Jouluvaloilla joulutunnelmaa. Ja viherkaihi.

• 5 365
  • 37

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Jukan takahiukset
Valkoinen kuusi kirkkaansinisillä pikku valoilla varustettuna on taas puolestaan henkeäsalpaavan kaunis. Itselläni ei sellaista ole vielä, koska metsästä ei löydy valkoisia kuusia ;)
Pariisista löytyy, tuossa ihan rappuni vieressä niitä myydään;) Itse asiassa valkoinen "kuusi" lienee täällä suosituin, ainakin jos siitä päättelee, paljonko sitä valkoista mönjää myydään, millä kuusi täällä "valkaistaan".

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Kaipa sen valokaapelinkin saisi aseteltua kauniisti, jos jaksaisi nähdä sen vaivan. Jossain näin, miten parvekkeelle oli asetettu kaksi kaapelia kuvaamaan ikäänkuin verhojen ääriviivoja. Homma toimi ainakin minun silmiini ihan hyvin.

Muutamalla parvekkeella on tehty pienistä keltaisista valoista ikäänkuin valoverho. Yhdessä se peittää melkein koko parvekkeen, parissa muussa vain osan siitä. Näyttää yllättävän hyvältä, ja tuo varmaan sisällekin ihan mukavasti valoa.

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Viestin lähetti Jukan takahiukset

Valkoinen kuusi kirkkaansinisillä pikku valoilla varustettuna on taas puolestaan henkeäsalpaavan kaunis. Itselläni ei sellaista ole vielä, koska metsästä ei löydy valkoisia kuusia ;)

Heh heh ja valkoinen kuusi sinisillä valoilla ei ole juntti, vaan tyylikäs kokonaisuus, joka omalla luonnollisella tavallaan ilmentää perinteistä Joulua.

Huvittaa, kuinka muuten yksilönvapauden airuina toimivat nimimerkit äkkiä muuttuvatkin patavanhoillisiksi tyylipoliiseiksi, jotka ovat valmiita retuuttamaan pienen vuokrakaksionsa parvekkeen iloisilla värivaloilla koristelleen naapurin klassisesti saunan taakse, jossa tunnetusti on tilaa. Ottakaa nyt ihmeessä se pyykkiseiväs sieltä ahterista.

Eiköhän samantien laadita ohjesääntö asianmukaisesta joulunvietosta. Sen voisi antaa Turun kansliapäällikölle, joka lukee joulurauhan aattona. "Lisäksi julkisella lisäpöytäkirjalla todettakoon, että ken joulurauhaa tyylittömillä tahi muuten asiaankuulumattomilla koristuksilla rikkoo, on hän syypää siihen rangaistukseen, joka erikseen tästä rikoksesta langetetaan. Mutta muuten kansalaisille toivotetaan armorikasta vapahtajamme syntymäjuhlaa".

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Viestin lähetti Bast
Ottakaa nyt ihmeessä se pyykkiseiväs sieltä ahterista.
Malka ja akana, vai miten se oli. Oikeastihan ärsyttävistä asioista ei saisi keskustella, ei ainakaan keskustelupalstoilla. Varsinkaan yhtään kepeään sävyyn. Se nyt ei vaan sovi. Mutta hei, anna minulle joululahjaksi aurinkolasit, niin minä annan sinulle isomman pipon. Täydellinen molemmat voittaa -tilanne. Diili? ;)

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Viestin lähetti Designer
Malka ja akana, vai miten se oli. Oikeastihan ärsyttävistä asioista ei saisi keskustella, ei ainakaan keskustelupalstoilla. Varsinkaan yhtään kepeään sävyyn. Se nyt ei vaan sovi. Mutta hei, anna minulle joululahjaksi aurinkolasit, niin minä annan sinulle isomman pipon. Täydellinen molemmat voittaa -tilanne. Diili? ;)

Sovittu, mutta unohda se pipo, en käytä. Jos löytyy esim. iso lippahattu, niin laita tulemaan :)

Tämä minun purkaukseni on ihan sitä samaa osastoa, kuin teidän avautumisenne ärsyttävistä jouluvaloista. Minä puolestani avauduin ärsyttävästä jouluvalojen ärsytyksestä. Eikö niin saa keskustelupalstoilla tehdä? Yhtä kepeään sävyyn kehoitin tyylipoliiseja relaamaan kuin valojen vilkuttajia oltiin toivottamassa helvettiin. Näinhän tämä homma toimii. Jos poistat jommankumman oikeuden, ärsyyntymisen ja ärsyyntymisestä ärsyyntymisen, keskustelu loppuu aika lyhyeen.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Viestin lähetti Bast
Sovittu, mutta unohda se pipo, en käytä. Jos löytyy esim. iso lippahattu, niin laita tulemaan :)
No lippahattu löytyy kyllä. Sitä ei sitten pidetä lippa taaksepäin suunnattuna, sillä se ei mielestän ole oikea tapa pitää lippistä päässä, joten mielestäni se tulee kieltää.

Noniin. Nyt on saatu tähänkin ketjuun kirjoitus, jossa lytätään keskustelun aihetta (kauhistelua rumista jouluvaloista) sekä niitä, jotka ovat aiheesta sitä mieltä (rumista jouluvaloista kauhistelevat). Lisäksi tuohon kirjoitukseen on saatu vastine sekä siitä poikinut pieni vuoropuhelu. Saatiinpahan tämäkin keskustelu hovikelpoiseksi.

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
No nyt on kysymyksen paikka:
Pitäisi tuolle paremman puolen edustajalle löytyä sellainen
sininen valoputki parvekkeen kaiteeseen kiemurtelemaan.

Etsitty on, mutta ei mistään löydy. Kuulemma jokunen aika sitten
vielä "Cittarissa oli ihan johonkin 5e hintaan".

Mistä helvatasta semmosen (edullisen) putken/letkun nyt löytäisi sitten?

Ja tiedoksi että joulun jälkeen ajattelin asentaa sen autoni alle
alustavaloksi, niin että pimeällä tiellä näyttää kuin Sirkus Sariola
olisi vastaan tulossa.

No ei sentään, mutta aika yleisiähän noi jo parvekkeilla on, mutta
minkäs teet kun joku niin haluaa niin vaihtoehtoja ei ole.

Mielummin ehkä itse yrittäisin kehitellä jotain persoonallisempaa,
vaikka jonkun kuvion valoista tms...

Rocco

Jäsen
Itse en kämppääni laita yhtään mitään jouluun liittyvää. Ei kuusta, ei jouluvaloja, ei mitään. Joulua joutuu katselemaan ja kuuntelemaan 24/7 muutenkin joka puolelta niin haluan että maailmassa on yksi paikka minne sitä pääsee turvaan. Oma koti.

Vilkkuvia tai vilkkumattomia sähkökynttilöitä ei meille hankita, kynttilöissä ja pikkutuikuissa on ziljoona kertaa enemmän tunnelmaa. Ja pihaan sitten hieman isommat roihut. Kuuseen tosin taidetaan sähkökynttilät kytkeä.

Mutta kukin tyylillään, joissakin naapuruston pihoissa onkin sitten hieman enemmän valoa.

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Kyllä valokaapeleistakin saa ihan näyttäviä jouluvaloja. Tämmöinen ilmestys on tuonut joulun ilosanomaa Oulussa kansalle jo muutamana jouluna. Tänäkin jouluna valo näyttää muistuttavan joulun tärkeydestä ihmisiä.

Liitteet

• jouluvalo.jpg
    jouluvalo.jpg
    88,2 KB · kertaa luettu: 373

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Ketjun innostamana piti ihan käydä tarkistamassa ja nopealla laskutoimituksella noin 200 mahdollisesta ikkunasta löytyi kolme ikkunakynttelikköä ja yksi oranssi tähti. Ja vain yhdellä parvekkeella reilusta 20:sta oli joku valkoisista valoista tehty hässäkkä, sekin oikeastaan ihan kivannäköinen.

Näin siis keskustassa, joten tuo lähiövalo taitaa olla aika osuva ilmaus. Ei siis pelkoa kaihista, maassa rauha ja kaikilla hyvä olla.

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Jouluvaloilla joulutunnelmaa. Ja viherkaihi.

Viestin lähetti ervatsalo
Kaikenkarvaiset valokaapelit ja värivalot tuovat mieleen porttolan...

Itse kun en joulusta paljon perusta, en valaisekaan enempää kuin normaalisti. Kaikki valot mulla on päällä joka tapauksessa. Mikäli erityisesti valaisisin, saattaisin hyvinkin käyttää jotain pinkkiä neonvalosysteemiä muistuttamaan minua siitä paikasta missä olisin mieluiten nytkin.

Luettuani aiemmin useita nimim. Eravatsalon viestejä, minua ihmetyttää miksi mies on nyt sitä mieltä, että porttoloissa on jotain vikaa? Entä viinahuuruisissa pikkujouluissa joissa kähmitään stayuppeihin pukeutuneita sihteerikköjä?

Kysyn vaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy