Juhannuksen Supertripla 2010

  • 29 581
  • 210

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Ihme porukkaa. Rivini oli 8-3-2, eikä se todellakaan ole kaukana totuudesta, hukkuneet ainakin tähän mennessä on kohdallaan, toivottavasti pysyykin.

Täytyy kyllä myöntää, että ei minua nämä juhannuskuolemat hetkauta ennen kuin sattuu jollekin läheiselle. Näitä tulee aina juhannuksena, eikä niille mahda mitään ennen kuin alkoholi kielletään kokonaan. Toki silloinkin olisi pontikkapadat porisemassa. Se on kuitenkin fakta, että varmaan vähintään 95%:ssa näistä tapauksista on ollut alkoholi vahvasti läsnä. Miettikääpä sitä.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Oman kaverini hyvä ystävä kuoli kaksi vuotta sitten juhannuksena puukotuksen uhrina. Sattui valitettavasti poistumaan baarista samaan aikaan raivohullun kanssa, joka aloitti riidan yksin, aloitti tappelun yksin ja lopetti tappelun yksin. Voi vittu mikä idiootti kun eksyi sen puukottajan tielle.
Tarkoittanet Kouvolan tapausta?

IL:n uutinen aiheesta
IS:n uutinen aiheesta

Iltalehti kirjoitti:
Juhannusyönä Kouvolan keskustassa Keskikadun ja Käsityöläiskadun risteyksen tuntumassa klo 2.30 aikaan sattunutta puukotusta edelsi Paukkusen mukaan lievähkö suukopu. Miehet eivät tunteneet entuudestaan toisiaan.

- Huutelua oli puolin ja toisin. Huutelu oli kuitenkin varsin lievää, esimerkiksi mitään ulkonäköön viittaavaa ei tullut esiin. Se oli sen tyylistä huutelua, että samaan ravintolaan ei tule koko porukka mahtumaan, Paukkunen kuvailee.
Iltasanomat kirjoitti:
Ravintolan sisäänpääsystä syntynyt suukopu johti 20-vuotiaan varusmiehen kuolemaan ja kahden muun vakavaan loukkaantumiseen Kouvolan keskustassa juhannusyönä.
Voi vittu mikä idiootti, kun pitää kännissä leikkiä kovaa jätkää ja huudella. Kun vastaan tuleekin toinen kova jätkä, jolla on lisäksi puukko, niin näin voi käydä. Olisi voinut tietysti käydä minä tahansa viikonloppuna, nyt vain kävi juhannusviikonloppuna.

Toinen on ajankohta: tätä en tosin sano varmaksi, kun en ole koskaan käynyt. Maalaisjärkeni sanoo, että juhannuksena (vastaavasti jouluna) ei välttämättä keskustan kapakoissa käy sitä kaikkein terävintä porukkaa. scholl käyttäisi varmasti nimitystä "retalejengi". MIKSI normaalijärkinen ihminen lähtee juhannusviikonloppuna istumaan johonkin hikiseen kuppilaan, jossa voi istua 51 muuta viikonloppua vuodessa?
Tajuatko muuten sitä, että juhannuksena kuolee jonkin verran myös sellaisia ihmisiä, joilla ei ole mitään tekemistä kännitappojen kanssa. Miksi et kuittaile läpi vuoden ihmisten tyhmyyksille liikenteessä, rakennustyömailla tai ihan vaikka vain kotioloissa?
Tajuatko muuten sitä, että Suomessa hukkuu vuosittain toistasataa ihmistä. Näistä noin kymmenen tapausta nostetaan lehtien suuriin otsikoihin. Miksi? Koska ne sattuivat juhannusviikonloppuna.

Suomen Uimaopetus- ja Hengenpelastusliiton sivuilla on asiasta oikein hyvää tilastoakin.

Miksi näistä asioista ei saisi antaa ennakkoarvioita?
Miksi näistä asioista ei saisi keskustella?
Miksi näitä asioita ei saisi tilastoida?

Jos tämä Rauman tapaus on kuollut sairaskohtaukseen, niin asia on loppuunkäsitelty: luonnollinen kuolema. Tämä nyt vain ei tapahtuman uutisoinnista käynyt selville. Jos tämä Rauman tapaus on vetänyt vettä keuhkoihinsa siinä veneen pohjalla, niin siitä tulee hukkumiskuolema. Tällöin se vaikuttaa Supertripla-veikkaukseemme sekä tulee numeroksi Suomen Uimaopetus- ja Hengenpelastusliitto ry:n tilastoihin. Laitoitko tuolle liitollekin muuten sähköpostia, että muistavat käydä kysymässä omaisilta kuolinsyytä?

...ja kyllä... itse asiassa kuittailen ja naureskelen ihmisten typeryydelle ympäri vuoden!
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Miksi et kuittaile läpi vuoden ihmisten tyhmyyksille liikenteessä, rakennustyömailla tai ihan vaikka vain kotioloissa?

Saman syyn tähden miksi sinä jaksat jokainen vuosi tulla pätemään tähän ketjuun sormea heristäen. Osa ihmisistä nyt yksinkertaisesti vaan on typeriä ja tyhmiä ja ainakaan minä en voi muuta kuin nauraa heille, kuolivatpa he juhannuksena, jouluna, pääsiäisenä tai vappuna. Ja muiden kuolema... minulle nyt on sama vaikka se naapurin "erkki" saa sairauskohtauksen ja kaatuu veneeseen ja kuolee. Samalla tavalla erkille on sama jos "markon" kerrotaan kuolleen tukehtumalla sairauskohtausen seurauksena. evvk!

vlad.
 

Viljuri

Jäsen
Toinen on ajankohta: tätä en tosin sano varmaksi, kun en ole koskaan käynyt. Maalaisjärkeni sanoo, että juhannuksena (vastaavasti jouluna) ei välttämättä keskustan kapakoissa käy sitä kaikkein terävintä porukkaa. scholl käyttäisi varmasti nimitystä "retalejengi". MIKSI normaalijärkinen ihminen lähtee juhannusviikonloppuna istumaan johonkin hikiseen kuppilaan, jossa voi istua 51 muuta viikonloppua vuodessa?

Juhannuksen osalta arvot ovat muuttumassa myös muualla kuin Helsingissä.

Siis sen porukan lisäksi, joka maailmankatsomuksellista seikoista johtuen ei halua lähteä maaseudulle kännäämään (esimerkiksi Scholl ja muut vasemmistoliittolaiset), niin näyttää muoti muuttuneen myös monissa maakuntakeskuksissa.

Ainakin itse olin hyvin positiivisesti yllättänyt tietyn maakuntakeskuksen juhannusaaton tarjonnasta, sillä olin käsityksessä, että kaikki paikat olisivat vielä kiinni, mutta koska Espanjan peli piti joka tapauksessa nähdä, niin lähdin kuitenkin. Ja oli ihan kivaa. Myös muita kuin rappioalkoholisteja tai KELAn tuilla eläviä näkyi ihan kiitettävästi.

Itsekään en tosin voisi jouluna kuvitella baariin lähteväni.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Osa ihmisistä nyt yksinkertaisesti vaan on typeriä ja tyhmiä ja ainakaan minä en voi muuta kuin nauraa heille, kuolivatpa he juhannuksena, jouluna, pääsiäisenä tai vappuna.
Siis suomalaiset vain tekevät tämän aivan itse!

IL: Akaan puukotuksen motiivina riita alkoholista
Sunnuntai 27.6.2010 klo 16:07

Miettikää, mikä keskustelu tuolla on käyty juuri ennen puukotusta! "Älä koske siihen mun Kossu-pullooni tai mä tökkään suhun puukolla reiän."

Täytyy kyllä sanoa, että on joillain sitten hyviä kavereita! Ei mulle nyt ensimmäisenä tule mieleen mennä ryypiskelemään sellaisen kaverin tai "kaverin" kanssa, joka on valmis parin viinalitran (desin?) takia tappamaan ihmisen ja istumaan muutaman vuoden linnassa. Tai jos joskus olisinkin eksynyt tuollaisen idiootin kanssa samaan seurueeseen, niin en ainakaan alkaisi riidellä jostain vitun viinantipasta.

Kai tähänkin tapaukseen löytyy joku, jonka mielestä puukotuksen uhri oli vain viaton sivullinen, jonka joku psykopaatti vain päätti tappaa. Harvemmin kai sitä puukotuksen uhrit nyt itse puukkoa päin juoksevatkaan. Mä nyt teen jälleen tämän miksi-kysymyksen. MIKSI vitussa tuon puukotuksen uhri oli juhannuksena ryyppäämässä sellaisen "kaverin" kanssa, joka on valmis heilumaan puukon kanssa jonkun viinatilkan takia?
 

Miguel

Jäsen
Voi vittu mikä idiootti, kun pitää kännissä leikkiä kovaa jätkää ja huudella. Kun vastaan tuleekin toinen kova jätkä, jolla on lisäksi puukko, niin näin voi käydä. Olisi voinut tietysti käydä minä tahansa viikonloppuna, nyt vain kävi juhannusviikonloppuna.

Joopa joo. Hyvä kun poimit olennaiset. Mitä jos olisit keskittynyt vaikka näihin.

Puukotuksesta epäilty kiistää - poliisi ei yllättynyt


20-vuotiaan varusmiehen puukotuksesta epäilty 25-vuotias on poliisin vanha tuttu.
Puukottaja oli poliisin vanha tuttu.

- Tämä (kiistäminen) on ihan perinteinen tapa. Hän on ollut poliisin kanssa tekemisissä useita kertoja aiemminkin ja varmasti tietää toimintatapamme, tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Juha Paukkunen Kouvolan poliisista toteaa.
--
- Huutelua oli puolin ja toisin. Huutelu oli kuitenkin varsin lievää, esimerkiksi mitään ulkonäköön viittaavaa ei tullut esiin. Se oli sen tyylistä huutelua, että samaan ravintolaan ei tule koko porukka mahtumaan, Paukkunen kuvailee.

Jos tuollainen raivohullu sattuu kohdalle, niin ei siinä tarvita muuta kuin seisoskelu baarin jonossa ja se, että kaveri yrittää etuilla. Kun et anna etuilla, olet keskellä riitaa. Ilmeisesti paljon tämän suuremmasta ei nytkään ollut kysymys. Turvallisinta tietysti olisi viettää päivät ja yöt sisällä kotonaan ympäri vuoden, niin ei ainakaan kukaan sivullinen pääsisi sinua vahingoittamaan.

Olet kyllä oikeasti todella vastenmielinen tyyppi. Mässäilet toisten kuolemilla ja kehität näppärästi omat teoriat siitä, että saat uhrin näyttämään typerältä.

***

Edellistä viestiä kirjoittaessani en ollut vielä ehtinyt kuulla, että tänä juhannuksena Ylistarolla ammuttu 21-vuotias oli läheisen tuttavani veljentytär. Tuli joskus merkkipäiväjuhlissakin lyhyesti tavattua, mutta tyypin siviilielämästä en kyllä tiedä mitään. Todennäköisesti ystäväpiirissä on joitain huonoja tyyppejä ollut, kun tuollaisen tapahtuman keskelle on päätynyt, mutta valitettavan usein näissä sivullisetkin joutuvat uhreiksi. Omaisten suru on ainakin suuri. Varmaan naurattaisi nyt ihan perkeleesti, jos en olisi huumorintajuton ja näemmä uskonnollinenkin moraalisaarnaaja.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Liikenteessä menehtyneihin saa lisätä taas yhden uuden uhrin.

Lauantaina Luvialla rekan eteen hypänneen 18 vuotiaan pojan klopin tekoset vaati yhden sivullisen hengen. Rekka lähti heittelehtimään ja siihen törmäsi kaksi henkilöautoa ja toisen auton kuski kuoli tänään sairaalassa.

Toivottavasti tämä rekan eteen hypännyt selviää hengissä ja saisi vaikka neliraajahalvauksen tai jotain yhtä mukavaa kuitenkin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Saman syyn tähden miksi sinä jaksat jokainen vuosi tulla pätemään tähän ketjuun sormea heristäen. Osa ihmisistä nyt yksinkertaisesti vaan on typeriä ja tyhmiä ja ainakaan minä en voi muuta kuin nauraa heille, kuolivatpa he juhannuksena, jouluna, pääsiäisenä tai vappuna. Ja muiden kuolema... minulle nyt on sama vaikka se naapurin "erkki" saa sairauskohtauksen ja kaatuu veneeseen ja kuolee. Samalla tavalla erkille on sama jos "markon" kerrotaan kuolleen tukehtumalla sairauskohtausen seurauksena. evvk!

vlad.
Sinun kantasi ihmisyyteen ja sen arvostamiseen ei varmasti ole kenellekään uusi juttu. Merkillistä silti, että jaksat sinäkin sitä pitää esillä joka yhteydessä aivan kuin et ymmärtäisi, että suurimmalla osalla on jonkinmoisia tunnesiteitä ja sitä kautta myös empatiakykyä muita ihmisiä kohtaan. Tai ehkä et sitä todellakaan ymmärrä tai halua ymmärtää, mistäs näitä tietää.

No, oli miten oli, olisin luullut sinun kuitenkin tarttuvan oikeaan pointtiin tässä koko jutun alkujuuressa. En ole ollut täällä ollenkaan joka vuosi sormeani heristämässä, eikä mulla tässä ketjussa kirjoittavista nimimerkeistä ole sen pahempaa sanottavaa yleisesti. Muutaman kirjoitukset vain pistivät silmään ja niihin nyt tällä kertaa tartuin. Uskon, että saatte naureskella tulevina vuosina ihan rauhassa. Tai sitten ette.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kyllähän tässä jo voinee yhteenvetona koko Jussista vetää, että kyllä me Suomalaiset ollaan enempi ja vähempi hölömöjä ja idiootteja. Ei osata viettää tätä kesän juhlaa ilman hölmöilyjä. No toisaalta,niin makaa kuin petaa..
Mulla ei ollut mitään vaikeuksia viettää juhannusta rauhassa. Liikenneonnettomuus olisi ollut ehkä potentiaalisin uhka, mutta valitettavasti jäi nyt osalta palstalaisista naurut nauramatta.

Täytyy kyllä myöntää, että ei minua nämä juhannuskuolemat hetkauta ennen kuin sattuu jollekin läheiselle.
Niin, siis kyse ei ole siitä, että vaatisin koko seurannan lopettamista tai että jokaista uhria pitäisi itkeä koko kansan voimin. Lähinnä vain ihmetyttää ja suorastaan kuvottaa se asenne, mikä muutamista viesteistä kuvastuu muita ihmisiä kohtaan, olipa känniääliöitä tai ei.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Voi vittu mikä idiootti, kun pitää kännissä leikkiä kovaa jätkää ja huudella. Kun vastaan tuleekin toinen kova jätkä, jolla on lisäksi puukko, niin näin voi käydä.
Uskomatonta paskaa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
No, oli miten oli, olisin luullut sinun kuitenkin tarttuvan oikeaan pointtiin tässä koko jutun alkujuuressa. En ole ollut täällä ollenkaan joka vuosi sormeani heristämässä, eikä mulla tässä ketjussa kirjoittavista nimimerkeistä ole sen pahempaa sanottavaa yleisesti. Muutaman kirjoitukset vain pistivät silmään ja niihin nyt tällä kertaa tartuin. Uskon, että saatte naureskella tulevina vuosina ihan rauhassa. Tai sitten ette.

Ehkäpä ihmishengellä ei pitäisi leikitellä, mutta jos nyt kerran vuodessa homma pistetään hivenen lekkeriksi ja lasketaan leikkiä, niin kannattaako siitä nostaa se sormi pystyyn ja ryhtyä heristämään sitä? Suurin osa näistäkin kuolemantapauksista olisi vältettävissä, jos sitä järkeä käytettäisi hivenen enemmin. Mutta ei, jokin ajaa ihmisen toimimaan idiootin tavoin juhannuksena. Enkä ole nipottamassa ja kieltämässä alkoholin ottamista tai hauskanpitoa vaan takomassa nuppiin järkeä. Ikävintä asiassa on sitten se, että näiden pösilöiden takia monen ns. viatoman ihmisen elämä voi muuttua kertaheitolla aivan toiseksi. Joten jokainen pösilö, idiotismiin vaipunut koomailija ansaitsee kunniamaininnan typeryydestään minulta.

vlad.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Taisin melkein päästä tähän triplaan. Tulin pari yötä sitten kännissä kämpilleni ja laitoin pizzan uuniin. Sitten sammuin ja heräsin palohälyttimeni ääneen. Kämppä on vieläkin aika savuisen tuoksahtava.

Laitoin uunin kiinni, avasin ikkunat ja jatkoin unia. Pizza oli sysimusta ja jäi syömättä.

Nytkö pitäisi säikähtää tai jotakin. Äh, en jaksa. En kuitenkaan usko tuonlaisen episodin toistuvan, sillä en ole aikeissa vielä poistuva.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
- - - Sattui valitettavasti poistumaan baarista samaan aikaan raivohullun kanssa, joka aloitti riidan yksin, aloitti tappelun yksin ja lopetti tappelun yksin. Voi vittu mikä idiootti kun eksyi sen puukottajan tielle.
Jos tuollainen raivohullu sattuu kohdalle, niin ei siinä tarvita muuta kuin seisoskelu baarin jonossa ja se, että kaveri yrittää etuilla. Kun et anna etuilla, olet keskellä riitaa.
Sampio teki erittän hyvän havainnon! Valitettavasti hän vain taisi lainata väärää viestiä.
Uskomatonta paskaa.
Täysin samaa mieltä! Eiköhän niihin tappeluihin vaadita aina kaksi osapuolta...

Oikeasti, onko teillä mitään sanottavaa tai edes halua keskustella vuoden 2010 juhannuksen onnettomuuksien uhreista? Tämä on ollut eniten kuolonuhreja vaatinut juhannus kymmeneen vuoteen ja silti puututte koko ajan pelkkiin epäolennaisuuksiin. Esim. tuo juhannuksen 2008 Kouvolan puukotus ei liity enää millään tavalla tämän vuoden Supertriplaan.

Iltalehden mukaan tällä hetkellä Supertriplan 2010 epävirallinen rivi näyttäisi seuraavalta: 9-7-1-4. Tarkentelen näitä lukemia tässä päivän parin sisällä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Eiköhän niihin tappeluihin vaadita aina kaksi osapuolta...

tuo juhannuksen 2008 Kouvolan puukotus ei liity enää millään tavalla tämän vuoden Supertriplaan.

Eipä näihin ketjuihin jaksa yleensä hirveästi kirjoitella, mutta hienoa lukea tuota pätemistäsi tästä tapauksesta iltapäivälehtitietojen perusteella. Kukin tavallaan ja netissä on sankareita kaikki, eikä siinä mitään pahaa sinällään eli palatkaa aiheeseen.. Onneksi(?) sentään tekijä sai sodanjälkeisen ajan pisimmän määrämittaisen tuomion, vaikka syitä toki lienee ollut kaikissa osapuolissa.. Mutta joo, ei millään pahalla eli jatkakaa.
 
Sama juttu se 17-vuotias likka siellä Amorellalla. Kerro mulle, miten se on pystynyt "putoamaan" metrisen kaiteen yli!

Voisiko olla, että se on halunnut tippua sen kaiteen yli?

Olisiko kavereiden mahdollisesti ollut syytä kysyä: "MIKSI vitussa sä roikut sen kaiteen päällä?"?

Missä sanottiin, että kaverit ovat olleet mukana kannella?

Itselläni on Sampion kanssa sama vika, että tapahtuman hauskuus ei minulle aukea, kun 17-vuotias tyttö tippuu mereen.

Mutta niille, joiden mielestä tällainen on kamalan hauskaa, pistän tähän pätkän leffasta "Lilja 4-ever". Kannattaa varoa, etteivät vatsalihakset kipeydy, tässäkin teinityttö tähyilee hassunhauskasti metrisen kaiteen yli:

http://www.youtube.com/watch?v=XgM_MO_kPCM
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mr.Fox kirjoitti:
Eiköhän niihin tappeluihin vaadita aina kaksi osapuolta...

Juu, varmaan suurimmassa osassa tapauksista näin onkin, mutta ei aina. Käsi ylös sinä jatkoaikalainen, joka et ole joutunut tappeluun edes kerran, niin, että sinulla ei ole ollut osaa, eikä arpaa koko hommassa.

Minä voin esittää ainakin yhden esimerkin: Olin kavereiden kanssa baarissa. Ilta sujui ihan ok biisejä kuunnellen ja paskaa jauhaen. Valomerkin aikaan moni frendeistäni siirtyi jo ennen minua narikan kautta baarista pois. Itse tulin ikään kuin "jälkijunassa" ja sain heti ovella nyrkin naamaani. Isku oli sen verran voimakas, etten ehtinyt tajuamaan juuri mitään. Rojahdin vain puoliksi tajuttomassa tilassa lattialle, josta minut sitten nostettiin ylös. Myöhemmin sain kuulla, että minua lyönyt kaveri oli lätkinyt jokaista vastaantulijaa kuonoon oikein urakalla. Kyseinen mieshenkilö oli saapunut kaverinsa kyydillä baarin eteen hiukan ennen sulkemisaikaa ja saanut sitten aikaan näitä torikokouksia. On edelleen arvoitus, miksei kukaan tähän toimintaan puuttunut, mutta kertoo ainakin sen, että ei aina ole itsessään mitään vikaa, kun näitä tappeluita tai pahimmassa tapauksessa jopa tappoja tapahtuu.

Niin ja sitten vielä sellainen homma mr. Foxille, oikeuttaako suun soittaminen sinun mielestäsi käyttämään väkivaltaa tai tappamaan toisen ihmisen? Minun mielestäni ei.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Käsi ylös sinä jatkoaikalainen, joka et ole joutunut tappeluun edes kerran, niin, että sinulla ei ole ollut osaa, eikä arpaa koko hommassa.

Itsekin olen tällaiseen tilanteeseen osallistunut hurjassa nuoruudessani. Kaverini ampui uutenavuotena pienen raketin joka ei päätynytkään taivaalle vaan vieressä olevan miesporukan keskelle. Kaverini luikeni salamannopeasti paikalta ja kaksi miestä tästä "räjäytetystä" porukasta kävi päälleni. Veljeni sitten hyökkäsi puolustamaan minua ja siitä sitten lähti pienet 2 vs. 2 nyrkkihipat. Mutta tässäkin tapauksessa olisimme voineet välttää tappelun juoksemalla karkuun tai onnistuneella sovinnonhieromisella.

Niin ja sitten vielä sellainen homma mr. Foxille, oikeuttaako suun soittaminen sinun mielestäsi käyttämään väkivaltaa tai tappamaan toisen ihmisen? Minun mielestäni ei.

Eihän tästä asiasta ole kahta sanaa eikä kukaa ole muuta väittänytkään herranjestas.

Kysymys oli siitä oliko tämä valitettava menehtyminen vältettävissä uhrin toimesta. Mielestäni oli aivan selkeästi. Ei kahta sanaa. Toki matkassa oli rutkasti huonoa tuuria. Suomessa vain osataan sekoilla oikein huolella eritoten Juhannuksena kun on otettu "menovettä". Osataan kaikki asiat ja ollaan parhaita joka asiassa. En sano, että tässä asiassa oli alkoholilla saati Juhannuksella osuutta asiaan, mutta tilanne oli vältettävissä tämä oli se juttu.

Mielestäni Mr. Fox ansaitsisi jonkun kunniamaininnan ajaessaan tiettyä "känni ääliö"-teemaa umpipuupäisiin suomalaisiin. Mielestäni ihmisille jotka urpoilevat vapaaehtoisesti, vaikka sitten tietentahtoaan tai humalassa tietoisesti, ja näin menettävät henkensä, saa nauraa ihan vapaasti.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kaukosäädin kirjoitti:
Kysymys oli siitä oliko tämä valitettava menehtyminen vältettävissä uhrin toimesta.

Totta tuokin tietysti on, että tietynlainen vastuu näissä jutuissa on myös uhrilla, vaikka se äkkiseltään kovin typerältä kuulostaakin. Oikeasti kannattaa joskus katsoa huolella kenelle sanoo mitäkin tai aukoo päätänsä, ei kahta sanaa. Mutta edelleen korostan, että osalla näistä sekopäistä ei ole mitään väliä sanotko sille mitään tai edes katsotko sinne päin. Hengenmenoon saattaa riittää vain vaikka se, että kävelet tämän sekopään ohitse. Suukopua on tässä kyseisessä tapauksessa varmasti ollut, mutta yhtä kaikki se ei ole oikeuttanut tätä tekijää tappamiseen. Eli siis kiteytettynä: kannattaa katsoa kelle sanoo mitäkin, mutta aina homma ei ole siitäkään kiinni.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Jotenkin aika raaka olo, joten rivi on julma:

Hukkuneet: 4

Liikenne: 5

Tapot: 6

Tulipaloissa: 2

Yhteensä tekee 17 naamaa. Puukko heiluu ja joku vatipää polttaa telttansa.

Ei hitto! Muistin, että veikkasin 21 ja kännipäissäni sitten tuulettelin kun lukemaani lähestytään, pieleen meni.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mielestäni Mr. Fox ansaitsisi jonkun kunniamaininnan ajaessaan tiettyä "känni ääliö"-teemaa umpipuupäisiin suomalaisiin. Mielestäni ihmisille jotka urpoilevat vapaaehtoisesti, vaikka sitten tietentahtoaan tai humalassa tietoisesti, ja näin menettävät henkensä, saa nauraa ihan vapaasti.
Olen juurikin samaa mieltä. Foxin aukinaisessa virtuaalisepaluksessa on kultainen lukko, jos ilmaisu sallitaan. Kunniamaininta kuuluu myös Varjolle, joka on ahkerasti jaksanut tehdä näitä ketjunavauksia.

Typeryyden takia itselle - tai toiselle henkilölle - aiheutettu hengenlähtö saadaan minun puolestani hyvinkin tuoda julki jopa näinkin kontroversiaalilla tavalla kuin tässä ketjussa. Jokaisen ihmisen poismeno vaatii osakseen määrättyä kunnioitusta, riippumatta kuolemaan johtaneen mahdollisen hölmöilyn asteesta. Tässä on kuitenkin keskeistä tehdä selvä ero sille, kohdistetaanko känniääliö-piruilu itse vainajaan vai vainajoitumisen aiheuttaneeseen tekoon. Omaisille tulee tietenkin antaa rauha poismenneidensä suremiselle.

Kuitenkin hienovaraisuuden nimissä täydellinen vaikeneminen kuolemaan johtaneista tollontöistä eväisi meiltä mahdollisuuden ottaa opiksi muille sattuneista haavereista. Tämän mahdollistamiseksi typeryyden aiheuttamalle hengenlähdölle on oltava lupa nauraa, olosuhteiden salliessa jopa ivallisesti. Tähän tehtävään Supertripla-ketjun tapainen foorumi on ihan omiaan. Näin aasihattuisesta mokailijasta tehdään opettava esimerkki lähimmäisille ja eritoten jälkipolville. Parhaassa tapauksessa muutama tulevaisuuden toilailu jää tekemättä.

Jotkut menehtyvät keskikesän juhlan myötä tötöilyn seurauksena, toiset eivät. Edellä kirjoitettu koskee tietenkin vain ensin mainittuja tapauksia.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aurinkoinen ja lämmin sää saa aikaan sen, että vesillä on ruuhkaa ja lopulta 9 ihmistä kohtaa lopullisen määränpäänsä Ahdin valtakunnassa.

Liikenteessä mennään myös raskaalla kaasujalalla ja promillet höyryää: 5 kuollutta.

Tappotahti ei ole kovin kiivas, sillä vain 2 henkeä lähtee puukotuksen seurauksena.

Mökkipalot ym tulella leikkimiset johtavat 3 ihmishengen menetykseen.
Hukkuneita oli yhdeksän, siis ensimmäinen kohde oli minun kupongissani oikein!

Liikenteessä meni kahdeksan ihmishenkeä, oma arvioni (5) oli siis hieman alakanttiin.

Henkirikoksia tapahtui yksi, aika lähelle meni kun veikkasin kahta.

Sitten tuo kategoria muut (tulipalot ym). Siinä oikea lukema taisi olla neljä. Melko liki olin siinäkin kun laitoin kohteeseen numeroksi kolmosen.

Yhteensä veikkasin siis juhannukselle 19 raatoa. Toteutunut oli 22.

"Tämä tuhansien murheellisten laulujen maa, jonka tuhansiin järviin juosta saa..."
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Peliä pelataan nimellä Supertripla ja silti porukka vetää jotain 4-raksin haraviaan.
Pakko olla samoja tyyppejä, jotka piirtelee lisäruutuja ristisanatehtäviin tarpeen mukaan. Joskus saattavat sitten väritellä "ylimääräiset" ruudut täyteen jne. ;)

Kokonaismäärä osui kohdilleen eli 22. Huti tuli siinä, että painotin aivan liikaa tappoja (12). Ilmeisesti Matti ja Teppo eivät jussina keikkailleet ja kulkuriheimolta jäi välien selvittelyt tällä kertaa tekemättä. Hukkumisten lisäksi järkyttää etenkin nuorten kuolemat maanteillä. Luulisi viime vuotisten surullisten liikennonnettomuuksia koskeneinen uutisten jo kantautuneen kaikkien tietoon ja sitä kautta osattaisiin ajella rauhassa.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Luulisi viime vuotisten surullisten liikennonnettomuuksia koskeneinen uutisten jo kantautuneen kaikkien tietoon ja sitä kautta osattaisiin ajella rauhassa.

Tämä on sellainen juttu, mikä ei tule koskaan uppoamaan näiden juuri kortin saaneiden (tai n. 20-vuotiaiden) bensalenkkareiden kaaliin. Nuorten liikennekuolemat eivät tule vähenemään, päinvastoin. Ja, jos ei polla leikkaa sen vertaa, että ajaa ihmisiksi, niin vittuako ne mitään sääliä kaipaa...
 
Mielestäni Mr. Fox ansaitsisi jonkun kunniamaininnan ajaessaan tiettyä "känni ääliö"-teemaa umpipuupäisiin suomalaisiin. Mielestäni ihmisille jotka urpoilevat vapaaehtoisesti, vaikka sitten tietentahtoaan tai humalassa tietoisesti, ja näin menettävät henkensä, saa nauraa ihan vapaasti.

Saahan näitä kuolleiden määriä veikkailla ja saa niille kuolleille nauraakin, mutta itse koen, että näissä hommissa on myös tiettyjä aste-eroja.

Esim. muistaakseni vapun tienoilla oli Aamulehdessä uutinen, jossa kerrottiin jossain slummin vuokrakämpässä vappuryyppäjäisten yhteydessä kuolleesta keski-ikäisestä miehestä. Jutussa todettiin, että "viereisellä huoltoasemalla oli jo jonkin aikaa ollut pannassa pakkasnesteen myyminen tälle porukalle". Tuolle uutiselle hymähdin itsekin.

Sen sijaan jonkun 17-vuotiaan tytön kuolema, josta ei anneta juuri muuta tietoa kuin että kyseessä oli mahdollisesti itsemurha, ei noin suppeilla tiedoilla ole mielestäni lainkaan hauska. Ihan kuten vaikkapa tämä Wikipedia-artikkelikaan ei saa minua nauramaan:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Mandi_Lampi

Toki noillekin saa puolestani nauraa, mutta henkilökohtaisesti pidän sitä kummallisena reaktiona.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Sen sijaan jonkun 17-vuotiaan tytön kuolema, josta ei anneta juuri muuta tietoa kuin että kyseessä oli mahdollisesti itsemurha, ei noin suppeilla tiedoilla ole mielestäni lainkaan hauska.

Kuten kirjoitin:

Joten jokainen pösilö, idiotismiin vaipunut koomailija ansaitsee kunniamaininnan typeryydestään minulta.

Itsemurha, jonkun idiootin pelleilyn tähden kuollut sivullinen tms. on sitten toinen asia. En naura sille mutta se siitä.

Itsemurhasta kun on kokemusta monelta eri kantilta, niin tiedän, että se on hyvin epätoivoinen ja henkilökohtainen teko. Siinä ei käy syyllistäminen ketään, mutta ei itsemurhasta tällä kertaa tämän enempää. Monisyinen asia ja taustalla usein hyvinkin laaja-alaiset ongelmat.

Niin ja Lilja-4ever ei naurattanut minua. Hieno elokuva, jollaisia pitäisi tehdä enemmin, sen sijaan, että väsätään transformerseja sun muita liukuhihnalta. Mutta Liljan kaltainen elokuva vastaakin kymmeniä tusinaleffoja.

vlad.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös