Joukkueen rakennus kaudelle 2024–2025

  • 361 831
  • 3 127

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Lähtee. Vilho Heikkinen tulee tilalle.
Kiitos, no nyt se tuli luotettavasta lähteestä

Hyvä näin, kun kerran Kaarlehdolla ei ymmärrettävästi ole enää motivaatiota pelata patapaidassa. Vaikka sitten tilalle tuleekin napsun epävarmempi kortti, niin silti hyvä näin.. kaipa tuo Heikkinen nyt sen kymmenen peliä pärjää
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Mielestäni puolustus on muutenkin jo nyt aika hyvällä mallilla ja jos tuo julkaisematon nimi on Puutio tai jotain samaa tasoa oleva nimi, niin itse hankkisin mieluummin kaksi hyvää hyökkääjää kuin pakkia + hyökkääjää.

Mielestäni aika hankala tuonne on enää kahta hyökkääjää sovitella, tässäkään mallissa eivät Noivat ja Viitalat mahdu kolmeen ekaan ketjuun.... yksi X tuonne varmasti tarvitaan

Hämeenaho-JMJ-Erholtz
Tammela-Tiivola-X
Fabre-Juhola-Lipiäinen
Talaja-Ojantakanen-Knihti

Noiva-Ylitalo-Viitala
Vanhatalo-Eskola-Virtanen
 
Viimeksi muokattu:

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Se vain on sanottava, että jos pelaajia kerran lähtee niin silloin tietysti tilalle ei "voi tulla" uusia hankintoja, vaan "pitää tulla"

17 hyökkääjää (sisältää muutaman junnun) on sopimuksen alla ja ainakin vielä yksi on tulossa. Jos joku Vanhatalo päästetään muualle, niin hänen poistumistaan ei edes huomaa. Ilman loukkaantumisia ei pitäisi olla asiaa vakiokokoonpanoon, jos siis ajatellaan että Noivat ja Viitalat ovat hänen edellään.
 
Viimeksi muokattu:

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mielestäni suoristit tässä vähän liikaa mutkia.

"Hyvän kauden Ässissä pelannut Martin Lefevbre on ollut yksi vaihtoehto avoinna olevaan puolustajan paikkaan, mutta Vuorinen on kertonut katseiden kääntyneen jo muihinkin nimiin."

Kyllä tuossa jätetään vielä mahdollisuus Lefen jatkolla, vaikka katse on kääntynyt muihinkin nimiin. Ja tietysti nimi on tällä hetkellä lähteneiden listalla, kun jatkoa ei ole tehty. En silti pidä todennäköisenä miehen jatkoa Porissa, mutta kyseessä ei kuitenkaan ole vielä täysin menetetty tapaus.

Mielestäni puolustus on muutenkin jo nyt aika hyvällä mallilla ja jos tuo julkaisematon nimi on Puutio tai jotain samaa tasoa oleva nimi, niin itse hankkisin mieluummin kaksi hyvää hyökkääjää kuin pakkia + hyökkääjää.

Mulla on kyllä vahva tieto siitä, että Lefen jatko meillä on hyvin epätodennäköistä. Joten itse odotan tuohon kiekollisen ykköspakin rooliin jotain toista. Välttämättä ei edes jäädä tappiolle tässä vaihdossa.
 

Tuamas

Jäsen
Jos sopimuspurkuja ennen kauden alkua tulee Kaarlehdon lisäksi muitakin, näkisin että ainoa oikea ratkaisu olisi jemmata säästynyt fyrkka sukanvarteen kauden alkuun asti.

Sitten kun artistiveroraja on ohitettu siinä loka-marraskuussa, Vuoriselle verkot vesille ja tarvittavalle paikalle jannu koodilla ”kärkinimi”.

Silloin potentiaaliset jannut ovat jo hiukan saaneet näyttää osaamistaan liigatasolla Pikkaraisen alaisuudessa ja samalla rahalla saa huomattavasti enemmän.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Viljasen paluu oli tiedossa jo tovin aikaa, mutta oman lisäarvonsa ja tunteen julkistaminen tuo.

Historiallisesti Ässien menestysvuosina on ollut vankka runko ja jatkuvuus, nuorta nousevaa voimaa ja oikeat, osuneet rekryt, vahvistukset, profiilipelaajat oikeisiin ruutuihin. Ollaan sillä tiellä, sadonkorjuun hetki lähenee ja hyvältä näyttää.

Posia mediatiimille. Kokeneen pakin paluun kohdalla nostettiin kotiseutu ja porilaisuus pintaan. Näihin voi joskus suhtautua kyynisesti ja pinnallisesti, mutta tässä tapauksessa olen ihan valmis ostamaan.
 

Ässät1967

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mulla on kyllä vahva tieto siitä, että Lefen jatko meillä on hyvin epätodennäköistä. Joten itse odotan tuohon kiekollisen ykköspakin rooliin jotain toista. Välttämättä ei edes jäädä tappiolle tässä vaihdossa.
Samaan malliin ajattelen, mut taas jätät ihan liikaa kertomatta. Jotain ilmeisesti on korvanappiin kuulunut?
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Helposti jää liikaa kertomatta, kun tiedot perustuu SK:n uutisiin ja Jatkoajassa jo esiin tulleisiin huhuihin. En ole tainnut kertaakaan nähdä ns. uutta huhua kyseiseltä taholta.

Kyllä näitä on, siis uusia huhuja on tullut useita. En nyt viitsi tänne mitään viestejä linkittää. Ja varmasti sinäkään et ole mitenkään kaikkia viestejäni täällä lukenut, joten jotain oleellista on selvästi mennyt ohi. Ja ei täällä palstalla ole varmasti tarkoitus kilpailla siitä, että kuka kertoo eniten uusia huhuja. Ässistä tässä on kysymys.

Ja noita SK:n juttuja Ässien liittyen tänne tiivistelen ihan siitä syystä, että kaikki eivät pääse noita lukemaan. Oletan, että tämä on hyvä asia. Ne ovat kuin tiedonanto, mitä lehdessä lukee. Ei siis huhuja.

Ja kyllähän tiedän tietoja pelaajista, joiden kanssa Ässät neuvotteli, mutta jotka eivät tulleet meille. Siis tulevan kauden joukkuetta ajatellen. Ja lisäksi tiedän pelaajan, jolla pitäisi olla julkaisematon sopimus Ässien kanssa. Mutta en laita tänne, koska kunnioitan tiedon välittäjää. Ässät tiedottaa tästäkin.

Rauhaa ja rakkautta kaikille.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä näitä on, siis uusia huhuja on tullut useita. En nyt viitsi tänne mitään viestejä linkittää. Ja varmasti sinäkään et ole mitenkään kaikkia viestejäni täällä lukenut, joten jotain oleellista on selvästi mennyt ohi. Ja ei täällä palstalla ole varmasti tarkoitus kilpailla siitä, että kuka kertoo eniten uusia huhuja. Ässistä tässä on kysymys.

Ja noita SK:n juttuja Ässien liittyen tänne tiivistelen ihan siitä syystä, että kaikki eivät pääse noita lukemaan. Oletan, että tämä on hyvä asia. Ne ovat kuin tiedonanto, mitä lehdessä lukee. Ei siis huhuja.

Ja kyllähän tiedän tietoja pelaajista, joiden kanssa Ässät neuvotteli, mutta jotka eivät tulleet meille. Siis tulevan kauden joukkuetta ajatellen. Ja lisäksi tiedän pelaajan, jolla pitäisi olla julkaisematon sopimus Ässien kanssa. Mutta en laita tänne, koska kunnioitan tiedon välittäjää. Ässät tiedottaa tästäkin.

Rauhaa ja rakkautta kaikille.
Ihan hyvällä kyselen, en siis vittuile, mutta...Olitko sinä se joka Puution Ässiin sovitti ensin, vai kopioitko joltain toiselta... vai onko Puutiokin jo mennyt muualle?
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ihan hyvällä kyselen, en siis vittuile, mutta...Olitko sinä se joka Puution Ässiin sovitti ensin, vai kopioitko joltain toiselta... vai onko Puutiokin jo mennyt muualle?

Minä en huhuillut ensin Puutiosta, vaan se oli joku toinen nimimerkki. Tiedän kyllä mikä on tilanne Puution kanssa tällä hetkellä.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Minä en huhuillut ensin Puutiosta, vaan se oli joku toinen nimimerkki. Tiedän kyllä mikä on tilanne Puution kanssa tällä hetkellä.
Kerro se ihmeessä sitten, tuskimpa sen enempää paljastuu kun palstatotuus on jo että Puutio tulee Ässiin. Ja jos ei tule, sen voi kahta kauheammin jo lausua.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Sopimuksen puruilla paikataan kevään 2025 taloudellisia tappioita.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos kerran tiedät,niin se on joko kyllä tai ei. Ei mitään ehdollista vastausta tähän kaivattu ymmärtääkseni.
Tämä menee samaan sarjaan kun täällä intetään lähdettä. Miksi helvetissä kukaan täällä sellaisia kertoisi?

Teen poikkeuksen ja kerron, että minä lienen @ValkMan :in lähde tällä kertaa ja olen hänelle kertonut Puution olevan Ässien mies. Ampukaa siis minut, jos ei pidä paikkaansa.

Lähde on mallia luotettava. Enempää en toki kerro :D

Ässien puolustus vaikuttaa todella laadukkaalta ja tasapainoiselta. Kucerik saanee vielä ykköspariin kaverin. Riekkinen ja Puutio pelasivat KalPassa parina, ehkä Porissakin? Määttä - Viljanen taaseen kuulostaa myös hyvältä.

Seiskana sitten varmaan Salmela lähtökohtaisesti.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Minä taas yritän ymmärtää miksi joku pelaaja on Ässiin hankittu enkä lyttää ketään etukäteen. Olen mieluummin positiivinen kuin negatiivinen, jos kumpaankin on yhtä hyvät tai yhtä huonot perusteet.

Viljasen kohdalla hankinnan ymmärtää hyvin, monipuolinen ja nyt jo kokenut oma kasvatti sopivaan puolustukseen jääneeseen aukkoon. Sopii kakkospariin kuin nyrkki silmään. Voi saada isojakin minuutteja peliaikaa.

Jos vielä kaksi vahvistusta tulee niin on seitsemän lähtökohtaisesti pelaavaa pakkia eli kilpailua peliajasta, mitä pidetään yleensä terveenä tilanteena ja myös särkymävaraa löytyy. Uskon edelleen Puutioon, koska mm on tuo oulukytkentä. Toivottavasti en nyt pety, uskoin jo melkein Päkkiläänkin, joka oli väärä huhu.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Uskon edelleen Puutioon, koska mm on tuo oulukytkentä. Toivottavasti en nyt pety, uskoin jo melkein Päkkiläänkin, joka oli väärä huhu.
Päkkilä lähti minun täysin humoristisesta IG-seuranta heitosta. Sitä en tiedä onko edes neuvoteltu Päkkilän kanssa? Tuskin koska en kuullut kertaakaan omista lähteistäni.

Puutio on varma.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Ässien puolustus vaikuttaa todella laadukkaalta ja tasapainoiselta. Kucerik saanee vielä ykköspariin kaverin. Riekkinen ja Puutio pelasivat KalPassa parina, ehkä Porissakin? Määttä - Viljanen taaseen kuulostaa myös hyvältä...

Finaaleissa Puutio oli oikeasti hyvä, rauhallinen ja teki paljon oikeita ratkaisuja. Viljanen taas on pelannut viime vuodet isossa roolissa, ollut n. 20 pisteen suorittaja (Liigassa 0,33 ppg) ja Määttä on taas vuoden kokeneempi.

Pidän kohtuu erikoisena näiden herrojen väheksyntää. En ihmettelisi vaikka nämä kaksi olisivat Liigan alkaessa tulosyksiköissä ja rahaa jätettäisiin verorajaan asti takataskuun.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Päkkilä lähti minun täysin humoristisesta IG-seuranta heitosta. Sitä en tiedä onko edes neuvoteltu Päkkilän kanssa? Tuskin koska en kuullut kertaakaan omista lähteistäni.

Puutio on varma.

Ja itse rummutin täällä aika vahvasti Päkkilän siirtoa meille, mutta se ei liittynyt mitenkään tuohon IG-seurantaan. Satun asumaan Pirkanmaalla ja tunnen useita Ilveksen asioista tietäviä henkilöitä, jotka totesivat Päkkilän siirtyvän juuri Ässiin. Joten itse ainakin olin suhteellisen hämmästynyt, kun alkoi selviämään, että huhu ei pitänytkään paikkaansa.

Mutta on näitä vääriä huhuja ollut liikkeellä tänä keväänä myös muiden seurojen kohdalla.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kiitos, no nyt se tuli luotettavasta lähteestä

Hyvä näin, kun kerran Kaarlehdolla ei ymmärrettävästi ole enää motivaatiota pelata patapaidassa. Vaikka sitten tilalle tuleekin napsun epävarmempi kortti, niin silti hyvä näin.. kaipa tuo Heikkinen nyt sen kymmenen peliä pärjää

Ja tämän Heikkisen tulon vahvistaa myös aina yhtä aukoton Ässien IG-seuranta, jonne on ilmestynyt tällä viikolla tuota Heikkisen lähipiiriä. Joten onkohan näin, että Ässillä olisi ensi viikolla uutisia ensimmäisestä sopimuspurusta ja Heikkisen sopimuksesta.
 

Mikolammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja itse rummutin täällä aika vahvasti Päkkilän siirtoa meille, mutta se ei liittynyt mitenkään tuohon IG-seurantaan. Satun asumaan Pirkanmaalla ja tunnen useita Ilveksen asioista tietäviä henkilöitä, jotka totesivat Päkkilän siirtyvän juuri Ässiin. Joten itse ainakin olin suhteellisen hämmästynyt, kun alkoi selviämään, että huhu ei pitänytkään paikkaansa.

Mutta on näitä vääriä huhuja ollut liikkeellä tänä keväänä myös muiden seurojen kohdalla.
Ihan hyvä, että tuo Päkkilä oli huti. Saatiin Tammela, joka on selvä upgrade mielestäni.

Puutio, Heikkinen, kärkipakki+kärkilaituri. Kyllähän tuo joukkue alkaa muotoutumaan hyväksi. Tason nostoja tuo vaatii jokaiselta. Luotto Pikeen on vahvalla tasolla.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ihan hyvä, että tuo Päkkilä oli huti. Saatiin Tammela, joka on selvä upgrade mielestäni.

Puutio, Heikkinen, kärkipakki+kärkilaituri. Kyllähän tuo joukkue alkaa muotoutumaan hyväksi. Tason nostoja tuo vaatii jokaiselta. Luotto Pikeen on vahvalla tasolla.

Tämä on totta. Tammela on parempi pelaaja ja oli myös Piken haluama pelaaja tuohon joukkueeseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös