Mainos

Juhannus 2004

• 8 450
  • 79

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ensi viikon lopulla se sitten tapahtuu, lähes koko Suomi pysähtyy näuttimaan yhteisestä vapaasta viikonlopusta omilla tahoillaan. Minkälaisia suunnitelmia ja:n väellä on juhlista jaloimmalle?

Itse suuntaan tänä vuonna mökille Forssaan tytttöystävän kanssa elikkä aika 'perinteinen' mökkijuhannus : grillausta, aurinkoa, uimista, muutama olut ja näin. Tai näin sitä ajatellaan, totuus on kuitenkin seuraava : ruuhkissa menee hermot auringon paistaessa pilvettömältä taivaalta vain voidakseen mennä pilveen heti mökille saavuttua, grillihiilet unohtuvat kotiin ja lähikauppa on ostettu aikoja sitten niistä tyhjäksi, paikallisen rannan vesi on täynnä sinilevää, mutta olut on sentään olutta. Vaikka lämmintä.

Liikenteeseen lähdetään torstainan aikaisin aamusta, jotta ei tarvitse kärvistellä ruuhkissa. Lisäksi olen tilannut kyseiselle viikonlopulle auringonpaistetta, en samanlaista ilmaa kuin viime vuonna oli. Nyt on satanut jo sen verta monta päivää, että yhtenä viikonloppuna voisi olla kuivaa.

Kaupunkijuhannuksia on takana jo niin monta, että on oikein mukvaa mennä välillä luonnon helmaan ihmettelemään miten hiljaista ympärillä voi olla.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti vision

'perinteinen' mökkijuhannus : grillausta, aurinkoa, uimista, muutama olut

Kerro nyt ihmeessä muillekin, että mistä tuollaisen saa tilattua? Siis en minä grillausta tai kaljaa tarkoita, vaan mistä sinä sen AURINGON tilaat? Tahtoo tietää.
Muistuu nimittäin mieleen edellinen juhannus. Etelä-Savossa satoi räntää, rakeita, vettä ja jotakin tuntematonta paskaa jossa oli käpyjä seassa. Lämpöä oli illalla hulppeat + 3 astetta ja kokkoa ei saanut järvellä syttymään, ei sitten millään. Siinä touhussa kiihtyi ainoastaan veneestä sormet jäisinä sytyttämistä yrittänyt meikäläinen ja kesäkuun aikana kokkoon pesiä tehneet lokit - ne hyökkäilivät niskaan koko toimenpiteen ajan.

Seuraavana päivänä oli tosin tyynempää ja minä soutelin sitten kaameassa krapulassa uudestaan kokolle ja ihan piruuttani työnsin sinne sellaisen määrän erästä nimeltä mainitsematonta, herkästi syttyvää nestettä, että johan vihdoinkin leimahti
Kulmakarvatkin on jo kasvaneet naamaan takaisin.

Muuten sama lukujärjestys kuin vuosi sitten:

- mökille palelemaan ja päihtymään. Tietysti pitää myös syödä hyvin että jaksaa taas koheltaa.

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Juhannus 2004

Viestin lähetti Predator
Kerro nyt ihmeessä muillekin, että mistä tuollaisen saa tilattua? Siis en minä grillausta tai kaljaa tarkoita, vaan mistä sinä sen AURINGON tilaat? Tahtoo tietää.

Tähän tarvitaan hieman sadetanssia muistuttava esitys heti paikalle saavuttua sekä avun pyytämistä ylä/ala-kerran ukolta. Toinen vaihtoehto on zeuksen hämääminen, eli suunnitellaan vain kaupunki-jussia. Aina kaupunkiin jäätyäni ilma on ollut mitä mainioin ja sitten viime vuonna rmj:ssa taivaalta tuli vettä enemmän kuin sinne mahtuu, osa varmaan höyrystyi jotenkin ihmeen kaupalla takaisin yläilmoihin palatakseen takaisin. Tottakai sunnuntaina oli sitten hieno ilma, kun palailtiin kotiin. Jotenkin sitten vain livahdetaan sinne mökille ja nautitaan auringosta.

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juhannuksen suunnitelmat, huikeat sellaiset.

Ajattelin koko viikonlopun olla yövuorossa töissä. Lyhyesti ja ytimekkäästi.

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Vaimoke lähtee Tykkimäen festareille ja minä jään koiran kanssa kotio. No aattona poikien kanssa juodaan kaljaa ja katsotaan jalkapalloa. Ja loppuillasta ehkä kapakkaan..

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Juhannus 2004 noudattaa itselläni samaa kaavaa kuin viimeisinä... sanoisinkohan vaikka kuutena juhannuksena. Suuntaan siis tuohon Lappeenrannan lähikuntaan maaseudun puolelle kahden siellä asuvan ystäväni luokse. Tuolla sitten käymme ystäväni mökillä, jossa saunomme, uimme, saunomme, uimme ja kenties syömmekin jossain vaiheessa. Sieltä suuntaamme käymään kokolla, ehkä kahdellakin sellaisella ja lopun illasta vietämme sään salliessa ulkona puutarhassa, johon järjestämme grillin läheisyyteen musiikkia, hieman juomaa ja toki myös jotain grillattavaa.

En ole tietääkseni koskaan viettänyt juhannusta kaupungissa, ja pelkkä ajatuskin tuntuu todella vieraalta. Jos joskus on päästävä luonnonhelmaan ja pyöräilemään hiekkateitä keskellä yötä ikivanhalla polkupyörällä, niin juuri juhannuksena. Mitään ihme örvellystäkään ei olla ystäväporukkamme kanssa harrastettu yhtenäkään juhannuksena. Aikaa on paljon mukavampaa viettää yhdessä siten, että jokainen on koko illan hengessä iloisella mielellä mukana, eikä yksi sammu ruusupensaaseen ja toinen omenapuun alle.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaihtoehtoja on tasan kolme:

1. Todennäköisin: Istun kotosalla ja katselen jalkapalloa ja rentoudun. Ehkä jossain vaiheessa grillailen jonkun kaverin kanssa ja otan pari olutta.

2. Mahdollinen, riippuen kaverin suunnitelmista: Kaveri tulee Tampereelle ja lähdemme keskustaan viettämään ns. klubi-juhannusta. Näin on tehty jo kahtena edellisenä vuotena.

3. Epätodennäköisin: Hommaan yllättäen jonkun naisen jostain yllättävästä paikasta ja lähden hänen kanssaan viettämään juhannusta jollain kivalla tapaa.

Todennäköisesti en siis tee mitään. Kaverit houkuttelivat Raumalle, mutta en jaksanut maksaa itseäni kipeäksi festarilipusta, varsinkin kun päälle tulisivat vielä juomat ja ruoat ja sitten se kuuluisa totuus, ettei tilanteesta muistaisi kuitenkaan mitään.

Mökkikeikat eivät kiinnosta poikamiestä. Elleivät jotkut vapaat ja kauniit tyttelit satu pyytämään seuraansa mökille. Ja se on toiveajattelua, ainakin näin lyhyellä varoitusajalla.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti Tommy
Ajattelin koko viikonlopun olla yövuorossa töissä. Lyhyesti ja ytimekkäästi.
Varmaan ensimmäinen kerta kun olen Tommyn kanssa samaa mieltä. Itsellänikin juhannus kuluu yövuorossa. No, saapahan siitä kunnon korvauksen varsinkin kun muut suurjuhlapyhät ovast kuluneet kotona...

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Olen kotona, piereskelen, katon telkkaa, irkkaan ja luen jatkoaikaa. Voiko paremmin jussia viettää??

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Etyylialkoholi on vesikirkas neste, jonka kiehumispiste on 78 ºC ja tiheys 0,79 g/cm3. Etyylialkoholia valmistetaan hiilihydraateista sokerilajien käymisen kautta. Minä aion juhannuksena juoda sitä kunnes keskushermostoni myrkytystila on riittävän vakava.

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Edellinen juhannus meni todella mukavissa merkeissä hyvässä seurassa. Hiekkarannalla grillailtiin lämpimässä ja tyynessä illassa musiikkia kuunnellen ja jutellen. Juotavat ja ruuat oli hankittu viimisen päälle, ruokalajejakin yli kymmenen. Jäi hyvät muistot, paras juhannus ikinä.

Tänä juhannuksena olisi sitten uudenlainen juhannus jälleen. Tai oikeammin paikka ja porukka on uusi, sillä vain yhden tunnen entuudestaan. Olen aika varma, että hauskaa tulee olemaan. Saunomiset ja grillailut kuuluvat ilmeisesti ohjelmaan. Vielä kun säätkin suosisivat.

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Ohjesäännönmukainen juhannus

Niin, itse olen suuntaamassa nenäni tuonne Pälkäneen suuntaan, jollekkin porvarivuokramökille. Paikasta puuttuu kuulemma vain DVD-soitin, mutta muut releet kuulemma löytyvät.

Paikalle saapuu myös kunnioitettava määrää muita vetävän näköisiä jatkisjannuja tuolta Kuninkaidenlaaksosta, sekä myös tästä Hämeenlinnan kulmilta. Tämän lisäksi paikalle könyää jokunen rahvaanomaisempikin tyyppi.

Porukan vakaana tarkoituksena olisi yrittää viihtyä. Viihtymisen priimusmoottoriksi ja pääesiintyjäksi on kaavailtu Kuningas Alkoholia akustisella stadionkokoonpanolla, ilman sähköä.

Muita huomattavia aspekteja on paikalla harrastettava toistohuumori, juhannustaiat, kovaääninen musiikki, suora huuto, sekä itse olen aikeissa viuhahtaa.

Koska jussiksi on luvattu lämmintä ja mökissä haisee kuitenkin sen verran testosteroni, otan mukaan aimo hivakan sekä viilentäviä, että pöyhkeileviä juomia.

Olen varautunut jussiin jo männä viikolla ja käynyt ostamassa kaupasta "vähän" Olvin letkujalkalimpparia. Nousuviikolla käyn vielä hakemassa handelista "jokusen" itäeurooppalaisen viinilestin, sekä pari pottua Vana Tallinnaa aamuisiin apukäynnistyksiin. Ostan myös mahdollisesti "yksi tai kaksi" yksikköä kirkkaita.

Tämän lisäksi olen ottanut maanantain töistä vapaaksi, teemalla "mies takaisin elävienkirjoihin"

Juhannuksen muusta ohjelmasta on sanottava sen verran, että paikalla on tarkoitus pelata pihapelejä, kuten petankkia.

Mikäli sataa, askartelemme petankkikuulista, ilmastointiteipistä ja savustuspöntön savupiipusta olaltalaukaistavan panssarintorjuntaohjuksen, jolla ammuskellaan leikkisästi naapurin autoa tai sitten teemme tiedustelu- / terrorireissun Pälkäneen keskustaan. Kannattaa siis seurata iltapäivälehtien kirjoituksia juhannuksen jälkeen.

Näillä eväille siis oikeaoppisesti jussia juhlimaan. Täältä saa vielä nippelitietoa asian tiimoilta:

http://www.jatkoaika.com/keskustelu/showthread.php?threadid=22802

Täältä tähän

Viimeksi muokattu:

Haoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, pipi
Ilmeisesti tulee oltua koko juhannus töissä.
Mutta jos pääsen lintsamaan töistä, niin sitten pitää kysellä, että mitä kaverit meinaavat tehdä.

Hordi24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Alkuilta (n.klo 19-01) tulee oltua autoja ohjailemassa yhdellä parkkiksella. Sitten todennäköisesti vois mennä parin kolmen kymmenen kilometrin päässä sijaitsevalle mökille saunoon ja vaikka maistaan pari kylmää! Eli toisinsanoen en tee mitään kummallista jussina.

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Kaverin mökille suunnataan rellestämään ja saunomaan pariksi päiväksi. Ei edes kummemmin vituta lähteä takaisin Haminaan ja ensi viikon YTH-leirille, kun on tiedossa, että jo torstaina paistaa jälleen siviilin kirkas aurinko.

Virén

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montréal Canadiens
Vastaan saman kuin vappuketjussa. Myyn kaljaa juopoille ja juhannus juhlijoille klo 15-22 paikallisella bensa-asemalla. Kaikkein paras tapa vietää juhannusta ! Toivottavasti sataa saatanasti !

zet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Ritari
Kalajoen hiekkasärkille olisi tarkoitus suunnistaa asuntoautolla torstai-iltana muutaman kaverin kanssa. Pitää välillä kokeilla myös festarijuhannusta, toivottavasti se ei vaan tarkoita jo sammumista torstai-iltana vaan kunto kestäisi lauantaihin saakka..

Suosikkijoukkue
Lukko. Mälsä pierumäki kiekko.
Laivalle lähden ja siellä juhannus sopivasti meneekin lähes kokonaan. Vaihtelua sille ainaiselle mökkijussille tai rmj:lle.

ale

Jäsen
25 vuotta on Jussi vietetty mökillä ja siitä on todella nautittu erilaisinten kaveriporukkojen ja sukulaistenkin kanssa.

Mutta nyt vaimo veitikka keksi, että lähdemme yhdessä lasten kanssa Juhannukseksi Wasalandiaan ja Tropiclandiaan. Viimeisen sääennusteen mukaan Juhannuksena on ihan oikeasti lämmintä ja aurinkoista.
Juhannusaaton painajainen = päivä Wasalandiassa (on kivaa, mutta ei juhannuksena), lapset nukkuvat klo 22.00, hotellihuone tunkkaisen kuuma, hotellin sähkösauna, saunan jälkeen kauppatorille vilvoittelemaan, rannalle ei voi lähteä (tulee syyte lasten heitteillejätöstä), oman kullan kanssa sitten supatellaan hotellihuoneessa ettei lapset herää, telkkaria ei huvita katsoa.............

No mitäs tästä. Itseppä olen vaimoni kosinut ja lapsien tekemisessä mukana ollut.

Kivaa siellä tulee olemaan !

Kertokaa joku mitä voisi lasten kanssa Vaasassa Juhannuksena tehdä. Koko viikonloppua kun ei jaksa huvi -ja vesipuistoissa viettää. Raippaluotokin on nähty !

Onneksi Heinäkuussa pääsee mökille ja kalaan.

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Kotona tai mökillä, mutta ilman sen kummempaa juhlintaa. Pakkojuhliminen ja -kännääminen on perseestä, tuleehan tuo Ranska-Kreikkakin aattona, joten eiköhän ihan rattoisasti ilta mene.

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Perjantaina todennäköisesti nördäilen himassa tehden jotain loistavaa safkaa itelle ja juoden oluen tai 2.

Ei ole mökkiä, ei ole muijaa, festarit ei kiinnosta ja lavvantaina olen 16-23 töissä. Toki lavvantaina onkin mukava jäädä klo 2300 kahden viikon kesälomalle.

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Vtu mitään hajua. Saamattomat kaverit alkavat hyperventiloimaan jos koittaa vihjoa jostain bileistä, jotka he voisivat esim. järjestää. Landella ois aina sukubileet, mutta niitä ei kestä kondis kuin kerran vuodessa ja sellaisen helvetintulen juuri viime vkl kävin läpi. Jotain pitää nyt tapahtua ennen kuin tulee käsky että lähdetään kahdestaan omalle möksölle. MÄ EN OLE SEN IKÄINEN VIELÄ, EN OLE!!!11

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Koska säät näillä näkymin suosivat, niin saunomista ja grillausta ja väkijuomien nauttimista lienee tiedossa. Vanha matkatelkkari grillin viereen ja käristämisen ohessa harittavin silmin pitää yrittää katsoa EM pleijaripeliä ja sitten kokolle. Ja sitten...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy