen aika mageen Bluetooth-kajarin, saa sitten pädiltä ja puhelimesta musat siihen. On sillä kotiteatterikin, mutta ei sitä oikein koskaan kuuntele. Tuommoinen: JBL Flip 3 | Splashproof Bluetooth Speaker with Speakerphone uskoisin että tää on hitti.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Hyihyi, täyttävätköhän pinkit asusteet ja kynsilakka nykypäivän sukupuolineutraaliuden vaatimuksia.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy