Joukkueen rakennus kaudelle 2023–2024

  • 232 779
  • 1 159

P.P.

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalmanPallo
Saati sitten se että maksavan asiakkaan pitäs vielä maksaa erikseen lehden tilauksesta jotta sais näitä asioita tietää. Haastateluja ja esim pelaajan tarkempia esittelyjä ok pitää maksun takana kun ne on selkeesti toimituksen itsensä tekeleitä mutta kannattajia on muitakin kun ss tilaajia. Vaikka nyt on lähetty "kesälomalle" niin todellisuudessa se ei pidä paikkaansa ei kannattajille, toimistolla tai pelaajilla. Kyllä tässä ite oon ainakin aikalailla sen 365pvää vuodesta tässä roolissani.

Toisaalta voisko olla ideaa tehdä vaikka joku kalpa-passi jolla näkis vuoden ajan kaikki savon sanomien vain kalpaa (ipk?) koskevat jutut ilman perustilausta. Vois lukee vähän laajemmin kaikkee juttuja muistakin kun seuran itsensä taholta julkasemista lähteistä. Vaatis kyllä lupauksen siitä että laadukasta sisältöö tulis rahan edestä. Mut joo tuo nyt tuli vaan ideana vähän aiheen ohi.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Saati sitten se että maksavan asiakkaan pitäs vielä maksaa erikseen lehden tilauksesta jotta sais näitä asioita tietää. Haastateluja ja esim pelaajan tarkempia esittelyjä ok pitää maksun takana kun ne on selkeesti toimituksen itsensä tekeleitä mutta kannattajia on muitakin kun ss tilaajia. Vaikka nyt on lähetty "kesälomalle" niin todellisuudessa se ei pidä paikkaansa ei kannattajille, toimistolla tai pelaajilla. Kyllä tässä ite oon ainakin aikalailla sen 365pvää vuodesta tässä roolissani.

Toisaalta voisko olla ideaa tehdä vaikka joku kalpa-passi jolla näkis vuoden ajan kaikki savon sanomien vain kalpaa (ipk?) koskevat jutut ilman perustilausta. Vois lukee vähän laajemmin kaikkee juttuja muistakin kun seuran itsensä taholta julkasemista lähteistä. Vaatis kyllä lupauksen siitä että laadukasta sisältöö tulis rahan edestä. Mut joo tuo nyt tuli vaan ideana vähän aiheen ohi.
Tämä voisi olla esimerkiksi kausikorttilaisen etuja, erillinen Kalpa osio Savon Sanomiin tai miksei täysin Kalpan tuottamana kalpa.fi
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: P.P.
Suosikkijoukkue
KalPa
Mitä mieltä olisitte Juhis Aaltosesta kalpassa?
Siis Juhamattistahan on kyse, kokenut (jos kiiskinen ei jatka), pelintekijä joka osaa maalinkin tehdä (Görts). Ehkä ei kuitenkaan ihan se Görtsin korvaaja, pisteissä kyllä, mutta käsitykseni mukaan fiilis pelaaja, hyvänä päivänä maaginen, mutta vasta painona ehkä useammin näkymätön. Ei Kalpan näköinen kuitenkaan.
 

Zicilizco

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mielenkiintoista ois ualtonen nähä kalapan peli asussa ….
Mutta ei ehkä oo kuiteskaan se pellooja jonka haluaisin nähä kalapassa..
Jos halavalla tulloo männöö kait tuo jossain ketjussa ..
Mut oisko jottain muuta tarjolla ???
 

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
Aaltosen tulosta neuvoteltiin 2009, mutta KalPa ei halunnut ostaa sopimusta Kärpiltä ulos (toisin kuin Pelicans). Ei nyt mitään HOORAY!-huutoja herättäisi Aaltosen tulo täällä näin "sukupolvi" myöhemmin, vaikka toki nyt puhutaan aivan eri tason ukkelista kuin esim. Kai Kantola tai hamuttu Sakari Salminen nykykunnossaan.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Aaltosen onnistuminen KalPassa riippuisi aika paljon pelitavasta. Toman vauhtikiekkoon ja tiiviiseen viisikkoon Aaltonen ei välttämättä sopisi koska se alaspäin luistelu ei hirveästi taida kiinnostaa.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Mitä mieltä olisitte Juhis Aaltosesta kalpassa?
Joo ei kiitos. Tod. näk melkoisen kallis riskihankinta. Parhaimmillaan voisi tuoda paljonkin luovuutta ja jonkun verran tehoja, pahimmillaan vain todella kallis floppi.

Elikkä tuollainen utj/toimarin kuukausiraportti.
En sitten tiedä onko tarkoitus, että tuo KalPa-podcast olisi jatkossa eräänlainen tiedotuskanava myös? En kyllä itse näe, että KalPa tarvitsee mitään kuukausittaista raporttia. Jossain Saipassa ja etenkin Sportissa, kun joukkueet rakennetaan joka vuosi melkein nollasta uudelleen niin saattaa ollakkin enemmän tiedotettavaa. Yksi tuollainen hyvin tehty Podcast-jakso mielestäni riittäisi.
 

Delta88

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
En sitten tiedä onko tarkoitus, että tuo KalPa-podcast olisi jatkossa eräänlainen tiedotuskanava myös? En kyllä itse näe, että KalPa tarvitsee mitään kuukausittaista raporttia. Jossain Saipassa ja etenkin Sportissa, kun joukkueet rakennetaan joka vuosi melkein nollasta uudelleen niin saattaa ollakkin enemmän tiedotettavaa. Yksi tuollainen hyvin tehty Podcast-jakso mielestäni riittäisi.
Itse olen taas niin vannoutunut tekstien lukija, että en mielellään katsele videoita. Yksi ärsyttävimmistä asioista varsinkin maikkarin uutisissa on että monesti on mielenkiintoinen otsikko jota klikkaamalla aukeaa video eikä mitään tekstiä. En halua katsoa puolen minuutin mainoksia ja sen jälkeen videota, kun uutiseen voisi laittaa edes muutaman lauseen tekstin josta asia selviää heti.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Joo ei kiitos. Tod. näk melkoisen kallis riskihankinta. Parhaimmillaan voisi tuoda paljonkin luovuutta ja jonkun verran tehoja, pahimmillaan vain todella kallis floppi.


En sitten tiedä onko tarkoitus, että tuo KalPa-podcast olisi jatkossa eräänlainen tiedotuskanava myös? En kyllä itse näe, että KalPa tarvitsee mitään kuukausittaista raporttia. Jossain Saipassa ja etenkin Sportissa, kun joukkueet rakennetaan joka vuosi melkein nollasta uudelleen niin saattaa ollakkin enemmän tiedotettavaa. Yksi tuollainen hyvin tehty Podcast-jakso mielestäni riittäisi.
Aaltonen voi olla montaa asiaa mutta palkkapyyntö ei varmasti ole korkea enää.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Aaltonen voi olla montaa asiaa mutta palkkapyyntö ei varmasti ole korkea enää.
Tarkoitinkin siihen nähden mitä miehellä on annettavaa. Tietenkin, jos tulee alehintaan niin mikäs siinä sitten.

Itse olen taas niin vannoutunut tekstien lukija, että en mielellään katsele videoita. Yksi ärsyttävimmistä asioista varsinkin maikkarin uutisissa on että monesti on mielenkiintoinen otsikko jota klikkaamalla aukeaa video eikä mitään tekstiä. En halua katsoa puolen minuutin mainoksia ja sen jälkeen videota, kun uutiseen voisi laittaa edes muutaman lauseen tekstin josta asia selviää heti.
No tämäkin on ymmärrettävää. Itse kuuntelen noita mielelläni juoksu/hiihtolenkkien ohella. Yksi ratkaisu olisi podcast/video ja sitten siitä viestinnän tekemä kirjallinen tiivistelmä asioista?
 

KalPamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mitä mieltä olisitte Juhis Aaltosesta kalpassa?
Itse olisin enemminki pettynyt kuin iloinen nähdessäni Juhis KalPassa. Kun katto viime kauden pelejä Jukureissa niin suoraan sanoen helvetin laiska kotiinpäin. Ja muutenkin onhan vauhti hidastunu selvästi. Pisteitä pystyy toki vielä tekemään. Mutta yleisesti ei todellakaan Juhista Kuopioon!
 

tipsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
No tämäkin on ymmärrettävää. Itse kuuntelen noita mielelläni juoksu/hiihtolenkkien ohella. Yksi ratkaisu olisi podcast/video ja sitten siitä viestinnän tekemä kirjallinen tiivistelmä asioista?
Podcasteille ja videoille iso peukku täältä, eikä niiden tarvitse olla tunnin kahen mittasia martoneja. Kesällä esim utj:n ja valmennuksen mietteet miten mennyt alku uuden jengin kanssa, ennen kauden alkua sitten kattavampi ns. kausiennakko ja kauden mittaan pari jaksoa sekä lopulta perkuujakso, jossa niputetaan kausi. En tiedä, onko tuollainen mahdollista. Nykyään kuitenkin some on erittäin iso markkina-alue, ja täten uudet seuraajat pääsisivät helposti tutustumaan joukkueeseen.

Hieman olen jäänyt kaipailemaan hikihaastiksia, ne jäivät unholaan pari kautta sitten.
 

Delta88

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Yksi ratkaisu olisi podcast/video ja sitten siitä viestinnän tekemä kirjallinen tiivistelmä asioista?
Juurikin näin. Podcastit, videot ja muu sometuotanto on tätä päivää ja niihin tulee panostaa. Itse olen vaan niin huono niitä käyttämään niin sillä haluisin myös perinteisempää tiedottamista.

Kyllähän Juhiksella edelleen taitoa on, mutta en silti haluaisi KalPaan kuin korkeintaan täytemieheksi minimipalkalla
 

Boston -68

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa. Vahva sympatia "kasvattajaseura" JYPille.
Onko kenelläkään mitään hajua maalivahti saralta.Nyt olisi saatava tasasempi kaksikko. Rahmin hankinta osoitti miten käy, kun hommataan joku kun vain saadaan. 84% torjuntaprosentti poffeissa osoitti, että Mestis tason molarilla pelit päättyy keväällä lyhyeen. Kakkosenkin tulisi olla sillä tasolla, että liigatason vaateet täyttää.
 

Brentti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Savon keltamustat
Onko kenelläkään mitään hajua maalivahti saralta.Nyt olisi saatava tasasempi kaksikko. Rahmin hankinta osoitti miten käy, kun hommataan joku kun vain saadaan. 84% torjuntaprosentti poffeissa osoitti, että Mestis tason molarilla pelit päättyy keväällä lyhyeen. Kakkosenkin tulisi olla sillä tasolla, että liigatason vaateet täyttää.
Eiköhän se ole se Jatkola-Lekkas kaksikko ensi kaudella, ellei tuo Lekkas nyt ole joku Iisalmi-Kuopio projekti. Eipä tosin mikään viittaa ainakaan vielä Iisalmeen
 

KalPamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Eiköhän se ole se Jatkola-Lekkas kaksikko ensi kaudella, ellei tuo Lekkas nyt ole joku Iisalmi-Kuopio projekti. Eipä tosin mikään viittaa ainakaan vielä Iisalmeen
Ei toki pitäis tässä vaiheessa kun mitään tiedotusta ole tapahtunut jo kritisoida. Mutta eihän se kovin hyvältä näytä että tänne saadaan Tanskan pääsarjan mokke Jatkolan kaveriks. Enkä kritisoi ennenku olen miehen tason nähnyt, mutta vaikutelmat ei tilastoiden perässä ole mikkään erityisen hyvät. Joo 92,6 torjunta-%, mutta pitää todellakin muistaa että tuo on Tanskan pääsarja, pleijjareissaki 87,3%, ja kyseessä on edelleen Tanskan pääsarja. Mutta no, nähdään sitten ens kaudella mikäli ukko tänne saapuu että oliko aihetta olla huolestunu etukäteen! :)
 

KalPamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Muut pleijjareista pudonneet seurat julkaisevat jo kovaa vauhti soppareita ens kaudelle, mutta Kuopiosta ei kuulu mitään. Kyllä ne sieltä ajan kanssa tulevat, mutta tuntus nyt että ainakin ton valmennuksen olis voinu julkasta ens kaudelle näin alkajaisiksi. Mutta noh, odotellaan ens viikkoon niinkö sieltä sitten jotain saataisiin ulos.
 

Brentti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Savon keltamustat
Ei toki pitäis tässä vaiheessa kun mitään tiedotusta ole tapahtunut jo kritisoida. Mutta eihän se kovin hyvältä näytä että tänne saadaan Tanskan pääsarjan mokke Jatkolan kaveriks. Enkä kritisoi ennenku olen miehen tason nähnyt, mutta vaikutelmat ei tilastoiden perässä ole mikkään erityisen hyvät. Joo 92,6 torjunta-%, mutta pitää todellakin muistaa että tuo on Tanskan pääsarja, pleijjareissaki 87,3%, ja kyseessä on edelleen Tanskan pääsarja. Mutta no, nähdään sitten ens kaudella mikäli ukko tänne saapuu että oliko aihetta olla huolestunu etukäteen! :)
En halua edes periaatteesta heittää ketään bussin alle ennen näyttöjä, eikä se toisaalta ole tässä tilanteessa edes tarpeellista, MUTTA puhumme joukkueesta, jonka tavoite on varmasti myös ensi kaudella mitalipeleissä. Silloin joku Tanskan liigan arpa on yksinkertaisesti mielestäni liian iso riski otettavaksi. Vaikka Lekkas voittaisi nyt sarjan parhaan maalivahdin palkinnon Liigassa, näen sen liian riskinä näin ennen kautta.

Noh, toivottavasti on huolella skoutattu.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Huhujahan tuosta uudesta valkusta on liikkunut jo pari vuotta. Silti pidän vähän outona sitä, että KalPa on virallisesti ollut jo viikon ollut ilman päävalmentajaa.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Muut pleijjareista pudonneet seurat julkaisevat jo kovaa vauhti soppareita ens kaudelle, mutta Kuopiosta ei kuulu mitään. Kyllä ne sieltä ajan kanssa tulevat, mutta tuntus nyt että ainakin ton valmennuksen olis voinu julkasta ens kaudelle näin alkajaisiksi. Mutta noh, odotellaan ens viikkoon niinkö sieltä sitten jotain saataisiin ulos.
No eiköhän sieltä Anssi kohta laita twiittiä siitä, että pitäisikö julkaista uutta pelaajaa ja se on Lekkas. Siten äitienpäivän aikaan Anssi laittaa Twiittiä, että julkaistaan jatkosopimus ja se on Kiiskisen vuoden jatko. Sitä ennen on TPS ehtinyt julkaista Kantnerin ja Sissonsin sopimukset. Karlsson sai pelijuonesta kiinni ja lähtee takaisin Ruotsiin. Sitten juhannuksen korvilla ja sen jälkeen jossain yhteistyökumppaneiden tilaisuudessa julkaistaan joku never höörd Slovakialainen laituri jolla on potentiaalia tehdä 30 maalia kaudessa koska on näin tehnyt Slovakian sarjassa. Siksi ukolle kouraan suora kolmen vuoden sopimus. Samalla "unohdetaan" kertoa se, että ukolla on sopparissa pykälä, että saa lähteä koska vain jos ei Kuopiossa napostele olla. Siitä viikko pari myöhemmin julkaistaan joku 2+4 tehot tehnyt ruotsalainen pakki joka on pelannut Allsvenskanissa rikkonaisia kausia. Sissonssia ei tarvitse korvata koska IPK:sta on nostettavissa verkkaripalkalla Cottonia ja Pietilää Liigaan. Toivottavasti tämä maalaamani skenaario ei tule toteutumaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös