Nostetaas tätäkin ketjua ylemmäs. Harjoituspelien perusteella KooKoon pelitapa on mennyt kokonaan uusiksi. Salon Meidän Pelistä/kiekkokontrollista on siirrytty melko puhtaaseen pystysuunnan vauhtikiekkoon. Kun muistelee tuota Salon viimeisen kauden ankeuttajalätkää, niin tämä muutos on kuin henkäys raitista ilmaa. Oli jotenkin outoa katsoa tuota uudenlaista KooKoota harkkapeleissä, kun pakkien kiekottelu, maalin takana seisoskelu ja alaspäin pelaaminen loistivat poissaolollaan, kun niihin on jo vuosien ajan tottunut. Melkoinen kulttuurishokki suorastaan nähdä KooKoon pelaavan noin erilaista jääkiekkoa.
Itse tosiaan näen tämän muutoksen vain positiivisena asiana. Vauhdikkaampi lätkä on viihdyttävämpää ja yleisöönmenevämpää kuin vierumäkeläinen peruuttelujääkiekko. Mutta suurimpana huolenaiheena on tuo Kultasen rakentama pakisto. Pystysuunnan jääkiekko vaatii puolustajilta pelinopeutta ja hyvää syöttötaitoa. Nähdäkseni tällä hetkellä tuota pelitapaa kykenee toteuttamaan neljä puolustajaa, Barton-Farrance ja Kåsastul-Suomi. Loposella, Ahlrothilla ja Puhakalla on ollut (odotetusti) vaikeampaa. Salmela on ollut vähän siinä ja tässä.
Huoli on kyllä suuri, miten tällä pakistolla kyetään toteuttamaan Myrrän vauhtilätkää. Pitää vain rukoilla, ettei tuohon top4-osastolle osu loukkaantumisia, pelikieltoja tai flunssaa.
Tällä kaudella tuskin lienee tarvetta avata Myrrälle kenkää-ketjua. Itse olen valmis antamaan projektille aikaa. Mikäli tällä kaudella flopataan, se menee Kultasen piikkiin, ei valmennuksen. Puutteet pelaajamateriaalissa näkee sokea Reetakin.