Joulu tulee – oletko valmis?

  • 89 217
  • 587

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
En. Mä en edelleenkään ole valmis. Enkä edes halua. Kun sais vaan lahjat lahjoittaa (done) ja muuten viettää ihan itse.
 

J_Boumedienne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Kärpät, Suomen palloilumaajoukkueet
Tänään kävin töiden jälkeen hakemassa lähimarketista vielä joulu(valmis)ruoat: porkkanalaatikkoa, kinkkukiusausta ja -siivuja, rosollia, sinappia sekä riisipuurotarpeet. Siivottu on, lasten lahjat odottavat kuusen alla, ja pukin kamppeet kaivettu komeron perältä käsille.

Olen valmis.
 

Glove

Jäsen
Pientä siivousta niin kehtaa päästää vieraatkin sisälle. Vaikka ei ne mitään vieraita kun tuttuja omia lapsia, eikä niitä varmaan haittais vaikkei olisi tiptop.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles
Suosikkijoukkue
HPK
Valmis ollaan. Appivanhemmat tulevat pariksi päiväksi kylään. Sen jälkeen sitten omille vanhemmille viettämään joulua.

Vähän on siivoukset kesken. Pitää sitä anopillakin jotain tekemistä olla.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
50/50. Siivousta ja paketointi kesken vielä. Ruuat hoitaa vaimo.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Vähän tässä nyt tiukkaa tuli, kun olin viikon pois kotoa. Tänään vähän perusteellisempi siivous, ja koristeet esille. Illalla voikin sitten laittaa joululaulut soimaan, ja kynttilät palamaan.

Kinkun paisto jää tällä kertaa poikkeuksellisesti vasta aaton puolelle, mutta onneksi on pieni pötikkä, jossa ei kauaa mene paistella.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Aatonaaton työlista odottaa tekijäänsä. Tosin järkeistämällä olen saanut listan lyhennettyä siten, ettei se enää tunnu uuvuttavalta. Uskoisin, että illansuussa olenn kutakuinkin valmis.
 

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Ruoat ja juomat ostettu, lahjat paketoitu, kuusi koristeltu. Mökki on siis valmis joulun viettoon. Tänään vielä pari asiaa kaupasta, mutta aika rennosti saa ottaa ja nauttia joulun odotuksesta.
 

Jeffrey

Jäsen
Nyt alkaa joulu täällä. Tänä vuonna omien vanhempien luona alkupäivät ja sen jälkeen muutama päivä puolison vanhempien luona. Yhteensä viikon verran tulee joulua vietettyä.

Taas tämän vuoden 1. Tavoite on olla liikaa ärsyyntymättä liiaksi sisarusten lasten tuomasta ajoittaisesta suurhärdellistä. Lapsille voi joulun taikaa antaa vain hetken kun aikuisten kesken kerkee hengailla myöhemminkin.

Hyvää joulua kaikille!
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Kinkku on uunissa, lantut kiehumassa ja riisipuuro jo valmis. Puuroa en tehnyt suoraan syötäväksi vaan karjalanpiirakoiden täytteeksi. En ole ikinä ennen viettänyt joulua pelkästään puolison kanssa kahden kotona, joten vasta eilen tajusin että nämä jouluruuat eli kinkku, piirakat, lanttulaatikko, lohi, karamelisoidut punajuuret ja karjalanpaisti varaavat uunin koko päiväksi. No huomenna pääsee sentään syömään sitten kaikkia samaan aikaan.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Itse töissä 22.12-27.12 sitten taas 29.12.-03.01.
Sitten taas loppiaisena takaisin hommiin.
No tammikuussa sitten tulee se vuoden paras tili taas räpylään.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Kaikki olisi valmiina, mutta oma joulunvietto on nyt vaakalaudalla. Viikko sitten oli flunssaa, josta luulin selvinneeni. Eilen alkoi taas oireilu ja tänään olisi pitänyt lähteä maalle, mutta toistaiseksi jäin kotiin. En haluaisi tartuttaa mitään, etenkin kun siskon perhe lähtee matkalle, niin ei ole kiva heidän tulla kipeäksi ulkomailla. Tällä hetkellä 50/50 -tilanne, että miten käy.

Muuten, Kymppi -merkin lanttu- ja perunalaatikot ovat ihan paskaa. Lähes mautonta mössöä ja maistuvat lähes samalta.
 

Meiken

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vielä pari tuntia töitä ennen kuin pääsee kinkun paistoon. Siinähän se ilta sitten meneekin leppoisasti punaviiniä nauttien. Muu perhe sairastaa, niin ilta menee rauhassa joulua valmistellen ja saa vielä rauhassa katsoa lätkää telkkarista.
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Viimeiset kauppa-asiat hoidettu ja juomaa sekä ruokaa ym. on nyt riittämiin. Keli oli autolla varsin karmea, kun märkää lunta satanut koko hela päivän. Onneksi tuolla kylän keskustassa ei ihan hirveästi porukkaa ollut liikkeellä. Kaupassakin yllättävän väljää.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllähän täällä kaikki on valmista joulun viettoon. Ja olen saapunut isäni luokse lapsuuden kotiin tänäkin vuonna joulua viettämään. Oikeastaan kaikki oli valmista jo eilen iltapäivällä kun sain lanttulaatikot paistettua.

Joulukuussa on taas perinteisesti tullut tehtyä taas monet leivonnaiset jouluksi. Tein parit maustekakut, tiikerikakut ja taatelikakut sekä pipareista ruskeat, ässät, hannatädit ja herrasväen leivät. Sekä tein 61 kappaletta jauheliha- ja lohipasteijoita. Lisäksi minun vastuullani oli tehdä porkkana- ja lanttulaatikot. Työtä on jonkin verran taas tänä joulukuussa riittänyt mutta eilen oli hyvä fiilis kun olin vihdoin valmis joulun viettoon. Ehkä leivonnaisia tuli taas tehtyä liikaa mutta ei stressata siitä näin jouluna.

Jouluun meni minulla tänä vuonna reilu satanen enemmän rahaa kuin aiempina vuosina. Varsin usein olen leiponut samat leivonnaiset ja tehnyt samat ruoat mutta kai se ruoan hinnan kallistuminen näkyi tässä. No, rahatilanne salli minun käyttää rahaa tämän verran tänä vuonna jouluun.

Nyt vaan sitten nautitaan joulun ajasta ja tehdyn työn jäljistä. Ja odotan toisaalta sitäkin kun on jouluaatto niin nukkuminen varmaan alkaa taas helpottamaan ja sujumaan paremmin. Joulukuussa ennen joulua minulla on usein vaikeuksia nukkumisen kanssa kun odotan sen verran paljon joulua. Tällä viikolla olen parhaimmillaan yöllä nukkunut jotain kuusi ja puoli tuntia. Mutta kyllä se nukkuminen varmasti alkaa taas sujumaan kun päästään jouluaattoon.

Kinkkua meillä ostetaan valmissiivuina. Ostin esimerkiksi pienen määrän Makulihan kinkkua ja se oli ainakin todella hyvää.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joko oot keulilla

Pari minuuttia yli tunnin kesti, saaliina 1,3 kiloa savustettua lohta.

Kuusi koristeltu, äsken käytiin saunassa, kohta (kun Atletico-Sevilla peli loppuu) aletaan koko perhe katsomaan Yksin kotona. Faija kävi jeesaamassa kuusen koristelun kanssa ja toi saaristolaisleipää. Sitä popsitaan kohta lohen kanssa, kylkeen portteria.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Huomisen ohjelma pähkinänkuoressa:
1. Joulupukin kuuma linja
2. Puuron syönti
3. Lumiukko
4. Joulurauhan julistus
5. Mummia näkemään
6. Joululeffoja samalla kun jouluruoat valmistuu
7. Setä haetaan mukaan joulunviettoon
8. Tuhti jouluateria
9. Samu sirkan joulutervehdys ja ruoansulattelua
10. Lahjojen jako ja avaaminen
11. Setä lähetetään takaisin kotiin
12. Kenties vielä Yksin kotona 2?
13. Nautitaan loppuilta yhteisestä perheen keskeisestä ajasta
14. Jouluyön kirkkoon parhaan ystäväni kanssa?
15. Nukkumaan tyytyväisenä pitkän, mukavan ja tapahtumarikkaan päivän jälkeen

Jotakuinkin tuolla ohjelmalla huominen tulee luultavasti menemään. Kyllä tässä on taas odottavainen olo :) Vuoden paras päivä edessä
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Joulu ei vaan ole herättänyt minussa minkäänlaisia iloisia tuntemuksia lähes 20 vuoteen, joten siksi otan tämän ajan vain tervetulleena hetkenä vetää henkeä ja ladata akkuja. Merkittävämpänä syynä tähän nihkeään suhtautumiseen jouluun pidän tiettyä osaa suvustani - äitini sisaruksia sekä hänen edesmenneitä vanhempiaan eli ukkiani ja mummoani, joiden kanssa tuli oltua oikeastaan pakon edessä hyvinkin tiiviisti tekemisissä vuosituhannen alussa, vaikka emme saaneet osaksemme muuta kuin armotonta vittuilua siitä hetkestä lähtien, kun tulimme mummolan ovesta sisään.

Kaipa tämä syvä vastenmielisyys joulua kohtaan jossain vaiheessa korjaantuu, kun saan omaa jälkikasvua, mutta tällä hetkellä näytän vain keskisormea koko touhulle ja keskityn lepoon. Onneksi voi katsoa leffoja.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Liitteet

  • IMG_6813.jpeg
    IMG_6813.jpeg
    383 KB · kertaa luettu: 26

Rick Rother

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kärpät
Joulun ensimmäinen lautapelimatsi otettu. Mutsi painaa pyyteettömästi. Broidin jänispaisti tulee ulos kohta leivinuunista. Faijan levyarkistosta tulee hyvää joulumusaa yhtenä kyrpänä. Instrumentaali virkistää. Jos kävisi ottamassa savut ja alkaisi nukkumaan. Sieltä se joulu tulee.

Hyvää joulua kaikille tämän laulun myötä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös