Joukkueen rakennus kaudelle 2024–2025

  • 318 003
  • 2 898

Suomen Polak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Seattle Seahawks.
Tammela, Lipiäinen, Erholz, Hämeenaho ja Tiivola ovat niitä kärkiheppoja. Kuten myös Viljanen, Määttä, Salmela ja Kucerik.
Tammela, Hämeenaho, Erholtz, Fabre ja Kucerik kyllä. Erholtz taitaa tosin jatkaa matkaansa, joten joukkueessa on 3 tulosketjujen hyökkääjää ja yksi kärkiparin puolustava pakki.

Tiivola kärkiheppa? Älä naurata.

Pessimisti ei koskaan pety, mutta jos Lipiäinen, Salmela, Määttä lasketaan kärkihepoiksi niin Mestis kutsuu.
 

Jootu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Graber>Tiivola (jos tulee)
Ikonen>Lipiäinen
JD>Tammela
MD>X
JMJ>X
Joensuu>X
Ja Erholtzin tilanne auki joko jatkaa tai hankitaan hänelle korvaaja?
Omasta mielestä tästä jo pystyy päättelemään että kärkijätkiä on kyllä vielä tulossa useampi hyökkäykseen

Edit: Kun jotkut siis väittivät että Suomen Polak unelmoi jostain liian kovasta rosterista mutta on kyllä ihan realismia että puuttu vielä se kirkkain ulkoa tuleva kärki hyökkäyksestä
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tammela, Lipiäinen, Erholz, Hämeenaho ja Tiivola ovat niitä kärkiheppoja.

Jännä miten laitat tuon Lipiäisen Fabren edelle. Johtuuko vain kotimaisuudesta? Fabre teki viime kaudella 12 maalia ja Lipiäinen 3. Lipiäinen on pari kautta sitten tehnyt 11 maalia.

Ehkä olet nähnyt enemmän Lipiäisen pelejä, itse en ole nähnyt kuin ne muutamat hänen Ässiä vastaan pelaamat mutta Fabrelta olen nähnyt 60 peliä niin otanta on paljon suurempi ja odotan hänen tekevän ensi kaudella +15 maalia. Jos Lipiäinen tekee enemmän niin nostan kyllä hattua todella korkealle!
 

Zauli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Red Wings
Jännä miten laitat tuon Lipiäisen Fabren edelle. Johtuuko vain kotimaisuudesta? Fabre teki viime kaudella 12 maalia ja Lipiäinen 3. Lipiäinen on pari kautta sitten tehnyt 11 maalia.

Ehkä olet nähnyt enemmän Lipiäisen pelejä, itse en ole nähnyt kuin ne muutamat hänen Ässiä vastaan pelaamat mutta Fabrelta olen nähnyt 60 peliä niin otanta on paljon suurempi ja odotan hänen tekevän ensi kaudella +15 maalia. Jos Lipiäinen tekee enemmän niin nostan kyllä hattua todella korkealle!
Niin ja Fabre on kolme vuotta nuorempi ja oli ekaa kertaa ulkomailla pelaamassa. Lähtökohtaisesti paljon suurempi potenttiaali kuin Lipiäisellä joka on ollut jo kolme vuotta liigassa ja kehitys junnannut paikallaan.
 

Seeepra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jarno Pikkaraisen Dream Team 2024-25:

Erholtz - X1 - Hämeenaho
Fabre - X2 - Tammela
Knihti - Tiivola - Lipiäinen
Talaja - Juhola - Viitala

Vanhatalo - Ojantakanen - Noiva
Virtanen - Ylitalo

Kucerik - X3
Määttä - Viljanen
Riekkinen - X4
Salmela - Vuori
Hellman

Rubin
Kaarlehto
Rovio

Tämä on se, miltä runko näyttää julkaistujen ja huhujen perusteella. Minusta on ihan realismia odottaa edelleen kahta sentteriä. Toinen korvaa Järvisen, toinen Davidssonin. Tiivola korvaa mun papereissa Graberin.

Päkkilä osoittautui ankaksi. Se paikka annettaneen Knihtille, jossa on paljon samaa. Hyvä liike, monipuolinen ja fiksu pelaaja.

X3 = ykköspakki, ja X4 on sitten "Puutio" jota en uskaltanut tonne vielä kaavailla. Puution rooli Ässissä ei tule olemaan kolmosparin pakki jos tänne saapuu.

X1 ja X2 saa olla pelaajia jonka avut on hyökkäyspäässä. Maalintekotaitoa, ylivoima osaamista kaivataan. Pelaajia, jotka ei pelkää pitää kiekkoa ja osaa rytmittää peliä.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Nimimerkki Seeepran pohdinta tuossa yllä vastaa aika tarkkaan omiani. Kertoo hyvin, mitä vielä puuttuu. En menisi vielä pelaajien sijoittelun lukkoonlyömisiin, mutta näkyyhän tuossa, mitä ongelmia siinä eteen tulee.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Jarno Pikkaraisen Dream Team 2024-25:
Jos ja todennäköisesti kun Holtzi tuosta muuttuu X, niin onkin jännä nähdä millä priolla tulee paikkaajia. Ykkösen kh nyt tietysti tärkein, mutta melkein yhtä tärkeenä pidän kiekollista liideriä pakistoon. Eikä ykkösen laiturikaan voi flopiksi jäädä, taustalla on sisäiseen kasvuun aika vähän varoja.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Liittyen niihin sopimuspurkuihin: kyllä on tosi vaikea sanoa noista Pikkaraisen haastatteluvideon yhteydessä olevista harjoituspätkistä, että kuka sieltä nyt sitten puuttuisi. Vaikka pelaajia on paikallakin tosi vähän. Ojantakanen siellä nyt ainakin näyttää olevan, hän näkyy selviten, joten näköjään jatkaa. Ja kyllä mielestäni siellä on edelleen myös Vanhatalo, hän selkä päin kameraa oleva punapaitainen valtava honkkeli kohdassa 0:28-0:30

Tietysti vaikka nyt ovat siellä, niin voihan sopimuspurkuja edelleen tulla. Koska tokihan niin kauan kuin sopimusta ei ole purettu, niin sinulla on velvollisuus ilmestyä työpaikalle, vaikka mitkä keskustelut olisivat taustalla menolla..
 

Nigi

Jäsen
Uumoilen, että Tammela on lähtökohtaisesti Erholtzin paikkaaja.

Roolituksien osalta näkisin myös näin. Erholtzin tapaan monipuolinen laitahyökkääjä, pystyy pelaamaan tilannetta kuin tilannetta.

Ketjusommitelmiin ei kannata sen tarkemmin vielä tässä vaiheessa pureutua, mutta näkisin Tammelan hyvänä vaihtoehtona Hämeenahon laituripariksi.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Joo mutta isoin vika kyllä korvien välissä.

Antosen kanssa aika kaukana kärjestä kilpaurheilijoina Kärpissä. Valitettavasti.
Missähän kohtaa Vuorinen ajatteli, että tämähän on loistava idea? Sopimus tehty jo ajat sitten joo, mutta kuitenkin.
 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Joo mutta isoin vika kyllä korvien välissä.

Antosen kanssa aika kaukana kärjestä kilpaurheilijoina Kärpissä. Valitettavasti.

Täällä on moni lyönyt jo ennalta Tiivolaa jäänrakoon, mutta tämä oli jo huono kommentti.

Itse en ala vielä negailemaan Tiivolan suhteen mutta en nyt ihan liian korkeilla odotuksillakaan. Antaa herran näyttää taitonsa ja arvonsa joukkueelle.

Ja en nyt vielä edes 100% usko Tiivolan tuloon. Aikoja sitten kyllä kuulin, että olisi liigaan sopimuksen tehnyt mutta joukkuetta ei ole paljastettu ainakaan allekirjoittaneelle.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Täällä on moni lyönyt jo ennalta Tiivolaa jäänrakoon, mutta tämä oli jo huono kommentti.

Itse en ala vielä negailemaan Tiivolan suhteen mutta en nyt ihan liian korkeilla odotuksillakaan. Antaa herran näyttää taitonsa ja arvonsa joukkueelle.

Ja en nyt vielä edes 100% usko Tiivolan tuloon. Aikoja sitten kyllä kuulin, että olisi liigaan sopimuksen tehnyt mutta joukkuetta ei ole paljastettu ainakaan allekirjoittaneelle.

Itse olen kanssa koko ajan ihmetellyt, että miksi Vuorinen on tuomassa Tiivolaa Ässiin. Ensinnäkin jotenkin ymmärrän, jos hän on tyyliin 2. -3
sentterin roolissa, mutta mieluummin kolmosena.
Toisaalta mitä järkeä Ässillä laittaa häntä siihenkään, kun esimerkiksi nuoret sankarit Juhola tai Knihti hoitaisivat tuon ruudun varsin mallikkaasti. En ihan hahmota tässä mitään järkevää ideaa.

Lisäksi Tiivola kuulostaa mielestäni aika ihmeelliseltä hankinnalta Vuorisen tekemäksi. Ei mikään nopein luistelija, kun samalla Ässät näyttää panostavan hankinnoissa luisteluvoimaan.

Jossain vaiheessa ennen Ässä-huhuja alkoi talven aikana kuulumaan siitä, että Tiivola siirtyy tulevaksi kaudeksi uuteen liigaseuraan. Itse kuulin esimerkiksi Kerhosta jotain huhua, mutta toisaalta aika vakuuttavista lähteistä on tullut tietoa siitä, että hän tulee Ässiin.
 

Ässät1967

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eikös se Tiivola käynyt viimeisen Ässät-Kärpät pelin jälkeen kopilla moikkaamassa tutuille; ”Ens kaudella nähdään”. Toki eihän se tietysti sitä suoranaisesti tarkoita, että ”viilettää” Ässäpaita päällä, eihän?
 

Juhavaan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Armia-Lammikko-Ojamäki? Kotkaniemi varmaa pelaa vielä pari kautta ulkomailla niin mennään tolla sitten.

Tämä todennäköisesti tullaan vielä näkemään tällä vuosikymmenellä.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste

Kylnäio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eli nyt kun päkkilä ei ole tulossa niin ainakin itse sommittelisin kokoonpanoa näin.

Hyökkäys:
1. X/Erholtz-X/JMJ-Hämeenaho
2. Fabre-X-Tammela
3. Talaja-Tiivola-Lipiäinen
4. Knihti-Juhola-Noiva/Viitala

Puolustus:
1. Määttä-Viljanen
2. X-Kucerik
3. Salmela-Riekkinen
4. Vuori-Hellman

Vähän vaikea näitä vielä kasailla kun on muutaman pelaajan tilanne auki.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös