Joulupata

  • 13 071
  • 62

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Netissä on mahdollista lahjoittaa Joulupata-keräykseen, jos omaa nettipankkiin tunnukset. Mukavana lisänä tänä vuonna on mahdollisuus kerätä yhteistä keräyspottia.

Lisäsin Joulupataan Jatkoajalle oman keräyspotin, aloittaen tuimasta 2 eurosta.

Kaikki mukaan!
 

Kyynis

Jäsen
Kiitoksia oivasta linkistä. Koska nykyään on aika harvoin käteistä taskussa niin virtuaalipataan on helpompi laittaa.

Paljon on jauhettu kiinteääulostetta näilläkin sivuilla. Katsotaan miten jatkoajan lajoituskassa kasvaa, kun pitäisi tehdä tekoja. X egeä lahjoitettu täältä.

Kyyninen joulukin voi olla oikea joulu. Seppo Ratyä mukaillen: "Vittuuksissani lahjoitin" *hymyä sydämestä*
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Mukana ollaan
 

pest

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jopa FutisForum peittoaa Jatkoajan anteliaisuudessaan...
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti pest
Jopa FutisForum peittoaa Jatkoajan anteliaisuudessaan...
Lueskelin äsken lähes vuoden vanhaa "Mitä ansaitset?" ketjua ja aika hirveitä tuloja Jatkoaikalaiset kotiinpäin vetäisee. Missäs nämä ihmiset nyt on?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Ruutiveijari
Lueskelin äsken lähes vuoden vanhaa "Mitä ansaitset?" ketjua ja aika hirveitä tuloja Jatkoaikalaiset kotiinpäin vetäisee. Missäs nämä ihmiset nyt on?

Onneksi minä en kuulu "heihin", mutta eiköhän se ole ihan jokaisen oma asia mille taholle rahansa lahjoittaa vai lahjoittaako yleensäkään kenellekään.

vlad#16.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti vlad
Onneksi minä en kuulu "heihin", mutta eiköhän se ole ihan jokaisen oma asia mille taholle rahansa lahjoittaa vai lahjoittaako yleensäkään kenellekään.

vlad#16.
Oikeassa olet toki.

Silti sitä aina toivoo, että jos kuitenkin...
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Ruutiveijari
Oikeassa olet toki.

Silti sitä aina toivoo, että jos kuitenkin...

Ja, mistäpä me tiedämme vaikka moni olisi jo tehnyt lahjoituksensa muita reittejä myöten - en nyt tarkoita itseäni vaan näitä "raharikkaita".

vlad#16.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Minä en ole raharikas, mutta kuten jo tuolla toisessa ketjussa sanoin, en hyväksy tälläistä ihmisten anteliaisuuden kilpailuttamista. Tänä vuonna boikotoin Joulupata-keräystä nimenomaan tämän takia.

Minä en ainakaan haluaisi oman firmani olevan tuollaisella listalla. On eri asia listata lahjoittajia, kuin listata heidät siinä järjestyksessä kuinka paljon he ovat rahaa lahjoittaneet.
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Viestin lähetti dude
Minä en ole raharikas, mutta kuten jo tuolla toisessa ketjussa sanoin, en hyväksy tälläistä ihmisten anteliaisuuden kilpailuttamista. Tänä vuonna boikotoin Joulupata-keräystä nimenomaan tämän takia.

Minä en ainakaan haluaisi oman firmani olevan tuollaisella listalla. On eri asia listata lahjoittajia, kuin listata heidät siinä järjestyksessä kuinka paljon he ovat rahaa lahjoittaneet.

Dude, that's like wise shit, dude. *Tommy Leetä imitoiden*

Olen todellakin samaa mieltä. Muistakaa että niin metsä vastaa kuin hai laivaa!
 

tsei_tsei

Jäsen
Viestin lähetti Ruutiveijari
Lisäsin Joulupataan Jatkoajalle oman keräyspotin, aloittaen tuimasta 2 eurosta.

Ilmeisesti olet Jatkoaika ja voit päättää osallistumisesta tällaiseen toimintaan? Voisinkin avata oman keräyspotin vaikka nimellä Rauman Lukko. Sitten voisimme yhdessä katsella kuinka vähän Lukko on antanut keräykseen.

Hyväntekeväisyys on muutenkin tekopyhää hurskastelua ainakin tässä muodossa.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Muistan joskus junnuna, kun oli tälläinen pata-keräys ostarilla. Minun edessäni eräs mies laittoi siihen 5 PENNIÄ, hän sai siitä kiitoksen tältä joka seisoi siinä. No minä ajattelin myös olla hyvällä asialla ja laitoin kokonaista yhden markan sinne (iso raha pienelle kaverille). Minulle tämä henkilö ei sanonut sanaakaan. Silloin päätin, että en ikinä osallistu pelastusarmeijan keräyksiin. Äsken meinasin mennä lahjoittamaan x € sinne, kuten moni muukin on täällä tehnyt, mutta kun näin kuka sitä ylläpitää, jäi asia siihen.
Lisäksi se listaus siellä sivulla on minusta erittäin vastenmielinen. Kuka on antanut mitenkin paljon. Siinä on sellaista tietynlaista kilpailuttamisen makua, jota ei hyvälläkään tahdolla voi hyväksyä.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse olin ehtinyt jo ko. keräykseen osallistumaan ennenkuin tänne tuli aiheesta ketju. Periaatteisiin kuuluu että samaan keräykseen osallistun vain yhden kerran johon en nytkään tee poikkeusta.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Re: Re: Joulupata

Viestin lähetti tsei_tsei
Ilmeisesti olet Jatkoaika ja voit päättää osallistumisesta tällaiseen toimintaan? Voisinkin avata oman keräyspotin vaikka nimellä Rauman Lukko. Sitten voisimme yhdessä katsella kuinka vähän Lukko on antanut keräykseen.
Ei. Vaan kuinka paljon Jatkoajan käyttäjät keräävät. Ja näistä edustan yhtä.

Yhteisökeräys taitaa olla kyseessä.
 

tsei_tsei

Jäsen
Re: Re: Re: Joulupata

Viestin lähetti HN
Eikä o.

Onpas. Näitä heikko-osaisia ei pitäisi edes olla, vaan valtion pitäisi heitä suoraan tukea verovaroista. Köyhien eläminen solidaarisuuden turvalla ei ole hyvinvointiyhteiskunnan idea, vaan valtion pitää kylmästi verottaa tarpeeksi, että näillekin ihmisille riittää rahaa. On rockefellermaisen tekopyhää lahjoittaa rahaa tällaisiin keräyksiin ja samalla äänestää Kokoomusta. Jos rahaa haluaa antaa köyhille, niin äänestäkää jumalauta Vasemmistoliittoa tai kommunisteja. Toinen vaihtoehto on sitten tarjota ihan konkreettista apua.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Joulupata

Viestin lähetti tsei_tsei
Hyväntekeväisyys on muutenkin tekopyhää hurskastelua ainakin tässä muodossa.
Itse henkilökohtaisesti saan kyllä hyvän mielen siitä, että olen auttanut jotain perhettä saamaan maksalaatikon sijasta kinkkua jouluksi. Ja lapsillekkin vähän joulumieltä.

Kukin taplaa tyylillään.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Neljä euroa annoin, vaikka en periaatteen vuoksi hyväntekeväisyyttä harrastakaan. Harrastakoon ne, joilla on siihen paremmin varaa. Ainakin noiden hynkkyjen tietää menevän hyvään tarkoitukseen, eikä esimerkiksi Afrikan nokikepeille pyssyrahoiksi...
 

tsei_tsei

Jäsen
Re: Re: Re: Joulupata

Viestin lähetti Punainen Vaara
Itse henkilökohtaisesti saan kyllä hyvän mielen siitä, että olen auttanut jotain perhettä saamaan maksalaatikon sijasta kinkkua jouluksi. Ja lapsillekkin vähän joulumieltä.

Kukin taplaa tyylillään.

Niin, juuri niin. SINÄ saat hyvän mielen. Sen takia se onkin juuri tekopyhää. Helvetti, todellisuudessa tuo kinkku pitäisi olla ennemminkin itsestäänselvyys jo yhteiskunnan toimesta eikä riippua jostain hyväntekeväisyydestä. Lopeta ennemmin se Kokoomuksen äänestäminen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Joulupata

Viestin lähetti tsei_tsei
Toinen vaihtoehto on sitten tarjota ihan konkreettista apua.
Ai rahan antamisen sijasta soittaa ovikelloa ja ilmoittaa äänestäneesä kommareita? Sehän lämmittää.

Viestin lähetti tsei_tsei
Lopeta ennemmin se Kokoomuksen äänestäminen.
Onkos sulla paha mieli, kun oot äänestänyt Kokoomusta ja sitten huomannut, ettei se olekkaan köyhän asialla?

Itselleni se ole ollut ikinä edes vaihtehtona.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Re: Joulupata

Viestin lähetti tsei_tsei
Hyväntekeväisyys on muutenkin tekopyhää hurskastelua ainakin tässä muodossa.

Sinänsähän sillä ei ole väliä kuinka tekopyhää toimintaa lahjoittaminen on tai edes syillä miksi lahjoitetaan. Itsekkäistä syistähän se yleensä tapahtuu, vaikka moni itselleen mielellään tietysti muuta uskotteleekin.

Mutta eiköhän loppujen lopuksi itse kerätty raha ja keräyksen kohde ole ainoa oleellinen juttu, oli keräys sitten kuinka tekopyhä tai epäilyttävästi (kilpailuttaminen) toteutettu tahansa.

Itse tosin en viitsi rahojani tuohon enää pistää. Maksamistani veroista menee kuitenkin jo melko iso summa vuosittain hyväntekeväisyyteen, joten se saa puolestani riittää. Enkä myöskään halua tukea keräystä ihmisille, joille on tarkoituksena saada kinkkua pöytään tms, kun samaan aikaan muualla maailmassa oikeasti on ihmisiä, jotka eivät saa edes sitä maksalaatikkoa syödäkseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös