Mielestäni tehtiin täysin oikein kun hankittiin Aaltonen. Jos rahat olisi käytetty kahteen leveys pelaajaan, IFK:lta olisi edelleen puuttunut se hyökkäyksen syömähammas. Viime kaudella ne olivat Ramu ja Zabo, ensi kaudella se on JMA. Jokainen menestystä hakeva joukkue tarvii vähintään yhden hyökkäyksen syömähampaan, Kärpillä on ollut Donskoi, Tapparalla oli Laine ja Kuusela jne.
Lisäksi tuota syömähammasta on vaikeampi hankkia kesken kauden kuin niitä leveyspelaajia. Uskon että IFK:n budjetissa on vielä varaa vähintään yhdelle leveys sentterille sekä 2 peruspakin jälkeen myös tarvittaessa yhdelle pakille, ja nämä leveys hankinnat tehdään varmaan tilanteen mukaan kesken kauden. Ramun palkassa säästetään kuitenkin aika paljon, ja se on hyvä sillä uudet hankinnat Bäckström, JMA ovat luultavasti edeltäjiään kalliimpia, ja siihen päälle Lennun palkka. Hintzin toisen vuoden palkka tuskin älyttömästi nousee.
Mä uskon myös että JMA:n palkka on lähempänä 400k kuin 300k, toisaalta 350k ei ole myöskään täysi mahdottomuus. Kukaan ei todellisuudessa tiedä varmaksi paljonko Pelicans nosti JMA:n palkkalappua, voi myös olla että Pelicansilla loppui fyrkat jo huutokaupan ollessa 300-320k tienoilla. Lisäksi asuminen Lahdessa oli ilmeisesti yksi kiistakysymys JMA:n ja Pelsujen neuvotteluissa, Pelicans haluaa että kaikki pelaajat asuvat Lahdessa tai ihan lähellä sitä, ja JMA:lla on käsittääkseni ollut jo vuosia koti Helsingissä ja halusi myös kotona pysyä.
Joo kyllä mäkin oon oikeen tyytyväinen hankitaan. Kuitenkin saatiin outoa kieltä puhuvan Aaltosen lisäksi valtavaa IFK-sydäntä koppiin Petrellin muodossa, ja muutenkin siellä on kivasti omia pelaajia jengissä (oikeastaan sen verran kun se nykypäivänä on mahdollista). Eli ihan hyvää pelisilmää hankinnoissa on käytetty monellakin tavalla.
Olen myös ihan 100-varma siitä, ettei IFK hänestä mitään niin järjetöntä summaa maksanut, mikä haittaisi muiden hankintojen tekemistä. Aaltosen palkka voisi ehkä olla samassa luokassa Zaborskyn kanssa. Toivottavasti JMA on kuitenkin poffeissa "edeltäjäänsä" parempi.