Joulu 2020 – LIVE!

  • 11 290
  • 146

MegaForce

Jäsen
Näin aatonaaton iltana suurin osa on tehnyt viimeiset jouluostokset, kinkku on jo uunissa sekä lahjat paketoitu.

Itse juon nyt portviiniä kynttilän valossa ja syön piparkakkua juustojen ja hedelmien kera.

Miten te vietätte joulua?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Katotaan vaimon kanssa Raskasta Joulua -koosteita. Rouva tykkää ja määkin, tavallani.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Täällä alkaa nyt hiljalleen rauhoittuminen joulun viettoon. Sain äsken puserrettua loppuun tämän päivän askareet, marinoin punasipulit, tein Walfordin salaatin ja siivosin sekä tiskasin lopuksi jälkeni.

Nyt ei ole enää jäljellä juuri mitään jouluvalmisteluita, oikeastaan vain perunalaatikon valmistus ja piparijäädykkeen teko mutta nämä hoidan ja teen vasta huomenna. Nyt tosiaan alkaa täällä se joulun vietto ja lepääminen.

Kiva juttu että on näitä tällaisia paikkoja ja ohjelmia missä voi seurata muidenkin joulun viettoa. Täällä kun vietän nyt tämän joulun yksin niin onhan edes nämä ketjut ja ohjelmat ja tietenkin lähimmäiset ovat tavoitettavissa puhelimella.

Minä juon nyt luukun 23 teen ja kirjoitan jotain blogini joulukalenterin.Eilen tuo jäikin tekemättä kiireiden vuoksi.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Äsken tuli roudattua ruokaostoksia vielä äiskälle. Jostain pitäisi nyt repiä jouluiloa, mutta ei ole näkynyt. Väsyttää ja kaikkea.
 

Alba

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Packers, Ukraina
Kerrankin vapaalla jouluna. Kaikki on valmista, kinkku noudettu, juustokakku paistettu, pienokainen nukkuu, rouva pelaa lautapeliä isomman kanssa ja itselläni on työn alla macallanin 12 vuotias. Huomenna saunaa, ruokaa ja pukkia. Illalla pari konjakkia. En juurikaan keksi parempaa joulua, paitsi tietty se lapsuuden joulu jolloin sain yllättäen Commodoren.

Lasten myötä on löytynyt jo kauan sitten kadonnut jouluilo uudelleen. Ihan mahtavaa katsoa lasten iloa huomenna, kun avaavat lahjoja.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Aamuista joulupuuroa vaille kaikki tehty, mitä nyt joulua varten voi tehdä. Rouva meni jo nukkumaan, kun aamuvuoroon on vielä menossa. Itse juon vielä jokusen glögin ja ehkä polttelen pari sikaria tässä illan ratoksi.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mikäs tässä on elellessä joulua täysin poikkeuksellisella ajanjaksolla ihmisen historiassa. Elämä on helppoa ja kaikki peruspalikat hyvin kasassa tässä maassa.
 

aalto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, änärin suomalaiset
Täällä on lähtenyt joulu jo ihan käsistä. Iltapäivällä aloitettiin vaimon kanssa laatikoilla, ihan vaan varovasti. Sitten saunan jälkeen huikkaa glögiä ja siitä se sitten lähti. Nyt on jo konvehdit korkattu ja kohta siirryn vihreisiin kuuliin. Pipariakin sain, torttua vasta huomenna.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Ensimmäinen jouluolut sihahti auki. Kalkkunaa ja konvehteja syötävänä. Prime Videosta pyörii Grand Tourin uusin jakso. Tästä se lähtee, hyvää joulua kaikille!
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Torttua suu täynnä ja kinkku juuri ulos uunista. Ah, tät riemun aikaa, hei tonttu-ukot hyppikää.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Yksin kotona. Pyörii telkkarissa ja pitää paikkaansa. Enpä muista milloin viimeksi olisin ollut aatonaattona yksin kotona. Ja on kyllä aikaa siitäkin, että olisin aatonaattona ylipäänsä ollut kotona, kun yleensä aina äidin helmoissa Lappeessa. Huomenna toki eri meno, mutta tänään näin.
 

LaiLaiLei

Jäsen
Tämänkin ketjun viimeisintä sivua lukiessa on kyllä pakko sanoa että hienoa kuinka monella tavalla joulunaikaa voikaan viettää! Nyt muutama aatonaaton lonkero ja huomenna vanhemmille ja anoppilaan korona-aika huomioon ottaen varovaisesti. Hyvää joulua!
 

Nick Neim

Jäsen
Nyt täytyy myöntää, että täysin arkipäiväisesti on tämäkin päivä menty. Tänään töissä kävin kääntymässä, tennistäkin vielä illalla lätkimässä, ja huomenna olisi tarkoitus käydä muutama tunti vielä töitäkin tekemässä. Illasta sitten äidille syömään, ja muuten löhöilläänkin pari päivää sohvalla.

Lahjaostoksille ehkä perjantaina tai lauantaina, katsoo nyt miten jaksaa.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Perjantaiaamusta lauantai-iltaan asti menee joulu työhommissa, joten se vähän latistaa "joulun viettoa" jos sellaista nyt olisi muutenkaan suuremmin ollut. No eiköhän huomenna aamulla tule riisipuuro (kokkikartanon) vedettyä ja tietenkin jouluruokaa hankittua ainakin porkkana ja lanttulaatikon verran. Kinkkua en itse paista vaan ostan valmiita siivuja. Kerran olen kinkun paistanut ja sehän tuhosi uunipellin lähes kokonaan ja uuni itsessäänkin otti parantumatonta damagea.
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Muija valitti että oon paskonut housuuni mikä on vale sillä mulla ei ole housuja. Oon kännissä.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Kerran olen kinkun paistanut ja sehän tuhosi uunipellin lähes kokonaan ja uuni itsessäänkin otti parantumatonta damagea.
Uunipellin kun vuoraa foliolla säästää aikas paljon vaivaa putsauksessa. Yleisesti vinkkinä muillekin, jotka ilman paistopussia kinkun valmistavat.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Olispa lunta perkele. Ei ole yhtään joulufiilis. Pitää ensi vuonna lähteä jonnekin missä on varmasti lunta.

Huomenna vanhemmille, missä vietetään aattoa kolmistaan. Hieman outoa, en muista milloin olisi noin pienellä porukalla juhlittu joulua. Ehkä tämä tästä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kuusi on koristeltu (ks. liite). Ja muutkin koristeet laitettu ja joululiinat. Tonttuja on siellä täällä ja enkeleitäkin jossain. Seimi on koottu ja siellä on lapsi, äiti&isä, paimen lampaineen ja aasi&lehmä sekä kolme viisasta miestä. Kinkku on sulamassa ja huomenna se paistetaan. Muuten on ruuat valmiit ja jääkaapissa. Mitäs tässä enää muuta kuin unta kun kokee sen ajam olevan.
 

Liitteet

  • kuusi.jpg
    kuusi.jpg
    862 KB · kertaa luettu: 123

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Uunipellin kun vuoraa foliolla säästää aikas paljon vaivaa putsauksessa. Yleisesti vinkkinä muillekin, jotka ilman paistopussia kinkun valmistavat.

Kinkku ritilälle, alle syvä uunipelti, jossa vettä. Uunipellille sian alle uunivuoka, johon kastikeainekset valuvat.

Meillä on pian kinkku valmis. Lahjat on paketissa. Nyt muutama bisse ja nukkumaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös