Joukkueen rakennus KHL-kaudelle 2014–2015

  • 445 733
  • 1 126

Raju Erkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport & Vegas Golden knights & Jokerit
Nagyltä eilen Norjaa vastaan kaksi maalia ja taisi nousta koko kisojen maalipörssin kärkeen, joten olisiko aika laittaa sopimusta Nagylle, ennen kuin joku muu vie.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Nagyltä eilen Norjaa vastaan kaksi maalia ja taisi nousta koko kisojen maalipörssin kärkeen, joten olisiko aika laittaa sopimusta Nagylle, ennen kuin joku muu vie.

Eiköhän sopimustarjous ole isketty Nagyn eteen jo aikoja sitten. Siis, siinä tapauksessa, jos Erkka on vihreää valoa Nagyn jatkolle antanut.
 

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Saako seuraavaksi odottaa senttereitä, joiden taso ja hinta ovat mallia All-in, ammutaan kovilla panoksilla viimeisetkin sentit peliin?

Hetken mietittyäni löisin pikkuisen vähemmän rahaa veskariin ja satsaisin kunnon senttereihin.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Philadelphia Flyers
Saako seuraavaksi odottaa senttereitä, joiden taso ja hinta ovat mallia All-in, ammutaan kovilla panoksilla viimeisetkin sentit peliin?

Hetken mietittyäni löisin pikkuisen vähemmän rahaa veskariin ja satsaisin kunnon senttereihin.

Viime kauden pilanneen sentterisekoilun* jälkeen keskikaistan on pakko olla TODELLA vahva ja leveä. Mieluiten joukkueesta löytyisi jopa pari sellaista pelaajaa, jotka pelaisivat lähtökohtaisesti laidassa, mutta pystyisivät tarvittaessa paikkaamaan keskellä. "Petruzalek"/"Stapleton" ylempiin ketjuihin ja "Nokelainen" alempiin.

Harju - "Da Costa" - Omark
Hagman - "Miele" - "Petruzalek"
Huhtala - "Immonen" - Moses
Sallinen - Hahl - "Nokelainen"/Pöysti

* Olen sitä mieltä, että jos Hjallis olisi kasannut Lämsälle vahvan keskikaistan, kuten Kekäläinen teki, niin kausi olisi ollut hyvin erilainen, eikä valmentajaa olisi jouduttu vaihtamaan. Toki jossittelu on jossittelua ja kuuluu muutenkin eri ketjuun.

PS. Nimet eivät perustu yhtään mihinkään, vaan kuvastavat lähinnä pelaajien pelipaikkoja, pelityyliä ja kätisyyksiä (pakkohan tänne on saada muitakin rightin jätkiä, kuin Moses!) Tuskin tänne edes viittä hyökkääjää enään on tulossa, mutta kuitenkin...
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Tuskin tänne edes viittä hyökkääjää enään on tulossa, mutta kuitenkin...

Tuskin myöskään kahta hyökkäysorientoitunutta sentteriä. Jos/kun hankintalistalla on vielä kolme sentteriä, vähän kärjistäen yksi lienee hyökkäävä (Olausson?), yksi puolustava ("Wirtanen") ja yksi kokonaisvaltaisesti laadukas ("Immonen").
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Tuskin myöskään kahta hyökkäysorientoitunutta sentteriä. Jos/kun hankintalistalla on vielä kolme sentteriä, vähän kärjistäen yksi lienee hyökkäävä (Olausson?), yksi puolustava ("Wirtanen") ja yksi kokonaisvaltaisesti laadukas ("Immonen").

Jos oikeasti Jokerit vielä tällaisen sentteritrion julkistaisi, niin itse ainakin alkaisin miettiä vakavasti suhtautumistani ensi kauden Jokereihin liittyen. Välinpitämättömästä oikeasti syttyvään? Sentterijulkistukset sen kertokoon.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Selänne kommentoi Jokeri-huhuja

En tiedä olenko ainoa, mutta edelleen tuntuu siltä että Teemu jättää jonkinlaisen takaportin tuolle Jokereiden KHL-kuviolle. Toteaa siis, että ei usko enää pelaavansa jääkiekkoa, voisi pelata jos haluaisi, mutta nyt tuntuu siltä että ei enää löydy paloa. Joka tapauksessa, ei tyrmännyt vieläkään täysin Jokereita ja KHL:ää, ei vaan tällä hetkellä usko siihen että pelaisi siellä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
En tiedä olenko ainoa, mutta edelleen tuntuu siltä että Teemu jättää jonkinlaisen takaportin tuolle Jokereiden KHL-kuviolle. Toteaa siis, että ei usko enää pelaavansa jääkiekkoa, voisi pelata jos haluaisi, mutta nyt tuntuu siltä että ei enää löydy paloa. Joka tapauksessa, ei tyrmännyt vieläkään täysin Jokereita ja KHL:ää, ei vaan tällä hetkellä usko siihen että pelaisi siellä.

Joo, onhan sillä pari kertaa aiemminkin alkanut kesän aikana pelijalkaa vipattaa. Mä luulen kuitenkin, että pelaa korkeintaan jonkun jäähyväismatsin tai pari. Minusta ura kannattaisi kyllä lopettaa tähän NHL- kauteen, eikä lähteä enää räpiköimään muihin sarjoihin. Toki tuo mainitsemani jäähyväisjuttu mahtuisi kuvioihin.
 

Baldrick

Jäsen
En tiedä olenko ainoa, mutta edelleen tuntuu siltä että Teemu jättää jonkinlaisen takaportin tuolle Jokereiden KHL-kuviolle.

Ainakin tuossa uutisessa olet niiden uskoakseni harvojen joukossa, joka tuolla tavalla tulkitsee. "Rehellisesti sanottuna minun ei tarvitse pelata enää missään." Tuo "voisin pelata jos haluaisin"-setti on minun mielestäni enemmän viite, että keho antaisi vielä pelata, mutta eiköhän tämä ollut tässä. Toivottavasti Teukka nyt vain tajuaa lopettaa...
 

Lager Lager

Jäsen
Suosikkijoukkue
National Hockey League
Selänne kommentoi Jokeri-huhuja

En tiedä olenko ainoa, mutta edelleen tuntuu siltä että Teemu jättää jonkinlaisen takaportin tuolle Jokereiden KHL-kuviolle. Toteaa siis, että ei usko enää pelaavansa jääkiekkoa, voisi pelata jos haluaisi, mutta nyt tuntuu siltä että ei enää löydy paloa. Joka tapauksessa, ei tyrmännyt vieläkään täysin Jokereita ja KHL:ää, ei vaan tällä hetkellä usko siihen että pelaisi siellä.
Katsoin tuon Temen haastattelun TSN:ltä ja mielestäni ei mitään takaporttia ole. This is it. Ellei sitten kipinä pelaamiseen iske syksyllä.
 

P.R. 33

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit & Colorado Avalanche
Katsoin tuon Temen haastattelun TSN:ltä ja mielestäni ei mitään takaporttia ole. This is it. Ellei sitten kipinä pelaamiseen iske syksyllä.

Boldasin nuo tärkeimmät. Eli jäikö sitä takaporttia nyt vai ei? ;)

Tuosta TSN:n haastattelusta jäi sellainen kuva että ei tule enää meille muuta kuin ehkä kauden avaukseen puku päällä katsomaan kun 8 nousee paikalleen. Mutta yhtä totta myös on että absoluuttista "eitä" ei myöskään tullut. Toisaalta juuri NHL-uran päättäneen game 7:n jälkeen on varmasti aika tyhjä fiilis, jolloin mitään selkeää vastausta on vaikea tuollaiseen antaa, koska ei ole ehkä päällimmäisin asia mielessä. Mutta ehkä niitä senttereitä olisi viisaampaa nyt miettiä kuin Teemua, tämän asian suhteen. Ja Kurrikin sanoi, että yhtään energiaa ei käytetä siihen tuleeko Teemu vai ei. Ja hyvä niin.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Siinä lätkiessä sitä golfpalloa elokuussa tajuaa kuitenkin että mitä hittoa mä täällä teen. Heittää mailan jorpakkoon ja toteaa että paskat, tätä kyllä ehtii lätkiä lopun ikänsä. Mä lähen vuodeksi Eurooppaan.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
En mä lähtisi tuon haastattelun pohjalta vetelemään mitään viivoja tulevasta. Helvetti, joukkue on juuri hävinnyt game 7:n sarjassa, jossa se oli noussut ensin rinnalle ja sitten itse ryssinyt pari ottelupalloa. Samalla mediassa on jo pidempään hehkutettu miehen viimeisiä hetkiä NHL:ssä ja yleisökin otti aika mukavasti Teemun omakseen matsin jälkeen. Tuossa vaiheessa pelaajan tunteet ovat niin pinnassa, että ainakaan itse en lähtisi minkään sivulauseen äänenpainon perusteella tekemään tarkempaa analyysiä.

Eiköhän homma selkiydy kesän aikana kun Selänne on saanut hetken vetää henkeä, pahin pettymys on mennyt ohi ja kotityöt alkavat stressaamaan. Ja kun Selänteestä on kyse, niin unelma elää johokin jouluun asti vähintään.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Jokerit taisi twitterissä tms. mainita, että pelaajien numerot ilmoitetaan kun koko joukkue on valmis. No nuo numerothan, kuten täälläkin jo spekuloitiin, tulivat tuutista ulos, joten täten voidaan siis olettaa joukkueen oleva kutakuinkin kasassa ja ne 3 sentteriäkin olisivat jo siis sainattuja ja tiedotusta vaille valmiina.

Sinällään ihan hyvä jos tiedotukset hoidetaan vasta mm-kisojen jälkeen, jotta saadaan maksimaalinen mediahuomio. Olisihan se ollut melko nolohkoa, jos ennen jatkopaikan varmistumista olisi julkaistu vielä vielä joku mm-kisoissa pelaava kaveri ja sitten olisi jääty lohkovaiheeseen. Voi sitä ilkkujien määrää. Nyt on jopa se optio olemassa, että Jokerit pääsee tiedottamaan sainanneensa pelaajia "Kultaleijoa-statuksella" tai edes mm-mitalisteina.

Lepistöä haikailen yhä edelleen ja ehkä rinnalle vielä toista pakkia NHL-statuksella. Puolustuksen asemaa ei voi liian korostaa. Mikä tämä Strålman-huhu oikeen oli?

Ps. edelleen harmittaa, että Linus Klasen karkasi Sveitsiin. Uskomattoman viihdyttävä pelaaja, täysin Jokerien näköinen kaveri. Olisi siinä vastustajallakin ihmettelemistä kun kahdessa ketjussa Linus-pojat pyörittelevät maagisilla käsillään.

Pps. Miten mulla on yhä edelleen fiilis, että että Lehterä tai Kontiola, sekä Immonen tai Kapanen ovat tulevan kauden kärkisenttereitä Jokereissa? ;)
 

salama#8

Jäsen
Jokerit taisi twitterissä tms. mainita, että pelaajien numerot ilmoitetaan kun koko joukkue on valmis. No nuo numerothan, kuten täälläkin jo spekuloitiin, tulivat tuutista ulos, joten täten voidaan siis olettaa joukkueen oleva kutakuinkin kasassa ja ne 3 sentteriäkin olisivat jo siis sainattuja ja tiedotusta vaille valmiina.

En lähtisi vetämään noista numeroiden julkaisusta mitään johtopäätöksiä. Joo Twitterissä mainitsivat tuon numeroiden ilmoittamisen, kun joukkue on kokonaan kasassa. Se kuulosti minun korvaan enneminkin siltä, että saatiin kyselijät sillä kommentilla hiljenemään. Taisi olla silloin paljon noita pelinumeroiden perään kyselijöitä liikenteessä, jos en väärin muista...

Toki voi olla niinkin, että joukkue on nyt julkaisua vaille kokonaan valmis. Toivottavasti näin on.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Pps. Miten mulla on yhä edelleen fiilis, että että Lehterä tai Kontiola, sekä Immonen tai Kapanen ovat tulevan kauden kärkisenttereitä Jokereissa? ;)
Torpedo hankki tänään Nokelaisen, vaikka heidän ulkomaalaiskiintiönsä oli jo valmiiksi täynnä. Jonkun sieltä pitää siis lähteä ja suomalaisista joukkueessa pelaa Immonen, Hietanen ja Salminen. Wirtasen, Laineen ja Kiiskisen Donetskissa tilanne on myös enemmän kuin epäselvä, joten jonkinnäköisiä takaportteja näihin miehiin voi olla auki.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Torpedo hankki tänään Nokelaisen, vaikka heidän ulkomaalaiskiintiönsä oli jo valmiiksi täynnä. Jonkun sieltä pitää siis lähteä ja suomalaisista joukkueessa pelaa Immonen, Hietanen ja Salminen. Wirtasen, Laineen ja Kiiskisen Donetskissa tilanne on myös enemmän kuin epäselvä, joten jonkinnäköisiä takaportteja näihin miehiin voi olla auki.

Immonen on Erkan pitkäaikaisia luottomiehiä... 1+1?

"The Ykkös-Sena" - Immonen - "Kapanen" - Hahl olisi erittäin hyvä sentteri-nelikko.
 

pullopoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eikös suomalaiset nyt poistu ulkomaalaiskiintiöstä kun Jokerit liittyy sarjaan? Saa korjata.

edit: Pyrin vähän sivistämään itseäni, ja niinhän se taisi olla että ei-venäläisiä max 5 ja muissa maissa oman maan kansalaisia min. 5. Eli vedetään takasin päin jos siellä vielä on 2 ei-venäläistä rosterissa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös