Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Joulu tulee – oletko valmis?

• 104 041
  • 661

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt töistä kotiin ja muutama tunti unta, jonka jälkeen kovin virkeänä kärsimään joulun vietosta.

Nojoo, ehkä sen jotenkin kestää ja ehtii ehkä huilata ennen töihin lähtöäkin vielä. Sitten huomenna tähän aikaan voi hieman hengähtää.

Joulu ei kiinnosta pätkääkään henkilökohtaisesti, mutta saa olla vähän aikaa vapaammin, kun koulut on tauolla ja lasten harrastukset myös.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minun jouluni alkoi eilen iltapäivällä kun isä haki minut lapsuuden maisemiin joulun viettoon. Isäni kanssa vietetään tämäkin joulu, äitini ja veljeni ovat jo menehtyneet yli kymmenen vuotta sitten. Siskoni perheen luona käydään tänään aamupäivällä riisipuurolla.

Taas on ollut oikein mukava joulukuu. Kuukauden alusta alkaen olen lähes joka päivä jotain pientä valmistellut jouluksi niin ei ole tullut joulustressiä kun ei ole tarvinnut yhdellä kertaa tehdä niin paljon. Ilman kiirettä on saanut joulua valmistella. Ja kun tykkään ruoan laitosta ja leipomisesta niin onhan tuo joulun alusaikakin ollut taas mukavaa aikaa.

Nyt olen valmis joulun viettoon, tai olin jo eilen valmis. Onhan joulu yksi vuoden kohokohdista. Joulu on minulle tärkeä juhla. Vaikka ikää on jo 40 vuotta mittarissa ja joulu on joka vuosi niin silti sitä odottaa joka vuosi joulua yhtä paljon. Melatoniinia olen syönyt joka ilta nyt kuukauden ajan että olen saanut yöt sentään nukuttua.

Edessä oleva joulu on varmaan melko rauhallinen juhla. Syödään hyvin, nautitaan joulun tunnelmasta ja herkutellaan leipomillani kakuilla ja pikkuleivillä. Ja yksi iso juttu on myös joulusauna kun pääsee puulämmitteiseen saunaan, kotonakin on kuitenkin taloyhtiössä sähkökiuas.

Hyvää joulua vaan kaikille!

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joulu on perinteiden aikaa. Siksi katsoin juuri televisiosta perinteisesti Lumiukon. Ja sen jälkeen paheksuin perinteisesti sitä, kuinka YLE esittää vuodesta toiseen parhaaseen katseluaikaan lastenohjelman, joka kannustaa juomaan olutta!

Tänä vuonna paheksun tuota kahta kauheammin, kun viikoittainen psori-pillerin otto osuu tälle päivälle, ja silloin ei alkoholia nautita edes ruokajuomana. No, onneksi on alkoholittomat oluet, jotka ovat tänä päivänä hyvinkin laadukkaita.

Joulu menee tänä vuonna appivanhemmilla Suomen joulupääkaupungissa, eli Turussa. Nyt väijyn joulurauhan julistusta televisiosta. Kolmesti olen ollut paikallakin, kun täällä olen ollut aattona, mutta nyt ei jaksanut.

Leppoisissa tunnelmissa mennään.

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Minulle joulu merkitsee yhä enemmän oikeastaan vain rauhoittumista, läsnäoloa ja hiljentymistä mitä enemmän kilsoja tulee henk. koht. mittariin. Suurin toiveeni oliskin, että kaikki lapset ja nuoret saisivat viettää rauhallisen, onnellisen ja muistorikkaan lämpimän joulun läheistensä kanssa sosioekonomisesta asemasta, taustoista, vanhemmista tai muustakaan tekijästä huolimatta. Sellaisen, joita itsekin on saanut viettää ja joista onnelliset joulut minulle kumpuavat. Joulu on ennen kaikkea lasten juhla.

Valitettavasti tämä taitaa jälleen olla vain haave, vaikka kuinka joulurauhat on jälleen julistettu. Silti pyrkimys tähän pitäisi aina olla.

Itse olen nykyjoulumeiningeistä pudonnut jo ajat sitten kärryiltä mitä ympäristö meille tyrkyttää. Olen vieraantunut siitä, että joululaulut raikuvat lokakuussa, pikkujouluja vietetään kymmenittäin jotta voi ryypätä, marketit ja nettikaupat ostetaan tyhjäksi, jotta voidaan kamerat ojossa kuvata jonnekin alustalle, että ketä sai mitäkin eniten ja aito läsnäolo on sitä, että roikutaan puhelimilla sohvalla, kun lahjavyöry on saatu purettua.

Olipas kyynistä. Noh, toki ostan lahjoja vielä itsekin tarkkaan harkiten, mutta olen arvoiltani aivan toisessa päädyssä monen muun kanssa joulun suhteen näin aikuisena.

Hyvää joulua kaikille tasapuolisesti!

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
En ole valmis, mutta hyvää joulua kaikille tasapuolisesti

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Päivällinen nautittu. Ai perkele, että oli hyvää, vaikka itse sanon.

Ainoa miinus porkkanalaatikosta. Tein toisen satsin valmissoseesta. Siinä oli joku ihme sivumaku. Ensimmäinen satsi johon olin tyytymätön tuoreeltaan, olisi ollut parempi.

Myös lanttulaatikko oli mielestäni epäonnistunutta tuoreeltaan. Nyt aattona pakkasesta lämmitettynä aivan täydellistä.

On tää hieno päivä. Eikan kerran saatiin appivanhemmat meille. Selvästi viihtyvät.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy