Joukkueen rakennus kaudelle 2023–2024

  • 477 780
  • 3 268
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Joo en usko et Raannan tai Jepun sanoilla on mitään painoarvoa kun Hurricanes miettii mihin kukin pelaaja lähetetään. Pohjois-Amerikkalaisia pelaajia ei edes voi lähettää "farmiin" Eurooppaan ilman pelaajan suostumusta. Ja Euroopasta tulevien on imo mentävä waiverien läpi jos haluavat kutsua takas kesken kauden. Kyllä varmaan Takon näkemyksillä on jotain painoarvoa Dallasin organisaatiossa ja ehkä Crisukin voisi jotain vinkata vaikka ei Ässien listoilla olekaan.

Eipä ole Karista ollut hirveämmin apuja vuosiin ja silti on Ässien palkkalistoilla.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eipä ole Karista ollut hirveämmin apuja vuosiin ja silti on Ässien palkkalistoilla.
Itse ainakin ymmärsin Kerttulan haastatteluista, että Takon kontakteista oli kyllä hyötyä. Ehkä ei tosin suoraan ole Dallas -taustaisten pelaajien kohdalla enää niinkään ollut avuksi, mutta näkeehän mies valtavasti työnsä puolesta muitakin pelaajia tositoimissa.
 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Itse ainakin ymmärsin Kerttulan haastatteluista, että Takon kontakteista oli kyllä hyötyä. Ehkä ei tosin suoraan ole Dallas -taustaisten pelaajien kohdalla enää niinkään ollut avuksi, mutta näkeehän mies valtavasti työnsä puolesta muitakin pelaajia tositoimissa.

Hyvin paljon mahdollista, mutta vain ja ainoastaan on voinut vinkata pelaajalle että löytyy tällainen joukkue Suomesta kuin Ässät. En jaksa uskoa että Karin puheissa paljon painoarvoa on jollekin random pelaajalle eri organisaatiosta kuin Dallas.

Omaa kuvitelmaa tosin tuo vain.
 

Ässät1967

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eipä ole Karista ollut hirveämmin apuja vuosiin ja silti on Ässien palkkalistoilla.
Näinhän se on. Mun mielestä outoa, et saa kk palkkaa, mut työn jälki ei näy missään? Eikö sitäkin rahaa voisi paremmin käyttää ja maksaa vaikka ”konsultti palkkion”, jos jotain näkyvää saa aikaan. Joo joo, on Dallasin leivillä, mut mä en ainakaan maksais automaationa palkkaa tyhjästä.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse ainakin ymmärsin Kerttulan haastatteluista, että Takon kontakteista oli kyllä hyötyä. Ehkä ei tosin suoraan ole Dallas -taustaisten pelaajien kohdalla enää niinkään ollut avuksi, mutta näkeehän mies valtavasti työnsä puolesta muitakin pelaajia tositoimissa.

Takon löytöjä on viime vuosilta ainakin Stenqvist. Takko tuskin on Ässissä kuukausipalkalla.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Oilers pyrkii kaiketi hankkiutumaan eroon Niemeläisestä. Jos portit mihinkään muuhun NHL-seuraan eivät aukea ja AHL alkaa olemaan nähty, niin Ässillä voisi olla käyttöä. Tosin sentteriosastolla tarve on akuutimpi.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Oilers pyrkii kaiketi hankkiutumaan eroon Niemeläisestä. Jos portit mihinkään muuhun NHL-seuraan eivät aukea ja AHL alkaa olemaan nähty, niin Ässillä voisi olla käyttöä. Tosin sentteriosastolla tarve on akuutimpi.
Muistan sinun kuvanneen Niemeläistä aikanaan sanoin "ei tule ikävä".

Tuliko sinun sittenkin häntä ikävä?
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Eipä ole Karista ollut hirveämmin apuja vuosiin ja silti on Ässien palkkalistoilla.
Ymmärsin, että ainakin Kerttulan aikana Takko oli osa tiimiä, kun keskusteltiin siitä keille pelaajille tarjousta jätetään.

Ehkä tilanne on sitten muuttunut, mutta kyllähän pelaajakoordinaattori perinteisesti tarjoaa näkemystään eri pelaajista urheilujohdolle ja valmennusryhmälle.

Minun on vaikea uskoa Ässien maksavan korvausta henkilölle, joka ei tekisi palkkansa eteen yhtään mitään.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Siellä sitä muihin joukkueisiin edelleen tupsahtelee "vahvistuksia", mutta se lienee enemmän heikkouden kuin vahvuuden merkki. Jos rahaa on, niin kai sitä on käytettävä? Esim Pelicansin ongelma on hitsautua joukkueeksi niin, että omiin menevää maalimäärää saadaan pienemmäksi, ja siihen tuskin auttaa aina vain uusien tähtösten tulo joukkueeseen. Mutta katsotaan, mitenkä lopulta käy.

Ässissä tilanne on auvoinen, vaikka taas Kerhoa vastaan se avausmaali jäi tekemättä ja peli hävittiin, oikeastaan ihan turhaan. Onneksi on vasta lokakuu. Nyt on kohta tulossa kokoonpanoon kaksikin laituria lisää. JD ja Karnaranta. JD varmaan johonkin mahtuu, mutta mihin, ja Karnaranta on monilta jo unohtunut. Pääseekö näyttämään edes? Onko potentiaalia olla jopa jonkinlainen yllätys? Kuulenko naurun hörötystä?

Jos on ongelma, on hyvä, että kyseinen ongelma on positiivinen. Heimosalmen sijoittaminen kokoonpanoon luontevasti on sellainen. Kuinka hyvä pakki nyt rehellisen oikeasti on kyseessä Liigaan? Kova vahvistus Ässille ilman muuta? Vakiokokoonpanosta joku vaan kylmästi sivuun vahvistuksen tieltä ja siis kuka? Kuten sanottu, positiivinen ongelma.

Toivottavasti Talaja on pelikunnossa torstaina, äijää tarvitaan kyllä hyökkäykseen.
 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Ymmärsin, että ainakin Kerttulan aikana Takko oli osa tiimiä, kun keskusteltiin siitä keille pelaajille tarjousta jätetään.

Ehkä tilanne on sitten muuttunut, mutta kyllähän pelaajakoordinaattori perinteisesti tarjoaa näkemystään eri pelaajista urheilujohdolle ja valmennusryhmälle.

Minun on vaikea uskoa Ässien maksavan korvausta henkilölle, joka ei tekisi palkkansa eteen yhtään mitään.

Lähinnä tuo Karin anti on ollut esitellä joitain pelaajia potentiaalisina vaihtoehtoina, mutta tuota samaa tekee lähtökohtaisesti ne agentit myös.

Olen itse ainakin ihmetellyt ettei Dallasin kautta ole saatu mainittavaa pelaajaliikennettä. Tosin, nykypäivänä tahtoo olla eri maailma kuin ennen. Tuskin tällaiset Karin asemassa olevat koordinaattorit lopulta mitään pöytään pahemmin tuo, vaan lähtökohtaisesti pitäisi sen oikean pelaajakoordinaattorin/urheilujohtajan tai millä nimellä nyt nykyään kulkeekaan tuoda ne vaihtoehdot pöytään josta lähdetään kartoittamaan tilannetta enemmän.

Näin sen itse siis näen, mutta voinhan olla yhtä hyvin väärässäkin asiassa.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Lähinnä tuo Karin anti on ollut esitellä joitain pelaajia potentiaalisina vaihtoehtoina, mutta tuota samaa tekee lähtökohtaisesti ne agentit myös.

Olen itse ainakin ihmetellyt ettei Dallasin kautta ole saatu mainittavaa pelaajaliikennettä. Tosin, nykypäivänä tahtoo olla eri maailma kuin ennen. Tuskin tällaiset Karin asemassa olevat koordinaattorit lopulta mitään pöytään pahemmin tuo, vaan lähtökohtaisesti pitäisi sen oikean pelaajakoordinaattorin/urheilujohtajan tai millä nimellä nyt nykyään kulkeekaan tuoda ne vaihtoehdot pöytään josta lähdetään kartoittamaan tilannetta enemmän.

Näin sen itse siis näen, mutta voinhan olla yhtä hyvin väärässäkin asiassa.
Kyllähän Ässissä on vuosien varrella niin paljon siivottu, että eiköhän Perse-Karikin olisi saanut lähteä jos ei Kerttula ja Vuorinen näe hänestä hyötyä.
 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Kyllähän Ässissä on vuosien varrella niin paljon siivottu, että eiköhän Perse-Karikin olisi saanut lähteä jos ei Kerttula ja Vuorinen näe hänestä hyötyä.

Onko se sitten ollut Tommin päätettävissä tai Vuorisen nyt? Jos on/oli, niin ehkä Vuorisella on eri aatokset Karin panoksesta seuran eteen, ei voi tietää.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyllähän Ässissä on vuosien varrella niin paljon siivottu, että eiköhän Perse-Karikin olisi saanut lähteä jos ei Kerttula ja Vuorinen näe hänestä hyötyä.

Juuri näin. Ja jos puhutaan esimerkiksi Rubinin hankinnasta, niin siitä kuuluu iso kiitos myös Rosendahlin Jaakolle, joka kävi pitkät keskustelut hänen kanssaan ennenkuin sopimus edes allekirjoitettiin. Mutta Takko oli myös mukana prosessissa, joka johti Rubinin hankintaan. Ja Kerttula keskusteli pelaajista yms. Takon kanssa ja niin kuulemma tekee myös Vuorinen. Ässien hankinnoista vastaa trio Vuorinen-Arponen-Takko.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Lähinnä tuo Karin anti on ollut esitellä joitain pelaajia potentiaalisina vaihtoehtoina, mutta tuota samaa tekee lähtökohtaisesti ne agentit myös.

Olen itse ainakin ihmetellyt ettei Dallasin kautta ole saatu mainittavaa pelaajaliikennettä
Takko on aina näyttäytynyt minulle sellaisena ihmeellisenä välimallin jätkänä, että tekeekö hän nyt oikeasti kuinka paljon? Barach nyt oli viimeisin kait ennen kaikkea Takon ansioksi menevä haku, mutta tosiaan kuten sanot niin kaikkien näiden vuosien aikana minkäänlaista kunnollista ilmasiltaa ei olla Dallasin ja Ässien organisaatioiden välille saatu. Se on sitten eri asia onko merkki Takon "huonoudesta" työssään, sillä eihän se nyt yksiselitteisesti niinkään ole..

Yhtä kaikki aiemmin syksyllä tuossa heittelin, että jos esimerkiksi sitä sentteriä kaivataan, niin onhan Dallasissa näitä kavereita kuten Jordan Kawaguchi tälläkin hetkellä ilman sopimusta mihinkään, niin on se nyt kumma ettei Takko saa mitään aikaiseksi. Mutta kun eivät ne asiat tietenkään ole yksin mistään pelkästä Takosta kiinni..
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Ei kai se Takon osuus Dallasiin sinänsä mitenkään liity, kun kyse on työstä Ässissä? Pitäisi raahata tietty määrä pelaajia per jokin aikayksikkö Ässiin juurikin Dallasista? Takko osallistuu pelaajatarkkailuun omalla panoksellaan, jota on monenkin toimesta luonnehdittu "hyödylliseksi", eikä hankinnoissa ole mitään merkintää, mikä siinä oli Takon osuus kussakin. Urheilujohtaja vastaa niistä kuitenkin lopulta.

Kiinnostavinta tässä on miksi tämä takkokeskustelu aina välillä pulpahtelee esiin? Takko saa rahaa Ässiltä vuodesta toiseen tekemättä sen eteen juuri mitään? Vaikka legenda jo eläessään onkin kyseessä, en usko että tuosta sentään on kyse?
 

Tuamas

Jäsen
Takon osalta palstahuhuilut ovat aina hauskoja ja kuviteltu rooli on vähän hakusessa.

Kyseessä on kuitenkin tosiasiassa, riippumatta mitä organisaatiokaaviossa lukee, Ässien urheilupuolen merkittävin tai toisiksi merkittävin vallankäyttäjä (tähän vastaus yleensä vähän riippuu keneltä asiaa kysyy).
 
Viimeksi muokattu:

ilezi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minusta tässä vajaan 20 vuoden aikana Ässiin on tullut ihan riittävästi Dallas-kytköksisiä pelaajia, joista läheskään kaikki eivät ole olleet vahvistuksia. Hulluina vuosina 2005-07 Poriin roudattiin Matt Nickerson, B.J. Crombeen, Tom Wandell, Alexander Naurov, Johan Fransson ja John Lammers. Täytyy muistaa, että Eero Kilpeläinenkin oli Dallasin varaus.

Mutta ei ihme, että tahti tämän jälkeen hidastui ja alettiin katsoa laatua vähän tarkemmin. Myöhemmin ovat tulleet mainittujen Stenqvistin ja Barachin lisäksi ainakin Esa Lindell, Aleksi Mäkelä, Henri Kiviaho, Troy Vance, Albin Eriksson, Nick Moutrey, Austin Smith ja Mike Hedden. Garrett Staffordillakin oli taustalla pari kautta Dallasin organisaatiossa. Että jonkinlaista ilmasillan tynkää kuitenkin on ollut olemassa.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Takon osalta palstahuhuilut ovat aina hauskoja ja kuviteltu rooli on vähän hakusessa.

Kyseessä on kuitenkin tosiasiassa, riippumatta mitä organisaatiokaaviossa lukee, Ässien urheilupuolen merkittävin tai toisiksi merkittävin vallankäyttäjä (tähän vastaus yleensä vähän riippuu keneltä asiaa kysyy).
Näin minäkin sen olen ymmärtänyt, vaikka luonnollisesti minulla ei ole mitään "sisäpiirin tietoa" yhtään mistään. Ainoastaan tällaisen Ässiä pitkään seuranneen ja maailmasta jotain ymmärtävän ihmisen mutuilua nämä minun juttuni ovat :)

Takon tehtävä siis ei ole se, että hän kyttäisi Dallasista pudonneita jätkiä Ässiin ja siinä kaikki. Vaan hän on pelaajakoordinaattori ja täten scouttaa pelaajia ympäri maailman, joista voisi olla apua Ässille. Eli ryhmätyöstä on kyse, jossa Vuorinen, Takko ja tämä tilastomies yhdessä keskustellen tekevät päätöksiä siitä, keille pelaajille jätetään tarjous ja minkä hintainen se voisi olla. Vuorisen ollessa se, joka tekee lopulliset päätökset. Ja toki he keskustelevat myös valmennuksen kanssa, kysyen minkälaista pelaajaa joukkueeseen kulloinkin kaivataan.

Takko ilmeisesti pystyy scouttaamaan pelaajia samaan aikaan niin Dallasille kuin Ässillekin. Ja kun asiaa tarkemmin miettii, niin tottakai tuohon pystyy. Nehän hoituvat ikäänkuin samalla vaivalla.

Ja jos Takko jostain kumman syystä päätettäisiin kenkiä tuosta duunista pois, siihen tilalle pitäisi sitten hankkia joku muu. Joten jos kenkimiselle on joku syy, minä toki ymmärrän sen. Vaan en ole kuullut minkäänlaista perustetta sille, miksi Takko ei voisi jatkaa Ässien palaajakoordinaattorina.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Näin minäkin sen olen ymmärtänyt, vaikka luonnollisesti minulla ei ole mitään "sisäpiirin tietoa" yhtään mistään. Ainoastaan tällaisen Ässiä pitkään seuranneen ja maailmasta jotain ymmärtävän ihmisen mutuilua nämä minun juttuni ovat :)

Takon tehtävä siis ei ole se, että hän kyttäisi Dallasista pudonneita jätkiä Ässiin ja siinä kaikki. Vaan hän on pelaajakoordinaattori ja täten scouttaa pelaajia ympäri maailman, joista voisi olla apua Ässille. Eli ryhmätyöstä on kyse, jossa Vuorinen, Takko ja tämä tilastomies yhdessä keskustellen tekevät päätöksiä siitä, keille pelaajille jätetään tarjous ja minkä hintainen se voisi olla. Vuorisen ollessa se, joka tekee lopulliset päätökset. Ja toki he keskustelevat myös valmennuksen kanssa, kysyen minkälaista pelaajaa joukkueeseen kulloinkin kaivataan.

Takko ilmeisesti pystyy scouttaamaan pelaajia samaan aikaan niin Dallasille kuin Ässillekin. Ja kun asiaa tarkemmin miettii, niin tottakai tuohon pystyy. Nehän hoituvat ikäänkuin samalla vaivalla.

Ja jos Takko jostain kumman syystä päätettäisiin kenkiä tuosta duunista pois, siihen tilalle pitäisi sitten hankkia joku muu. Joten jos kenkimiselle on joku syy, minä toki ymmärrän sen. Vaan en ole kuullut minkäänlaista perustetta sille, miksi Takko ei voisi jatkaa Ässien palaajakoordinaattorina.
Juuri näin itsekin ajattelen. Sellaisella pienellä lisäyksellä, että Dallasin organisaatio(ei pelkästään Takko) skouttaa pelaajia ympäri maailmaa ja tähän resurssii Takolla ja sitä kautta myös Ässillä on pääsy.

Aina naurattanut tuo asenne, että Dallasille skouttausta tekevä Takko ikään kuin skouttaisi vain sieltä Dallasista pelaajia Ässiin.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ei vielä Viitalaa vaikka hänelle tekisi kanssa hyvää päästä pelaamaan isompia minuutteja ja ylivoimaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös