Itse en ymmärrä tätä Jasun hehkutusta. Onko kaveri niin maaginen kun täällä on annettu ymmärtää? Näistä kirjoituksista saa sen käsityksen, että Jasu on liigan johtavia senttereitä.
Itse olen katsonut kaikki Lukon pelit ja omasta mielestäni Jasu on erittäin paljon jäljessä esim. Lindgreniä tai Beechiä. Kannattaa myös huomioida, että Perttu on vain vuoden Jasua vanhempi ja voitti Jasun ikäisenä liigan pistepörssin.
Ja tietenkin tulet kertomaan asiasta nyt, kun Junnulla on KOKO MUUN JOUKKUEEN tavoin heikompi jakso pisteiden valossa.
Mutta jos ymmärrät jääkiekosta jotain muutakin kuin pistepörssin, niin varmasti näet, että Jasu tekee pääsääntöisesti oikeita ratkaisuja paitsi kiekollisena, niin myös kiekottomana. Perttuun vertaus on sikäli ontuva, että Lindgrenin tehtävänä on ja on aina ollut pisteiden tekeminen. Beech ja Lindgren ovat olleet jo junioreina hyvin lahjakkaita, kun taas JJ on perustaitavaa, joka kehittyy kovalla työllä koko ajan
Puolustussuuntaan Jasu on Perttua edellä vaikkakin se puoli on Pertullakin parantunut Lukko-aikana.
Siitä olen samaa mieltä, että sana maaginen ei kuulu samaan yhteyteen Junnusta puhuttaessa, mutta varmaan suurin osa "ylistäjistä" on innoissaan sen takia, että JJ on nostanut selkeästi kokonaisvaltaisen pelaamisen tasoa verrattuna aiempaan ja siinä ohessa varsinkin alkukaudella naputtanut muutamia maalejakin.
EHT-taso ei ole vielä ajankohtainen, mutta tasaisella kehityksellä sekin taso on saavutettavissa. Tähteä hänestä tuskin koskaan tulee.